SYYSUNELMAT ?
Kommentit (200)
Jeps onnea joo kaikille plussanneille. Minä olen kohta 26v. ja mieheni täyttää syksyllä 31v. Meille tulossa esikoinen. Lapsi on erittäin toivottu ja yritetty. Kolme vuotta olemme vaavia yrittänyt maailmaan saada, mutta mulla on ollut ongelmia tulla raskaaksi. Puolitoista vuotta sitten eka tärppi kävi, mutta se meni kesken viikolla 7, joka huomattiin vasta ekassa ultrassa viikolla 11. Yrittäminen alkoi käydä raskaaksi ja menimme tutkimuksiin ongelmastamme. Alotettiin klomit marraskuussa ja samalla kierrolla mentiin inseminaatioon. Nyt sitten uudenvuoden aattona onnemme kääntyi ja hoidot tepsivät heti. Nyt ole vahvasti raskaana viikolla 9+4. Käytiin jo varhaisultrassa viikolla 7+1 ja kaikki oli hyvin. Masussa yksi asukki havaittu ja vahvat sykkeet näkyivät. Ensiviikon torstaina olisi sitten eka kunnon ultra, josta saadaan kuva mukaan kotiin. Odotetaan niin innolla sitä.
Pahoinvointi on ollut mulla ihan kaamee. Nyt jo toista viikkoa sairaslomalla töistä oksentamisen takia. Täytyy yrittää juoda paljon, ettei kroppa kuivu. Pisuttaakin koko ajan kovasti, masu on turvoksissa ja rinnat särkee. Kaikki tämä on kyllä pienen käärön arvoista.
Täällä olisi yksi uusi tulokas kirjavaan joukkoon, mikäli tänne vielä mahtuu. (:
Elikkäs plussa tehtiin 5.1. Hieman sekavat oli mietteet ja tunteet plussan nähtyä, ei ollut kyllä ollenkaan suunnitelmissa tälläinen yllätys, mutta iloinen yllätys kyllä siitä tuli.
Itselle esikoinen ja miehellä on ennestään jo 3-v aivan mahtava tyttö. (:
Eka neuvola on käyty, silti kovin päässä joku epäilee että mitä jos. Neuvolan vehkeet ei kuulemma toiminu, sydämensykettä ei sitten katottu, ja odottavan aika ultraan on niin kovin pitkä.
9+4 on meneillään, joten katsotaan kuinka tässä vielä käy. (:
Heippa!
Ajattelin kaikille uusille ja miks ei vanhoillekin vinkata, että tämän pinon paisuessa on uusi pino perustettu!
Otsikkona: ¤¤¤¤ Syysunelmien viikot 5 & 6 ¤¤¤¤
Jatketaanhan siellä hehkutuksia =)
Nyt on sitten käyty ensimmäisellä neuvola käynnillä ja la onkin 12.9 joten parilla päivällä aikaistu siitä omasta veikkauksesta :)
Nyt sitten vain odotellaan kotona sitä ultraan kutsua, ei siihenkään ole enää montaa viikkoa aikaa :) Kovasti jo jännittää että miltä siellä näyttää.
Pahoinvointia ei onneksi ole hirveästi ollut pientä kuvotusta vain silloin kun maha on tyhjä tai ihan täysi.. täytyy vaan muistaa syödä tiheästi ja pieniä annoksia kerralla että olisi mahdollisimman hyvä olla!
Syysmasut 2010 oma suljettu yhteisö. Omalla nimellä kirjoitellaan.
Laittamalla sähköpostia osoitteeseen syysmasut2010@gmail.com saat lisätietoa ryhmästä ja sisäänkirjautumisohjeet!
Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!
tein positiivisen testin 1.1. olen 23-vuotias ja mieheni vuoden vanhempi. meillä on ennestään vuoden vanha poika. nettilaskurin mukaan laskettu aika 7.9. kuukausi sitten palasin äitiyslomalta töihin ja kohtahan sitä pitäisi jäädä taas kotiin. mun mies on tällä hetkellä hoitovapaalla. oltiin mietitty kyllä toista lasta muttei näin pian mut nyt ei tarvii enää miettiä kun tuleva lapsi päätti ajankohdan meidän puolesta
Uusille plussanneille tervetuloa mukaan! :)
Täällä on tänään aamulla oksennettu ekan kerran, mahtavaa! Olo ollut aika kurja, mutta ihanaa että jotain tapahtuu. Mielummin olen tällä huonolla ololla kuin lähes oireetta.
-nanatin 4+6
Tervetuloa uudet odottajat minunkin puolesta! =)
Tänään on huippaillut. =/ Mua huippailee muutenkin aika usein, kun niskat on niin jumissa. Onneksi taas lauantaina pääsee hierojalle. =) Täällä on tänään ollu niin kylmä ettei ole viittinyt tytönkään kanssa lähteä edes ulos. Talvi on kiva, mutta pikkasen vähemmän pakkasta saisi olla. ENsi torstain neuvolaa tässä odottelen. Siellä mun viikoiksi varmaan katsotaan yli 8. Sitten se ultrassa muuttuu jos muuttuu. Nyt mennään näillä. Pitäisiköhän sitä taas ottaa jotain pientä syötävää ettei huono-olo iske! =)
meikku rv 5
Onnea uusille tulokkaille! :)
Mua oksetti ekan kerran toissa päivänä. Olin just saanu tehtyä kermaperunoita ja pihviä, aattelin etten saa syötyä. Mutta ruoka maistui ja oksetus meni pois.. Mutta tuli sitten eilen aamiaisen jälkeen takaisin. Ja tänään ei vielä oo oksettanut. Kauhee tunne se on, mutta tää on sen arvosta! :))
Angelico 5+2
varovasti, sillä takana on marraskuussa keskeytetty tuulimunaraskaus ja nyt siis yhdet menkat on ollut ja tänään plussasin kp 27. En varmaan tällä kertaa uskalla uskoa tätä todeksi ennenkuin nään, onko siellä pikkuinen kyydissä vai ei. Meillä ennestään kolme lasta -01, -03 ja -08. La siis laskurin mukaan 18.9
- Susamaria 3+5
Luulin jo ilmoittautuneeni johonki odottajien ryhmään,mutten löytänyt itseäni mistään..
niin nyt on rv6+1 muistaakseni ja oireita lähinnä helpommin ärsyyntyvä mieli..Onko täällä muita,jotka suunnittelee asunnon vaihtoa ennen lapsen syntymää?Meillä on suunnitteilla vaihtaa isompaan taloon.Harmi että nyt on huonompi suhdanne myydä,mutta toisaaltahan se tarkoittaa sitten myös halvempaa ostohintaa..
Minua kyllä myös pelottaa keskenmenon mahdollisuus.Ystävälläni on niitä monta ja muutenki se on melkoinen todennäköisyys.Miksi juuri itse olisi niin onnekas,että kaikki menee hyvin?Mietin myös kaksosten mahdollisuutta,koska äitini on epäidenttinen kaksonen ja mahani on myös jo turvonnut..
Hiljaista kuin huopatossutehtaalla.:) Eikö kellekään kuulu mitään?:)
Täällä ajoittaista pahoinvointia ja oksentelua,mut ei onneks niin pahaa ku esikoisesta! Eilen sain varattua itselle varhaisultran,ku ei oikeen oo varma toi LA...ens torstaina sit katsotaa näkyykö syke...huh ku jännittää! Toivon niin paljon,et sit vois vähän huokasta,vaik ei se viel mitään takaakkaan vaik syke näkyiskin.
Mut nyt ruuanlaittopuuhiin.:)
Salsa08 ja Velmu rv5+6
Plussasin tosi haalean plussa 3.1 ja sen jälkeen on pari testiä tehty ja aina on viiva vahvistunut! Meille kolmas lapsi olisi tulossa jos kaikki menee yhtä hyvin kuin aiemmissa raskauksissa. Pieni pelko on kumminkin koko ajan taustalla kun miettii tätä raskautta, keskenmenot on kumminkin niin yleisiä näin alussa. Meillä on ennestään poika 07 ja tyttö 09, helmikuussa vuoden täyttää. Minä olen 25v ja mies on 30v. Tehtäisiinkö muuten joku lista meistä syyskuisista mistä näkyisi esim. laskettu aika, monesko lapsi, oma ja miehen ikä ja ehkä synnäri? Mitäs mieltä olette? Osaisko joku tehdä sellaista, ite olen ihan surkea näissä tietokone jutuissa =)
Oireita on vähän ilmaantunut jo: itkettää aika usein ja muutenkin mielialat vaihtelee ( aavistin muuten että voisin olla raskaana kun aloin pillittämään kun Sinkkuelämää sarjassa Charlottea kosittiin =D) kokkareista valkovuotoa tulee jonkun verran ja välillä nippailee alavatsasta. Ja palelu, se on ihan järkyttävää, vaikka näillä ilmoilla voi palella tietysti muutenkin =)
Onko moni menossa alkuraskauden ultraan, siis omakustanteiseen? Itse olen kahden vaiheilla, edellisessa raskaudessa menin että sai vähän rauhoittua, silloin rv. 6+5 näkyi syke jo hyvin. Tekisi mieli tietysti nytkin mennä mutta rahatilanne on vähän heikko ja ne ei todellakaan mitään ilmaisia ole... Saa nyt katsoa mihin päädytään, tuntuu vaan niin pitkältä odottaa 12 viikolle, jos nyt sinne asti edes päästään.
Ihania pakkaspäiviä kaikille ja voimia odotteluun!
-henrietta rv. 4+5
Yhtä varovaisesti ilmoittaudun mukaan minäkin... Me saatiin myös ihana joululahja, kun plussasin aatonaattona. :) Mulla tosin osuisi laskettu aika kuukautisten mukaan elokuun viimeiseksi päiväksi, mutta kun kaksi aiempaa raskautta on mennyt reilusti yli, niin siksi pinoudun mieluummin tänne syyskuulaisten puolelle (toivottavasti saadaan tänne pian lisää seuraa!) Meillä siis on ennestään 6- ja 4-vuotiaat tytöt. Minä olen myös 32-vuotias, mies 34v. Nyt tosiaan toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saadaan perheeseen ihana pieni lisä alkusyksystä!
terkuin pikku3nen
Plussa tuli tänäaamuna testiin, en malttanut odottaa joten testasin 1-2 päivää etuajassa mutta hyvin vahva plussa alkoi heti piirtyä. Oireet on ollu jo kohta viikon ja toisaalta kauhean varma olo että raskaana ollaan, mutta toisaalta epävarma sillä tässä ollaan nyt noin 1 vuosi ja 3kk yritetty ja aina saanut pettyä joten IHANA OLLA TÄÄLLÄ!
Esioinen on jo 3.5 vuotta kun se raskautuminen ei sitten ollut kovin helppoa. Itse täytän 27v ylihuomenna =) ja mies on jo 27v. Eli ihan teinejä ollaan...=D eikö vai?
Katselin tuossa laskettua aikaa ja se olis 6.9. Ihana olla alkukuun odottaja kun viimeksi kaikki muut odotuspinossa meni paljon mua edellä kun la oli esikosta 29. päivä. Pienestä voi olla iloinen! =D
Onnea kovasti plussasta teille! Täällä vielä sulatellaan, mutta olemme kyllä aivan onnemme kukkuloilla! Toivottavasti poika saa pikkusisaruksen syksyllä!
Soffu rv 3+5
syyskuun muut odottajat! Meillä plussattiin 22.12., vaikka viikkoja vasta silloin 3+5 :) Oli niin kovin raskaana-olo, että ajattelin testata päivää ennen oletettujen menkkojen alkua, ja plussaahan se näytti, uusin testin 24.12. ja edelleen iloinen plussa! Olen 33 v. ja mieheni 24 v. Olemme uusperhe, johon kuuluu kaksi kouluikäistä lasta, tyttö pian 10v. ja poika 8v. edellisestä liitostani. Nykyisellä miehelläni ei ennestään lapsia. L.a. joskus siis 2.9. kieppeillä.... Jännää tämä taas, näin monen vuoden jälkeen ja nyt vanhempana kuin silloin. Olemme turkulaisia. Mistä päin te muut olette?
Hieman on edelleen epäuskoinen olo, että onko tämä tottakaan :). Pieni pessimisti minussa odottaa koko ajan, että koskahan ne menkat alkaa. Minulla ei ole oikeastaan ollut mitään tuntemuksia, vielä ainakaan. Edellisessä raskaudessa ainoastaan rinnat olivat alkuraskaudessa turvonneet ja arat, pahoinvointia ei ollut eikä muitakaan "oireita". Saa nähdä mitä tulevat viikot tuovat tullessaan ;). Onko teillä muilla millaisia tuntemuksia? Me asutaan Oulun seudulla. Toivottavasti saadaan paljon lisää porukkaa mukaan tänne syyskuisiin!
Ihan samoja tuntemuksia on täälläkin Nasu-77, eli hieman epäuskoinen olo edelleen ja pieni pelko menkkojen alkamisesta päällä koko ajan. Mulla oli pientä huimausta pari päivää ennen testin tekoa ja samoin sen jälkeen. Sitä ennen ei ollut mitään oireita, josta johtuen en tosiaan osannut odottaa, että tärppi olis käynyt. Nyt on parina päivänä vatsa ollut etenkin iltaisin aika turvoksissa ja tulee helposti hieman huono olo, jos syömisten väli venyy vähänkin liian pitkäksi. Väsymystä ei oo ollut erityisesti, mutta eihän se oo ihmekään, kun tässä lomalla ollessa voi nukkua aamuisin pitkään ja päivällä päikkäritkin tarvittaessa. :)
Eiköhän tää pino pikku hiljaa ala kasvaa ja saadaan tänne paljon syysunelmien odottajia...=)
Mulla on ollu myös kasa oireita, suurimpina niistä huimaus ja nälkä melkein koko ajan. Lisäksi rinnat kipeyty 4 päivää oviksen jälkeen josta heti havahduin että saatampa olla raskautunu. Hajuaisti on nyt tarkentunu ja mulla on kyllä omituista ettei tee kahvia enää mieli. Pystyn sitä kyllä juomaan mutta tätä ennen oon ollu kahvisieppo ja nyt en keitä kotona vapaapäivänä yhtään kahvia. Tää saattaa tulla töissä kynnyskysymykseksi kun ne tietää siellä että mulla on kahvikuppi lähes koko ajan pöydällä ja kuljen sen kanssa. Mun läheisin työkaveri kiinnittää ihan varmana heti huomiota siihen etten juo enää kahvia samalla tavalla. Lisäksi aivan tajuton turvotus koko ajan vatsassa. Pelkään et alkavat ihmettelee turvotusta.
Onko kellään muulla sellanen olo et haluu pitää piilossa visusti töissä raskauden vielä näin alkutaipaleella? Mulla on toinenkin "ongelma" töissä joka paljastaa raskauden-> meillä ns. litkitään viiniä. Kuullostaapa aika hassulta! Joku saattaa arvatakin mistä on kyse. Mutta voin kertoa siitä myöhemmin lisää. =)
Me asustellaan Espoossa.
Nyt taas kattamaan pöytää. Ollaan kutsutta miehen sukulaisia pitkin päivää joulukahville, joten laittamaan taas pöytää seuraaville vieraille. =)
Soffu rv 3+6 (meinaa tulla vieläkin kp merkintä)
minime & ekavekara: Kiva kuulla, että on muitakin samanlaisessa tilanteessa olevia. Itse olen amk-opiskelija ja multa jää nyt sitten ensi syksyn syventävä 8 viikon harjoittelu tekemättä näillä näkymin. Opinnäytetyö on aika hyvällä mallilla, että jos sen sais alta pois :) Oon tietenkin tosi onnellinen tästä raskaudesta ja jatkan koulua sitten kun sen aika tulee.. Tällä hetkellä toi koulunpenkillä istuminen on kyllä ihan äärettömän rankkaa. Meillä on niin pitkiä päiviä, etten koulun jälkeen meinaa mitään jaksaa. Joskus pakotan itteni pienelle lenkille että sais edes vähän raitista ilmaa.
Mulla oli eilen siis se ihan ensimmäinen neuvolakäynti. Sain lääkärille ajan parin viikon päähän ja siellä sitten ultra! JEE! Neuvolan täti oli kyllä tosi ihana ja mukava. Mä etukäteen vähän jännitin, että jos se onkin joku semmonen kenen kanssa ei tuu juttuun.. Tuli hyvä fiilis ja se sanokin, että voi koska vaan soittaa, jos jotain tulee.
Mutta mä lähen nyt kaverin kanssa urheileen, kun tässä kerrankin on energiaa! Eilenkin menin nukkuun jo yheksältä, kun olin ihan kuolemanväsynyt. Onneksi viikonloppu edessä niin saa huilata! Oikein hyvät viikonloput kaikille!
vilukissa rv 6+6