Lahjoja ei saisi haukkua, mutta haukutaan nyt kuitenkin.
Millaiset lahjat ovat sinusta suoraansanottuna surkeita? Kerätään tähän niin osataan sitten välttää näitä..
Minua ainakin v*tuttaa yhden kaverin antamat krääsälahjat. Lahjat ovat tyyliin hupihattu ja possukoristekynttilä. Siis sellaisia mitkä ovat laadultaan käsittämättömän huonoja (tokmannin euron tarjoskorista) eikä niille ole yhtään mitään käyttöä, vievät vain turhaa tilaa kaapissa kunnes puolen vuoden päästä kehtaan heittää ne roskiin..
Juu ja olen hirveä ihminen kun en osaa arvostaa lahjoja.
Kommentit (175)
Olen ulkomailla asuva suomalainen ja ilahdun nykyisin ihan hirveästi juuri näistä tuikuista!
Olen rakennellut Iittalan erivärisistä ja -muotoisista tuikuista valomeriä: toisinaan se tuikkii ruokahuoneen pöydän keskellä, toisinaan kylppärissä. Joskus laitan sen verannalle.
Minulle tulee niin jouluinen olo kaikista näistä erilaisista tuikuista. Jokainen niistä tuntuu kuiskivan "hyvää joulua". Ja näyttävät kivoilta ryhmänä. Ei haittaa, vaikka olisi yksi ihan erivärinenkin joukossa.
joulun jälkeen annettuna, kun oli kuulemma unohtunut antaa jouluaattona... Tuli tunne, että henkilö (anoppi) oli hätäpäissään tempaissut muovikassiin jonkun oman kynttilönjalkansa, kun meidän lahjamme hänelle sattui olemaan sinä jouluna tavanomaista kalliimpi.
Itse ennen kanssa ajattelin että muistaminen tärkeintä mutta en enään kun näen kuinka paha mieli tulee halpis lasten levyltä joka ei toimi parin kerran käytön jälkeen.Mieluiten olen/ollaan ilman lahjoja ja otetaan vastaan vaikka joulukortti kun kestän sekunda kamaa joka ei käytössä kestä.Minä en todellakaan ole rikas mutta silti panostan siihen että ostan kestäviä ja laadukkaita tuotteita.
Kun ei keksitä lapselle mitään eikä voida kysyä ja jotain muka "pakko" antaa, niin annetaan värikyniä. Kun niitä tulee kolmelle lapselle joka joulu ja synttäri niin alkaa riittää.
jos kerran-2x vuodessa saatu kynäpaketti jää notkumaan ikuisiksi ajoiksi. Meillä ostetaan parin kuukauden välein uusia kynäpaketteja ja vieläpä ihan itse, kun edelliset alkaa olla pieniä pätkiä.
Mitä, jos ostaisit itse lapsille kunnon paperia ja ehdottaisit, että piirtäisivät saamillaan uusilla kynillä?
ellei sitten rahaa kerätä johonkin tiettyyn tarkoitukseen
on tarkka maku sisustuksen suhteen. Suosin laatua ja merkkituotteita. Lisäksi meillä on sisustuksessa jotain tiettyä teemaa tai väriä.
No eikös joka joulu paketista ilmesty jotakin sisustustavaraa ja aina ne iän ikuiset tuikut! Esim. viime jouluna tuli tumman sinistä, jota meillä ei ole missään huoneessa. Ja erityisesti inhoan kaikkia merkkituotteiden kopioita! Esim. kerran sain feikki-mariskoolin. Juu eivät ole esillä... Eli ei siis sisustustavaraa!
feikki-mariskoolit, voiko olla mitään järkyttävämpää ????
Me saatiin appivanhemmilta sellainen tosi järkyttävä muovinen joulupiha, johon tulee valot. Oli pari vuotta kellarissa. Nyt vein tavaroita kirppikselle ja tuli esille, lapsi tykkäs ihan kypällä. Eli sen aika oli nyt.
Ja samana vuonna saatiin Marimekon tyynyliinat. Meillä on isommat tyynyt. Mutta ne oli Marimekolta ostettu, joten sain ne vaihdettua kivempaan tuotteeseen.
Tämän jälkeen me saadaan yksi yhteinen lahja, joka osuu aina ihan nappiin.
ilmaiskamaa mitä on saanu. paras ollu varmaan tyynyn mukana tuleva muovi pussi jossa narut.
Koriste-esineet, siis erityisesti nämä halpis posliinijutut, joku valkoinen kippo/enkeli/elukka jossa on kultainen koristelu. Lasten krääsälelut jotka ei kestä ja ovat vaarallisiakin, ihan karseeta kertakäyttötavaraa. Suklaarasiat paketoituna, on ihan kiva saada suklaarasia mutta en käsitä miksi se pitää kieputtaa lahjapaperiin. Valmiit kosmetiikka/suihkusaippua setit on kanssa aika tylsiä kun ei niissä ole mitään henk.kohtaista, napattu vaan hyllystä.
just sellanen et ostetaan monta säkkiä krääsää,kampasettiä,yks muki,yksi pöytä tabletti kun vois samalla rahalla ostaa jonkun yhden kunnon jutun.
Kun muutettiin avon kanssa yhteen omista
kodeista, anoppi vaati saada ostaa peitot ja tyynyt, vaikka sanoin, että älä osta. Osti myös Marimekon unikko-lakanat harmaan värisenä. Tää voi kuulostaa kiittämättömältä, mutta ajatus tuossa on se, että kaapit oli jo täynnä täkkejä ja pidän väreistä, joten harmaat lakanat saivat minut itkemään. Sama ihminen on ostanut hopeisen kaulakorun, vaikka nimenomaan olen sanonut, että en pidä hopeisia koruja. Oli ostanut tuon samanlaisen korun myös toiselle miniälleen. Aika mielikuvituksetonta.
En oikeastaan tykkää koriste-esineistä lahjoina, koska harvoin sattuvat oman mielen mukaan ellen ole nimenomaan jotain tiettyä toivonut.
Yksi kauheimmista on eräs kaveri, joka ostaa joka vuosi lahjan, mutta se on sitten jotain ihan käsittämätöntä astiajuttua, esim. Elloksen glögisetti, joka muistutti enemmänkin japanilaista sake-astiaa....
feikki-Mariskooleja kuusi kappaletta. Mitä ihmettä? Ylipäätään en tykkään Mariskooleista ja miksi pitää ostaa vielä noita halpiskopioita. Käsin pesin ne ja jo alkoi se "pinnoitus" rapista. Eli roskiin meni...
joululahjaksi JOULUKORISTEITA!! Ne on ehdottomasti huonoin lahja - ainakin jouluna!!
Mun mielestä myös tuo 2 lahja on kyllä hyvä!! :D!! Itse olisin tosi tyytyväinen!
T: ihminen, joka rakastaa siivoamista!
Eikö tuollainen anoppi joutaisi jo pataan porisemaan? Ja kaveri kans?
Ymmärrän, että ihmiset motkottavat krääsälahjoista. Niistä tulee vain turhaa kaapintäytettä.
Eikö niitä glögiastioita voisi käyttää saken tarjoiluun?
Eikö harmaat pussilakanat voisi laittaa päiväpeitteen alle? Laittaa muutaman värikkään tyynyliinan koristamaan sänkyä?
Eikö hopeinen kaulakoru nyt menisi jonkin kanssa? Ja mitä olisit sanonut, kun sinä olisit saanut hopeisen ja toinen miniä pronsssisen? Tai toinen miniä hopeisen ja sinä kultaisen?
Maailmassa on kiittämättömiä ihmisiä.
Tässä oli kyse lahjojen haukkumisesta. Pidän kyllä anopista ja kaveristakin, mutta lahjat heiltä eivät ole aina mieleisiä:)
Ostatko itse kaikille lahjan saajille saman lahjan? Ainakin mulla on ajatus, että ostan jotain mieleistä enkä kaikille samaa vain lahjan ostamisen vuoksi.
28
Olen ulkomailla asuva suomalainen ja ilahdun nykyisin ihan hirveästi juuri näistä tuikuista!
Olen rakennellut Iittalan erivärisistä ja -muotoisista tuikuista valomeriä: toisinaan se tuikkii ruokahuoneen pöydän keskellä, toisinaan kylppärissä. Joskus laitan sen verannalle.
Minulle tulee niin jouluinen olo kaikista näistä erilaisista tuikuista. Jokainen niistä tuntuu kuiskivan "hyvää joulua". Ja näyttävät kivoilta ryhmänä. Ei haittaa, vaikka olisi yksi ihan erivärinenkin joukossa.
Ja mulla ne just nimenomaan on kaikki erivärisinä..
Tässä oli kyse lahjojen haukkumisesta. Pidän kyllä anopista ja kaveristakin, mutta lahjat heiltä eivät ole aina mieleisiä:) Ostatko itse kaikille lahjan saajille saman lahjan? Ainakin mulla on ajatus, että ostan jotain mieleistä enkä kaikille samaa vain lahjan ostamisen vuoksi. 28
Aika moni nainen maailmassa tykkää koruista. Vieläpä hopeisista. Sen olen oppinut, että tasapuolinen pitää olla. Muuten tulee maine, että suosii jotakuta.
kummilapsemme äiti oli teettänyt ISON (30cmx40cm) julisteen, jossa oli kummilapsemme kuvia (taisi olla jotain 15 kuvaa).
Ei ihan oikeasti tule mieleenkään laittaa seinälle tuon kokoista kuvakollaasia, vielä TOISEN lapsesta. Tämä on sikäli noloa, että he käyvät meillä silloin tällöin ja silloin kun tiedän, että ovat tulossa, yritän muistaa tunkea jollekin seinälle sen kuvajutun :/
kummilapsemme äiti oli teettänyt ISON (30cmx40cm) julisteen, jossa oli kummilapsemme kuvia (taisi olla jotain 15 kuvaa). Ei ihan oikeasti tule mieleenkään laittaa seinälle tuon kokoista kuvakollaasia, vielä TOISEN lapsesta. Tämä on sikäli noloa, että he käyvät meillä silloin tällöin ja silloin kun tiedän, että ovat tulossa, yritän muistaa tunkea jollekin seinälle sen kuvajutun :/
Muodossa missä tahansa. Ei sellaista pitäisi antaa. Itse en uskalla oikein isovanhemmillekaan antaa edes kehystettyjä kuvia. En halua, että tuntevat olevansa pakotetut katselemaan "kakaroita".
Minulle kelpaavat kyllä käytännölliset lahjat ja niitä anopilta tuleekin, kuten sammutuspeite, häkävaroitin tai nyt viimeksi lattiakaivoon asetettava siivilä, joka kerää hiukset ja karvat. Joskus anoppi kävi pesuaine-kutsuilla ja toi sieltä jotain ihmepesuainetta, joka olikin pätevää.
t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon