Lahjoja ei saisi haukkua, mutta haukutaan nyt kuitenkin.
Millaiset lahjat ovat sinusta suoraansanottuna surkeita? Kerätään tähän niin osataan sitten välttää näitä..
Minua ainakin v*tuttaa yhden kaverin antamat krääsälahjat. Lahjat ovat tyyliin hupihattu ja possukoristekynttilä. Siis sellaisia mitkä ovat laadultaan käsittämättömän huonoja (tokmannin euron tarjoskorista) eikä niille ole yhtään mitään käyttöä, vievät vain turhaa tilaa kaapissa kunnes puolen vuoden päästä kehtaan heittää ne roskiin..
Juu ja olen hirveä ihminen kun en osaa arvostaa lahjoja.
Kommentit (175)
t. Toinen nelikymppinen (melkein) :)
Äsken 71 oli yhtäkkiä 21... :D Peesaan nelikymppistä kuitenkin. :D
t. sekopäinen :D
mitä itselleni mutta pikkuveljeni sai mummilta kerran lankakerän ja katsoi monttu auki mitä hän tällä tekee :D
Nyt mummulla dementia niin oli viime vuonna ostanut minulle ja pikkusiskolleni kaulakorut, mutta veljemme unohtanut tyystin että edes on olemassa..
Näitä sattuu
ja nimenomaan jostain ilmaiseksi saatuja. ne on oikeastaan aika hauskoja, ne on hänen mielestään niin kamalan tärkeitä ja hän on kauhean vilpitön niitä antaessaan. Ei niistä voi pahastua :)
Outoa, ei ainakaan eilen ollut mitään sopimatonta ilmestynyt ketjuun.
Outoa, ei ainakaan eilen ollut mitään sopimatonta ilmestynyt ketjuun.
entä eikö näillä ole lapsia lainkaan? Aika nopeasti lapset kasvavat kokoon, jossa tarvitaan juuri tuonkokoisia sänkyvaatteita. Vai onko niilläkin tuplapeitot jne?
Ja eikö niitä yhden hengen vuoteen lakanoita ja peittoja voi käyttää yövieraiden varalla tai viedä mökille? Vai eikö teillä ole mökkiä tai käy ikinä yövieraita?
Kun ei keksitä lapselle mitään eikä voida kysyä ja jotain muka "pakko" antaa, niin annetaan värikyniä. Kun niitä tulee kolmelle lapselle joka joulu ja synttäri niin alkaa riittää.
jos kerran-2x vuodessa saatu kynäpaketti jää notkumaan ikuisiksi ajoiksi. Meillä ostetaan parin kuukauden välein uusia kynäpaketteja ja vieläpä ihan itse, kun edelliset alkaa olla pieniä pätkiä.
Mitä, jos ostaisit itse lapsille kunnon paperia ja ehdottaisit, että piirtäisivät saamillaan uusilla kynillä?
Ja ostan paperia ja printteristäkin kaikki viedään. Isommat käyvät kuvataidekoulussa ja piirtävät koulussa ja päiväkodissa. Mutta olenkin kiittämätön paska :)))
mutta hymyillyttää vieläkin se, että saimme samalta henkilöltä saman kirjan kaksi vuotta peräkkäin.
mieheni sisko osti meille joululahjan, joka oli olevinaan kiitos eräästä mieheni hoitamasta asiasta. Lahja oli kaksi käsipyyhettä, ns. "halpamalleja".
Ajatus oli ihan hyvä, kiittäminen tehdystä työstä, mutta toteutus surkea. Pyyhkeet ovat rumia ja huonolaatuisia ja kaiken lisäksi meillä on jo käsipyyhkeitä enemmän kuin tarpeeksi.
Huono lahja on sellainen josta näkee että se on "pakkolahja". Eli ostettu vain koska nyt on jotain pakko ostaa, lahjan saajaa ei ole mietitty lainkaan.
jolloin olisi itkenyt lahjaksi saamiensa marimekkolakanoiden väriä :DD. Siitä on vähintään 10 vuotta nyt ainakin. Noh, on se hyvä että ihmisillä on asiat niin hyvin että tollanen pystyy ottamaan päähän.
Kun ei keksitä lapselle mitään eikä voida kysyä ja jotain muka "pakko" antaa, niin annetaan värikyniä. Kun niitä tulee kolmelle lapselle joka joulu ja synttäri niin alkaa riittää.
jos kerran-2x vuodessa saatu kynäpaketti jää notkumaan ikuisiksi ajoiksi. Meillä ostetaan parin kuukauden välein uusia kynäpaketteja ja vieläpä ihan itse, kun edelliset alkaa olla pieniä pätkiä. Mitä, jos ostaisit itse lapsille kunnon paperia ja ehdottaisit, että piirtäisivät saamillaan uusilla kynillä?
siis värikynäthän kuluvat loppuun nopeasti. Ei niitä vuositolkulla voi käyttää. Olisin onnellinen jos edes saisivat värikyniä lahjaksi ettei niitäkin tarvitsisi jatkuvasti 3 lapselel ostaa.
tämä kirjoittaja joka väitti että lapsensa inhoavat Muumeja eivätkä siksikö voi käyttää Muumipyyhkeitä???!! Pliis sano ettei tuo ole totta! Ei kai kukaan lapsi VOI välittää siitä, mitä pyyhettä hän käyttää? Siinä tapauksessa äiti on kyllä pilannut lapset:(((.
tuli joka joulu jotain kallista mutta tyylitöntä, esim. hopeiset pikkulinnun muotoiset sokeri- ja pippurisirottimet, kullattu & kristallein koristeltu kynttilänjalka, pitsiliinoja ym. Olen laittanut ne kaikki talteen, ehkä pipo vanhemmiten vähän löystyy ja noillekin arvotavaroille löytyy käyttöä.
Huono lahja oli myös viime jouluna saatu marimekon pöytäliina, joka on mielestäni todella ruman värinen ja lisäksi aivan liian pieni meidän 8-hengen ruokapöytään.
Mummo oikein pyysi lähettämään joululahjaksi pojan pojasta 6kk. valokuvia =)
Lainaus:
Omat tai lapsen kuvat ovat aina kömpelö lahja.Muodossa missä tahansa. Ei sellaista pitäisi antaa. Itse en uskalla oikein isovanhemmillekaan antaa edes kehystettyjä kuvia. En halua, että tuntevat olevansa pakotetut katselemaan "kakaroita".
että kaverit/ystävät antavat lastensa kuvia, varsinkaan jotain isoa julistetta/kollaasia.
Mummo oikein pyysi lähettämään joululahjaksi pojan pojasta 6kk. valokuvia =)
Omat tai lapsen kuvat ovat aina kömpelö lahja.Muodossa missä tahansa. Ei sellaista pitäisi antaa. Itse en uskalla oikein isovanhemmillekaan antaa edes kehystettyjä kuvia. En halua, että tuntevat olevansa pakotetut katselemaan "kakaroita".
kummilapsemme äiti oli teettänyt ISON (30cmx40cm) julisteen, jossa oli kummilapsemme kuvia (taisi olla jotain 15 kuvaa). Ei ihan oikeasti tule mieleenkään laittaa seinälle tuon kokoista kuvakollaasia, vielä TOISEN lapsesta. Tämä on sikäli noloa, että he käyvät meillä silloin tällöin ja silloin kun tiedän, että ovat tulossa, yritän muistaa tunkea jollekin seinälle sen kuvajutun :/
Muodossa missä tahansa. Ei sellaista pitäisi antaa. Itse en uskalla oikein isovanhemmillekaan antaa edes kehystettyjä kuvia. En halua, että tuntevat olevansa pakotetut katselemaan "kakaroita".
yhdeltä lapsistaan aina joulu- sekä synttärilahjaksi tuikkulyhtyj'. Voitte kuvitella että niitä oli hylly väärällään kun tytär niitä 10v kantoi hänelle. Mummo vielä astmaatikko, ei pystynyt ollenkaan polttelemaan tuikkuja eikä kynttilöitä.
meille eräänä jouluna lahjaksi taulun. No taulu ei ole lainkaan makuuni eikä sovi muutenkaan sisustukseen ja oikein pahaa tekee, kun tiedä, että ei ole mikään halpa ollut. Laitan sen aina seinälle, kun ovat tulossa kylään, muutoin sen paikka on komerossa, en ole hennonnut kertoa, että huti tuli sen lahjan suhteen, enkä sitä tule kyllä koskaan isälleni kertomaankaan.
Meidän pikkujannu 1 v kuljeksii päivät pitkät iloisena koiran pallo suussa. Ei koiraa meilläkään, löysi ja salakuljetti (?!) pallon kesäpaikasta.
Vaan kylläpäs nuore(hko)t naisihmiset ottavat joulun vakavasti -ja sisustamisen, perhe-elämän, anopit, lahjat, kasvatuksen, siivouksen, kyläilyt, päivähoidon ym ym ym. Ei se ole pakko olla niin tosissaan ja aikuinen 24/7. Suorituspisteitä ei ole jaossa. Yrittäkää muistella minkälaista oli pikkutyttönä tai seurusteluaikana -minkälaisia olitte silloin itse? Oliko hauskempaa kuin nyt? Jos oli, miten niitä fiiliksiä voisi palauttaa? Jos keksitte, koko perheellä voi olla jatkossa lystimpää.
Yrittää täällä neuvoskella nelikymppinen neljän äiti, joka saa joka päivä nauraa (ainakin itselleen).