Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muista raskaana olevista, että mahaanne "mulkaistaan" usein?

Vierailija
14.12.2009 |

Olen nyt rv 28 ja yllättänyt siitä, miten "pahasti" vieraat ihmiset katsovat välillä mahaani. Erityisesti naiset. Miehet katsovat jotenkin ystävällisemmin.

Ymmärrän toki että maha kiinnittää huomion, mutta mistä tuo mulkaisu johtuu? Miksei mahaa voi vilkaista neutraalisti tai esim. hymyillen?

Vai kuvittelenkohan vain. Kokemuksia?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä raskausmahoista. Mun mielestä ne on aika rumia. Tämä on toki vain minun mielipiteeni.

Olen itse ollut kaksi kertaa raskaana, ja mulkaisin silloin omaakin mahaani moneen kertaan.

Tunnen myös odottavia äitejä, joille se maha on kaikki kaikessa. Ehkä se ärsyttää ihmisiä.

Vierailija
2/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään (miestä ja ehkä äitiäsi lukuunottamatta) pitäisi katsoa mahaasi hymyillen =ihaillen?? MIKSI??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään (miestä ja ehkä äitiäsi lukuunottamatta) pitäisi katsoa mahaasi hymyillen =ihaillen?? MIKSI??

Mutta jos jotenkin halutaan katsoa, niin mieluummin hymyillen kuin mulkaisten.

Tyytyväisin olisin, kun kukaan ei katsoisi mitenkään, mutta se liene mahdottomuus. :)

ap

Vierailija
4/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tuollaiseen törmännyt, päin vastoin raskaanaollessa varsinkin vanhemmat naiset usein hymyilevät ja luovat ystävällisiä katseita.

Vierailija
5/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, vastaa mulle tohon.

Onko sulla maha sitten niin iso tai esillä muuten vaan. Laita talvitakki päälle (oletan, että ongelmasi on kaupungilla) ja kiinni. Voihan olla, ettei monet edes tiedä sinun olevan siten raskaana.

Vierailija
6/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, vastaa mulle tohon.

Onko sulla maha sitten niin iso tai esillä muuten vaan. Laita talvitakki päälle (oletan, että ongelmasi on kaupungilla) ja kiinni. Voihan olla, ettei monet edes tiedä sinun olevan siten raskaana.

Kai sitä nyt mieluummin haluaisi ystävällisiä kuin epäystävällisiä katseita, jos saisi valita. Ja ylipäätään ystävällistä käyttäytymistä mieluummin kuin hapanta. Pätee kaikkiin ihmisiin ja tilanteisiin.

Mahani näkyy kyllä talvitakin alta, mutta ei se sen kummemmin esillä ole.

ap

Vierailija
7/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäätään mulkoilevat toisia ihmisiä. Mulkoilut kohteet voivat olla raskaana tai eivät. Aikoinaan sain paljon ihailevia hymyjäkin, ja ne mulkoilut eivät ole ainakaan minulta vähentyneet vaikken enää raskaana olekaan. Raskaana ollessa saattaa olla paljon herkempi huomaamaan epäkohtia, varsinkin omaan itseen kohdistuvia.

Vierailija
8/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole odotusaikana tuntunut, että mahaa olisi mulkaistu jotenkin.

Vierailija
9/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edellisessä raskaudessa ihmiset tosiaan katsoivat, mutta ei kukaan mulkaissut pahasti. Luulen, että vain kuvitelet sen. =) Useimmat katsovat hyväntahtoisesti...

Vierailija
10/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet herkkänahkainen. Jos joku mulkaiseekin, niin mulkaise takaisin. Tai kysy, että onko joku hätänä.

Vierailija
11/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa äitiyslomalle jäämisesi aiheuttaa haittaa?

Esim, itse taisin mulkaista uuden lastentarhanopettajan mahaa, kun monien työntekijävaihdosten jälkeen saatiin "pysyvä" opettaja ryhmään - joka on selvästi raskaana eikä varmana paria kuukautta pidempään pysy töissä. Se siitä pysyvyydestä. Mulkaisu johtuu siitä, että olisin todella toivonut omien lasteni takia, että olisi saatu pitkäaikainen työntekijä.

Vierailija
12/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallista herkempi kaikenlaiselle reagoinnille. Ehkä he ovat happamia muuten vain ja mulkoilevat, eivät juuri sun mahaasi. Monet kyllä mahaa tuijottavat kummissaan, sen muistan itsekin. :)

Vierailija
13/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aina mieleen kateus ensimmäisenä, itsekin lapsettomuudesta kärsineenä saatoin mulkaista jonkun mahaa jos oli paha päivä muutenkin.

Vierailija
14/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut että kun me mentiin naimisiin niin ihmiset alkoi kyseleen että koska vauva tulee.(siis joka toinen tuttu) ja jotkut vielä monta kertaa että joko odotat.. joo mutten halua vielä kertoa, kun haluan nähdä itse ultran.ärsyttää koska en pidä lastentekoa ihan itsetään selvyytenä ja jos on vaikka tullut keskenmeno niin alkaako siinä selittään että oli ja meni jo?! niin ja alkuperäiseen kysymykseen piti vastata että muutama tyyppi on tuijottanut mahaani vaikka ei ole muutakun vähän turvoksissa vasta!

Vierailija
15/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae ihmeessä apua harhoihisi.

Vierailija
16/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et sinä ole vainoharhainen. :) Minä oon huomannu saman, oon raskaana rv 38. Minä olen huomannu että miehet tuijottaa mahaani pitkään, se ärsyttää. Ja olen kyllä herkempi nyt huomaamaan ihmisten tuijotuksen. Mulla on vielä tosi iso maha niin kyllä se näyttää keräävän katseita. Yhtään ystävällistä katsetta en ole huomannut paitsi muutamalta vanhemmalta naiselta. Yleenä tuijotetaan pitkään ja välillä kuin inhoten.

Vierailija
17/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin katson syvästi säälien näitä iso mahaisia mammoja, kun eivät ole tietäneet mihin ovat itsensa laittaneet. Luulevat, että asiat ovat hyvin, mutta kyllä ne viimeistään 2 vuoden päästä ovat täysin päin vittua. Ei, minulla ei ole lapsia enkä koskaan aio niitä hankkia. Se ei ole mun juttu!

Vierailija
18/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk sitten olin vielä paksuna (ensimmäistä kertaa) ja mun kokemus oli TÄYSIN päinvastainen! Musta oli hauskaa huomata, kuinka tuntemattomat hymyili ja vilkuili ja muutamat vanhemmat naiset ja yksi mies kommentoi sitä, kuinka mukavaa on kun nykyäidit ei piilota mahaansa. Onkohan nyt niin, että koette olonne jotenkin epävarmaksi/-mukavaksi ja huomaatte vain ne "mulkoilut"?

Ap et sinä ole vainoharhainen. :) Minä oon huomannu saman, oon raskaana rv 38. Minä olen huomannu että miehet tuijottaa mahaani pitkään, se ärsyttää. Ja olen kyllä herkempi nyt huomaamaan ihmisten tuijotuksen. Mulla on vielä tosi iso maha niin kyllä se näyttää keräävän katseita. Yhtään ystävällistä katsetta en ole huomannut paitsi muutamalta vanhemmalta naiselta. Yleenä tuijotetaan pitkään ja välillä kuin inhoten.

Vierailija
19/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausmahojen muistuttavan JORMASTA.. :D

ihmiset on outoja.. mutta toi naurattaa vieläki!!

Vierailija
20/58 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta vastaan: koska uusi elämä on ihana asia? Koska vauvamaha on suloinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä