Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT ?

Kommentit (200)

Vierailija
101/200 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana siirtyä tänään edes viikolle 6... Pieniä on elämän ilot =).

AngelEyesille voin sanoo, että tieto aivan varmasti lisää tuskaa! Täältä netistä löytyy niin miljoona erilaista versioo joka ikisestä asiasta, että tämmönen ensikertalainen on jo ihan sekasin ja paniikissa varmaan senkin takia. Nyt yritän olla kaks viikkoo miettimättä liikaa ja kysellä sitten neuvolassa terkkarilta mahollisimman paljon. Pitänee ihan lappu kirjottaa...

Sitten TAAS kysymyksiä: Eli miten te jotka ootte töissä jaksatte päivät?? Minusta tuntuu että oon aivan totaalisen väsyny ja krapulainen koko ajan. Keskittyminen on aivan hukassa ja jos joudun olemaan hetkenkään yksin, meinaa silmät väkisin painua kiinni. Kotonakin vaan mielellään makaisin sängyssä ja torkkuisin, mutta tuo töissä nuokkuminen on jo varsin häiritsevää. Mulla on nyt torstaina vielä vaihtumassa työpaikka (oon kyllä onneks ollu siellä ennenkin), niin ahistaa entistä enemmän. Onko teillä siis mitään kikkaviitosia käytettäväks? Multi-Kalkki valmisteiden käytön alotin tänään, eli magnesiumia, kalsiumia ja d- & c-vitamiinia alan saamaan. Toivottavasti se alkaa ees jossain vaiheessa auttamaan.

Tässä tämä tänään, Noffetukselle ihan hirveesti lämpimiä halauksia ja ajatuksia, toivon todella että kaikki menis hyvin!

IntoPiukka ja jänis 6+0

Vierailija
102/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ilmottautuisin jo pikkuhiljaa tänne. Nää sivut onkin muuttuneet viime kerrasta, kun tuli kuumeiltua joskus pari vuotta sitten :)

ON:Tehtiin miehuksen kanssa pari kolmekin testiä tossa tammikuun alussa ja ei uskottu silmiämme. Nyt alkaa ehkä pikkuhiljaa uskoa että meille tosissaan tulee vauva! :) Eli näillä näkymin laskettu aika menee tuonne 18.9 ja nyt olis nettilaskurin mukaan rv6+4. Ja kuten nimimerkistä saattaa päätellä, kyseessä on ensimmäinen :)

Ensimmäinen neuvola on 5.2. ja täyttelin jo valmiiksi sen esitietolomakkeen :)

Ollaan kerrottu jo kavereille ja tuleville isovanhemmille, sedille, tädeille ja enoille, sillä ajateltiin, että jos keskenmeno sattuu, niin tuki on lähellä.

Raskausoireita ollut liikaakin. Ensin tuli suolanhimo, nyt on vaan hirveä väsymys ja turvotus, mandariineja pupellan harva se sekunti, pitää hyvin oksetuksen loitolla.

Täällä oli pari vuotta sitten sellainen ekaa odottavien pinkka kuin "Enskat", minneköhän se on kadonnut, kuumeilupuolella ilmeisesti on edelleenkin sellanen...

No mutta, hyvää keskiviikkoa kaikille ja tarrasukkia kasoittain!

Ekavekara rv6+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuoa!=)

Kävin tänään yksityisellä gynellä. Laskettu aika on nyt vahvistettu ja se on 8.9.10. Ja sain kuviakin pikkuisesta. Yhdessä kuvassa on jo hieman oikeaa muotoa havaittavissa. Lisäksi gyne sanoi, että tällä hetkellä kohdunkaulassa ei näy viitteitä, että raskaus olisi menossa kesken. Sekin oli helpottava tietoa. Kun nyt vaan pikkuinen jaksaa kasvaa! =) Kun katselin kuvia autossa ennen kotiin menoa niin herkistyin ihan mielettömästi! Nyt tästä raskaudesta tuli jotenkin konkreettista ja todella tajusin tulevani uudestaan äidiksi!

Onko kuinka moni osallistumassa ilmaisiin seulontoihon? Mä menen ensi viikon lopulla siihen verikokeeseen, sitten maaliskuun alussa on np-ultra ja sitten se rakenneultra noin raskausviikolla 20 tai jotain. Viisi vuotta sitten, kun odotin esikoista niin täällä pääsin ainoastaan np-ultraan ja siitäkin meni polimaksu. Nyt kaikki on ilmaisia. Vajaan parin viikon päästä on taas neuvolakin.

Yritän nyt saada jollakin päiväni kulumaan. Onneksi on ihanan näköinen ilma vaikkakin tosi kylmä. Täytyy kohta pistää toppahousut jalkaan ja lähtee kävelylle. Mukavaa päivänjatkoa kaikille! =)

meikku rv 8+0

Vierailija
104/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikku80 kyseli noista seulonnoita. Itse käyn kyllä nuo kunnallisella puolella tarjottavat ultrat eli np- ja rakenneultra. Tuskin tulee edes käytyä yksityisellä. Veriseulaan en aioi osallistua. Tosi kiva että teillä saa ihan ilmaseksi nuo ultrat, täällä meillä päin kyllä menee edelleen poliklinikka maksut noista.

Vierailija
105/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me osallistumme ilman muuta veriseuloihin ja sitä varten käynkin näissä kunnallisissa alkuraskauden ultrissa jotta tiedetään milloin verikoe otetaan ja milloin np-ultra on. Meidän kunta on nuo np-ultran ja rakenneultran ulkoistanut, joten mua ultrataan siksi omassa kunnassa etukäteen. Toivottavasti siellä kunnan ultrassa ensi viikolla näkyy pieni sykkivä sydän sitten ja kaikki olis ok. Onneksi en jaksa asiaa kummemmin murehtia, vaan aika letkeällä asenteella meen. Jos joku on pielessä niin ei voi mitään, jos kaikki on ok niin hyvä juttu.

Vierailija
106/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla käy kyllä kova kuhina, viestejä on taas paljon luettavana kun en oo pariin päivään ehtimyt lukemaan.. Kiva juttu! :)

Mulla ei nyt vielä kummempia kuulumisia, huomenna olisi se ensimmäinen neuvola-aika. Ihan kiva mennä jonkun kanssa jutteleen. Mulla on ollut nyt parin viikon ajan niin huono olo, että tuntuu ettei tästä raskaudesta oikein oo pystynyt iloitsemaan. Tuntuu, että huonoa oloa on ihan koko päivän ajan. Yritin justiin netistä kattella neuvoja, että auttaako tähän mikään :) Ja tää väsymys on jotain ihan uskomatonta. Mäkin oon omasta mielestäni melko aktiivinen ollut aiemmin, mutta nyt ei jaksa sohvalta nousta..

Piti tiedustella, että onko täällä muita kenellä olisi vielä mahdollisesti opiskelut kesken? Itelläni jää valmistuminen ihan parista kuukaudesta vajaaksi, jos tää raskaus nyt etenee suunnitellusti ja kaikki menee hyvin. Toisaalta se harmittaa ettei ehdi valmistua, mutta taitaa se lapsen saaminen kuitenkin viedä voiton. Ja saanhan mä ne loput suoritettua sitten myöhemminkin.. Nyt vaan mietityttää kauheesti kaikki asiat. Ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä niin ei voi oikein näitä asioita jakaa kenenkään kanssa. Ehkä mä nyt lopetan tän avautumisen :) Mutta olis kiva, jos täällä on joitain samanlaisessa tilanteessa olevia :)

Vilukissa rv 6+3 tai jotain :)

Vierailija
107/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuvotus ehkä hiukan helpottanu. Tosin nälän ei saa antaa tulla. Töissä syön aamupäivällä hedelmiä, et selviän yli puolenpäivän, jolloin pääsen syömään oikean ruuan. Yölläkään ei nyt ole tarttenu nousta syömään ja aamulla töihin lähtiessä ehtii keittää kahvin ja meikata, ennenku on pakko syödä. Tissit on ihan sikakipeet ja maha niin turvonnu, et vyössä on menossa viimenen reikä. Normihousut sentäs mahtuu. Ei mulla edes ole mitään äitiysvaatteita. Mistähän sais kivoja housuja. Muutama tunika mulla on ja ne menee muutaman kuukauden ja pidempiä trikoopaitojakin ostin just. Onko kukaan kokeillu masutuubia? Pysyykö hyvin paikoillaan? Aattelin, et jos ostas normi resoria ja tekis vaikka itse.Entäs ne housujen vyötärön jatkopalat? Mulla on ongelmana, et tuntuu, et raskausaikana ei mitkään housut pysy jalassa. Kaikki valuu. Tai sit mä en ole löytäny oikean mallisia. Mm. H&M:n housuja mulla oli viimeksi ja niissä oli mahan päälle tuleva resori ihan lörtsö. Mulla on aina ollu pieni maha. Itse olen ommellu yhdet housut, mitkä istuivat hyvin, mut ne on jo ihan hiuti kuluneet.

Mä menen sekä veriseulaan, et np-ultraan. Mulle eka ultra tehdään OYSissa, mut rakenneultrasta ei vielä tiedä, kun kunnalla loppuu sopimus Oysin kanssa helmikuun lopussa. Molemmat on ilmasia. Eka neuvola on 2.2 ja samalla otataan se verikoe. Mua jännittää toi np-ultra. Jos kaikki on siellä ok, sit voidaan kuuluttaa koko maailmalle. Se ois sit vasta 22.2. Menis toi aika nyt äkkiä!

Mä olen edelleen flunssainen, mut pärjään töissä, kun ei ole kuumetta. Lääkekuuri ei purrut poskionetelotulehdukseen. Nyt seurailen, et pitääkö mennä punkteeraukseen, vai paranisko toi itsekseen.

"Maieli rv 8+risat"

Vierailija
108/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja ilma ulkona :/ Vois melkein lumimyrskyksi kutsua... Tekis niin kovasti käydä haukkaamassa aina töiden jälkeen happea pienellä lenkillä, mut eihän tonne voi mennä. Odottelen jo näiden säidenkin puolesta kevättä.

Ihania uutisia on osa saanut ultrista! Tsemppiä & jaksamista epävarmuudesta kärsiville.

Seulonnoista: Esikoisen odotusaikoihin -06/-07 ne kuuluivat maksuttomiin palveluihin paikkakunnallani. Ja uskon, että näin on edelleen. Kaikissa käytiin silloin (veri/np/rakenne) ja niin aiotaan tehdä tälläkin kertaa, jos niin pitkälle päästään. Rakenneultrassa käytiin pariinkin kertaan silloin, kun lääkäri ei nähnyt sydämen kammioita kunnolla ekalla kerralla. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja olihan se oikeastaan kiva päästä ylimääräisen kerran kurkkaamaan masuun ja sai niitä kuvia :)

Omaa napaa: Eilen päivällä kiristi kovasti oikealta puolelta masua, mutta iltaa kohden laantui. Taisi olla vaan kohdun venymistä tms. Iltaisin on saanut mennä yhdeksän jälkeen petiin, sen verran on väsyttänyt. Päivät sujuvat kivasti töissä ja iltasin kotona, ei älytöntä väsymystä eikä kuvotusta. Ehkä tämä vähän huolettaakin, onkohan kaikki hyvin? Ruokahaluttomuus jatkuu - oikeastaan mitään lämmintä ei tee mieli. Salaateilla, jugurtilla ja hedelmillä mennään pääasiassa. Ja sitten kekseillä ym. makealla (nämä tietty pitäis jättää vähemmälle, ettei kiloja ala tulemaan liikaa). Niin ja sitten se kurjempi vaiva, joka esikoisen odotuksessakin vaivasi eli ummetus. Inhottava vaiva, esikoisen odotuksen aikaan käytin levolacia ja taitaa taas olla apteekkireissun aika :( Kahviakaan ei juuri tee mieli, aamuisin olen kupillisen juonut, muttei se ole yhtä hyvältä maistunut kuin ennen. Tietääkö kukaan, saako kamomillateetä juoda? Yrttiteethän on periaatteessa kielletty, mutta onko kamomilla kiellettyjen yrttien listalla? Olisi vaan kiva näin kylmillä jotain lämpöistä nauttia.

Vajaa viikko ekaan neuvola-aikaan, sitä odotellessa.

Mukavaa viikonjatkoa ja hyviä vointeja!

lumitähti rv 5+6 (?)

Vierailija
109/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ihana päivä, koska sain asiat kuntoon lääkkeiden kanssa ja nyt voin ilman huolta taas nauttia raskauden alkuajoista.

Oireina tääläkin jatkuva kuvotus, palelu ja väsymys. Tuntuu, että oireet ovat nyt pahentuneet raskauden hiljalleen edetessä. Mulla ei syöminen oikein kuvotukseen auta. Hassua on myös se, että välillä on hirveä nälkä (etenkin iltaisin) ja aamulla ja päivällä on mahdotonta laittaa suuhun yhtään mitään.

Sitten muihin asioihin:

Vilukissa: Mulla on gradun teko tällä hetkellä kesken ja toivon sydämeni pohjasta, että ehtisin saada sen valmiiksi ennen vauvan tuloa, mutta se ei oo ollenkaan varmaa. Et siis ole valmistumisongelmien kanssa yksin. Kuitenkin pääasia on se, että vauva syntyy terveenä ja opiskeluasiat ehtii kyllä vauvan tulon jälkeenkin. Ei siis huolehduta turhasta :)

Kaikki ultrassa käyneet: Onnea ihanista uutisista, joita ultrasta tullut.

Terkuin Minime 5+4

Vierailija
110/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minime ja vilukissa: mäkin opiskelen amkissa ja vuosi jää jäljelle varsinaisia opintoja, tai oikeastaan opinnäytetyön tekemistä, sit jos kaikki menee hyvin tän raskauden kanssa ja jään syksyllä pois koulusta. Mua ei kyllä yhtään huoleta se, että koulu jää hetkeksi, sillä kouluja ja töitä kerkeää aina, mut tää on nyt ja tässä. :) Oon muutenkin vähän tällanen hetkessä eläjä.

minime: mulla on kans ollu ihan samoja; kuvotusta, palelua ja väsymystä. Mulla kuvotukseen auttaa kaikki raikas: juon isoja lasillisia kylmää vettä jääpaloilla, salaattia, marjoja/niistä tehtyä smoothieta.. mitään raskasta tai "oikeaa ruokaa" ei tee yhtään mieli.

Voi ei, mäkin mietin tänään äidille ääneen että pitäiskö käydä iteki nyt ultrassa yksityisellä ennen sitä rv12 tienoilla olevaa ultraa. Niin on malttamaton ja utelias, mutta mun äiti (viiden lapsen äitinä) ei ihan enää ymmäränyt tätä esikoisen odotuksen täpinää :D

Ihana kuitenki lukea kaikkien kivoja ultrakuulumisia!

).( Käytiin tänään miehen kanssa katsomassa paria kämppää.. ollaan vähän kahden vaiheilla et pitäiskö tästä kaksiosta lähteä nyt vai vasta syksyllä vauvan synnyttyä..ei haluais neuvolaa vaihtaa kuitenkaan kesken, vaan nyt alussa, jos ollenkaan. Tahtois kuitenki ehkä isomman kämpän, minne vois rakennella vaavin pesää :)

Nyt väsyttää niin et meen nukkumaan.. Öitä!

Vierailija
111/200 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon myös menossa np-ultraan ja veriseulaan. Toivotaan, että niistä tulee normaalit tulokset eikä lapsivesipunktiota tarvitsis edes miettiä. Aiemmissa raskauksissa en oo osallistunut seulontoihin, mutta kun nyt oon "jo" 32v. niin ajateltiin, että eihän noista kahdesta ekasta seulonnasta haittaakaan ole.

Eilen olin omassa neuvolassa ekassa ultrassa ja kyllä oli ihana nähdä pieni palleroinen oikeassa paikassa ja sydän läpättäen! Etenkin sen jälkeen, kun pahoinvointi väheni huomattavasti pari viikkoa sitten, oli mukava tietää kaiken olevan kuitenkin kunnossa. Pikkuinen vastasi hienosti oletettuja viikkoja ja lasketuksi ajaksi tuli itse asiassa 30.8. La siis aikaistui päivällä kuukautisista lasketusta. Mutta kuten sanottua, niin kaiken mennessä hyvin mennään taas taatusti yliajalle ja reilusti. Aika moni teistä siis ehtii kyllä laitokselle ennen mua. :)

terkuin pikku3nen rv9+2

Vierailija
112/200 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta, papereitten täyttöä ja eipä muuta.Meillä ei ole neuvolassa ultraa joten joudun odottamaan np-ultraan asti.Meidän neuvolassa ei myöskään otettu verinäytteitä vaan joudun erikseen labraan antamaan ne, meillä on sijainen neuvolassa ja hän ei oikein tunne olevan tehtäviensä tasalla:(Meidän "oma" täti on vielä puolivuotta poissa ja tulee toivottavasti kesän lopulla takaisin, hän on ihana ihminen.

Minä käyn kaikissa seulonnoissa myös lapsivesipunktiossa.Inhottava toimenpide se kyllä on.

Meidän kunta on ulkoistanut kaikki seulonnat turkuun ja siellä pääsee yksityiselle, eikä maksa mitään ja paikka on kyllä tosi hieno.

Mun isoäitini kuoli viime viikolla ja mua harmittaa etten kerennyt kertoa tästä neljännestä vaavista:( Tosin hän on maannut sairaalassa useamman vuoden eikä osannut puhua,syödä,kävellä ym.. Joten ehkä hän ei myöskään ymmärtänyt enää mitä hänelle puhuttiin mutta kuitenkin olisi ollut kiva kertoa.

Mulla on pahoinvointia eniten aamulla ja sitten tietty jos annan nälän yllättää.Pitää syödä koko ajan;) Neuvolassa kerroin tätsylle että olen laihiksella ja se heti käski lopettaa!? Koitin selittää että syön normaalia paremmin ja terveellisemmin mutta ei ymmärtänyt, ei.

Mutta ei se mitään kun itse tiedän syöväni oikein, unohtamatta pientä kaveria mahassa.

Me ollaan oltu koko viikko kotona ja sisällä, ensin oli vanhin tyttö kipeä ja eilen tuli nuorempi tyttö kipeäksi:( Ja kai tuo meidän pienin tulee huomenna kipeäksi! meillä on hautajaiset lauantaina ja tarkoitus olisi ottaa pienin mukaan joten toiv. ei tulisi nyt kipeäksi.

Hauskaa päivän jatkoa:)

Sailori ja kumipää vaihtui nyt aurinkoon joten

Sailori ja aurinko rv8?

Vierailija
113/200 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tämä keskustelu palsta muuttunut (ainakin siltä tuntuu) sitten viime käynnistä esikoinen 04, toisen lapsen odotus aikana en sitten palstaillutkaan ollenkaan jostain syystä. Nyt sitä on taas ihan tärinäs täällä lueskelemassa:)

Jos vähän esitäytyisin:) Elikkäs 24 vuotias tytön ja pojan äiti, mies/isä on 26 vuotias.. Rakennamme parhaillamme omakotitaloa joka keväällä pitäisi valmistua. Tämä vauveli ei ollut suunniteltu mutta positiivisesti meidät kuitenkin yllätti

Vierailija
114/200 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sailorille osanotot! =( Ja Napsukalle tervetuloa mukaan!=)

Mulla on aamun kuvotukset helpottamaan päin, pahin aika on nyt iltapäivästä joten sitä taas odotellessa... Mulla myös oikealla puolen vatsaa ikävää kipua aamulla, mutta meni onneksi ohi.

Yritin hieman käydä ulkoilemassa, mutta siellä on niin kova viima, että naama oli hetkessä hileessä. Lenkki jäi sitten pieneksi happihyppelyksi. KArsin esikoisen vaatekaapista pieniä vaatteita pois ja totesin, että pitäisi lähteä vaatekaupoille. Normaalisti tykkään käydä ostelemassa tytölle vaatteita mutta nyt tuntuu, että ei ole voimia edes siihen. Väsymys on nimittäin iskenyt ja yleinen haluttomuus tehdä asioita. Mä voisin hyvin maata koko päivän sängyssä. Muistan, että esikoista odottaessa oli aivan samanlainen vaihe, mutta sen jälkeen alkoi ihana odotusaika jolloin mikään ei ollut huonosti. PAitsi sitten tukalat oltavat, kun esikoinen päätti syntyä rv 41+6. Meneeköhän tämäkin yhtä paljon yli?

Kovasti jo odotan, että vauva alkaisi liikkua. Siihen on kyllä vielä viikkoja. Mutta todennäköisemminhän sen tuntee aiemmin, kun ekaa odottaessa.

Oletteko ajatelleet ottaa äitiyspakkauksen? Mä odottelen niitä kuvia uudesta pakkauksesta kelan sivuille ja vasta sitten päätän otanko. Esikoisen kanssa otin ihan sen vuoksi, että sai sen makuupussin ja kyllä niitä muitakin vaatteita tuli jonkin verran käytettyä. Vaikkakin haalarin annoin käyttämättömänä pois, kun en tykännyt siitä. Ja onhan se kovin iso vastasyntyneelle, kun esikoinenkin sytyi talven keskelle. Turvakaukolo ja pinnasäky meillä on tallessa. Mutta vaunut pitää sitten hommata, kun esikiisen vaunut myytiin silloin säilytystilan vähyyden vuoksi pois. Tosin nekin varmaan saan kaverilta, joka sai viime syksynä vauvan.

Leppoisaa päivänjatkoa kaikille!

meikku ja "taimi" rv 8+1

Vierailija
115/200 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin varovaisesti ilmoittautuu yksi uusi odottaja mukaan syyskuisiin. ikää 31 ja lapsukaisia löytyy entuudestaan 5. Epäsäännölliseten menkkojen takia en tarkasti tiedä la:ta. Mutta eiköhän se selkiä ensimmäisen ultran jälkeen. Omien laskujen mukaan olisi viikkoja nyt 5. Kauheasti ei ole ilmaantunut mitään oireita, närästystä, rintojen arkuutta ja kylmä meinaa olemaan. Eipä kerinnyt kauaa olemaan poissa vauvan sivuilta kun taas pääsin tänne kirjoittelemaan. Nuorimmainen kun on vasta 1v. Neuvolaa en ole vielä varannut enkä meinaa sen kanssa niin kiirehtiä kuten en myöskään asiasta kertomisen. Varmasti huomaavat kun kesällä masua ei enää saa piilotettua.Kovin rauhallisesti ja maltillisesti tässä mennään päivä kerrallaan. Tavaratkin ovat kaikki vielä tallessa mitään en ole nuorimmaiselta laittanut pois. Toivottavasti kaikilla sujuu ensimmäiset viikot hyvin ja salamatkustajat pysyvät lujasti mukana.

Vierailija
116/200 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan odotellaan kolmatta ja takana on kaksi keskenmenoa. Jotenkaan en uskalla vielä uskoa ja rakennella mitään haavekuvia tästä masukista. Jotenkin nuo kahden hyvin menneen raskauden jälkeiset peräkkäiset kaksi keskenmenoa ovat saaneet varovaiseksi. Neuvolaan ilmoittaudun sitten kun alkaa olemaan vika mahdollisuus ilmoittautua saadakseen oikeudet äippäpakkaukseen yms. en nyt muista millä viikolla se eka käynti tulisi olla? Pelko vaan on niin suuri...Lisäksi suvussa oli viime vuoden lopulla vauvan kuolema alle kaksi viikkoisena, joka varjostaa omia ajatuksia koko ajan. Elämän arvoituksellisuus on tullut viime vuonna tutuksi...viime vuonna kun itsekin sain nuo keskenmenot ja toisen ihan reippailla viikoillakin. Täällä siis odottelen reippaasti viikkoja lisää ennen kuin uskallan huokaista edes pikkuisen.

Jaksamisia kaikille pahoinvoinnin ja pelkojen kanssa taisteleville. Totuushan on se, ettei itse paljoa pysty noihin pelkoihin vaikuttamaan, luonto taitaa päättää meidän puolesta. Kaikesta huolimatta hyvää odotusta kaikille!

Vierailija
117/200 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen viesti tänne oli sitten sujunut mallikkaasti kun siitä oli jäänyt puolet pois.. Voih.. Onko tätä näin vaikea käyttää;)

Kiitos kuitenkin kun minut toivotettiin tervetulleeksi.:)

Ekassa viestissä olin kirjoittanut vielä siitä kuinka huolissaan tästä kolmannesta on vaikka ei rakkauspakkaus ollutkaan suunniteltu niin silti sitä on niin huollissaan et pystyykö sitä muuta ajatellakaan.. Takana kun on myös yksi tuulimuna ja yksi keskenmeno ennen lapsia..

Onko muilla alamahassa vihlomisen ja polttelun tunnetta? itsellä se on inhottavin vaiva , siksi odotinkin pitkään että menkat alkaisivat kun on vähän niin kuin sama tunne. Yleensä aina iltaisin..?

Kauhean pitkä tämä viestiketju ihan kaikkia en kerennyt edes lukea..

Helmikuu sais mennä nopiaa et sit tulis se maaliskuu ja alkais olla jo aikas hyvät viikot :)

Tarrasukkia kaikkien masuasukeille :)

Napsukka rv 6+1

Vierailija
118/200 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta!

Kuulostan Napsukka varmaan ihan hirveeltä, mutta jollain kierolla tavalla oon tosi onnellinen, että kerroit noista vatsakivuista. Minä soitin jo tänään terkkarille omista puukotustuntemuksista ja terkkari rauhotteli, että ei kuulosta mitenkään huolestuttavilta. Viikko sittenhän tosiaan varmistettiin erikseen, ettei raskaus oo kohdunulkonen, joten kaiken pitäis olla hyvin. Mutta että ne voi olla pelottavia kipuja!!! Nyt kuitenkin tosiaan helpotti kuulla, että ihan oikeesti jollain toisellakin on ainakin saman suuntaisia tunteita. Kiitos siitä sinulle =).

Oma napa on alottanu tuottaa pahoinvointia, eilen ja tänään oon yökkäilly muutamaankin otteeseen, mutta kaikki on toistaseks pysyny vielä sisällä. Jospa tämä vaikka jäiskin tähän. Tämäkin on ihan tosi kieroo, mutta jotenkin tämmösen tosi klassisen oireen alkaminen myös rauhottaa mieltä. Missään nimessä en haluais alkaa oksentelemaan, mutta pelkästään noiden vatsakipujen ja rintakipujen jälkeen tämmönen varmasti normaali oire on aika helpotus =). Lisäks eilen tuli itku, kun en löytäny digiboxin kaukosäädintä, hahhahhaaaa! Naurattaa jälkeenpäin, mutta eipä eilen naurattanu =).

Nyt tämä jatkaa täällä hymyilyä ja töiden tekoa, huomiseks suunnittelen vähän shoppailua ja NUKKUMISTA! Ehkäpä meilläkin Napsukka alkais kivut hiljalleen raskauden edetessä helpottaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

IntoPiukka ja 6+3

Vierailija
119/200 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emolle tervetuloa! =)

Napsukka on ihan oikeassa, että tää ketju on jo aika pitkä. Olisikohan ideaa, jos maanantaina ensimmäinen syysmasulainen pistäisi uuden pinon pystyyn? =)

IntoPiukka: Itku on täälläkin herkässä! Katselin telkkarista yks päivä nuorennusleikkausta ja itku tuli, kun se ihminen siinä oli niin tyytyväinen lopputulokseen. Esikoisen ajoilta muistan hassun itkukohtausken: Olimme miehen kanssa syömässä grilliltä haettua ruokaa, kun aloin yht'äkkiä itkeä vuolaasti. Mies ihan hätääntyi, että mikä tuli. Itkun seasta sain sitten soperrettua, että hampurilaiset olivatkin menneet päikseen, koska mulla oli ketsuppia ja en olisi sitä halunnut! Mies oli siinä vaiheessa saanut jo liki hampurilaisensa (tais siis mun hampurilaisen) tuhottua ja sekös itketti vielä enemmän. Ja mä kuitenkin tykkään ketsupista, mutta olisi sitä vaan juuri silloin halunnut! Pienestä se on välillä kiinni. =D

Tänäänkin on tuntunut siltä, että olo tosiaan olisi aavistuksen parempi, tuntuupa oudolta, kun ei kuvota koko aikaa. Lämmintä ruokaa ei kyllä vieläkään tee oikein mieli. Appelsiineja olen tuhonnut, ne on niin ihanan raikkaita. MAkeat ällöttää. Kävin ostamassa tytölle karkkipäivän karkit ja sieltä karkkilaarista tuleva imelä haju yökötti. Outo tila mulle! =) Näin on viimeksi tainnut olla, kun odotin esikoista.

Ihanaa, kun ensi viikolla pitäisi olla hieman vähemmän pakkasta niin pääsee kunnolla ulkoilemaan. Mutta kai sitä on alettava hiukan siivoileen ja sen jälkeen viikonlopun viettoon! Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! =)

meikku ja taimi 8+2

Vierailija
120/200 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!!

Täältä ilmoittautuu iloinen plussa joukkoon. No alkujärkytyksen jälkeen kyllä ;)

Meille on siis viides tulossa, -02,-04,-06,-08 edelliset ja tasaiseti tyttö, poika, tyttö, poika.. saa nähhä miten jatketaan. Tosin jännitystä lisää montako on, mieshen äiti on kolmonen ja niimpä sitä saa joka kerta jännätä :) Aika näyttää. Ja mulla siis tulee la syyskuunloppuun, saattaa mennä lokakuun puolellekin, vaan pidemmän kierron mukaan laskurilla tein, kun vaihdellut 22-32 välillä niin antoi la päivät 30.9-2.10.. katsotaan nyt sitte minne ultran mukaan kallistuu..

Oireita on joo ollut, niistä sitä alkoikin epäillä, ennen menkkojen pois jääntiä jo. Siis paleltaa (eka oire), etoo, väsyttää, mieliala vaihtelee, mahaa nipistelee.. ja mikä outoa, ei voi kunnolla mahallaan nukkua!! Ennen on menny paaaljon pidemmälle, oon itseasiassa aika pitkään nukkunu mahallaan, vaan nyt tulee tosi kipeeks jos nukkuu mahallaan.. siis yöt ollu aikamoista pyörimistä ja vessassahan sitä saa kans juosta.

Vaan niin se vaan on että ne kuulu tähän ja ei auta valittaa :)

Vaan nyt pitää mennä, palaillaan asiaan ja hyvää vointia kaikille :)

mukerot ja piipero