Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huostaanotto / sos.viranomaiset

Vierailija
25.12.2009 |

Meillä oli riita mieheni kanssa raskaana ollessani - kesän lopulla mieheni löi/läpsäisi minua, olin sairaalassa, jossa vammat kuvatttiin - minulta tuli verta suusta - posken sisäpuolelta.

No meillä on mennyt sen jälkeen tosi hyvin, mies on rakastava isä, joka pyrkii tekemään lapsensa eteen kaiken ja minä vauvaani palvova äiti, olemme onnellinen perhe.

Muutama vko sitten meillä oli riita ja mieheni käski puhelimessa kiukuissaan minun muuttaa muualle ja sanoi, että aikoo viedä vauvankin minulta hyvien asianajajien avustuksella mikäli ero tulee.

Oli myöhäinen ilta .. Minulla ei ole sukulaisia pk--seudulla, menin paniikkiin puh.loputtua, kun muistin sen raskausajan karmean yhden episodin ja soitin sos.viranom. ja sovin meneväni vauvan kanssa hotelliin siksi yöksi ja seuraavana päivänä vanhempieni luokse.

Mieheni tuli kotiin ja oli pahoillaan sanomisistaan. Sovimme sanallisen riitamme.

Nyt sen jälkeen minulle on soiteltu sos.viranom.taholta tosi usein. Sinä samana iltana jo monta kertaa ja useita kertoja sen jälkeen.

Ehdottivat mm. kirkon terapiaa (?) ja sanoivat, ettei väkivalta jää monestikaan siihen yhteen kertaan - ymmärrän kyllä itsekin, enkä sietäisi enää ikinä toista sellaista episodia.

Mm.viime vkolla soitettiin monta kertaa, enkä ole päässyt puh, sillä pidän sitä äänettömällä kun vauva nukkuu ja kun olen soittanut myöhemmin takaisin, se menee vastaajaan ja soittoaika on vain 9-10.

Meillä ei siis ole mitään ongelmaa, vauva on turvassa ja rakastettu, teemme kaikkemme hänen henkisen ja fyysisen hyvinvointinsa eteen, meillä on hyvä koti, taloudellinen tilanteemme on hyvä, meillä ei käytetä lainkaan alkoholia, eikä muitakaan päihteitä.

Yritän taas pyhien jälkeen soitella sinne päin, että mitä asiaa on ollut..

Kun luin tuota toista ketjua huostaanotoista, minulle iski kauhea olo..

Voidaanko meidänkin vauva huostaanottaa sen takia, että minä tymä menin soittamaan sinne vain koska pelästyin turhaan, eikä mitään pahaa ole tapahtunut??

En kestäisi sitä, eikä miehenikään - vauva on meille kaikki kaikessa!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sosiaaliviranomaiset olisivatkin huolissaan isänsä käytöksestä.

Vierailija
2/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa noita höpöjuttuja. Sos viranomaiset haluavat tietää miten teillä menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Joo siis ei ole mitään syytä miksi vietäisiin, ei minun eikä isän puolelta.

Täällä netissä vain kun lukee juttuja niin vääristyy mielikuvat, siis etenkin toi av-palstan toinen huostaanottoa koskeva kirjoitus, jossa todettiin, että huostaanottoja tehdään syyttä suotta /löysin perustein-

Sosiaalitädit olivat minulle ainakin puhelimessa todella ystävällisiä ja kivan oloisia ja kiitin kyllä heitä, että ovat valmiita auttamaan ja ystävällisiä.

Vierailija
4/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten väkivallan kohteeksi joutuneella äidillä pikkuvauvoineen menee. Vauvaa ei todellakaan sinulta viedä, eikä teitä pakoteta terapiaan tms., mutta on hyvä puuttua ongelmiin ennen kuin niistä kasvaa ylitsepääsemättömiä vuoria. Eivätkä ne viranomaiset ole selvänäkijöitä, ota yhteyttä ja selitä.

Vierailija
5/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan ei ole mitään kenelläkään SINUA vastaan!

Se että joku pöhkö kirjottaa miltä äidistä saattaa tuntua ja että teini estää lääkäriä kertomasta vanhemmmille asioistaan ei tee normaalista kykenevästä vanhemmasta hoitajaa.

Et ota huomioon, että joku masentunut mamma ei jaksa arvostelua ja sivustaseuraajaa. Saattaa laukoa vimmoissaan sossuntädille ajatuksiaan joka niinikään ei ole mikään hyvä asia.

Puhumattakaan häpeä kun ollaan tekemisissä lastensuojelun kanssa.

Valtaosa huostaanotoista on lyhyitä hetkiä kun perhe selvittää esim. erotilannetta.

Ei lastensuojelu ole kirosana.

Vierailija
6/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku pöhkö kirjottaa miltä äidistä saattaa tuntua ja että teini estää lääkäriä kertomasta vanhemmmille asioistaan ei tee normaalista kykenevästä vanhemmasta hoitajaa.

Vierailija
7/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sitä häpeänä pitänyt, koska minut aiheesta otettiin huostaan (hoidon laiminlyönti, väkivaltaiset vanhemmat joilla ei ollut elämä hallinnassa).

Tapaukset ovat aina erilaisia, siksi se sossutädin tai -miehen tehtävä ei ole helppo. Tunnen paljon lastenkoti-, perhekoti- ja sijaislapsia, ja kaikkien heidän taustalla on pitkäaikainen ja vakava syy, mihin viranomaiset ovat puuttuneet.

Munkaan mielestä lastensuojelu ei ole kirosana. Se on lasten suojelua.

Vierailija
8/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO HOITAJA!

Kyllä huoltaja myös hoitaa, hoivaa.

Toisessa ketjussa joku kehu miten 13- vuotias laitetaan laitokseen jossa ei kerrota lapsen tilasta.

Mutta teini ei välttämättä halua että tietoja esim. itsetuhosesta ajattelusta annetaan vanhemmille.

Piti kirjoittamani että ei tee huonoa kasvattajaa jos on normaali, saa hakea apua. ;)

Et sinä ole tehnyt väärin. Lapsi voidaan ottaa huostaan siksiaikaa että lapsi on taas tasasessa tilassa kotonaan.

Omassa lähisuvussa on tapauksia joissa äiti on alkanut räksyttämään vastaan. Ei siis hoida asioitaan kunnolla tai edes anna itsestään järkevää kuvaa.

6.

Vierailija
9/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ennalta päätetty linja, että lähiäiti on aina syyllinen, etä-isä (joka todistajien läsnäollessa mm haukkuu repii 5 v lasta) on aina nostesttu kultajalustalle. Etä-isän tekemät teot häipyvät savuna ilmaan, he kiusaantuvat kun asiasta mainitaan heille eivätkä suostu edes keskustelemaan mitä sille pitäisi tehdä että etä-isä repii ja haukkuu pientä lasta niin että lapsikin itkee. Itse epäilen sosiaalityöntekijän itsensä olevan masentunut ja burn-outin partaalla (on mm koko ajan sairaslomalla ja unohtelee ihmisen nimeä, jolle puhuu). Ja kuinkahan monta väärää ja perusteetonta päätöstä tällainen tantta on tehnyt...

Vierailija
10/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO HOITAJA!

Kyllä huoltaja myös hoitaa, hoivaa.

Piti kirjoittamani että ei tee huonoa kasvattajaa jos on normaali, saa hakea apua. ;)

6.

Vierailija
11/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viranomaisten toiminta Suomessa on julkista, joten kuka vaan saa sanoa mielipiteensä sosiaaliviranomaiselle, ja vaatia perusteluja ja selityksiä asioille. Jos sosiaaliviranomainen siitä vetää herneen nenään, ja ns. näyttää mahtinsa, niin se on vain huonoa ammattitaitoa. On vaan tullut sellainen käsitys, että ei saa vaatia selitystä, ei perusteluja, ei kysyä kysymyksiä, ei sanoa mitään. Muuten ne tantat kiusaantuu, kun joutuu miettiin jotain ja ottaan vastuun ja perusteleen omia tekojaan ja sanojaan. Ainakin just Tampereella toimii eräskin näin, ja hallintokantelu on lähtemässä, ja sosiaaliasiamies näpäyttänyt yms. Mutta kun tantta itse on tosiaan burn-outin partaalla, niin se ei ite tajua tilaansa. Mutta 5 v vuotiasta saa haukkua ja repiä, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta vastuuta tekijälle ei saa vaatia, koska tantta kiusaantuu kun siltä kysellään.

Vierailija
12/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kaikilla sossutädeillä burn out? Vai oliko se masennus? Oletko nähnyt pöytäkirjan tuosta päätöksestä?

Vierailija
13/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä on burn out/masennus. Minkä pöytäkirjan? Siitä olen, että on ok että 5 vuotiasta revitään ja haukutaan. Tämä on yksi peruste sille, että väitän että heillä on ennalta päätetty linja, koska normaalistihan tuollainen ei ole ok. Mutta Tampereella on tapaajalle, ja vielä valvotuissa olosuhteissa.

Vierailija
14/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätöksestä kohdella kaltoin lähiäitejä.

Vierailija
15/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallintokanteluna eteenpäin.

Vierailija
16/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta varmaan tuossa on, että jonkun tuttusi ja oma lapsesi on joutunut sosiaaliviranomaisten kanssa tekemisiin, vaikka heissä ei mitään vikaa ole (naapurit ovat seinähulluja, neuvolatäti kauhea päällepäsmäri, päiväkodissä tädit haluavat tehdä joidenkin lasten vanhemmista vainoharhaisia, koulu on kusettajia täynnä). Vika on aina sosiaalitoimessa, kukkahattutädeissä, tamperelaisissa varsinkin kun yliopistosta ylimmäisen vahtikoiran ja kinttuunpurijan koulutusta saavat.

Vierailija
17/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen toiminta on väärin, mutta epäilys on ollut jo aiemmin, ja nyt on faktat kerätty ja kasassa eteenpäin toimitettavaksi. Ja itse olen muuten juurikin tuosta syystä muutanut jo pois Tampereelta ja lastani kohdellaan taas hyvin.

Vierailija
18/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumisen ja repimisen kohteeksi. Ja sossuntädin mielestä se on ok, kun sen on tehnyt tapaaja. Ei muuta vikaa.

Vierailija
19/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hän nyt toisaalta huomaa, ettei hänellä ole huolta, eikä patologinen vastarinta olekaan usein muuta kuin ongelmien merkki.

Vierailija
20/51 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän mää kirjotin; kasvattaja, hoitaja, hoivaaja. Valitse itse.

Menen nyt pois, pointti tajuttu, ei jaksa tällästä turhaa lussuttajaa lukea.

Hanki elämä!

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän