SYYSUNELMAT ?
Kommentit (200)
Kai minäkin pikkuhiljaa tänne uskaltaudun. :) Meillä plussattiin haamuisesti 22.12 ja Clearbluen digitestiin sain "raskaana 1-2" seuraavana päivänä eli 23.12 ja silloin oli vasta kp22 :D (kiertoni on n. 25-26)
Tänään pitäisi vasta kuukautiset alkaa, mutta oon jo viikon verran noita plussatuloksia saanu, että ehkä se täti ei ole kylään tulossa.. :)
En ole monellekkaan asiasta uskaltanut sanoa, mielessä vielä aikainen keskenmeno(tai mikä nyt olikaan..) kesäkuulta. Eikä tätä oikein usko todeksi vielä itsekään, ultrasta kun näkee että kaikki on normaalisti, niin sitten ehkä voi vähän huokaista.. :)
-nanatin 3+6 (?)
Vähän pelottaa tänne tulla mukaan,kun marraskuinen keskenmeno aika hyvin vielä muistissa. Mutta oireet olleet paljon voimakkaammat eivätkä ole kadonneet,niin kuin kesken menneessä,joten nyt on luottavaisempi olo,vaikka vähän pelottaakin!
Ensimmäinen haalean haalea plussa tuli 24.12. ja 27.12. jo ihan ihan selkeä,vaikka sekin aika haalea vielä. Mutta mieskin sen näki,ni kai se on uskottava!:) Ja olo on kyllä jo ollu pari viikkoa hyvinkin varma asiasta.
Esikoinen on 1v. ja jos nyt kaikki menee hyvin,ni ikäeroa tulis sit 1v.10kk.:)
En tiedä koska uskaltaisin neuvolaan soitella,ku niin paljon harmitti neuvola-aikaa viimeks perua!:( Mut toisaalta olis kiva soittaa ajoissa,jos vaik pääsis varhaisultraan,ku ei oo mitään käryä lasketusta-ajasta,ku ei yksiäkään menkkoja tullu km:n jälkeen.:)
Salsa08 4+?
Olen tehnyt pari haamuplussaa, tänään pidin välipäivän ja huomenna sit katella josko viiva olis vahvistunut.Kp tänään siis 31/28-32 Jännittää ihan kamalasti!Tätä toista lasta on tehty reilu vuosi, meillä on siis poika 3 1/2 v.Poikaa tehtiin noin puolisen vuotta.
Mulla ei ole oikeastaan mitään oireita,toisekseen en ovista bongannut testeillä myöskään, joten tosi varovaisesti tässä nyt edetään ja odotellaan..Haamuhan ei vielä varmista mitään.Toivon, että saadaan plussakahvit vielä kuitenkin keittää. Rinnat on hieman kipeät, mutta normikuukautisissa ne on monesti kipeämmätkin.
Toivottavasti saan palata tänne kuitenkin vielä kirjoittelemaan. Nyt olis 4+2 ja LA 4.9 :)
Ilmoittautuisin joukkoon minäkin. Plussaa testi näytti aaton aattona, eli ihana joululahja saatiin;)
Tämä salamatkustaja on meille viides, jos vain matkassa pysyy. Toivotaan meille kaikille mahdollisimman pitävät tarrasukat!
T.liila5
Onhan täällä jo väkeä! =) Testi näytti eilen plussaa. =) Reilu vuosi yritystä takana ja nyt tuotti tulosta. Viimeset menkat oli marraskuun puolivälissä, mutta ovulaation tunsin vasta viikko ennen joulua. Joten ihan alussa ollaan ja jotenkin epätodelinen olo. Useampaan otteeseen on pitånyt niitä kahtaa viiva vilkaista. Laskettu aikaa tulee tekayn sivujen mukaan olemaan 9.9.10, kun laskee munasolun irtoamisen perusteella. Saa nähdä sit kun pääsee ekaan ultraan, että mitä siellä sanotaan. Kun nyt vaan pysyisi se pieni alku visusti seinämäössä kiinni! =) LApsi on meille toine. Esikoistyttö on 4v. Mulla ikää 29 ja mies on 33.
Ehkä minäkin uskallan listautua. Eilen tuli tehtyä testi ja haalea viiva siihen ilmestyi. Ajattelin tehdä vielä uuden testin myöhemmin ja varmistaa tuloksen, mutta ei kai nuo haaleatkaan viivat ilman sitä oikeanlaista hormoonia ilmesty?
Meillä on ennestään jo kaksi tyttöä (06 ja 08), minä olen 29 ja mies 30. Oltiin alkuun ajateltu, että mahdollista kolmosta suunniteltaisiin vasta vähän myöhemmin, mutta koska kolmonen saattaa jäädä viimeiseksi, tultiin siihen tulokseen, että laitetaan nyt sitten alulle niin saadaan pienet ikäerot. Eikä sitä koskaan edes tiedä kuinka pian tärppää, mutta niin se vaan tämäkin nappasi ensimmäisestä yrityskerrasta. Samoin oli kakkosenkin laita, ensimmäistä yritimme vähän pitempään.
Toivottavasti kaikkien plussanneiden pienet vauvanalut pysyvät tiukasti aloillansa ja malttavat loppuun asti!
Koitanpa minäkin kirjoitella... Mulla ei ole lasketusta ajasta hajua, kun mulla oli lokakuussa kohdunulkoinen raskaus, josta vuosin liki kahdeksan viikkoa.. Tämä raskaus on alkanut suoraan siitä. Oviksen tunsin 14.12. ja ekan haaleata haaleamman haamun sain joulupäivänä. On viivat vahvistuneet ja oli pyhinä jopa huonoa oloa mutta nyt ei mitään :(
Aina sitä on huolissaan, varsinkin kun tämä on kolmas raskaus tänä vuonna! Oli keskenmeno pääsiäisenä rv 17+, sikiö oli kuollut jo muutamaa viikkoa aiemmin :(
Mies kysyi, että oonko taas valeraskaana.. Sanoin, että saa nähdä sitte. Mulle luvattiin varhaisultra tuon kohdunulkoisen raskauden jälkeen, jos raskautuisin. On meinaan vaarana uusiutua.. Siellä sitten nähdään, onko elämää. Parin viikon päähän ajattelin sen pyytää.
Meidän perheeseen kuuluu lisäkseni mies samaa vuosimallia ja lapset p96, t99, p01 ja p06. Kai alkaa ikä painaa kun on kaikennäköistä ongelmaa. Ennen ei ole mulla keskenmenoja ym. ollu, vaan kaikki raskaudet on menny mallikkaasti.
Mutta tsemppiä kaikille ja tuhannesti onnea!!!
Tänään minulla on neuvolan mukaan 4+0 ja omien laskujen mukaan 3+6 eipä tuolla nyt niin väliä. :) Täti on pysynyt poissa, jippii! Raskaustestejä en ole nyt enää tehnyt, tulihan niitä viikon verran jo tehtyä ja kyllä ne viirut vahvistuivat. Nyt voi vaan odotella ja toivoa parasta.
Ultran ajattelin varata yksityiselle tammikuun puolenvälin kohdille. en minä pystyisi odottamaan rv 12 asti, että saa tietää onko masussa elämää.
Oireita ei kummemmin vielä ole, etovaa oloa on muutamana päivänä ollut, selkää jomottaa hieman, masua vihloo/nipistelee esim kun sängyssä kääntyilee. Nännit on nyt pari päivää olleet arat, nälkä on koko ajan.
Tarrasukkia kaikille syysunelmille tasapuolisesti!
-nanatin 3+6
Minä en ole nyt päässyt vielä varaamaan neuvolaan aikaa, kun on nyt välipäivät kiinni. Mutta ehkä sitten ensi viikolla sais tädin jo kiinni.
Eiliseen vielä täydennystä, eli olen 33v ja mieheni 40v.Lapset meillä ovat vm96 poika, 02 tyttö, 04 poika ja 07 tyttö...Siis vilskettä piisaa ;)
Onnellista odotusta meille kaikille
t.liila5 rv ehkä5+4
Onpas mukavaa, että meitä on täällä jo näin monta! Ja paljon lisää mahtuu mukaan :).
Edelleen odottelen niitä raskausoireita. Pientä väsymystä tosin on ollut havaittavissa mutta se menee helposti tämän pimeän ajan piikkiin. Minulla oli myös ennen esikoista kohdun ulkopuolinen raskaus, jonka seurauksena minulta poistettiin toinen munatorvi. Lääkärit lohduttelivat, että vaikka raskautumismahdollisuudet ovat hiukan pienemmät, on minulla mahdollisuus vielä moneen vauvaan. Esikoinen sai alkunsa kolme kuukautta myöhemmin :). Ja silloin pääsin jo viikolla 7 varhaisultraan, jossa todettiin raskauden olevan oikeassa paikassa. Ajattelin nyt myös pyytää päästä varhaisultraan parin viikon päästä. Vaikka minulla onkin ihan rauhallinen olo niin takaraivossa kummittelee pieni epäilys..
Muuten, kun esikoista yritimme alulle, käytin ovistestejä ja heti ekasta kerrasta tärppäsi. Tällä kertaa, kun olimme yrittäneet pari kolme kuukautta päätin taas kokeilla onnea ja taas tärppäsi ekalla kerralla. Hassua tässä on se, etten tällä kertaa saanut plussaa siihen testiin vaan kolmena päivänä haaleaa viivaa, jotka ohjeiden mukaan tulkittiin negatiiviseksi. Silti "pelasimme varman päälle" ja tässä sitä ollaan. Mene ja tiedä ;).
Isot peukut meille kaikille!!!
Nasu
Mullakaan ei tullut ovistestiin yhtenäkään päivänä selvää viivaa. Kahtena päivänä tuli haalea viiva ja kuten nasu sanoi, se pitäisi tulkita negatiiviseksi. No, peiton alla tuli oltua kuitenkin tuolloinkin, joten ei se lopputuloksesta päätelleen "hukkaan" mennytkään :D Mutta ei tosiaan kannata sokeasti luottaa nuihin testeihin, sen ainakin opin. Testejä tein kuitenkin samaan aikaan päivästä ja 14 päivän ajan heti kun kuukautiset loppuivat.
Minä varasin neuvolan rv9 tienoille, alku-ultraan menen rv6+5. Pidempään en malta odottaa, tuohonkin tuntuu olevan vielä ikuisuus.
Meillä tälläinen tarina: Minä 22v ja mies 38. Kummallakaan ei lapsia ennestään. Keväällä tulee 2 vuotta meidän tapaamisesta. Pillerit jätin tämän vuoden huhtikuun alusta pois, toukokuun lopussa plussasin kun täti oli viikon myöhässä! No plussa oli tosi haalea ja parin päivän päästä alkoikin jo vuoto.. tiedä sitten mitä siinä kävi. Mitään hirmu aktiivista yritystä meillä ei ole ollut, nyt joulukuussa päätin kokeilla ensi kerran ovistestejä ja heti tärppäsi. :) En tiedä johtuiko niistä vai oliko mukana tosi hyvää tuuria, olen aina nimittäin tunnistanut oviksen tosi hyvin. Mutta eipä nuo testit hukkaan menneet. Nyt siis plussasin kp21, lähes viikkoa ennen kuin tädin olisi pitänyt tulla. :)
Nyt kun jaksaisi muutaman viikon sinnitellä, 18.1 on se ultra ja sitten ollaan toivon mukaan paljon viisaampia.
-nanatin 4+0
Ensimmäistä neuvolaa odotetaan täälläkin, se on 2vkon päästä. Varasin ekan lääkärin jo, kun meinaan käydä myös omalla gynellä ja hälle on vaikee saada aikoja. Ekaan lääkäriin aikaa 3vko. Tänään on koko päivän vaivannut kuvotus =/. Ekassa raskaudessa mua kuvotti anoastaan joka iltapäivä klo 17 =D, hassua mutta totta. RInnat on myös kovin arat. Hienoista vatsakipua on ajoittain, mutta enemmänkin vaivaa on selän puolella. Pieni pelko on koko ajan, että jos tämä ei kestäkkään... Täytyy yrittää rauhoittua sen suhteen.
Vaikka ollaankin muutamille kerrottu jo tästä raskaudesta niin mulla on jotenkin kova kynnys varata sitä neuvola-aikaa. Se olis ihan hirveä peruuttaa. Ensi viikolla pitäis alkaa vaavin sydän sykkimään, varhaisultraan haluaisin kyllä mennä ihan piakkoin kun pelko siitä että lapsi kasvaa siellä missä ei pitäisi tai että jotain muuta on hätänä. Ensimmäistä odottaessa kävin ultrassa ekoilla viikoilla, se huojensi suunnattomasti mieltä!
PS: Minua ärsyttää kun kirjoittaessa pitää aina rustata jokin otsikko :/
Täälläkin on ollut heti aamusta kunnon kuvotusta tai semmoista ällöä oloa...laitoin ruokaa uuniin (kalaa) että se haisi pahalle ja nyt toi haju mikä uunista tulee... Olen ainoastaan tytöistä voinut pahoin, joten sen puoleen veikkaisin, että saataisiin akkavalta, eli kolmas tyttö kahden poikaviikarin joukkoon;) Myös päänsärkyä on aina välillä ollut, mikä kiusasi etenkin tämän edellisen tytön odotuksen aikana.
Mulla on myös vatsaan välillä hieman koskenut, joten välillä käy nuo synkätkin asiat mielessä...toivotaan nyt, että kaikki päästään turvallisille viikoille ja nauttimaan täysillä odotuksesta.
En malttaisi millään odottaa ensi viikkoon, että pääsis varaamaan neuvolaan aikaa.
Kaikille teille oikein hyvää uutta vuotta!!!!
Tervetuloa mukaan uusia lisää mahdollisimman paljon, saadaan hyvä vauva vuosi!
t.liila5 rv5+6
Täällä kans pahoinvointi vaivannu aamuisin,pari kertaa jo oksentanutkin. Toivottavasti tää ei tästä pahene. Esikoista odottaessa oli pahoinvointia sinne viikoille 32 asti! Ei ollu kiva töissä olla,ku koko ajan ykkäilin ja välil oksentelinkin! Oon nimittäin vanhainkodissa töissä!;D Nyt viel tonne tammikuun lopulle hoitovapaalla. Vähän kyl jännittää tuo töihin paluu. Yritän kyl pitää viimeiseen asti salassa,pelottaa keskenmeno meinaan aikamoisesti. Toivottavasti nyt kaikki olis kuitenki hyvin. Ainaki on ihan erilainen olo ku siinä keskenmenneessä. Pahoinvointi on oikeestaan aika ihanaa! Tietää ainaki,et jotain tapahtuu!:) Mä kans oon miettiny,et varmaan varaan ajan varhaisultraan. Mut millon sinne sit kannattais mennä? Rv8+ varmaan järkevintä,ni sit pitäis ainaki jo jotain näkyä. Hui ku sinneki on viel paljon aikaa. Olis kiva käydä kyl ennen ku töihin palaan.
Oiken mukavaa uutta vuotta kaikille ja pidetäänhän pikkuiset matkassa mukana!:)
Salsa08 rv4+5?
Onko sulla nim. liila5 laskettu aika elokuussa? Meillä muilla taitaa olla syyskuun puolella tässä pinossa, vaikka me kaikki syysunelmia toivotaankin! :) Elokuisille olin huomaavinani oman ryhmän, jos haluat ennemmin heihin liittyä...
Hyvää Uutta Vuotta 2010, olkoon se meille kaikille Syysunelmien odottajille toimintarikas ja onnellinen Vuosi! :))
Katzu rv. 5+0, l.a. 2.9.10
Mun masussa kasvaa kanssa syysunelma! :)
Olen 22- vuotias ja mieheni 26-vuotias esikoistamme odotamme. Kokeiltiin ensimmäistä kiertoa ovulaatiotikkuja ja heti tärppäsi. Laskettu aika olisi 7.9.
Hyvää uutta vuotta kaikille syysunelman odottajille!
Angelico rv 4+2
jo tänne kurkistaa.
Takana keskenmenoja ja nyt vaan toivotaan, että tämä kestäisi.
Kierto heitellyt, ja ovistesteihinkään en saanut vahvaa viivaa. :)
Laskettuaika on jotain 8-11.9 välillä. :)
Joo totta tosiaan on salailua nyt ilmassa täällä meillä ainakin. Varmasti siksi kun edellisestä kerrasta on vuosia, kun ollut raskaana, eikä esim. kaikki lähipiiristä (ystävät mm. osaa ollenkaan tällaista uutista odottaa) Ei ole ollut sellaista hinkua kertoa asiaa edes omille vanhemmille ja noiden meidän isojen kersojen reaktio jännittää. Töissäkään en haluaisi ehkä kertoa, mutta voipi olla että se tulee eteen siellä ennemmin kuin arvaankaan..
Olen töissä laadunvalvonnan labrassa, joten saattaa tulla tehtäväksi analyysejä, joissa käytetään sellaisia myrkkyjä, joita ei raskaana olevat saa käyttää. Silloin mun on kerrottava. Muussa tapauksessa odottelisin mieluusti viikoille 10-13.
Toisaalta sijaisen palkkaamiseksi ja/tai monimutkaisten ja työtehtävieni perehtymisen pitkän keston vuoksi, olisi viisasta ilmoittaa pomolle melko pian kuitenkin!
Joka tapauksessa alkuraskaudessa voi helposti tapahtua mitä vain, ja tuo np-ultra eli niskapoimu-ultra olisi ehkä kans hyvä tsekata ennekuin tutuille ja kaimoille alkaa asiaa levittämään.