SYYSUNELMAT ?
Kommentit (200)
Salsa08: 6+ viikoilla pitäisi jo sydämen lyönnit ultrassa näkyä :) ei tosin kaikilla pakosti, mutta yleensä. Itse luotan että silloin 6+5 jo jotain näkyisi, kun sinne ultraan menen. Ja näkeehän sielä silloin ainekin, että kasvaako masussa jotain ja oikeassa paikassa. Ja kuinka monta kappaletta. :D
-nanatin 4+1
Mulla on edelleen melko kovat alavatsakivut. Ei ne kumaraan vedä, mutta vihloo, särkee ja säteilee se kipu. pelottaa että kesken menee kun ei oikeastaan ole niitä raskauoireitakaan ilmestynyt rintojen arkuuden lisäksi. maitohappobakteereja hain tänään emätin(miksi tuo sana onkin niin kamala!)tulehdukseen. Muuta lääkitystä kun ei nyt kannata aloittaa. Tulehduskin pelottaa...Voi voi, taidan kokeilla soittaa jonnekin jo huomenna josko ottaisivat minut vastaan vaikka ei sitä vielä kannata kait ku vast viikon päästä ultrata jos sydämen sykkeen haluaa nähdä. Näkeehän sieltä nyt kuitenkin että kasvaako siellä ketään ja oikeassa paikassa.Voi että pelottaa!Ei mulla ensimmäisessä raskaudessa tätä ollut. Millaisia oireita teillä keskenmenon kokeneilla oli?:(
Haave2: Oireettomiakin raskauksia voi ihan hyvin olla, ei kannata pahinta miettiä. :) Tosin kyllä se itelläkin käy välillä mielessä, kun ei mitään kamalia oksennuskohtauksia ole ollut.. mutta minulla on viikotkin vielä niin pienet, että enimmät oireet on varmaanki vasta tulossa. Mutta joillekkin ei tule oireita laisinkaan, muuta kuin se että kuukautiset jää pois. :)
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
-nanatin 4+2
Hei vaan kaikille ja hyvàà uutta vuosikymmentà!=)
Nyt uskaltauduin kirjoittamaan tànne,vaikka kova on pelko.
Tein testin 31.12..ja nàytti vahvasti plussaa,eli aikas hyvà vuoden vaihteen lahja!
Mutta,kova pelko kalvaa alitajuntaa..viime vuoden aikana kàynyt niin monesti huonosti.On ollut keskenmenoa ja kemiallista raskautta ym,ettà en tiedà uskoa vai ei.
Ollaan yritetty saada aluille esikoisemme jo 2vuotta ilman kummempaa tulosta.Toiveet kaikesta huolimatta korkealla.sekavaa.
Omien laskujen mukaan tàytyisi siis tulla LA sinne syyskuulle..
Iàltàmme ollaan minà 27 ja mies 31,eli ollaan jo juoksumme juostu ja mieli tekee kovasti aloitella perhettà.
Tuolle toiselle puoliskolle en ole vielà sanonut mitààn,ettei hàn sitten turhaan innostu ja pety.
Tànààn taas kàytàvà jostain etsimàssà toinen tikku ja huomenna aamulla sità siis koittamaan.
Nyt sormet ja varpaat ristiin ettà ei tarvitse turhiia kyyneleità vuodattaa..=)
ja onnea kaikille teille muillekin!
Hyvää uutta vuotta tältäkin suunnalta! Mukavasti näyttää tämä pino pikkuhiljaa kasvavan! Toivottavasti kaikki pikkuiset pysyvät matkassa mukana.
Mulla oli pari päivää noin asteen verran lämpöä ja pikaisten googletusten jälkeen ajattelin tuon olevan raskauden aiheuttamaa, mutta se loppuikin kuin seinään, mutta jätti ärsyttävän raastavan yskän. Mitäköhän lie tautia tämäkin? Mitään muuta raskausoireisiin viittaa ei tällä suunnalla ole ollut.
Meilläkin mennään vähän hissun kissun tämän raskauden kanssa ja yritän pitää suuni kiinni etten paljastaisi mitään. Itse asiassa olen palaamassa töihinkin lähes neljän vuoden tauon jälkeen huhtikuussa enkä haluaisi, että raskaus silloinkaan paljoa näkyisi. Taitaa tosin olla aivan turha haave kun kolmasta odotan ja edellisissä raskauksissa kiloja tuli 18-20 :). Mulla on vähän kurja tilanne töissä kun poissaoloaikanani on ollut pari yt-neuvottelua joiden tuloksena minua ei ole uudelleensijoitettu. Tiedän vasta ensimmäisenä työpäiväni onko minulle oikeasti enää töitä tarjolla.
Pöh... Ihme lätinää taas täältä. Etrina kuittaa.
Täällä palellaan. Olen eilisestä asti ollut tosi kylmissäni. Uusi vuosi meni rauhallisesti kotona.=) Menin sitten eilen innoissani kertomaan äidilleni raskaudestani. Mummo meni taas ihan sekaisin onnesta!=D Tämä tulokas olisi hänelle kuudes lapsenlapsi. Vannotin äitiä olemaan hölöttämättä kenellekkään, isälleni annoin luvan kertoa. Oma mummoni saa vielä odotella tietoa, että ollaan varmemmilla vesillä. Sekä anopille kerrotaan vasta myöhemmin. Olen muutamalle lähimmälle ystävälle kertonut jo, kun plussan sain. Jotenkin tekisi mieli kuuluttaa koko maailmalle, että meille tulee vauva!=) Jos nyt vielä hetki maltettaisiin kuitenkin...
Meikku ja masuasukas 4+2 (uskoakseni... =))
Mun tekis mieli kans mennä ja huutaa koko maailmalle että-- meille tulee vauva!!
Ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sit oon kertonu parhalle kaverilleni. Sekä mieheni siskolle joka sai eilen tietää olevansa myös raskaana! Jännäää!! Sitte tietenkin oma veljeni ja siskoni tietää.. Muut ei vielä tiedä. Voivat vaan arvella kun olen lopettanut tupakan polton enkä ottanut alkoholia uutena vuotena! ;)
Angelico 4+3
Kuulutetaan vaan! =) Teillä on sitten suvussa jännät paikat, kun kahta vauvaa olisi tuloillaan! Kävin äsken tytön vauvavaatteita läpi, en voinut vastustaa kiusausta. Taidan nyt toisen kohdalla olla ihan hömppä!;D Tämä on vaan niin odotettu juttu, kun vuosi on takana yritystä.
Tervetuloa mukaan myös kaikki uudet ja oikein onnekasta vuotta 2010 meille kaikille!!
Sain varattua ajan varhaisultraan viikolle 2, siinä vaiheessa jo pitäisi näkyä missä mennään. Meillä on ihana terveydenhoitaja, joka pojan rokotuksen yhteydessä varasi ajan ultraan ja neuvolalääkärille. Minulla oli muuten pari iltaa sitten todella kovia alavatsakipuja ja odotin jo vuodon alkavan mutta mitään ei kuulunut ja kivutkin loppuivat kuin seinään. En tiedä voiko näitä mun "oireita" laskea raskaudesta johtuviksi mutta: minua palelee tavallista enemmän, hajuaisti on melkein jo häiritsevän hyvä (haistan nykyään jo metrien päähän milloin pojalla on kakkoset vaipassa.. ;)) ja välillä tosiaan juilii alavatsaa.
Mäkin olen jo kertonut vanhemmilleni ja muutamalle hyvälle ystävälle. Olen myös sanonut, että ei kannata vielä hehkuttaa, jos vaikka kesken menee. Muutenkin yritän olla liikoja ajattelematta, vaikka vaikeaahan se välillä on. Ensi viikolla saa onneksi muuta ajateltavaa, kun aloitan työt maanantaina. Olen siis ollut äitiyslomalla, hoitovapaalla ja pitänyt kaikki pitämättömät lomat ennen töihin paluuta ja tosiaan 4.1. palaan taas sorvin ääreen. Voitte kuvitella pomon ilmeen, kun kerron hänelle, että jään tuossa juhannukselta kesälomalle ja siitä sitten TAAS äippälomalle. Aion tosin kertoa vasta sitten, kun viikkoja on kasassa hieman enemmän.
Vielä tuosta lasketusta ajasta, minulla se omien laskujeni mukaan sattuu joko elokuun viimeiselle tai syyskuun ensimmäiselle päivälle, sen verran epäsäännöllinen kierto ollut aina, että vaikeaa sanoa tässä vaiheessa mutta kuitenkin koen kuuluvani syyskuun odottajiin :).
Nasu
Täälläkin on siis kylmä, sisällä kuljen kerrasto päällä! Kyläreissuja varten kävin ostaan juuri kaksi uutta villapaitaa ettei siellä tarvi kerrasto päällä hyppiä:D
Alavatsakipuja on edelleen, ehkä kuitenkin tänään ollut vähemmän kuin eilen. Pientä vuotoa ollut myös, mutta ei tod. näk veristä kuitenkaan. Johtuu varmaan nuista emätinkapseleista.
Kohta saunomaan:)
meikku80 ja Angelico: Voi kun olette rohkeita, oon ihan kateellinen! Tekisi kovin mieli kertoa raskaudesta äidille ja kavereille, mutta en minä pysty. Ennen sitä ultraa ainekaan.. On niin paha mieli vieläkin siitä aikasesta keskenmenosta, silloin ehdittiin muutamille kertoa ja sitten piti selitellä ettei mitään olekkaan.. Pitäisi vaan ajatella positiivisesti ja uskaltaa kertoa. Mutta eipä siihen ultraan enää ikuisuus ole. :)
Miehen siskolle ollaan kerrottu ja vain muutama ystäväni tietää. Muuten ihan hissuksiin mennään ainekin sinne ultraan asti. Silloinkin on viikkoja vasta 6+5 että varmaan aika pitkään senkin jälkeen yritän olla hissuksiin.
-nanatin 4+2
Tuollainen kokemus kyllä pistää varovaiseksi. VArmaan itsekkin suhtautuisi eri tavalla jos olisi samanlaisia kokemuksia kuin sinulla. Toisaalta mietin asian omalla kohdallani myös niin, että on sitten läheisiä jotka tukevat jos jotain tulee. Serkullani on ollut kovasti epäonnea lastensaanissa ja heidän vanhimmasta lapsesta kuulimme, kun hän oli 3päivän ikäinen (syntyi liki 3kk liian aikaisin). Joten ymmärrän kyllä hyvin miksi haluat pitää asian vielä omana tietonasi! Toivon sinulle kaikkea hyvää tähän odotukseen ja paljon tarroja pikkualulle! =) Kuten meille kaikille! Hormonit tekevät jo mulle kiusaa. Olen tänään ollut jotenkin tosi herkkä. Muutaman kerran oli tippa silmässä, kun luin synnytysjuttuja vanhoista vauvalehdistä.
Nanatin-- Ei oo sulla ollut kiva kokemus ja ymmärrän hyvin kun et vielä kauheesti uskalla hiiskua.
Itse olen niin avoin persoona että en osaa ajatella asiaa noin.. Jos mulla tulis keskenmeno, niin en mä pystyis siitäkään olla kertomatta. Mun olis pakko saada puhua läheisten kanssa.
Mulla kanssa alavatsa kipuja ollu oikeastaan joka päivä. Toisena vähemmän ja toisena enemmän. Mullekkin on tippa tullu muutaman kerran simmuun vaikka yleensä en itkua helposti väännä! Raskauden ajan varmaan sitten pillitän senkin edestä! :D
Angelico
eli minut saa pyyhkià pois tààltà...=(
..arvattavissa oli ettei tàllàkààn kertaa pààstà loppuun saakka,saatika edes niille 12viikolle.
eli meillà jatkuu yritys ja kova painostus lààkàreille ettà pààstàis lapsettomuus tutkimuksiin..
kuitenkin 2vuotta on jo meidàn ikàisille aika pitkà aika yritystà!!
Teille muille tsemppià ettà jaksaa pikkuiset pidellà kiinni,eikà kày kuten meille.
Osanotot ja suuresti voimia *habiba*! Todella ikävää että tämäkin raskaus teillä päättyi kesken. Suru on varmasti suuri.
Ihmettelen kyllä että jos teitä ei ole otettu tutkimuksiin? Siis oletteko yrittäneet kunnalliselle puolelle. Mehän juuri aloitettiin tutkimukset kun minä raskauduin yllättäen. Meidät otettiin vastaan koska vuosi oli tullut täyteen yritystä, sehän on rajana kunnallisella puolella. Yksityisellehän pääsee jo aiemmin jos on varaa, meillä tätä mahdollisuutta ei ollut. Mutta nyt vain varaat ajan vaikka sieltä tk:sta jos et yksityiselle mene, yleislääkäri laittaa ihan takuuvarmasti sinut lisätutkimuksiin, muuten on kyllä palautteen paikka. Kyllä tuossa on jo tutkimiseen syytä.
Kovasti haleja sinne.
Osanotto täältäkin. :(
nämä on justiin niitä juttuja, miksi ite olen niin vaitonainen koko asiasta lähipiirille. Se tässä vaikeaa onkin, koska olen niin avoin ihminen ja yleensä kaiken heti jakamassa muiden kanssa. Mutta päivä päivältä pikkunen toivottavasti vahvistuu ja ei tarvisi kauaa salailla. Minulla on muutenkin sellanen pömppömaha, ettei varmaan hirmu pitkään salassa pysyisikään. :D
Tänään kuvotti töissä kotikaljan haju oikein kunnolla. Oksentamaan en ole vielä joutunut kuitenkaan. Väsymys on kova. Muuten aika normaalia täällä.
-nanatin 4+3
Jaksamisia sulle oikein kovasti! Toivottavasti sulla on parempi onni tänä vuonna! Tsemppiä!
Tänään on ollut outo olo, ei siis huono olo eikä hyvä olo vaan jotain siltä väliltä. =/ Maanantainen työpäivä hieman jännittää, kun olen monena aamuna voinut melko huonosti ja pitäisi heti ensi töikseen mennä yhdelle kotikäynnille. Olen siis sairaanhoitajana kotihoidossa. Työ on melko hektistä ja ajokilometrejä tulee paljon, kun kuljen keskustan lisäksi maaseudulla. Onneksi onmyös rauhallisempia päiviä. Toivottavasti mulle ei iske samanlainen väsymys, kun esikoista odottaessa. Silloin meinasin nukahtaa kassajonoon, kun nojailin kärryyn! =) En uskaltanut silloin ajella paljon pidempiä matkoja, kun olisin varmana nukahtanut rattiin. Kerrankin olin tulossa kaverilta niin jouduin 15km matkalla pysähtyyn kerran, kun oli niin voimaton olo. Edes musiikki tai ikkunan auki pitäminen ei auttanut.
Todella epäreilua *habiba*!:( Toivottavasti saatte apua ja pienen nyytin pian itsellenne!
Samasta syystä en itsekään ole uskaltanut vielä kuin äidille ja yhdelle kaverille kertoa. Keskenmeno meinaan marraskuussa ja heti siitä tulin uudelleen raskaaksi. Täytyis varmaan ite kans varata aika varhaisultraan,et sais mielenrauhan. Vai soittaisko neuvolaan,jos sais lähetteen,ettei tarvis ite niin kauheesti maksaa.?. Miten muut olette tehneet?
Mul kans kauhean kylmä koko ajan, pitkähihainen ja paksu fleecepaita päällä nytkin! Aamusin kuvottaa ja oksettaa...et jotain positiivista!:) Janottaa ja pissattaa usein. Ja väsyttää myös tosi paljon. Ja tää turvotus!! Oon käyttäny yksiä äippäfarkkuja ja tänään ne sit oli kosteina narulla ku olin lähdös kauppaan...no kokeilin sit normi farkkuja...ei siis mitään toivoa! Onneks tuli tilattua sellaset jatkopalat...ni jäi tonne kaappiin parit housut mitkä menee niiden kans päälle. Oli siis pakko käydä ostaa uuden housut...ja ette arvaa koko 44 oli sit sopiva,et meni kiinnikin,ja normaalisti käytän 38/40!! Oli pakko ostaa sit samal yks 56cm body,ettei niin kauheesti nolottanu mennä kassalle!!:D Ja menikin läpi,kassa hoksas et oon raskaana,vaik en sanallakaan maininnu!:)
Nyt tyttöstä nukuttaa ja pian nukkumaan itsekin!
Paljon paljon tarrasukkia kaikille!!
Salsa08 5+0
Olen todella pahoillani habiban puolesta :(. Myös minä joudun luultavimmin nyt jättämään Syysunelmat. Tänään alkoi vuoto ja kovat alavatsakivut, eikä enää tässä vaiheessa ole epäilystäkään etteikö kyseessä olisi keskenmeno. En ainakaan voi muuta päätellä tästä vuodon määrästä. Maanantaina täytyy soittaa neuvolaan ja kysyä lisäohjeita. Kai tässä joku tutkimus täytyy tehdä, jotta päästään varmuuteen asian laidasta. Yritän ajatella, että tälläkin on tarkoituksensa. Ehkä kyseessä oli kromosomipoikkeavuus, jonka seurauksena pieni olisi menehtynyt kuitenkin ennen pitkää? Suurin lohtu on se, että meillä kuitenkin on jo yksi ihana, terve poika, josta olen niin kiitollinen. Tunnen suurta sympatiaa niitä kohtaan, joita tämä epäonni kohtaa ensimmäistä lasta yrittäessä. Pettymys on varmasti valtava. Me aiotaan nyt vaan yrittää uudelleen mahdollisimman pian.
Lopuksi haluan toivottaa koko sydämestäni onnea ja ihanaa odotusta kaikille teille tulevien Syysunelmien äideille! Olette ajatuksissa.
Halit ? Nasulta
Joku kyseli mun lasketusta ajasta...oikeassa olet, että elokuisiin just ja just kuuluisin, mutta mulla kaks viimeistä mennyt liki 2vk yli, että varmaan menee syyskuun puolelle. Ultrissakin on aina siirtynyt myöhemmälle, että jos vain voin teidän pinossa olla...
t.liila5