Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko helsingissä mitään, mitä lapsiperhe tarvitsee

Vierailija
28.12.2009 |

mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua helsingissä ja pääkaupunkiseudulla ylipäätään.

OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa mu paikka suomessa olisi parempipaikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperhelle.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaupungissamme on kaikki mitä ihminen tarvitsee.

Vierailija
62/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asuu kantakaupungissa, toinen lähiössä, kolmas omakotialueella. Ei Helsinki ole vain yksi ainoa (ankea) elämänmuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä jo pitkään, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haluavat asua Kuopiossa ja Savossa ylipäätään. OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa muu paikka Suomessa olisi parempi paikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperheelle?

Vierailija
64/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ja miksi joku asuu yli 5 km päässä Helsingin keskustasta. Itse asun nyt 2,5 km linnuntietä steissiltä ja tuntuu että olen jo vähän liian kaukana stadin sykkeestä, stadinkin on kuitenkin niin snadi ettei se syke kovin kauas kanna.

Sääli on että niin monet asuu lähiöissä ja maalla, olis kivempi et stadi olis suurempi ja mahtavampi ja kaduilla olis elämää 24/7 KUNNOLLA!

t. nimim. I

Vierailija
65/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis I LOVE New York!

Vierailija
66/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä jo pitkään, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haluavat asua Mikkelissä tai Itä-Suomessa ylipäätään. OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa muu paikka Suomessa olisi parempi paikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperheelle?

Vierailija
67/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minulla oli lapsena maalla. Esimerkiksi jo katuvalot tekee talvisiin päiviin enemmän pituutta. Toinen oli teiden luominen. Siellä maalla isukki ajoi traktorilla sitten kun ehti sen 3 kilometrin pätkän tien varteen. Muutoin kahlattiin lumessa se matka bussipysäkille (talvella pimeässä taskulampun valossa), jotta päästiin kouluun. Silloin saatiin kyyti tienposkeen, kun paikkakunnalla oli nähty karhunjälkiä. Ja jos bussista myöhästyi, seuraava meni 2 tunnin kuluttua.

Muistan, kun ekaluokalla piti piirtää koulussa katu, jossa oli suojatie. En muistanut minkä värinen se on ja tein siitä keltaisen. Niin harvoin olin sellaisen edes nähnyt. No eipä se mitään, vieruskaverini ei tiennyt miltä ilotulitusraketit näyttivät (tuohon aikaan niitä ammuttiin vain kaupungin toimesta). Uskovaisina ihmisinä heillä ei ollut telkkaria. Kyllä maailmalla liikkuminen avartaa kummasti.

Harrastuksissa ei käyty, maatilalla asuminen korvasi vanhempieni mielestä kaiken. Täällä lapset pääsevät vaikka millaisiin harrastuksiin ja meidän lapsi on mukana mm. Ursassa. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon toteuttaa itseään ja paljon helpommalla. Ymmärsin vanhempieni pysytteleminen omissa oloissaan, kun itse vanhenin. He eivät halunneet kyläläisten juoruilun kohteeksi, yksityisyyttään varjelivat.

Maalla asuminen, ihmisten uteliaisuutta pakoillen, lumen, pimeyden ja pitkien kulkumatkojen päässä, ilman julkisia kulkuvälineitä oli kyllä enemmän vankila kuin vapaus.

Asumme kuitenkin ihan Helsingin laidalla omakotitalossa ja lapsemme on ihan lähellä koulussa, matkaa on vain n. 200 m. Täällä on rauhallista ja metsää ympärillä. Hevostallitkin ihan tuossa vierellä ja kesällä käymme Haltialan pelloilta poimimassa ilmaiseksi herneitä sekä joella uimassa.

Vierailija
68/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä jo pitkään, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haluavat asua Kokkolassa tai Pohjanmaalla ylipäätään. OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa muu paikka Suomessa olisi parempi paikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperheelle?

Vierailija
69/87 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, itse olen paljasjalkainen helsinkiläinen ja rakastan tätä kaupunkia. Pikkukaupungit on useimmiten (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) meikäläiselle liian hiljaisia ja vainaita. Ja se hyvä puoli pk-seudulla on, että täällä on niin paljon ihmisiä, että kaikki löytää jonkun kaverin. On aika yksinäistä olla joku pikkupaikkakunnan ainoa gootti tms.

Minulle on käsittämätöntä miten kukaan ja etenkään lapsiperhe haluaa asua jossain Utsjoella tmv. kaukana KAIKESTA :)

Vierailija
70/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankee, kylmä ja takapajuisen oloinen. En veisi lastani sinne.

Vierailija
71/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Suomessa muuallakin, mutta enää en muuttaisi täältä pois. Voin sanoa, että rakastan Helsinkiä. Olen syntynyt täällä, samoin lapsemme, mies on junantuoma :)

Vierailija
72/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin gimis on stadi, siks toivomus snadi, et gartsoillas saisin viel luudaa! Ja sitähän ei lande bonjaa ;)

Nyt vähän kärsin vasta-alkaneesta vantaalaisuudestani, mutta täällä on ainakin mukavan rauhallista lasten kasvaa, metsä minuutin päässä ja raitista ilmaa ja luontoa. Eikä käy karhut kimppuun...

Vierailija
73/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä jo pitkään, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haluavat asua Rovaniemellä ja Pohjois-Suomessa ylipäätään. OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa muu paikka Suomessa olisi parempi paikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperheelle?

Vierailija
74/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankee, kylmä ja takapajuisen oloinen. En veisi lastani sinne.

Vierailija
75/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua Kiimingissä ja Oulun seudulla ylipäätään.

OK, ymmärrän, että työn perässä on mentävä. Mutta eikö lähes mikä tahansa mu paikka suomessa olisi parempipaikka ihmiselle ja erityisesti lapsiperhelle.

Vierailija
76/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua Kauhajoella ja Etelä-Pohjanmaalla ylipäätään.

Vierailija
77/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tässä jo pitkää, eikä tullut mitään mieleen. Käsittämätöntä, että lapsiperheet haulavat asua Äänekoskella ja Keski-Suomessa ylipäätään.

Vierailija
78/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää...miten siellä voi oikeesti joku asua? Tai oikeastaan koko länsirannikolla?!

Turusta nyt puhumattakaan

Vierailija
79/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää...miten siellä voi oikeesti joku asua? Tai oikeastaan koko länsirannikolla?!

Turusta nyt puhumattakaan

Vierailija
80/87 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä kuvittelit turkulaisten tulevan? Sataa taivaalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan