Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muista raskaana olevista, että mahaanne "mulkaistaan" usein?

Vierailija
14.12.2009 |

Olen nyt rv 28 ja yllättänyt siitä, miten "pahasti" vieraat ihmiset katsovat välillä mahaani. Erityisesti naiset. Miehet katsovat jotenkin ystävällisemmin.

Ymmärrän toki että maha kiinnittää huomion, mutta mistä tuo mulkaisu johtuu? Miksei mahaa voi vilkaista neutraalisti tai esim. hymyillen?

Vai kuvittelenkohan vain. Kokemuksia?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ex-VELA, nykyinen rv 37

Vierailija
22/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään henkilökohtaista. Lähinnä varmaan sen takia, koska mielestäni vauvamasu on yksinkertaisesti jotenkin oksettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monta mahaa olen kantanut!

Päinvastoin naiset mulkoilee rintojani kun en ole raskaana. Outoa? :D

Vierailija
24/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin naiset mulkoilee rintojani kun en ole raskaana. Outoa? :D

Vierailija
25/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satun tapaamaan vaikka lasteni koulukavereiden vanhempia, jotka tietävät että meillä on puolen tusinaa lasta. Kukaan ei tietenkään kommentoi asiaa mitenkään, onnitteluista nyt puhumattakaan ;)

Vierailija
26/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mahojani vilkaistiin, katsottiinkin, mutta mitään mulkaisuja tai pahantahtoisuutta en muista. Miksi kukaan katsoisi ketään vierasta pahasti, ellei tämä töni tai ole moukka muuten? Katson itsekin raskaana olevia naisia (ystävällisesti), ovathan he pyöreydessään jo normista poikkeaviakin, vetävät katsetta puoleensa siksi. Relax, ap.

Vierailija
27/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n oma tapa tarkkailla ihmisiä ja heidän reaktioitaan häneen itseensä. Kun lähtee siitä, että ihmiset tulee ja menee tuolla julkisilla paikoilla, eikä sen kummemmin heistä piittaa, tuskin huomaa mulkoiluakaan.

Miksi pitäis joiltain ventovierailta saada "vähemmän mulkoilevia" katseita tai ylipäätään mitään reagointia? Itse olen tuntenut aina raskaanaollessani saavani erityisen paljon vieraidenkin huomiota, ja joskus se on tuntunut hassulta, mutta missään vaiheessa en ole kokenut saavani pahaa mulkoilua.

Toinen juttu, en osaa sellaista edes odottaa, koska koko ajatus siitä, että raskausmahani olisi puistatus jollekin on mielestäni outo ja kaukaahaettu. Ts. ei minua yleensäkään liikuta, mitä minut näkevät vieraat ihmiset minusta ajattelevat.

Vierailija
28/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausmahojen muistuttavan JORMASTA.. :D ihmiset on outoja.. mutta toi naurattaa vieläki!!

Minä mulkaisen raskausmahaa, jos päällä on kireä paita. Saatan jopa huomauttaa siitä.

minulle siis tulee mieleen raskausmahasta Jorma, koska sillä se maha on siitetty.

Vierailija
29/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä, kun odotin kaksosia ja ihmiset lähinnä katsoivat mahaani epäuskoisen näköisenä. Että miten tuo pieni ihminen voi olla edes koossa :). Viikolla 30 kaupan kassa mm. ihmetteli, että sulla ei varmaan ole kauaa, kun vauva syntyy. Eipä juu :)

Olin ihan HIRVEÄN näköinen. Tikkujalat ja järkyttävä maha.

Vierailija
30/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin esikoista odottaessani mua katsottiin todella usein. Olin 20 v. ja monen mielestä vielä nuoremman näköinen, lisäksi jaksoin huolehtia itsestäni ihan koko raskauden ajan, enkä kulkenut äitiysvaatteissa, vaan ihan omissa vetimissä meikattuna ym. siinähän sa katseita. Mä oonkin aina ihmetellyt, edelleenkin kun lasten kanssa kuljen, että miksi ihmiset jaksaa mulkoilla kun satun vain näyttämään edelleen hyvältä (näin karkeasti sanottuna), vaikka olenkin kahden lapsen äiti. Onko siinä jotain pahaa, tai onko se muilta pois, kun huolehdin itsestäni, eikä siihen mulla mene kuin vartti kauemmin aamuisin, vaikka olen äiti? Se tuntuu aika inhottavalta, kun tuomitaan ennen kuin kysytään tai otetaan selvää. Mä en kuitenkaan kulje nokka pystyssä, vaan olen ihan tavis. :D

Vierailija
31/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskauttani luulin lähinnä että raskaana olevat naiset oli lihavia tms. en kiinnittänyt mitään huomiota. Nyt raskaana mulkaisen aika pahasti raskaana olevia naisia. Joku niissä vaan ärsyttää ja paljon.

Vierailija
32/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahan kanssa kuletaan talvitakit auki ...oli sää sitte mikä hyvänsä, joten ei oo ihme.

Jotenki outoa minusta, vähän jo valmiiksi et hei kattokaa mää oon raskaana! joo kaikki ei tietenkään tee näin.

Joo ja olen itekki raskaana.

Vierailija
33/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyttäviä äitejä lapsineen ja kärryineen busseissa kyllä mulkaillaan, sen voin kertoa. Ja ihan syystä siinä mielessä, että mitä se isi tekee sillä perhefarmarilla työpaikan parkkipaikalla samaan aikaan kun bussilla kulkevat joutuvat kuuntelemaan sitä äiti/lapsi-huutoa.

Vierailija
34/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha herättää huomiota ja sitä mulkaisee väkisin ja huomaamatta/vahingossa. ehkä siksi vaikuttaa "mulkaisulta" vaikkei sitä ole.

itseäni ärsytti suuresti nämä mulkaisut raskaana ollessani, mutta olen huomannut että teen huomaamattani ja pahaa tarkoittamatta näin myös muille raskaana oleville, kun sitä pikaisesti vilkaisee.

Vierailija
35/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvamaha on ruma ja kaukana suloisesta.

Sivusta vastaan: koska uusi elämä on ihana asia? Koska vauvamaha on suloinen?

Miksi kenenkään (miestä ja ehkä äitiäsi lukuunottamatta) pitäisi katsoa mahaasi hymyillen =ihaillen?? MIKSI??

Vierailija
36/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia sitä mahaa ei voi piilottaa kunnolla. Ihmiset pitää kireitä paitoja ja maha purusaa ulos.

Vierailija
37/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin ulkopuolisten huomion. Jännä kyllä. Ja jotkut (häiriintyneet) voivat jopa käyttäytyä aggressiivisesti raskaana olevaa kohtaan. Että saatat olla oikeassa niistä mulkaisuista. Ei kannata kiinnittää muihin huomioita, niin asia korjaantuu.

Vierailija
38/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulkaisee kateellisena kun ite ei saa lapsia syystä tai toisesta.

Vierailija
39/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mulkaisee välil todella pahasti. Oon miettiny et johtuukohan se siitä et mulla lävistyksiä naamassa (nenäkoru ja huulikoru)

Ne tietty ajattelee et miten tollasesta voi tulla äiti ku naama täynä koruja:D välillä aika ärsyttävää!

On myös rv28 menossa.

Vierailija
40/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahiten tuntuvat katsovan lapsentekoikäiset naiset. Ehkä he haluaisivat itsekin olla raskaana?

Ystävällisiä katseita taas saa keski-ikäisiltä ja sitä vanhemmilta naisilta.

Miehet eivät huomaa mahaa niinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi