Lahjoja ei saisi haukkua, mutta haukutaan nyt kuitenkin.
Millaiset lahjat ovat sinusta suoraansanottuna surkeita? Kerätään tähän niin osataan sitten välttää näitä..
Minua ainakin v*tuttaa yhden kaverin antamat krääsälahjat. Lahjat ovat tyyliin hupihattu ja possukoristekynttilä. Siis sellaisia mitkä ovat laadultaan käsittämättömän huonoja (tokmannin euron tarjoskorista) eikä niille ole yhtään mitään käyttöä, vievät vain turhaa tilaa kaapissa kunnes puolen vuoden päästä kehtaan heittää ne roskiin..
Juu ja olen hirveä ihminen kun en osaa arvostaa lahjoja.
Kommentit (175)
muun kuin oman lapsensa kuvia päivät pitkät? Ymmärrän esim. sisarten lapset, ja niistäkin vaan yhden pienehkön kuvan, ei mitään julistetta.
kummilapsemme äiti oli teettänyt ISON (30cmx40cm) julisteen, jossa oli kummilapsemme kuvia (taisi olla jotain 15 kuvaa).
lahjoille tehdään ???
Mulla on yks ystävä, kenen kanssa nähdään n 2 krt vuodessa, kerran aina ennen joulua, jolloin vaihdetaan joululahjat. Hän aina muistaa kehua kun on ostanut jollekin jonkun tosi, tosi kiva lahjan ( ja kalliin ) ja mä saan aina ihan soopaa.
Tänä vuonna toi pullon alkoholitonta kuohuviiniä (!), puolalaisia kohvehtejä ( yök ) ja pojalle muovisen lentokoneen. Mun mies ei voi sietää muovisia leluja, joten lentokone meni kerhoon, kun piti viedä 2 euron lahja ja sen sai yks poika, joka tosi paljon tykkäs lahjastaan.
Alkoholittoman kuohuviinin annoin ystävälleni, joka antaa sen anopilleen joululahjaksi, antaa aina herkkukorin ja toi uppoo sinne hyvin. Anoppi on sitä mieltä jos ottaa vähänkin alkoholia, hänestä tulee alkoholisti.
Ja kohvehdeista tein suklaakakun, tai kolme. Tein ns mutakakun ja laitoin jokaiseen kakkuun 1/3 osan kohvehdeista ja loput tavallista suklaata. Eka syötiin kotona ja en voi sanoa että olis makua erottanut.
Se mikä oli tyhmintä lahjassa, että niitä ei oltu viitsitty paketoida. Nyt ennen joulua, kaikki lahjat ovat hävinneet meiltä parempiin koteihin ja se tuskin on alkuperäisellä antajalla ollut se ajatus. Jos edes vähän viitsis nähdä vaivaa ?
En voi ymmärtää, miksei ihmiset osta ennemmin vaikka pientä kynäpakettia tai vaikka vain piirustuspaperilehtiötä, jos halvalla pitää päästä (mikä tietysti on ihan ymmärrettävää jos vähän rahaa ja paljon synttäreitä) eli esim. piirustuspaperilehtiön saa varmasti ihan yhtä pienellä rahalla kuin jonkun Kiinassa tehdyn halpapaskakrääsän ja sille on AINA käyttöä.
Hävetkää te, jotka ostatte paskaa.
osti viime jouluna siivousaineita. Oli ikkunan-, wc:n, ja yleispuhdistusainetta. En oikein tykännyt.
Vaikea on meille lahjaa ostaa ja toivon, ettei kukaan ostaisikaan. Onneksi ainoa ostaja on anoppi ja yksi kaveri on muutamana vuotena lahjoja ostanut. 90 % tavarasta menee heti joulun jälkeen kirpparille. Sinänsä voivat olla ihan ok, mutta eivät minun makuuni ja haluan, että kotona on vain tavaroita, jotka ovat tarpeellisia ja joista oikeasti pidän.
Inhokkeja
-pussilakanat, joiden väri ei käy taloon (anoppi ostaa meille aina sinisävyisiä ,koska meillä n. 15v oli paljon sinistä. Ei ole ollut enää 10 vuoteen)
-hopeinen sokerilusikka
-muumipyyhkeet lapsille , jotka inhoavat Muumia
-päiväpeitto (ks. kohta pussilakanat)
-taulut
-poppanaliinat (käyttääkö joku oikeasti näitä vielä?)
-Pandan juhlakonvehtit (menettelevät, mutta eikö voisi olla Fazeria tai Marabouta)
- "kertakäyttölelut"
- täsmälleen sama lelu kahtena vuotena peräkkäin
Please, ei lisää tavaroita nurkkiin!
Päiväpeittohan peittää vuodevaatteet. Ymmärrän, jos joku väri on inhokki, mutta jos syy on se, ettei vaan sovellu muuhun talon väritykseen, niin vika taitaa olla lahjansaajassa.
-pussilakanat, joiden väri ei käy taloon (anoppi ostaa meille aina sinisävyisiä ,koska meillä n. 15v oli paljon sinistä. Ei ole ollut enää 10 vuoteen)
-Pandan juhlakonvehtit (menettelevät, mutta eikö voisi olla Fazeria tai Marabouta)Please, ei lisää tavaroita nurkkiin!
Vaikea on meille lahjaa ostaa ja toivon, ettei kukaan ostaisikaan. Onneksi ainoa ostaja on anoppi ja yksi kaveri on muutamana vuotena lahjoja ostanut. 90 % tavarasta menee heti joulun jälkeen kirpparille. Sinänsä voivat olla ihan ok, mutta eivät minun makuuni ja haluan, että kotona on vain tavaroita, jotka ovat tarpeellisia ja joista oikeasti pidän. Inhokkeja -pussilakanat, joiden väri ei käy taloon (anoppi ostaa meille aina sinisävyisiä ,koska meillä n. 15v oli paljon sinistä. Ei ole ollut enää 10 vuoteen) -hopeinen sokerilusikka -muumipyyhkeet lapsille , jotka inhoavat Muumia -päiväpeitto (ks. kohta pussilakanat) -taulut -poppanaliinat (käyttääkö joku oikeasti näitä vielä?) -Pandan juhlakonvehtit (menettelevät, mutta eikö voisi olla Fazeria tai Marabouta) - "kertakäyttölelut" - täsmälleen sama lelu kahtena vuotena peräkkäin Please, ei lisää tavaroita nurkkiin!
Miksi mikään ei kelpaa??? Toivottavasti yllä olevan luettelon kirjoittaneen anoppi lakkaa ostamasta miniälle tai sen perheelle mitään...
me ei saada kukaan anopilta mitään. Ei poikansa eikä lapsenlapsensakaan. Olkaa vaan onnellisia kun teitä kiittämättömia muistetaan.
- laavalamppu, joka ei toiminut; rikkinäiset tavarat ylipäänsä
- Tiimari/Ikea-kynttilät, jotka eivät palaneet kunnolla, savuttivat vain
- halvat juomalasit, jotka poksahtelivat itsestään rikki tiskatessa
- suklaafondueastia
- hyvin ohuet pyyhkeet + pyyhe, joka jotain sähköistä materiaalia, ei kuivaa edelleenkään kymmenien pesujen jälkeen
- Jyskin mustat polyesterilakanat, joissa pääkallonkuvia; hiostivat ja olivat karheat ja sähköiset
- rumat, kolhot, isot Pentikin jalalliset jälkiruokakulhot, jotka ei mahdu mihinkään kaappiin kunnolla (voisi edes kysyä, mitä astiasarjoja kerätään, jos astioita ostaa)
- hupimukit
- koiran joulupallolelu (meillä ei ole koiraa)
- rannekello, jossa 5 vaihdettavaa ranneketta, rannekkeet hajosivat, ennenkuin ne sai pujotettua kelloon
- halvat piirrustuspakkaukset: kynistä ja liiduista ei tule väriä, paperi liian liukasta, jotta mikään muu kuin textmark-tussi tarttuisi siihen
- Taru Sormusten Herrasta -peli, liian monimutkaiset ja sekavat säännöt, peli eteni tylsähkösti, pelattu kerran
Kun muutettiin avon kanssa yhteen omista
kodeista, anoppi vaati saada ostaa peitot ja tyynyt, vaikka sanoin, että älä osta. Osti myös Marimekon unikko-lakanat harmaan värisenä. Tää voi kuulostaa kiittämättömältä, mutta ajatus tuossa on se, että kaapit oli jo täynnä täkkejä ja pidän väreistä, joten harmaat lakanat saivat minut itkemään. Sama ihminen on ostanut hopeisen kaulakorun, vaikka nimenomaan olen sanonut, että en pidä hopeisia koruja. Oli ostanut tuon samanlaisen korun myös toiselle miniälleen. Aika mielikuvituksetonta.En oikeastaan tykkää koriste-esineistä lahjoina, koska harvoin sattuvat oman mielen mukaan ellen ole nimenomaan jotain tiettyä toivonut.
Yksi kauheimmista on eräs kaveri, joka ostaa joka vuosi lahjan, mutta se on sitten jotain ihan käsittämätöntä astiajuttua, esim. Elloksen glögisetti, joka muistutti enemmänkin japanilaista sake-astiaa....
Unikko-lakanathan maksavat ihan hirveästi. Aika ystävällistä anopilta ja sinä alat itkemään väristä? Glögisettikin kuulostaa mukavalta.
- koiran joulupallolelu (meillä ei ole koiraa)
lahjoja ovat olleet
joulukoristeet (sellaiset jotka eivät ole lainkaan tyyliäni)
kirjat joita ei ole koskaan tullut luettua, hömppäromaanit ei kiinnosta
pussilakanat (siniset usein!))sanon minäkin, ei käytetä kun itsellä tuplapeitto
mariskooli koska en vaan tykkää
kutittavat halpis "villa"sukat
koriste-esineet ja eriväriset tuikkukipot
häpeäkseni tunnustan myös että muutama itse tehty lahja on myös ollut aivan karseita (vaikka yleensä toki itsetehtyä/käsityötä arvostankin)
minulle käyttöön tulisi kyllä siivous/pesuaineet, suihkugeelit ym, suklaat. ne olisi hyödyllisiä
-Pandan juhlakonvehtit (menettelevät, mutta eikö voisi olla Fazeria tai Marabouta) Please, ei lisää tavaroita nurkkiin!
, minkälaisia asioita maraboun tuotantolinjalla sitten oikeasti tapahtuu, ei taida olla tällä yhtiöllä valvontakameroja käytössä.
Pitäiskö lahjanantajan olla täydellisen tietoinen kunkin lahjansaajan makumieltymyksistä?
Minusta iittalan kivituikkuja voi olla vaikka kuinka paljon ja erivärisiä! Kuten joku ketjussa laittoikin, ne on upean näköisiä, kun laittaa monta eriväristä yhteen. Mitä enemmän, sen parempi!
Jos joku miehen isoäiti tms. etäisempi ihminen kysyy, mitä mulle, niin pyydä aina kivituikkua. Ihan sama, minkä värinen. Helppo muistaa, saa joka kaupasta ja on myös niitä halvempia värejä, joita eläkeläinenkin pystyy ostamaan. Se kun ei auta, jos sanoo, että älä osta mitään, ostavat kuitenkin.
Miks jonkin tuikkukipon pitäisi sointua koko muuhun sisustukseen?! Itsekin olen sisustuksesta tarkka, mutta saahan siinä sisustuksessa nyt toki särmääkin olla. Vaikka sitten oranssi tuikkukippo muuten vihreässä tilassa. Älkää ottako kotejanne niin vakavasti...
Minusta ei väliä, jos kaapissa eriparisia astioita. Joskus on hauska kattaa kuin peppi! ja jos on sitten vaikka paljon erilaisia sinisiä tai punaisia mukeja ja kippoja, saa niistä yhdessä hauskan sinisen tai punaisen kattauksen... Nythän se on trendikästäkin. Älkää olko niin nipoja!
Ja eikö niitä yhden hengen vuoteen lakanoita ja peittoja voi käyttää yövieraiden varalla tai viedä mökille? Vai eikö teillä ole mökkiä tai käy ikinä yövieraita?
Et kai välttämättä haluaisi tietää
-Pandan juhlakonvehtit (menettelevät, mutta eikö voisi olla Fazeria tai Marabouta) Please, ei lisää tavaroita nurkkiin!
, minkälaisia asioita maraboun tuotantolinjalla sitten oikeasti tapahtuu, ei taida olla tällä yhtiöllä valvontakameroja käytössä.
oman vaikean luonteensa, eikä juuri muuta!
Kauhistuttaa lukea, kuinka jollekin mariskooli, vääränväriset (vieläpä neutraalit, harmaat) lakanat, muumipyyhkeet jne ovat olleet huonoimpia kuviteltavia lahjoja.
Ymmärrän kyllä, että silkka krääsä tuntuu turhalta ja harmilliseltakin, mutta lahjan saaja on kuitenkin teitä halunnut muistaa.
Ja hupaisaa on, miten jotkut morkkaavat toisilta saamiaan lahjoja, ja kertovat samalla itse ostaneensa jotain "todella kivoja ja laadukkaita lahjoja". Toisin sanoen ensinnäkin laskevat lahjojen hintoja ilmeisesti - mahtavan jaloa puuhaa ja kertoo paljon laskijasta, mutta mikä mielenkiintoisinta olettavat itse antamiensa lahjojen sitten miellyttävän suunnattomasti lahjansaajaa! Vaikka itselle ei kelpaa toisen antama. Se toinen on varmasti samaa mieltä, että on ostanut "tosi kivan lahjan" mutta todellisuus onkin toinen.
ps. Harmaan puuvillalakanan voi vallan mainiosti värjätä vaikkapa punaiseksi, oranssiksi tai kirkuvan vihreäksi. Tiesitkö, marilakanoiden onneton omistaja?
jokaisen lahjansaajan kohdalla jotain "henkilökohtaista". Sellainen suihkugeeli/vartaloemulsio-setti on oivallinen lahja. Paitsi tietenkin jos tietää varmasti, että toisella on esim. ihottumaa, eikä perustuotteet sovi.