Lahjoja ei saisi haukkua, mutta haukutaan nyt kuitenkin.
Millaiset lahjat ovat sinusta suoraansanottuna surkeita? Kerätään tähän niin osataan sitten välttää näitä..
Minua ainakin v*tuttaa yhden kaverin antamat krääsälahjat. Lahjat ovat tyyliin hupihattu ja possukoristekynttilä. Siis sellaisia mitkä ovat laadultaan käsittämättömän huonoja (tokmannin euron tarjoskorista) eikä niille ole yhtään mitään käyttöä, vievät vain turhaa tilaa kaapissa kunnes puolen vuoden päästä kehtaan heittää ne roskiin..
Juu ja olen hirveä ihminen kun en osaa arvostaa lahjoja.
Kommentit (175)
Edelleen niistä marimekon lakanoista.
Lakanat ovat ihanat muuten, mutta väristä en tykkää. Kyllä niitä käytetään ja tiedän, kuinka paljon maksavat ja olen kiittänyt niistä ja olen kiitollinen anopille, kun pitää hyvää huolta meistä. Olisihan se vaan ollut kiva, että kun niin paljon maksoivat, olisi edes vaivautunut kysymään, mitä väriä toivottaisiin.
ps. värjäsitkö itse marimekon lakanat?????? Voi mennä haukkumaan jotakuta muuta. Tämän ketjun tarkoitus oli edelleen haukkua lahjoja. Ei anoppia tai kavereita. Tai etenkään ketään tänne kirjoittavaa
Marimekko kyllä vaihtaa tuotteensa, kunhan ovat alkup. pakkauksessa. Ei tarvitse tehdä asiasta edes numeroa.
Olisihan se kohteliasta kysyä toiveita, mutta useimmat meistä haluavat lahjojen olevan yllätys - ei valmis lahjalista, jota sitten kerrotaan äideille ja anopeille "näitä voitte ostaa". Ei-toivotut lahjat vaihtoon tai kiertoon.
Koriste-esineet ja honkkarikrääsä on ainoa hyväksyttävä syy valittaa ;). Turhaa tavaraa kannattaa välttää. Mieluummin sitä suklaata ja vaikka kiva kortti!
paitulit, karseet pyjamat ja kerrastot
väärän kokoisiakin kaikki
suklaa, halpapaskaversio
tiffanykoristeet ikkunoihin
feikkimunat "faberge"
halppiskynttilät
alekirjat - ihan soopaa
pörrösukat
karseet vempeleet: munankeitin, jalkaraspit, kammotuskynttilänjalat
Räikeät värit kun yleensä tuppaavat olemaan niitä, mitkä ei kelpaa.
Edelleen niistä marimekon lakanoista.
Lakanat ovat ihanat muuten, mutta väristä en tykkää.
Olisihan se kohteliasta kysyä toiveita, mutta useimmat meistä haluavat lahjojen olevan yllätys - ei valmis lahjalista, jota sitten kerrotaan äideille ja anopeille "näitä voitte ostaa".
Olin jo kirjoittaa jotain tämän valituslistan jatkoksi anopilta saamistani posliinienkeleistä, mutta sait ainakin yhden postailijan itsetutkiskelun partaalle..
KOitan olla parempi lahjansaaja jatkossa ja kehittää OMAA mielikuvitustani, jos lahja ei miellytä. Uusiokäytöllä lahja voi osoittautua vallan mainioksi!
Meidän pikkujannu 1 v kuljeksii päivät pitkät iloisena koiran pallo suussa. Ei koiraa meilläkään, löysi ja salakuljetti (?!) pallon kesäpaikasta. Vaan kylläpäs nuore(hko)t naisihmiset ottavat joulun vakavasti -ja sisustamisen, perhe-elämän, anopit, lahjat, kasvatuksen, siivouksen, kyläilyt, päivähoidon ym ym ym. Ei se ole pakko olla niin tosissaan ja aikuinen 24/7. Suorituspisteitä ei ole jaossa. Yrittäkää muistella minkälaista oli pikkutyttönä tai seurusteluaikana -minkälaisia olitte silloin itse? Oliko hauskempaa kuin nyt? Jos oli, miten niitä fiiliksiä voisi palauttaa? Jos keksitte, koko perheellä voi olla jatkossa lystimpää. Yrittää täällä neuvoskella nelikymppinen neljän äiti, joka saa joka päivä nauraa (ainakin itselleen).
kelpuutan kaikki pesuaineet ja suklaat,ne tulee vuoden mittaan syötyä ja käytettyä:)Lakanat ja pyyhkeet myös käyttötavaraa voin heittää sit vanhoja pois.Mutta mitään kynttilöitä/posliinikrääsää/halpiskuppeja ei siedä=)
olen opettanut että kaikesta kiitetään mitä saadaan,laitan sitten kirpparille mitä ei käytetä,kyllä ne joku ostaa;)
ällötävintä on saada joululahjaksi tavaraa kirppikseltä!
Lasten hattuja yms.
Yksi ystäväni antaa lahjaksi aina jotain tiimari-tavaraa. Hei oikeasti, jättäisi ennemmin ostamatta kokonaan kuin sellaista väkipakolla keksittyä krääsää. Hänellä on myös tapana sitten täyttää joku tiimari-kuppi nurkistaan löytämillä vanhoilla käärekonvehdeilla.
Suklaat on ihan harmaita ja haisevat kummmalle.
Kiva joulumielihän siinä tulee :)
niin minuakin huvittaa miten raskaasti aikuiset ihmiset ottaa joulun ja saadut lahjat! Lahjoittakaa eteenpäin, heittäkää roskiin, myykää kirppiksellä jos ei miellytä.
Meillä kaikilla on varmasti tavaraa yli tarpeen, joten nykyaikana lahjan ostaminen kenellekään on mun mielestä hirmu hankalaa. Joten olen kynttilä/suklaarasia/kukka/lahjakortti- linjalla. Mutta ei haittaa jos saan jonkun krääsän jolla en tee yhtään mitään, se saa uudenelämän jossain muualla. Vaikka siellä kaatiksella.
ja värikynät lapsille on aina hyvä lahja:). Mutta kaikki krääsä ärsyttää. Ja rihkamalelut. Mieluummin ne värikynät!
Ihan loistava lahja, ja kaikki värit käy koska vaihtelen väritystä vuodesta toiseen ja välillä mennään kirjavallakin. Ja niissä on sekin hyvä puoli ettei niitä tarvitse kauan katsella vaan voi hyvällä omallatunnolla viedä vintille.
Ikävimpiä lahjoja ovat koristetaulut. Meillä ei ole seinillä mitään koska kunnioitan mieheni tahtoa tältä osin - kivojen taulujen joukossa menisi huonompikin, mutta nykytilanteessa lahjataulu joutuu suoraan vintille (jossa ne kivatkin taulut ovat) tai roskiin. Kaikki kirjavat tekstiilit joutuvat Pelastusarmeijalle, yksiväriset pääsevät kyllä käyttöön. Todella harvoin kyllä saamme mitään ei-toivottua, koska lahjojen antamisesta on meidän suvussa lähes luovuttu. Annamme vain kirjoja ja niistäkin esitämme toiveita etukäteen.
Siis kaverit keskenään.
Toki saamme välissä vanhemmiltamme outoja lahjoja. Joskus tulee täysiä floppejakin. Siis tavaraa, jota ei tule käytettyä. Esim. häälahjaksi saimme mukeja ja lautasia, joista en vain pidä. Ei ole tullut käytettyä. Varmaankin päätyvät kirppispöydälle joskus. Tiedän, että lahjanantaja oli miettinyt asiaa hartaasti, mutta silti osunut vähän huti.
En osaa snoa, mikä olisi karmein tai kehnoin lahja. Hmph, ehkä sellaiset mukahauskat lahjat. t-paidat mukahauskalla tekstillä (esim. lapselle se "Insinööri 2030" - joo menee insinööriperheessä, mutten pidä sitä edes hauskana vitsinä meidän perheessä). Tai vastaavat.
halpa lahja = huono lahja, erityisesti jos antajalla on rahaa
kallis lahja = kuitenkin väärän värinen tai merkkinen
Mikä olisi hyvä lahja?
purnasin noista peitoista. Lapsia löytyy 2 mutta tosiaan eivät viel useampaan vuoteen tarvitse isoa peittoa. Kaapeista löytyy ainakin 3 peittoa vieraita varten ja mökkiä ei ole. Joten aika V-mäinen lahja kyllä on! Täkit kun on aika suuria säilytettäviä! Miksei voi vain kysyä mitä tarvitaan? Monet kiroaa halvan krääsän mutta sellasenhan voi heittää menemään surutta mutta jos saa jotain kallista jolle ei ole käyttöä niin se vasta ärsyttävää onkin! Kun oikeasti ois voinu jotain tarpeellistakin saada!
entä eikö näillä ole lapsia lainkaan? Aika nopeasti lapset kasvavat kokoon, jossa tarvitaan juuri tuonkokoisia sänkyvaatteita. Vai onko niilläkin tuplapeitot jne?
Ja eikö niitä yhden hengen vuoteen lakanoita ja peittoja voi käyttää yövieraiden varalla tai viedä mökille? Vai eikö teillä ole mökkiä tai käy ikinä yövieraita?
Jos et tykkää Marimekon harmaista unikkolakanoista, pliis myy ne mulle!
Mä olen etsiny niitä ja kääntäny kaikki kivet ja kannot, mut niitä ei enää löydy mistään!?
Toivottavasti tämä viesti vielä tavoittaa sut.
pitää säästää komeroon ja antaa sitten vuorostaan takaisin samalle antajalle.
jotain peruskonvehteja. Olen maitoallergikko, eli en voi syödä mitään maitosuklaata, tai yleisimpiä suklaita kun niissä on aina maitoproteiinia. Ja joka vuosi vastaan tyyliin "Kiitos kiitos, en kyllä voi syödä näitä kun olen allerginen maidolle."
Ihan täydellisiä lahjoja. Minä olen saanut mm. autonsisätilalämmittimen ja polkupyörän pyörän. Meillä on myös sammutuspeitteet ja muut.
Ottaisin myös mielelläni pesuaineita.
Myy mulle harmaat unikkolakanasi, jotka saavat sut itkemään!
He asuvat maalla ja siellä on vain halpiskauppa.
Kivaa. Tyttö saa aina suoraan sanottuna aivan karseita kamppeita.
Ne ovat väärän värisiä, huonolaatuisia ja väärän kokoisia mummotyylin vaatteita.
"Paras" oli varmaan tekokuituinen lohenpunainen lyhythihainen neulepaita kokoa 110cm.
Tyttö oli lahjansaantihetkellä puolivuotias...
Ei auta edes miehen vihjailu, että meillä on jo röykkiöittäin vaatteita.
kaikki krääsä siis koriste-esineet jne, kosmetiikka (voiteet ym. en ole erityisemmin merkkiuskollinen, mutta niitä menee aika vähän, joten vanhaksi menee suurin osa). pussilakanat, koska meilläkin tuplaleveä peitto ja enempäänsä ei niitä pienempiä tarvi (laadukkaat kun kestää ja kestää).
lapsille epäsopivat vaatteet tai huonolaatuiset vaatteet. makuasioista ei kuulemma voi kiistellä, mutta usein rumiakin nuo muiden ostamat vaatteet.
Kirjoittajien haukkuminenhan on av:n kirjoittamaton sääntö.