Onko helsingissä mitään, mitä lapsiperhe tarvitsee
mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua helsingissä ja pääkaupunkiseudulla ylipäätään.
OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa mu paikka suomessa olisi parempipaikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperhelle.
Kommentit (87)
lievästi ilmaistuna.
Missään muualla ei ole asiat yhtä hyvin kuin täällä. On töitä, palvelut toimivat hyvin, julkinen liikenne toimii, nopeasti pääsee myös ulkomaille, harrastuksia, hyvät koulut, paljon muita lapsiperheitä, lähistöllä hyvät ulkoilualueet. Kaupoista löytyy mitä ikinä tarvitsee. Yliopistosairaala ja hyvä erikoissairaanhoito, jos minä tai lapset sairastumme vakavasti. Minä en tiedä, mitä muuta pitäisi haluta?!!
Ainoa mikä puuttuu, on rakkaat sukulaiset.
"21. Asu maalla: Maaseudulla asuvilla ihmisillä on pidempi elinajanodote, kuin kaupungissa asuvilla. Brittiläisen tilastotutkimuksen mukaan englannin maaseudulla asuvat naiset elävät 84-vuotiaiksi, kun taas suurkaupungin naiset vain 74-vuotiaaksi."
mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua helsingissä ja pääkaupunkiseudulla ylipäätään. OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa mu paikka suomessa olisi parempipaikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperhelle.
Tarvitsen mun sukulaiset lähelle, sekä ystävät ja kaverit, joista osan olen tuntenut jo lapsesta saakka. Tarvitsen myös tutun kaupungin, sen valot ja ihmismäärän, tarvitsen tutut kulmat. Tartten hyvät kulkuyhteydet ja työpaikan joka on lähellä. Eikö siinä olen ihan tarpeeksi?
oli se sitten ivalo tai hesa.
onneksi suomessa on niin moninaisia asuinpaikkoja että jokaiselle varmasti löytyy mieluinen.
:)
2 minuuttia, ei taida onnistua Helsingissä?
lievästi ilmaistuna.
Missään muualla ei ole asiat yhtä hyvin kuin täällä. On töitä, palvelut toimivat hyvin, julkinen liikenne toimii, nopeasti pääsee myös ulkomaille, harrastuksia, hyvät koulut, paljon muita lapsiperheitä, lähistöllä hyvät ulkoilualueet. Kaupoista löytyy mitä ikinä tarvitsee. Yliopistosairaala ja hyvä erikoissairaanhoito, jos minä tai lapset sairastumme vakavasti. Minä en tiedä, mitä muuta pitäisi haluta?!!
Ainoa mikä puuttuu, on rakkaat sukulaiset.
En edes viitsi luetella mitä. Jos olisin onneton, muttaisin täältä pois. Täällä olen syntynyt ja elänyt nyt 37-vuotta, mieheni 41-vuotta ja täällä on syntyneet myös meidän lapset ja täällä ovat kasvaneet. Ollan onnellisia ja tyytyväisiä, ei mitään syytä muuttaa täältä pois. Meille paras ja rakkain paikka on Helsinki ja oma koti.
2 minuuttia, ei taida onnistua Helsingissä?
En varmaan ole sellaista väittänyt, että onnistuisikaan :D
eikö ole hyvä, että kaikki eivät halua asua samassa paikassa?! Olisi aika ruuhkasta asua samassa paikassa muiden 5 milj. ihmisen kanssa ;-)
Koulu on lähellä ja lähikauppa ja muut palvelut 5km säteellä, sekä keskustaan pääsee bussilla 20 minuutissa. Olen asunut Keravalla ja käynyt Helsingissä töissä ja musta ainakin keskusta on likainen ja ahdistava paikka. Ihme hörjöjä keskusta täynnä ja ihmisillä kauhea kiire. Lisäksi ovat tylyja. Ei koskaan enään takaisin. Nyt asutaan Tampereella taajamassa rivitalossa. T.35
Me asutaan rivitalossa 6km keskustasta meren rannalla ja meilläkin lapset voi uida monta kertaa päivässä ihan vieressä olevalla uimarannalla ja täältäkin pääsee keskustaan 20 minuutissa.
siinä vihreässä paskaisessa merivedessä!
Ja tykätään enemmän merestä kuin järvistä, koko perhe. Annan toki kuitenkin lasteni uida järvissäkin jos vaan haluavat ja se on mahdollista. Toissa kesänä ei Tuusulanjärvessä oikein voinut uida kun siellä käytiin.
mihin valuu pelloilta kaikki liete,lannoiteet yms. ja tehtaat valuttavat jätevetensä, mökkien/talojen likavedet valuvat??? Täytyy kyllä sanoa, että tyhmyys täälläkin tiivistyy... Tiedätkös, ettei se vihreys siitä merivedestä tee likaista ja sinilevää on nykyään järvissä yhtä paljon kuin meressä.
Ja tykätään enemmän merestä kuin järvistä, koko perhe. Annan toki kuitenkin lasteni uida järvissäkin jos vaan haluavat ja se on mahdollista. Toissa kesänä ei Tuusulanjärvessä oikein voinut uida kun siellä käytiin.
päivien piristyksiä... Meillä ei muksut kyllä huomaa onko Suomessa kyseessä järvi vai meri jos sitä ei niille erikseen kerro...
päivien piristyksiä... Meillä ei muksut kyllä huomaa onko Suomessa kyseessä järvi vai meri jos sitä ei niille erikseen kerro...
Joten erottavat kyllä järven ja meren. Nyt ovat jo isoja muksuja. Ja jos joskus pienenä erehtyivät sanomaan järveä mereksi, korjasin kyllä tiedon.
Joten erottavat kyllä järven ja meren. Nyt ovat jo isoja muksuja. Ja jos joskus pienenä erehtyivät sanomaan järveä mereksi, korjasin kyllä tiedon.
jos et ole pienestä pitäen veneillyt joka kesä pitkälle syksyyn. Ihan sama, edelleen meidän lapset saavat uida myös järvissä jos sinne haluvat uimaan mennä ja se veden laatu on hyvä :D
jos et ole pienestä pitäen veneillyt joka kesä pitkälle syksyyn. Ihan sama, edelleen meidän lapset saavat uida myös järvissä jos sinne haluvat uimaan mennä ja se veden laatu on hyvä :D
Helsigin edustalla ;)
Helsigin edustalla ;)
Okei, en mä en jankkaa sun kanssa tästä, menee jo naurettavuuksiin :D
missä asumme :)