Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko helsingissä mitään, mitä lapsiperhe tarvitsee

Vierailija
28.12.2009 |

mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua helsingissä ja pääkaupunkiseudulla ylipäätään.

OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa mu paikka suomessa olisi parempipaikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperhelle.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkoot sitten missä tahansa kaupungissa. Musta hirveetä, jos lapsi joutuu asumaan alueella missä paljon kerrostaloja, autoja, kuraa, sohjoa ja kaikki ympäristössä näyttää niin likaiselta.

Lapset tarvitsee luontoa ympärillensä. Se tuo myös tietyn rauhan ihmiselle, niin pienelle, kuin aikuisillekkin.

Keskustassa kasvaminen on mahtavaa! Luontoon kyllä pääsee Suomen kokoisessa maassa keskustasta kuin keskustasta.

Mä luulen, että aikuiset vain haluavat päästä helpommalla lastensa kanssa ja siksi luulevat että keskustassa ei voi kasvaa onnellisia ja terveitä lapsia. Maalla voi lykätä lapset takapihalle keskenään, eikä niitä tartte vahtia. Äityli voi surffata av:lla senkin aikaa.

olla ulkona, itse en lähtisi mihinkään kerrostaloon ramppaamaan eestaas ja aina pitäisi lähteä johonkin puistoon tai kämäseen leikkipaikkaan. Nyt saa omalla pihalla tehdä vaikka mitä kivaa.

Lapset eivät varmastikaan koe kärsivänsä keskustassa, kun joutuvat ihan puistoon asti menemään tapaamaan kavereita sen sijaan että olisivat keskenään takapihalla. Maaseutu sopii laiskoille äideille ja siellä kasvaa laiskoja lapsia.

Pitäisikö mun muuttaa Helsinkiin, kun en halua sinne enkä minkään muunkaan kaupungin keskustaan? Haluan ottaa aurinkoa omalla pihallani rauhassa, uida, kitkeä kasvimaata ja kukkapenkkejä, grillata, potkia lasten kanssa palloa jne. Ja kun pihalta pääsee helposti koulun kentälle touhuamaan muuta, niin miksi ihmeessä vaihtaisin tämän jonkun kaupungin keskustaan??

ja tunnustat sen, että sinä et ITSE halua muuttaa keskustaan vaan haluat elää maalla. Minua nyppii sellaiset vanhemmat, jotka väittävät että LAPSELLE ei ole hyvä kasvaa keskustassa vaan tarttee olla oma piha ja puutarha. Lapsi kasvaa ihan yhtä onnellisena autojen ja asfaltin keskelläkin, ne on ne vanhemmat jotka haluavat päästä lasten kanssa helpommalla jotka ylistävät maaseutua parhaimpana kasvualustana. Verhoavat vain tämän oman halun lasten eduksi.

Ja todellakin, olen itse asunut lapsuuteni kaupungissa kerrostalossa ja en halua omien lapsieni sellaisessa paikassa kasvavan, vaan mielummin rauhallisemmassa paikassa. Ei se kaupunki ketään huonoksi tee, mutta ei se ole mielestäni paras paikka elää ja lapsia kasvattaa.

Ja oma kokemukseni siitä puolestaan on aivan päinvastainen kuin sinulla. Oli hienoa, kun samassa talossa asui kymmenen kaveria ja koko ajan oli elämää ympärillä. Leikkipuistoissa oli aina porukkaa ja hienot vempeleet. Ei tarvinnut vanhempanakaan pyytää vanhempia kuskaamaan harrastuksiin, kun joka paikkaan pääsi kätevästi muutamassa minuutissa joko kävellen tai julkisilla.

Olen keskustaihminen henkeen ja vereen, en muuttaisi taajaamaan tai lähiöön mistään hinnasta. Ja olen sitä mieltä että kaupungin keskusta on lapselle paras paikka elää ja kasvaa.

missä asumme :)

Vierailija
22/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievästi ilmaistuna.

Missään muualla ei ole asiat yhtä hyvin kuin täällä. On töitä, palvelut toimivat hyvin, julkinen liikenne toimii, nopeasti pääsee myös ulkomaille, harrastuksia, hyvät koulut, paljon muita lapsiperheitä, lähistöllä hyvät ulkoilualueet. Kaupoista löytyy mitä ikinä tarvitsee. Yliopistosairaala ja hyvä erikoissairaanhoito, jos minä tai lapset sairastumme vakavasti. Minä en tiedä, mitä muuta pitäisi haluta?!!

Ainoa mikä puuttuu, on rakkaat sukulaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"21. Asu maalla: Maaseudulla asuvilla ihmisillä on pidempi elinajanodote, kuin kaupungissa asuvilla. Brittiläisen tilastotutkimuksen mukaan englannin maaseudulla asuvat naiset elävät 84-vuotiaiksi, kun taas suurkaupungin naiset vain 74-vuotiaaksi."

Vierailija
25/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua helsingissä ja pääkaupunkiseudulla ylipäätään. OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa mu paikka suomessa olisi parempipaikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperhelle.

Tarvitsen mun sukulaiset lähelle, sekä ystävät ja kaverit, joista osan olen tuntenut jo lapsesta saakka. Tarvitsen myös tutun kaupungin, sen valot ja ihmismäärän, tarvitsen tutut kulmat. Tartten hyvät kulkuyhteydet ja työpaikan joka on lähellä. Eikö siinä olen ihan tarpeeksi?

Vierailija
26/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se sitten ivalo tai hesa.

onneksi suomessa on niin moninaisia asuinpaikkoja että jokaiselle varmasti löytyy mieluinen.

:)

Vierailija
27/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 minuuttia, ei taida onnistua Helsingissä?

lievästi ilmaistuna.

Missään muualla ei ole asiat yhtä hyvin kuin täällä. On töitä, palvelut toimivat hyvin, julkinen liikenne toimii, nopeasti pääsee myös ulkomaille, harrastuksia, hyvät koulut, paljon muita lapsiperheitä, lähistöllä hyvät ulkoilualueet. Kaupoista löytyy mitä ikinä tarvitsee. Yliopistosairaala ja hyvä erikoissairaanhoito, jos minä tai lapset sairastumme vakavasti. Minä en tiedä, mitä muuta pitäisi haluta?!!

Ainoa mikä puuttuu, on rakkaat sukulaiset.

Vierailija
28/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes viitsi luetella mitä. Jos olisin onneton, muttaisin täältä pois. Täällä olen syntynyt ja elänyt nyt 37-vuotta, mieheni 41-vuotta ja täällä on syntyneet myös meidän lapset ja täällä ovat kasvaneet. Ollan onnellisia ja tyytyväisiä, ei mitään syytä muuttaa täältä pois. Meille paras ja rakkain paikka on Helsinki ja oma koti.

Vierailija
29/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 minuuttia, ei taida onnistua Helsingissä?

En varmaan ole sellaista väittänyt, että onnistuisikaan :D

Vierailija
30/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole hyvä, että kaikki eivät halua asua samassa paikassa?! Olisi aika ruuhkasta asua samassa paikassa muiden 5 milj. ihmisen kanssa ;-)

Vierailija
31/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on lähellä ja lähikauppa ja muut palvelut 5km säteellä, sekä keskustaan pääsee bussilla 20 minuutissa. Olen asunut Keravalla ja käynyt Helsingissä töissä ja musta ainakin keskusta on likainen ja ahdistava paikka. Ihme hörjöjä keskusta täynnä ja ihmisillä kauhea kiire. Lisäksi ovat tylyja. Ei koskaan enään takaisin. Nyt asutaan Tampereella taajamassa rivitalossa. T.35

Me asutaan rivitalossa 6km keskustasta meren rannalla ja meilläkin lapset voi uida monta kertaa päivässä ihan vieressä olevalla uimarannalla ja täältäkin pääsee keskustaan 20 minuutissa.

Vierailija
32/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vihreässä paskaisessa merivedessä!

Vierailija
33/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tykätään enemmän merestä kuin järvistä, koko perhe. Annan toki kuitenkin lasteni uida järvissäkin jos vaan haluavat ja se on mahdollista. Toissa kesänä ei Tuusulanjärvessä oikein voinut uida kun siellä käytiin.

Vierailija
34/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin valuu pelloilta kaikki liete,lannoiteet yms. ja tehtaat valuttavat jätevetensä, mökkien/talojen likavedet valuvat??? Täytyy kyllä sanoa, että tyhmyys täälläkin tiivistyy... Tiedätkös, ettei se vihreys siitä merivedestä tee likaista ja sinilevää on nykyään järvissä yhtä paljon kuin meressä.

Vierailija
35/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tykätään enemmän merestä kuin järvistä, koko perhe. Annan toki kuitenkin lasteni uida järvissäkin jos vaan haluavat ja se on mahdollista. Toissa kesänä ei Tuusulanjärvessä oikein voinut uida kun siellä käytiin.

päivien piristyksiä... Meillä ei muksut kyllä huomaa onko Suomessa kyseessä järvi vai meri jos sitä ei niille erikseen kerro...

Vierailija
36/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivien piristyksiä... Meillä ei muksut kyllä huomaa onko Suomessa kyseessä järvi vai meri jos sitä ei niille erikseen kerro...

Joten erottavat kyllä järven ja meren. Nyt ovat jo isoja muksuja. Ja jos joskus pienenä erehtyivät sanomaan järveä mereksi, korjasin kyllä tiedon.

Vierailija
37/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten erottavat kyllä järven ja meren. Nyt ovat jo isoja muksuja. Ja jos joskus pienenä erehtyivät sanomaan järveä mereksi, korjasin kyllä tiedon.

Vierailija
38/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole pienestä pitäen veneillyt joka kesä pitkälle syksyyn. Ihan sama, edelleen meidän lapset saavat uida myös järvissä jos sinne haluvat uimaan mennä ja se veden laatu on hyvä :D

Vierailija
39/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole pienestä pitäen veneillyt joka kesä pitkälle syksyyn. Ihan sama, edelleen meidän lapset saavat uida myös järvissä jos sinne haluvat uimaan mennä ja se veden laatu on hyvä :D

Helsigin edustalla ;)

Vierailija
40/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsigin edustalla ;)

Okei, en mä en jankkaa sun kanssa tästä, menee jo naurettavuuksiin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän