Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko helsingissä mitään, mitä lapsiperhe tarvitsee

Vierailija
28.12.2009 |

mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua helsingissä ja pääkaupunkiseudulla ylipäätään.

OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa mu paikka suomessa olisi parempipaikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperhelle.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mentyä Disney On Ice- jääshowta katsomaan, ellei asuttais 10 min bussimatkan päässä Hartwall areenasta (kotitalon vierestä H-A:n eteen).

Oma lapsuuteni Kainuussa oli yhtä ankea kuin erään jo kuvailema (umpihangessa rämpimistä kouluun) eikä miehenikään muistele lämmöllä omaa lapsuuttaan Rovaniemellä.

Asuimme mieheni kanssa jonkin aikaa myös Turussa ja lähialueella, eikä sekään ollut hyvä paikka....

Vierailija
82/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis suvun ja ystävien lisäksi plussaa meidän perheelle ainakin

- julkinen liikenne (ei tarvitse välttämättä autoa ollenkaan)

- harrastusmahdollisuudet ja kulttuuritarjonta lapsillekin (3-vuotiaani on jo tottunut teatterissa ja lastenkonserteissa kävijä) sekä lapsiystävällisetkin nähtävyydet (esim. Korkeasaari meiltä reippaan kävelylenkin päässä)

- palvelut lähellä kotia

- helppo lähetä matkoille niin laivalla naapurimaihin kuin lentokoneella pidemmällekin

- ja on täällä LUONTOAkin ihan lähellä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä työpaikat, mutta ei me täällä pakosta olla. Me viihdytään täällä. Tää on meidän kotikaupunki. Mä en tajua, miksi Helsingistä saa ulkopaikkakuntalaiset sanoa mitään vaan (asumatta täällä...), mutta jos helsinkiläinen menee sanomaan jostain Kuhmoisista jotain kielteistä niin heti on kamalan leuhka.

Täällä on hyvät liikenneyhteydet (ei tarvi omaa autoa), kaikki palvelut lähellä, lapsille paljon harrastusmahdollisuuksia ja kavereita. Ja mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa/löytää uusi, mikä on aika iso asia.

Helsinki on meille paras paikka. Asukaa te rauhassa jossain muualla (meidän verorahoilla btw).

Vierailija
84/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä työpaikat, mutta ei me täällä pakosta olla. Me viihdytään täällä. Tää on meidän kotikaupunki. Mä en tajua, miksi Helsingistä saa ulkopaikkakuntalaiset sanoa mitään vaan (asumatta täällä...), mutta jos helsinkiläinen menee sanomaan jostain Kuhmoisista jotain kielteistä niin heti on kamalan leuhka.

Täällä on hyvät liikenneyhteydet (ei tarvi omaa autoa), kaikki palvelut lähellä, lapsille paljon harrastusmahdollisuuksia ja kavereita. Ja mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa/löytää uusi, mikä on aika iso asia.

Helsinki on meille paras paikka. Asukaa te rauhassa jossain muualla (meidän verorahoilla btw).

Ihan kuule itse olen työlläni talot ja autot sun muut rahoittanut. Ei kannata kuvitella että se Helsinkin kaikkia ihmisiä elättää.

Vierailija
85/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin voi Helsingissäkin asua ja elää laadukkaasti, jos vain on rahaa. Ja ymmärrän tietysti niitä, joilla juuret ja läheiset siellä. Sitä en ymmärrä, että suht köyhät nuoret perheet, jotka ovat kotoisin muualta Suomesta, asuvat ahtaasti Helsingissä, jos vaihtoehtona on elää samalla rahalla sisämaassa laadukkaasti ja väljemmin. Mun mielestä Helsingissä on likaista, ahdasta, ankeaa ja kallista. Ei pääse samalla rahalla samaan elintasoon, kuin muualla.

Mulle oli tosi tärkeää palata synnyinseudulle perhettä perustamaan, täällä saa elää laadukkaasti, puhtaassa, rauhallisessa ympäristössä. Kaikki palvelut ja harrastusmahdollisuudet löytyvät. Tärkeintä kuitenkin, että täällä on suku ja ystävät.

Vierailija
86/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin voi Helsingissäkin asua ja elää laadukkaasti, jos vain on rahaa. Ja ymmärrän tietysti niitä, joilla juuret ja läheiset siellä. Sitä en ymmärrä, että suht köyhät nuoret perheet, jotka ovat kotoisin muualta Suomesta, asuvat ahtaasti Helsingissä, jos vaihtoehtona on elää samalla rahalla sisämaassa laadukkaasti ja väljemmin. Mun mielestä Helsingissä on likaista, ahdasta, ankeaa ja kallista. Ei pääse samalla rahalla samaan elintasoon, kuin muualla.

Mulle oli tosi tärkeää palata synnyinseudulle perhettä perustamaan, täällä saa elää laadukkaasti, puhtaassa, rauhallisessa ympäristössä. Kaikki palvelut ja harrastusmahdollisuudet löytyvät. Tärkeintä kuitenkin, että täällä on suku ja ystävät.

Moni kehuu ettei Helsigissä tarvitse mm. autoa, mutta itse tarvitsen sitä työn vuoksi (on liikkuvaa työtä, ei pysty ajelemaan julkisilla) sekä lomareissuila. En myöskään haluaisi asua kerrostalossa, rivitalossa tai ahtaasti seinä seinää vasten omakotitalossa. Minulla pitää olla ympärillä tilaa ja oma rauha takapihalla uima-altaassa polskiessa :) En tarvitse kauppoja ja ravintoiloita päivittäin, kaikki tarpeellinen on nytkin 2,5km päässä ja yhtään lähemmäs en niitä tarvitse.

Vierailija
87/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla asumista omasta aikuisen näkökulmasta. Itsekästä!

Olen myös noita koulumatkan lumessa rämpijöitä, jotka nyt asuvat pk-seudulla. Ja lapsena mulla oli maalla TYLSÄÄÄÄÄ... pelastus tuli vasta, kun sain ajokortin ja pääsin vihdoinkin ihmisten ilmoille. Ja aika nuorena jo päätin siellä maalla, että sinne en jää.

Mutta nyt aikuisena siellä maalla mökkeilee mielellään. On kiva leputtaa korviaan ja rentoutua rannalla auringonpaistessa, vain kuikka huutaa jossakin kaukana ja laine liplattaa laiturin kylkeen. Teinejä en saa enää mukaan mökille, heitä se ei kiinnosta pätkääkään. Ymmärrän ihan hyvin, miksi.

Ja tajua kyllä, etten maalla muuttaisi enää pysyvästi, vaikka kesällä siellä on ihanaa, niin se ei riitä elämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme