Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä uhittelee kieltävänsä matkan...

Vierailija
14.12.2009 |

Lapset ovat kirjoilla exällä, mutta asuvat meillä vuoroviikoin. Olen lähdössä joululomalla lasteni kanssa viikoksi ulkomaille ihan omalla ajallani. Nyt exä väittää että tarvin hänen lupansa siihen. Auttakaa siskot. Tarvinko luvan vai voinko omalla ajallani käydä lasten kanssa ulkomailla jos haluan. Meillä on yhteishuoltajuus ja yhteisymmärryksessä hankitut passit lapsilla. Olisi kamalaa pahoittaa tyttöjeni mieli tällaisella asialla kun niin kovasti ovat odottaneet matkaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoasemalla tms?

ap

Vierailija
2/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen matkustamisen. Jos teillä on yhteishuoltajuus , niin yleisesti toimii näin. Kysyisin kyllä ensin exältä, että miksi kieltäisi? Onko peloissaan jostakin? Kun näytät että olet ostanut matkavakuutukset ja olet valmis hankkimaan hepatiittirokotukset ym, niin miksi sitten kieltäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ennen pitkää olla huoltajuusoikeudenkäynnissä ja menettää sen yhteishuoltajuuden.

Vierailija
4/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en nyt siihen jämähtäisi eli älä anna exän vittuuttaan pilata teidän lomaa vaan lähtekää vaan sinne. Meilläkin yhteishuoltajuus ja mun lapselle avattiin tili ilman, että kukaan kysy mun mielipidettä/lupaa, mutta eipä se haitannut.

Vierailija
5/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole samalla lupa matkustaa.

Lapset ovat kirjoilla exällä, mutta asuvat meillä vuoroviikoin. Olen lähdössä joululomalla lasteni kanssa viikoksi ulkomaille ihan omalla ajallani. Nyt exä väittää että tarvin hänen lupansa siihen. Auttakaa siskot. Tarvinko luvan vai voinko omalla ajallani käydä lasten kanssa ulkomailla jos haluan. Meillä on yhteishuoltajuus ja yhteisymmärryksessä hankitut passit lapsilla. Olisi kamalaa pahoittaa tyttöjeni mieli tällaisella asialla kun niin kovasti ovat odottaneet matkaa.

Vierailija
6/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan eri asia matkustaa Ruotsiin kuin esim Afganistaniin.

ole samalla lupa matkustaa.

Vierailija
7/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotenkin vaarallinen? Onko vakuutukset kunnossa? Entä ne yhden mainitsemat rokotukset? Onko tapanasi juoda alkoholia? Pelkäisikö ex tätä?

Onko exällä muuten ollut tapana kiukutella ja uhitella?

Vierailija
8/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset ja rokotukset on kunnossa. Exällä ei ole syytä pelätä mitään. Olen aikaisemminkin tehnyt reissuja, eikä ole pistänyt vastaan. Mutta nyt on välit kiristyneet muutenkin, joten ihan silkkana kiusantekona pidän tätä.

ap

Vierailija
9/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi he eivät pääse lomalle.

Vierailija
10/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapset yleensä laiteta äidille kirjoille, ellei äidissä ole jotain "vikaa"?

Ja kai sä kysyit exältä, ennen kun varasit matkat ja lupasit tytöille? Ei varmaan olisi sunkaan mielestä kivaa jos exäsi ei ilmottaisi, jos menee matkalle lasten kanssa?

Vierailija
11/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaa lapsen kanssa luonapitoajallaan, jos lapselle on molempien huoltajien toimesta hankittu passi, eikä matkustukieltoa mihinkään maahan ole erikseen haettu toisen huoltajan toimesta.

Siis toisella huoltajallakin pitää olla SYY kieltää matka lapselta ja toiselta huoltajalta näiden yhteisellä ajalla!

By the way, itse olen virallisesti yhteishuoltaja, paperit tehtiin 10 vuotta sitten lapsen syntyessä. Isä kuitenkin hylkäsi sekä minut että lapsen jo lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana ja olen kasvattanut lapsen käytännössä nykyisen mieheni kanssa. Olen tarvinnut bioisän, eli toisen virallisen huoltajan, allekirjoituksen ainoastaan kouluun ilmoittautumislomakkeeseen, tilinavaukseen ja passihakemukseen. Eli kolmeen paperiin 10 vuoden aikana. 10 vuoteen ei missään rajalla ole kyselty mitään toisen huoltajan lupia matkustella (onhan lapsella huoltaja mukana, ei matkustuskieltoa ja passi molempien huoltajien suostumuksella)...

Siis, jos toinen huoltaja haluaa kieltää matkan, voi hän sen käytännössä tehdä. Mutta siihen kai vaaditaan passin myöntämisen jälkeen erikseen haettu matkustuskielto. Olisi kiva nähdä ap:n exä käräjillä selittämässä, miksei anna lapsensa matkustaa tämän äidin kanssa ("kun tekee mieli vittuilla exälle"). Syyksi matkustuskieltoon kun käyvät tyyliin toisen huoltajan todennäköinen/mahdollinen pakeneminen lapsen kanssa tai kohdemaan turvallisuusriski.

Anna sinä ap exäsi uhkailla. Sano, että sopii sitten ruveta miettimään matkustuskiellon perusteita ja ottamaan yhteyttä virkavaltaan. Sitä odotellessa sinä teet matkasuunnitelmat, jotka voit toki (kohteen, kotimaasta poissaoloajan, lennot, yhteystiedot kohteeseen jne.) lähettää avoimesti ja vaikka kirjallisesti exällesi tiedoksi.

Vierailija
12/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan mitään huoltajuutta ei pysty viemään matkan takia. Isällä pitäisi olla todella vankat perustelut, miksi lapset eivät voisi matkustaa.

Soitapa lastenvalvojalle ja kysy toimintaohjeita, siten voit miehellekin perustella asian.

Kummallakin on lupa matkustaa lapsen kanssa silloin lapsi on hänen luonaan, sitä ei toinen vanhempi pysty estämään - ellei sitten lapsen turvallisuuden katsota olevan todella vaarassa tai jos matkustamiseen liittyisi kaappausuhka.

Itseasiassa tuolla kiusanteolla mies tekee itselleen vain vahinkoa, ei näytä hyvältä jos myöhemmin tulee "keskustelua" huoltomuodosta".

Vierailija
13/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu pahoittamaan mieltäni asialla ennen kuin jotain konkreettista matkustuskieltoa tms alkaa tulemaan.

Kurjaa kun pitää aina vaan kiusata ja kiusata. Yrittäisi nyt elää onnellisena uuden naisensa kanssa ja jättäisi minut rauhaan. Ja olisi onnellinen tyttöjemme puolesta, että joku vie heitäkin joskus ulkomaille.

ap

Vierailija
14/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi kuitenkin vielä ennen matkaa varmuuden vuoksi varmistaa asia sossusta, ettei tule ongelmia matkan jälkeen.

Vierailija
15/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lastenvalvojan vastaanotolla, ei exän asemalle todellakaan tee hyvää tuollainen perusteeton "vittuilu". Niin kauan kun yhteishuoltajuus toimii yhteisymmärryksessä, se on perusteltu huoltajuusmuoto, mutta jos toinen alkaa ilman perusteita hankaloittaa toisen huoltajan elämää lapsen kanssa, voidaan huoltajuussopimus riitauttaa.

Tähänkään ei tietenkään riitä perusteluksi nyt ihan se, että exä vähän uhkailee jonkun matkan kieltämisellä, mutta kuten on jo sanottu, ex EI VOI ilman perusteita matkaanne kieltää. Itselleen hän sen sijaan voi hankkia hankalan maineen paikkakuntanne lastenvalvojan silmissä.

Ap:na soittaisin lastenvalvojalle ihan raportointimielessä, ja kertoisin, että ex näin uhkailee "kieltää" yhteisen matkanne. Saat lastenvalvojalta vahvistuksen sille, ettei exällä ole perusteita matkaa kieltää ja samalla sitten tapauksesta jää jälki lastenvalvojan taholle.

Vierailija
16/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäsi huonon kuvan. He törmäävät niin paljon perusteettomiin väitteisiin, että saattavat ajatella sinun vain panettelevan. Eli kysy asiasta ihmetellen.

esim. lastenvalvojan vastaanotolla, ei exän asemalle todellakaan tee hyvää tuollainen perusteeton "vittuilu". Niin kauan kun yhteishuoltajuus toimii yhteisymmärryksessä, se on perusteltu huoltajuusmuoto, mutta jos toinen alkaa ilman perusteita hankaloittaa toisen huoltajan elämää lapsen kanssa, voidaan huoltajuussopimus riitauttaa.

Tähänkään ei tietenkään riitä perusteluksi nyt ihan se, että exä vähän uhkailee jonkun matkan kieltämisellä, mutta kuten on jo sanottu, ex EI VOI ilman perusteita matkaanne kieltää. Itselleen hän sen sijaan voi hankkia hankalan maineen paikkakuntanne lastenvalvojan silmissä.

Ap:na soittaisin lastenvalvojalle ihan raportointimielessä, ja kertoisin, että ex näin uhkailee "kieltää" yhteisen matkanne. Saat lastenvalvojalta vahvistuksen sille, ettei exällä ole perusteita matkaa kieltää ja samalla sitten tapauksesta jää jälki lastenvalvojan taholle.

Vierailija
17/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoasemalla tms? ap

Etkä tarvii lupaa!

Vierailija
18/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on isänsä nimi ja oma passi, minulla oma nimeni. Koskaan ei ole kukaan kysynyt lentoasemilla tai rajoilla mitään, mitään lupaa ei tarvita. Ja me reissaamme useita kertoja vuodessa.

Vierailija
19/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei exä olisi matkaa kieltänyt.

Mutta passi hankittiin jo pari vuotta sitten ja siihen tarvitsin exän suostumuksen. Ei sen jälkeen missään kysytty toisen huoltajan lupaa.

Käsittääkseni lupa on annettu jo kun on passi hankittu. Et minusta mitään muuta lupaa tarvitse.

Ompa ikävä exä sinulla. Ihan kun se olisi vain sinulta pois, jos lapset eivät pääse matkalle.

Vierailija
20/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko exä ajatellut kieltää matkan sillä tavalla, että ei suostu antamaan passeja sinulle?

Minä myös ottaisin yhteyttä sinne lastenvalvojaan. Vielä parempi olisi jos lastenvalvoja ottaisi itse suoraan yhteyttä lasten äitiin.

En suostu pahoittamaan mieltäni asialla ennen kuin jotain konkreettista matkustuskieltoa tms alkaa tulemaan. Kurjaa kun pitää aina vaan kiusata ja kiusata. Yrittäisi nyt elää onnellisena uuden naisensa kanssa ja jättäisi minut rauhaan. Ja olisi onnellinen tyttöjemme puolesta, että joku vie heitäkin joskus ulkomaille. ap