Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että jos omistat mökin

Vierailija
26.08.2026 |

Et saa asua siellä, vaikka se on sinun oma. Tarvitset luvat siihen että saat asua omistamallasi mökillä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hullua kun miettii, joudut kyselemään lupia joltain toiselta että saat asua omistamassasi mökillä

Vierailija
2/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma-asunto ei ole tarkoitettu vakinaiseen asumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma-asunto ei ole tarkoitettu vakinaiseen asumiseen.

Olen qina muutaman päivän vuodesta työreissulla jossain.

Vierailija
4/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mökkeilleet nyt noin 14 vuotta putkeen ja ei ole lupia tarvinnut kysyä. Mistä se lupa tarvii kysyä?

Mökkiläinen

Vierailija
5/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen tietää jos kirjat on muualla vaikka asuus siellä 24/7/365?

Vierailija
6/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vie kaiken. Riistää

Vierailija
7/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No senhön saakin tehdä. Voit mökkeillä vaikka koko lopun elämääsi, jos vakituinen osoitteesi on kuitenkin jossain muualla (vakituiseen asumiseen tarkoitetussa osoitteessa).

Tällä on  sellainen merkitys, että olet oikeutettu sote- ja kasvatus/koulutuspalveluihin vain siellä vakituisen osoitteen kunnassa. Et mökkikunnassa, paitsi ensiapuun.

Vierailija
8/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen rajaus on paikallaan. Mökki voi olla vaikka saaressa ilman tieyhteyttä. Kunta on antanut luvan kesäasunnolle eikä luvannut järjestää lapsille koulukyytiä tai vanhusten palveluja, jotka kuuluu vakituiseen asumiseen tarkoitettuihin rakennuksiin.

Vierailija
9/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole vapauden perinnettä vaan on suoraan feudaali-maaorjuudesta siirrytty kelaholhoukseen.

Vierailija
10/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No senhön saakin tehdä. Voit mökkeillä vaikka koko lopun elämääsi, jos vakituinen osoitteesi on kuitenkin jossain muualla (vakituiseen asumiseen tarkoitetussa osoitteessa).

Tällä on  sellainen merkitys, että olet oikeutettu sote- ja kasvatus/koulutuspalveluihin vain siellä vakituisen osoitteen kunnassa. Et mökkikunnassa, paitsi ensiapuun.

Sosiaali- ja terveyskeskuksen voi vaihtaa koko Suomen alueella kerran vuodessa

https://www.suomi.fi/kansalaiselle/terveys-ja-sairaanhoito/sairastamine…

Vierailija
11/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kukaan tiedä, missä asunnostani minä kulloinkin asun.

Vierailija
12/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti ei ole muusta kyse kuin kuljettaako kunta lapsesi kouluun osoitteelta vaiko ei. Jolloin voisi saman tien kieltää suurin osaa maasta asuttamiselta. Ja mahdollisesti joo tuleeko vanhushulto luoksesi tai ei. 

Sitten ollaankin jännän ääressä mitä tapahtuu jos siellä asuu kuitemklin ja on lapsi eikä viitti itse kuljettaa. Saanee opettaa itse kotona sitten. Ja vastaavasti ehkä noi 80.000e mitä yhden lapsen koulu maksaa tilavuokrineen. Trolololl, ei ortoa mitään. Kunnan rahat pysyy kunnalla, ei jumalauta ole lasten tai asukkaiden hyväksi!

Vierailija
13/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä kukaan tiedä, missä asunnostani minä kulloinkin asun.

Ei niin ja nythän puhutaankin mökillä asumisesta.

Mä olen asunut mökillä, eikä siihen mikään taho puuttunut tai kieltänyt.

Vierailija
14/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti ei ole muusta kyse kuin kuljettaako kunta lapsesi kouluun osoitteelta vaiko ei. Jolloin voisi saman tien kieltää suurin osaa maasta asuttamiselta. Ja mahdollisesti joo tuleeko vanhushulto luoksesi tai ei. 

Sitten ollaankin jännän ääressä mitä tapahtuu jos siellä asuu kuitemklin ja on lapsi eikä viitti itse kuljettaa. Saanee opettaa itse kotona sitten. Ja vastaavasti ehkä noi 80.000e mitä yhden lapsen koulu maksaa tilavuokrineen. Trolololl, ei ortoa mitään. Kunnan rahat pysyy kunnalla, ei jumalauta ole lasten tai asukkaiden hyväksi!

On ne asukkaiden hyväksi. Mutta mökkiläinen ei ole asukas, eikä mökkikunnan veronmaksaja.

Vierailija
15/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu vaan. Ei sieltä kukaan tule pois ajamaan. Palveluita et toki saa kunnallisena. Mutta jos lompakko kestää esim. yksityisen kotipalvelun rasituksen, niin asuu vaan. Jos on lapsia, niin koulupaikka ja mahdolliset koulukyydit kuuluu vain kuntalaisille. 

Vierailija
16/16 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa oma lupa mitä se muille kuuluu........

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi