Siis miten voi suodatinkahvi ja leivos maksaa 15 euroa ketjukahvilassa!!?
Onko raja tullut vastaan mitä kuluttaja on valmis maksamaan kahvilapalveluista? Ainakin meidän kohdalla on!
Huom olen työssäkäyvä toimihenkilö mutta rajansa kaikella minullekin.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Kiinteät kulut (Pysyvät samana kuukaudesta toiseen)
Toimitilan vuokra – Suurin kiinteä menoerä sijainnista riippuen.
Palkat ja sivukulut – Kiinteän henkilökunnan kuukausipalkat ja lakisääteiset maksut.
Laitteet ja leasing – Kahvikoneet, vitriinit, tiskikoneet ja kassajärjestelmät.
Vakuutukset – Toiminta-, vastuu- ja omaisuusvakuutukset.
Luvat ja lisenssit – Elintarvikeluvat, taustamusiikkimaksut (Teosto/Gramex) ja jätehuolto.
Taloushallinto – Kirjanpito, pankkipalvelut ja tilintarkastus.
Kiitos, mukavaa, että sinulla on tietoa eikä kitsastelua.
Asiakas
Maksan mielelläni tuon hinnan tiedostaen, etteivät sinunkaltaisesi ole ilmapiiriä siellä pilaamassa.
Ei maksa kyllä missää noin paljoa.
Enpä oikein usko, että pitää paikkaansa.
Olen eläkkeellä. Keitän itse kahvini ja ostan kahvipullan paikallisesta marketista. Ymmärrän, ettei kahvilanpitäjällä ole varaa myydä halvemmalla eikä minulla ole varaa käyttää noin kalliita palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä. Keitän itse kahvini ja ostan kahvipullan paikallisesta marketista. Ymmärrän, ettei kahvilanpitäjällä ole varaa myydä halvemmalla eikä minulla ole varaa käyttää noin kalliita palveluita.
ihan oman mielenvirkeydenkin takia olisi kiva aina välillä piipahtaa "ihmisten ilmoilla" ja käydä kivoissa kahviloissa yms. Valitettavasti ne paikat ovat vain hinnoitelleet palvelunsa niin yläkanttiin että vain varakkaimmilla on mahdollisuus käydä.
Liian kalliilta kuulostaan, 6-8€ on mulla kahvin+pullan kipuraja.
Justiinsa ostin tee+munkki 5,5e kajaanissa kahvilassa. Ihan ok hinta, kun ottaa huomioon nykyajan hinnat muutenkin.
Kuka käy kahviloissa? Pelkkää rahanhaaskausta.
Helposti, suomalaisia on helppo ksettaa maksoihan se ykskin ukko jota haastateltiin hesarissa ravintolassa pullovedestä 10 euroa:D sit vaan kiltisti maksellaan ja jälkikäteen jupistaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliilta kuulostaan, 6-8€ on mulla kahvin+pullan kipuraja.
Pah, puolet tuosta pois niin ollaan realiteeteissa.
Mikä ketjukahvila on kyseessä?
Cafe Esplanadilla, joka on Helsingin hienoimmalla paikalla saa alle kympin!
Vierailija kirjoitti:
Palkat ja sivukulut – Kiinteän henkilökunnan kuukausipalkat ja lakisääteiset maksut.
Luvat ja lisenssit – Elintarvikeluvat, taustamusiikkimaksut (Teosto/Gramex) ja jätehuolto.
Lol pelkkää tekosyytä ja selitystä
juueijoo.. tee verde con miel y tarta chocolate por favor - 3-4e turistihinnoilla.
Oletko koskaan ajatellut, että joku keittää sen kahvin sinulle valmiiksi, joku leipoo sen leivonnaisen, niillä tienisteillä kustannetaan sen kahvila ylläpito henkilökuntineen. Jos se on sun mielestä liikaa, niin älä käy siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol pelkkää tekosyytä ja selitystä
mutta enenkaikkea hyvin vähän asiakkaita juuri koska kellään ei ole varaa suomihintoihin. Suomi on maa jossa ei kuuluisi olla oikein mitään palveluja myytävänä juuri oska hinnat. Poikkeuksena joitai mene sisään ja tee itse kuten punttisalit.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että joku keittää sen kahvin sinulle valmiiksi, joku leipoo sen leivonnaisen, niillä tienisteillä kustannetaan sen kahvila ylläpito henkilökuntineen. Jos se on sun mielestä liikaa, niin älä käy siellä.
Harvemmin jos koskaan, kakut tulee koneista. Koko kakku on joku 5e. Leikkaa 20 palaa a 25c + 3e katteet.