Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsytävimmät asiat toisissa äideissä/lapsissa?

Vierailija
12.12.2009 |

Eli, mitkä asiat ärsytävät eniten toisissa äideissä? Entä heidän lapsissaan?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kokoiset luut on kaikilla ja ihan hartia mitasta on lääkäri katsonut poikaani, että tästä pojasta ei tule pienikokoista, kun hartijalinja no leveä.

Itselläni kapea lantio ja siskollani leveä, jos näin ihan luiden perusteella mitataan. Silti siskoni on laiha ja minä lihava, koska sitä läskiä on mulla oikeasti.

Vierailija
62/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin liittyä joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, ettei lasten anneta kertoa mitään, vaan heti sanotaan "anna kun äiti juttelee nyt!" ja sen pettymyksen näkee lapsen naamalla. Nolottaa niiden äitien puolesta.

Ja ehkä joku liiallinen kentän reunalla valmentaminen ja mahdollisesti tuomarin haukkuminen jne. kun "meidän Matti ei tehnyt mitään väärin!".

Lapsissa ärsyttää ainoastaan toisten kiusaaminen ja pilkkaaminen.

Vierailija
64/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pojat on poikia -asenne

-Yleensä stereotyyppisten sukupuoliroolien tuputtaminen, "söpöt pienet prinsessat" ja "äijät"

-Vaatteiden merkeistä jauhaminen loputtomasti

-Ainainen lässytys ja ylilempeä puhe lapselle (siis epäaidon kuuloisesti)

-Kaikkien puheenaiheiden kääntäminen omaan lapseen (ärsyttää myös omassa käytöksessäni)

-Karjuminen lapselle ilman syytä (ks. edellinen)

Vierailija
65/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joskus joku äiti hyvin voimakkaasti esittää kantantansa niin että muut eivät edes voi sanoa vastaan ärsyttää. Siis teilataan joku (ns. normaali) tapa toimia täysin. Siis äärimmäinen ehdottomuus ja toisen teilaaminen jopa lyhyen tuttavuuden jälkeen.

Kaupassa ärsyttää se, kun huomaan jonkun antavan lopulta periksi lapselleen turhaan. Esim. kun lapsi vinkuu ja vinkuu karkkia ja hänelle on puoli tuntia sanottu että ei osteta ja sitten kuitenkin lopulta ostetaan. Ärsyttää että se vinkuminen ja lapsen ärsyttävä käytös sitten lopulta palkitaan. Miksi ei sitten heti aluksi sano että ostetaan sitä karkkia? Miksi edes esitetään puoli tuntia että ei osteta?

Nolona tunnustan että joskus minua ärsyttävät myös liian "täydelliset" pikkutytöt. Itsekin olen sellainen varmasti joskus ollut. En ymmärrä mikä heissä ärsyttää, mutta ärsyttää kuitenkin. Silti toivon että pienestä tyttärestänikin tulee sellainen sosiaalinen, kaunis ja fiksu lapsi. (Jostain kumman syystä "täydelliset" pojat eivät ärsytä.)

Vierailija
66/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää ne reima- ja tickettimammat, joille on kaikki kaikessa että ostettiin ticketin puku yms ja kauheaa merkkihössötystä yhdistettynä muuhun wannabee-meininkiin.

ei mua haittaa merkit, mutta ei kiinnosta kuunnella puolta päivää, että pitäs ostaa se ja se puku, tai tilata saksasta ku täältä ei saa sen ja sen väristä... hohoijakkaa. haluan puhua muustakin, ku vaatteista ja merkeistä. ja rahasta puhuvat ärsyttää myös... jos on jatkuvaa ja just brassailevaa. ei kiinnosta. oikestaan kaikki, jos menee liian fanaattiseksi, niin alkaa tökkimään.

ja juu olen itsekin ärsyttävä ja kateellinenkin varmaan.

Vierailija
67/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää.Äiti on kyllä sitten melko idiootti,itsellä palais tuossa vaihessa käämit ja sanoisin sille penskalle jotain!

käskenytkin pitämään sen lapsen suunsa kiinni. Mut äiti ei kiellä. Äiti oli tosiaan sitä mieltä, että kaikkien lapset haukkuu toisiaan tyhmiksi. Mä olen sitä mieltä, että on kasvatuksesta kiinni.

Vierailija
68/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeyttää omat juttunsa välittömästi, kun lapsella on asiaa. On mielestäni vain hyvä, että lapsi oppii joskus myös odottamaan vuoroaan. Liikaa olen nähnyt niitä lapsia, jotka ei osaa ottaa muita ihmisiä huomioon siksi että saavat kotona kaiken huomion heti.

Ehkä se, ettei lasten anneta kertoa mitään, vaan heti sanotaan "anna kun äiti juttelee nyt!" ja sen pettymyksen näkee lapsen naamalla. Nolottaa niiden äitien puolesta.

Vierailija
69/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI PLIIS! BUAHHHH, keksi parempia juttuja - tollasta ei todellakaan tapahdu KOSKAAN. Vittu mikä ÄÄLIÖ!!!

Mistäs sinä tiedät mitä jollekin toiselle ihmiselle on tapahtunut? Minulle ei ole ihan noin huonotapaisia lapsia sattunut kohdalle, mutta saman tyylisiä hieman lievempiä tapauksia kyllä. Ennemmin sinä annat itsestäsi ääliön vaikutelman.

