Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT ?

Kommentit (200)

Vierailija
41/200 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Katjalah ja Belleville! Haamut piti siis paikkaansa =)

Susamaria, en ole ennen kirjotellut tollasella suljetulla palstalla, miten sinne käytännössä ilmottaudutaan? Juu, olen ihan onneton tietokonejutuissa ja myös englannin kielessä jota täynnä se sivu oli mikä aukes tosta linkistä =) Jos viitsit antaa sellaiset ohjeet että tyhmempikin ymmärtää =D Mutta kiitos kun avasit sellaisen sivun!

Hauskaa viikonloppua kaikille syysunelmaa odottaville!

-henrietta rv. 5+5

Vierailija
42/200 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä yksi plussanut lisää:) Mulla on ennestään 05/03 ja 03/05 syntyneet tytöt ja vielä poika05/09.Tämä raskaus tuli puun takaa ja eka mitä mä tein kun näin ne kaksi viivaa oli että purskahdin itkuun:( Jätkä on vasta 8kk ja tulevaisuus pelottaa kahden vaippaikäisen kanssa.Ja justhan mä olis synnärillä huutamassa ja vannoin kätilölle että en ikinä enää tuu tänne, hän sanoi vaan "tervetuloa uudestaan neljännen kanssa" Olikohan se selvännäkijä?

Jahkailtiin mieheni kanssa viikon verran ja tultiin siihen tulokseen että tämä vaavi tosiaan haluaa tulla meille koska tuli kumin läpi niin tulkoon;)

Tuntui kyllä oudon hyvältä taas klikata odottajien palstalle, olen myös tuolla vauva puolella.

En ole vielä neuvolaan soittanut, pojallani on kohta 8kk neuvola joten enköhän siinä samalla sitten kerro uudesta tulokkaasta.

Tsemppiä kaikille ja odotuksen iloa:)

sailori ja kumipää rv7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/200 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu päivä on6-8.09. En kyllä ole ihan varma tuosta kun kerkesi peräti yhdet menkat tulemaan ennen tätä uutta raskautta! Imettämisen lopetin 22.12 heh ja kohta taas......:)

Vierailija
44/200 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin selkeät ja yksityiskohtaiset ohjeet yahooseen (tosin toista listaa koskien) löydät esim. täältä: http://www.leijonaemot.org/index.php?option=com_content&task=view&id=39…

Menet vain tietenkin tuonne syysunelmien sivulle http://groups.yahoo.com/group/syysunelmat/ ja lähdet sieltä liikkeelle :) Yahoon listat toimivat siten, että on mahdollsita saada joko viestit omaan sähköpostiinsa tai sitten lukea tuolla yahoossa. Itse voi myös kirjoitella joko omasta sähköpostista tai sitten yahoon sivulla. Kotisivulle saa kuvia, taulukoita ym kivaa.

- Susanna 4+6

Vierailija
45/200 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liityn seuraanne. Raskausoireita ollut nyt n. viikon verran ja tänään uskalsin aamulla testin tehdä. Ja himmeä toinen viiva testiin ilmestyi! Uusintatesti huomena tai su, josko viiva olisi tummentunut. Mutta eikö se, että jonkinmoinen toinen viiva ilmestyy, kerro että raskaushormonia kehossa on.

Itsestäni sen verran, että ikää on 32 v., miehellä 34 v. ja toista pienokaista odotamme. Esikoinen on poika ja täyttää pian 3 v. Tätä kakkosta ollaan nyt haaveiltu puoli vuotta, esikoista "tuhdattiinkin" sitten huimat 2,5 v! Puolen vuoden yrityksen jälkeen plussautuminen tuntuu melkeinpä uskomattomalta. Oma kuukautiskierto on pitkä ja epäsäännöllinen, ja nytkin edelliset menkat ovat olleet marraskuun lopussa. Laskurit antaisivat siis la:n menkkojen mukaan jo alkukuusta, mutta itse tiedän melko suurella varmuudella että loppukuisia ollaan (toivottavasti sinne asti päästään).

Nyt veikkasin, että viikkoja on reilu 4. Ultrassa sitten varmistuu, jos sinne asti päästään.

Raskausoireina täällä on kipeät rinnat, ajoittainen kuvottelu (lievänä kuitenkin) ja palelu. Eipä toistaiseksi muita. Esikoisesta muistan järkyttävän väsymyksen ja tuoksujen voimistumisen.

Oletteko te muut aikeissa aloittaa lisävitamiinien oton? Entä foolihapon? Esikoisesta söin mamma-multitabseja (vai olikohan ne tuon nimisiä?). Entäs d-vitskut? Foolihappoahan suositellaan ihan alkuraskaudesta.

Hyvää viikonvaihdetta muille syysunelmien kantajille ja toivotaan niitä tarrasukkia tosi pikkuisille!

lumitähti rv ?? (4+1 ?)

Vierailija
46/200 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille.

Liityn teidän mukaan, vaikka vähän pelottaakin jos kuitenkin sattuu jotain kun on niin aikaista. Tein viikko sitten testin kun oli jonkin verran menkat myöhässä. Rv:t ehkä 6+0. Neuvola ajankin olen tilannut, muutaman viikon päähän.

Itse olen 23v ja mieheni 26v. Meillä on ennestään 9kk ikäinen tyttö. Ehkäisy jätettiin pois pari kk sit, sillä mielellä että tulee toinen jos on tullakseen. Mutta en tosiaan tiennyt että näin nopeasti.

Pahoinvointia on erittäin paljon, aamusta iltaan, mitä ei esikoisesta ollut. Tupakan lopetin neljä päivää sitten. Onko muita lopettaneita?

Äiti -87 & Pirpana 6+0?

Vierailija
47/200 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuonne esittelypinoon jo lisäämässä tiedot. Elikkä syysvauvaa täälläkin odotellaan, yllätysviitosta. Plussasin tiistaina tosi vahvat viivat ja shokki oli melkoinen. Nyt kun alkujärkytyksestä on toivuttu niin ihan hyvillä mielin mennään tässä eteenpäin.

Työelämään palailin tuossa lokakuussa ja teen osa-aikaisena 3 vuoroa viikossa, lähinnä yötä ja iltaa. Meillä nämä nuoremmat ei ole ollenkaan hoidossa vaan miehen kanssa hoidetaan vuoronperään, kun hää tulee töistä niin mie sitten lähen.

Oireita on ollut melkoisen vähän. Väsyttää vaan ihan hirmuisesti, tekisi mieli käydä talviunille. :D Vatsassa tuntuu noita repäisykipuja aina välillä, paleltaa ja närästää, siinäpä nuo oireet oikeestaan onkin.

Varhaisultraan en ole menossa ainakaan näillä näkymin, eka neuvola olisi 11.2. Tässä vaan sitten odotellaan.

AngelEyes ja vaava 4+5

Vierailija
48/200 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi lumitähti,

hassua, meillä on samanikäiset pojat ja raskausviikkoja näihin toisiinkin melkein saman verran :)

usko vaan raskausoireisiisi, kyllä se viiva vahvistuu! mä olen viivojani hermoillut täällä, kun kolmena aamuna sain vain haamua. sitten odotin 3 pv ja johan vahvistui - niin viiva kuin oireetkin.

aloin syömään Multitabs Raskaus -vitamiineja ja myös rautaa, koska viimeksi mulla kynti hb ihan karmeissa lukemissa (joku 90) ja uhkailtiin veritankkauksella.

belleville 4+5

PS. terkut ja tsemppiä kaikille muillekin! Menen nyt listautumaan Syysunelmien pinoon.

Vierailija
49/200 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo ennen raskautta syönyt koko ajan multivitaa ja foolihappoa ja niillä jatkan edelleen. Rautaa en toivottavasti tarvitse vielä vähään aikaan. Myöskään lisäkalkkia en oo ottanut, kun käytän kuitenkin noita maitotuotteita aika paljon.

susamaria 5+1

Vierailija
50/200 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kai on uskottava, että raskaana ollaan :) Aamuinen testitulos oli ihan selvä, viiva oli huomattavasti tummentunut! Huh, ihanaa!! Epätodellinen olo silti kokoajan ja pieni pelkokin siitä, sujuuko kaikki hyvin. Mutta eihän sitä muuta voi kuin toivoa ja mennä päivän kerrallaan. Hyvin tuo esikoinen saa ajatukset muuaalle :)

Huomenna täytyy suunnata apteekkiin hakemaan Raskaus-Multitabseja (niitähän ne belleville olikin ;)). Foolihaposta en tiedä, esikoisesta en syönyt. Voishan sitä farmaseutilta kysäistä. Rautaa jouduin myös esikosta syömään, mutta vielä en aloita tässä raskaudessa. Sitten jos neuvolassa tulevat siihen tulokseen ja hempat laskevat. Ja huomisen ohjelmana ois myös tuo neuvolaan soitto. Toivoisin pääseväni mahd. pian ja ultra-ajankin toivoisin olevan normaalia pikaisemmin (tuo kierto kun on ollut pitkä ja epäsäännöllinen, että tietäisin millä viikoilla ihan oikeasti mennään). No, sen näkee ja kuulee sitten ekalla neuvolakäynnillä.

Belleville: Hauska yhteensattuma esikoistemme iät ja nykyiset rv:t (tosin omat r-viikot voivat heittää viikon tai parikin...) Mutta jotenkin tuo perjantainen haalea testitulos viittaisi siihen, ettei vielä kovin pitkällä oltaisi.

Oireita ei ole ilmaantunut lisää, samoilla mennään yhä. Väsymystä ei ole ollut ja tuntuu että pärjäisi jopa vähemmillä unilla. Tänään tein pitkän 1,5 h lenkin ilman heikotuksia tms. Esikoisesta olin superväsynyt enkä alkuraskaudesta jaksanut juuri muuta kuin nukkua ja syödä :D Mutta hyvä näin! Ja voihan se olla, että oireet tästä lisääntyvät, joten nyt ollaan tyytäväisiä tästä.

Hyvää sunnuntaita kaikille syyskuisille!

Lumitähti rv. 4+3 - 5+3 (?)

Vierailija
51/200 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet plussanneet! Kiva, kun joukko kasvaa! =)

Mulla on palelu hieman helpottanut, mutta pahoinvointi hieman lisääntynyt. Yöt nukun todella huonosti ja päivällä en saa nukutuksi. Mahassa on tuntunut repäisykipuja tänään. Mutta sehän vain tarkoittaa, että kohtu siellä valmistautuu suureneen. =)

Mä syön kans niitä raskaus multitabseja, niissä on myös foolihappoa. Ja parasta niissä on kun 1-2 päivässä riittää. Ladyvitaa pitäisi muistaa ottaa 3kpl. Muutenkin on tuo muisti aika huono. Viime raskaudessa jouduin aloittamaan myös rautakuurin, kun hb laski. Rautaa en kuitenkaan mkyennyt syömään, kun se veti mahan niin jumiin. Sitten aloin juomaan sitä kreuterblaudt saftia (vai miten se nyt kirjoitettiin?!?!) ja rauta-arvot nousi tyydyttävälle tasolle eikä vatsakaan ollut epäkunnossa.

Pitäisi jaksaa vielä lähteä ulos, mutta siellä on niin kylmä tuuli... Seliseli... VAikka oltiin me jo tänään mummolassa melkein pari tuntia ulkona ja hiihdettiin/laskettiin mäkeä.

Hyvää sunnuntain jatkoa! =)

meikku rv 6+4

Vierailija
52/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa maanantaita vaan kaikille :)

Uutena ilmoittautuisin myös porukkaan mukaan. Plussaa tuli tikkuun jo tossa parisen viikkoa sitten, mutta nyt vasta uskon pikku hiljaa että se ehkä kestääkin.

Olen kohta 32v. uusioperheen äippä. Isäntä täyttää tänä vuonna 37... Hui, kun tuo aika rientää :). Mulla on entisestä liitosta tyttö 03/03 ja miehellä aiemmasta elämästä myös tyttö 03/03 (juu tytöillä on tasan 2 vkoa ikäeroa) Ja poika 07/04. Joten kaks koululaista olis jo syksyllä. Miehen lapset ovat nykyisin meillä vain joka toinen vkonloppu, kun on nuo eskarit ja systeemit. Aikaisemmin mentiinkin vko-vko periaatteella, mut nyt on näin helpompi. Oma tyttöni taasen asustelee meillä. Yhteisiä lapsia on poika 02/08 ja tyttö 08/09 :). Lisäksi perhettä rikastuttaa kaksi sakemannityttöä ja kolme kollikissaa. Hulinaa siis riittää, mutta kyllä tänne maalle ääntä mahtuu ;D.

Aika yllätys oli tämä raskaus, kun itelläni ehti oleen yhet menkat ennen. La olis tossa 7.9. Olin kuvitellu että menis vähän pidempään, mutta ihan mukavaa se on tietty näinkin. Vähän toki hirvittää, kun nuorin on nyt tasan 5 kk, joten ikäeroa tulee vajaa 13 kk!

Ja kyllä tässä oireiden perusteellakin ollaan vahvasti raskaana: väsyttää ja pahoinvointia on pitkin päivää. Viikon verran on tullu pariin otteeseen per pvä halailtua tuota pyttyäkin. Rinnat on arat ja viluttaa ja välillä hikoiluttaa. Ei oo helppoo :)). Olishan tuo ihanaa kun kukoistais koko raskausajan, mutta vanhastaan tiedän toisin käyvän. Olen kipee ja kärttyinen... Voi ukko parkaa! No onneks se tietää sen jo entuudestaan niin ossaa kattoa läpi sormien :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
53/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne muutama viikko sitten hyvin pessimistisissä tunnelmissa, en ollut toiveikas raskauden suhteen. Viime torstaina olin neuvolan ultrassa, jossa lääkäri ei nähnyt kai tarpeeksi. Laittoi sitten lähetteen äitipolille. Tänään siellä kävin ja voi miten sydän sykähti kun lääkäri näytti kuvaruudulta pientä, jonka sydänkin sykki!

Vierailija
54/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä jatkoa edelliseen...

Ihan siinä itku pääsi :) Ihanaa välillä äitipolilla itkeä muusta kun surusta! Pikkuinen vastasi kooltaan 7+1 eli ihan hyvällä mallilla jo ollaan. Saa nähdä sitten, jaksaako loppuun asti mutta toiveet on kyllä korkealla!

Ekan neuvolan varasin just muutaman viikon päähän vasta kun on nuo työvuorot niin hassusti etten aiemmin pääse. Mutta ei se mittään.

Vilkutukset Katjalahille!

Onnea myös kaikille!!!

Sanna ja pikkuinen rv 7+1

Vierailija
55/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, täällä taas:) Mulla on tylsää,keskimmäinen mukelo katsoo telkkarii pienin nukkuu ja vanhin tulee kohta eskarista.Mä olen vielä äitiyslomalla koska olen ruotsalaisessa firmassa töissä ja ruotsissa äitiysloma on pitempi kuin suomessa:) Mun äitiysloma loppuu elokuussa mutta nyt kun tuli tää ylläri vaavi ja jos tuo laskettu aika pitää paikkaansa niin uuden äitiysloman pitäisi alkaa elokuussa, taitavat mennä vähän päällekkäin!

Minä sain täältä heti vertaistukea, täällä oli ainakin pari muutakin ylläri vaavin äitiä:) Mukavaa että sattuu näitä muillekkin. Mammanmurulla tulee tosiaan pieni ikäero mukuloille meille tulee sentään joku 1,4kuukautta=O Mullakin tuli tosiaan ne yhdet menkat! Mitään raskausoireita ei oikeastaan ole? Vielä! Joku kyseli tupakan poltosta niin minä kerkesin poltella 3kuukautta ja taas lopetan, en usko että tuottaa vaikeuksia kun kerkesin niin vähän aikaa polttaa ja jos hyvin menee niin ei tarttis enää koskaan polttaa. Nyt tuli eskarilainen täytyy antaa ruokaa.

Hyvää päivän jatkoa kaikille mammoille:)

Sailori

Vierailija
56/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin tuossa viim.to kp 25/28 ja ei siis menkkoja kuulu niin tännepä siis kuulun..

elokuun alussa sain km ja olen jotenkin vain nyt et tulee jos on tullakseen fiiliksillä toistaiseksi.

LA osuisi johonkin 25.9 miehen synttäripvän lähelle :)

tosin se la saattaa muuttua kun esikosta siirty vkolla eteenpäin ja kuopuksesta viikolla aiempaan.

Muut lapset ovat tyttö 11/05 (syntyi meiän hääyönä) ja poika 02/08. Olen melkein saanut lopetettua pojan imetyksen ja toivon et älyy lopettaa ite ku maitoon tulee hormoneja mukaan..ainakin toivon niin...

En ole vielä kertonut miehelle ku sille on tulossa kuun lopussa iso leikkaus ja se peruu sen muuten ku tietää miten vaikeita mun raskaudet on ollu pahoinvoinnin takia ja en halua että peruu koska kyse on sen elämänlaadusta tulevaisuudessa.

Kuulun ikäväkseni niihin jotka laattaavat 24/7 9kk: ajan. Esikosta raju oksentelu alkoi rv11 ja jouduin tiputukseen sairaalaan jossa vierähti 5vkoa ja kuopuksesta olin 3pvää tipassa, mutta muuten oksensin sen 9kk enempi ja vähempi. elokuussa mikä meni kesken niin kerkesin ostaa pahoinvointirannekkeet ja ne ehkä hiukan laannuttivat tota pahoinvointia.. joten siis saa nähdä miten mun nyt käy..

mutta ei täs tän enempää, koitan kirjoitella kuulumisia

t.Nia rv 4+ jotain

Vierailija
57/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siivota pitäs mutta täällä netissä sitä roikutaa. :P

Kiva että on taas uusia plussia tipahdellut tänne. Tervetuloa ja onnittelut.

Vierailija
58/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan yökötyksen yökötys.... Tänään on mennyt tosi huonosti! Koko ajan vaan kuvottaa, hajut ovat voimakkaita ja alkaa ärsyttää!! Mummon tekemä punaherukkamehu auttaa hieman täälläkin, mutta sitä saisi olla lipittämässä koko ajan. KAiken hyvän lisäksi esimies soitti tänään ja kyseli, että arvelenko tulevani töihin perjantaina vai jatkuuko saikku. No mistäs sitä vielä tietää, mutta näillä näkymin jatkuu! Oli tiedosta hieman nyreänä.

Mutta yritän nyt kuitenkin nauttia tästä odotuksesta, koska tietää mikä ihana palkinto tämän kaiken seurauksena tulee. =)

Onko teillä tullut vielä mitään mielitekoja? Mä himotan hapankorppuja aina, kun kuvotus sen sallii. Esikoisen kanssa miun intohimoa oli karjalanpiirakat. Yleensäkin kaikkea suolaista tekee mieli ja makea yököttää, mikä siis pelkkää plussaa! Jäisipä tuo makeanällötys loppuiäksi! =D

Hyvää viikkoa kaikille syyskuisille! Ja niin, tervetuloa uudet! Meinasin ihan unohtaa, kun olin niin tuohtunut!

meikku rv 6+5

Vierailija
59/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkii tämä palsta noita viestejä kesken kaiken.

[b]mammanmurut[/b] Teillä ainakin vilskettä riittää, mie kun ajattelin että meillä olisi vilkasta. :D

Meillä siis neljä lasta ennestään, pojat 3/99 ja 4/00 ja sitten tytöt 5/07 ja 10/08. Nyt tulee ikäeroksi jos kaikki menee hyvin, vähän vajaat pari vuotta. Sittenhän se hulabaloo alkaakin. :D

(.) Täällä melko oireeton olo jatkuu. Väsyttää ja vatsassa tuntuu noita repäsykipuja. Siinäpä nuo oireet sitten onkin. Inhottavaa aikaa tää alkuraskaus kun tuntuu että aika ei mene mihinkään ja koko ajan mietityttää että onko siellä vatsassa edes vauvaa. :/

Miulla olisi eka neuvola 11.2. Ajattelin jos että jos sillon se täti suostuisi noita sydänääniä kokeilemaan, kun en tosiaan ole alkuraskauden ultraan menossa.

Voikaa hyvin. :)

AngelEyes ja vaava 5+0

Vierailija
60/200 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saatiin sitten vihdoinkin hieman helpotusta asiaan, ultrassa käyty ja sydänhän sielä sykki! :) Ja pikkunen vastasi täysin näitä viikkoja, eli 6+5 edelleen mennään. Kyllä nyt uskaltaa jo vähän huokaista, tietää ainekin että elämää masussa on :)

Seuraava etappi onkin sitten 2.2 oleva neuvola.

-nanatin 6+5