Vierailija
70/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka esim tavatessaan toisia lapsia kehuvat heidän vaatteitaan tyyliin "onpas sulla ihanan värinen takki". Sanois vaikka mieluummin että "kiva nähdä pitkästä aikaa, mitä kuuluu?". Lapsille jo opetetaan että vaatteilla pitää koreilla ja pitää olla tiettyjä värejä, merkkejä jnejne... sitten ihmetellään kun meininki on niin pinnallista että!

Ja sitten näillä mammoilla on omia piirejä, joihin ei kuka vaan pääsekään. Pitää omata tietynlainen sosioekonominen tausta: riittävästi rahaa ja mainetta. Ja toki tarpeeksi ruskeella kielelläkin voi näihin piireihin päästä. Ei kyetä keskustelemaan mistään syvällisestä, kun kaikki pyörii materian ja teennäisyyden ympärillä. Ja kaiken kruunaa imelä lässytys...

Vierailija
71/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideissä ärsyttää joidenkin mammojen tapa puhua me- muodossa kaikesta mitä lapsi tekee. Esim. meillä on menossa hampaiden tulo (siis vanhemmillakin?!), meillä on nyt alettu käymään potalla (pliis, älä maalaa mielikuvia potalla kyykkivästä naapurinisännästä), meillä on alettu maistella kalaa, meillä sitä ja meillä tätä.. Eikö voi puhua lapsesta omalla nimellä tai ainakin yksikössä?!

Lapsissa ärsyttää eniten se, jos he ei osaa keskittyä ja pysähtyä hetkeksikään, vaan kauhea touhotus koko ajan päällä. Se, ettei mikään sana kuulu vaan älämölö ja kouhotus ja meuhkaaminen jatkuu taukoamatta.

Vierailija
72/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En pysty hoitamaan kahta lasta samaan aikaan. Siksipä vien 2v isomman sisaruksen hoitoon. Minulla on siihen OIKEUS" (Missä on VELVOLLISUUS? Lapsia voi siis tehdä, mutta kun onkin joskus rankkaa, niin ei heidän kanssaan jaksakaan olla?!?)

"Vauva itkee yöllä. En saa nukuttua. Olen niiiiin väsynyt" (=siirrä vauva lähemmäs itseäsi. Vauva ei ehdi heräämään ja huutamaan jos saa ruokaa ennen sitä kun herääminen on tapahtunut kunnolla. Ja kyllä; perhepedissä nukkuu varsin hyvin tavallinen, alkoholi/huumeongelmaton äiti ja isä sekä vauva)

"En pääse kauppaan kun mies ei ole kotona vaikka lähin kauppa siintää tuplla puolen kilometrin päässä. Onhan minulla lasi tai jopa jo kaksikin lasta" (Tarviiko edes selittää...)

Vierailija
73/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivisuus, WT-meininki (vittu mä mitään neuvolan ohjeita kuuntele mä vedän röökii jne.), materialistisuus ja mustavalkoinen maailmankuva.

Lapsissa itsekkyys ja rehvastelu (meidän isä ostaa mulle joululahjaksi 42 tuuman taulutelkkarin, moottorikelkan ja crossimoottoripyörän, mut se tienaakin enemmän kuin te köyhät).

Vierailija
74/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten järkevissä aikuisissa minua inhottaa vauvakieliseksi muuttuminen lastenteon jälkeen, anteeksi vain kaikki tisuttelijat ja mammaliinit ;).

Äideissä ärsyttää joidenkin mammojen tapa puhua me- muodossa kaikesta mitä lapsi tekee. Esim. meillä on menossa hampaiden tulo (siis vanhemmillakin?!), meillä on nyt alettu käymään potalla (pliis, älä maalaa mielikuvia potalla kyykkivästä naapurinisännästä), meillä on alettu maistella kalaa, meillä sitä ja meillä tätä.. Eikö voi puhua lapsesta omalla nimellä tai ainakin yksikössä?!

Lapsissa ärsyttää eniten se, jos he ei osaa keskittyä ja pysähtyä hetkeksikään, vaan kauhea touhotus koko ajan päällä. Se, ettei mikään sana kuulu vaan älämölö ja kouhotus ja meuhkaaminen jatkuu taukoamatta.

Vierailija
75/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOIVOTTAVASTI ette siirrä asenteitanne lapsillenne, mutta valitettavasti taidatte siirtää... Teidän lapsetko on niitä räkyttäviä, huonotapaisia räkänokka-koulukiusaajia? Ilmeisesti!

Eli isokokoiset tytöt ärsyttää...ja huom. tarkoitan tällä sellaista romuluista "isoa" tyttöä...sehän on vaan hienoa, jos tyttö on PITKÄ (kunhan on hoikka)...mutta sellainen ISO tyttö ärsyttää.

Samoin ärsyttää myös keskimääräistä/ikäistään lyhyemmät pojat.

Ja lihavat pojat.

Ja mitä pukeutumiseen tulee, likaisiin, epäsopiviin vaatteisiin pukeutuvat lapset ärsyttää.

Niin ja goottiteinit...tai ne nyt lähinnä säälittää.

Vierailija
76/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden lapset kiusaavat toisia lapsia, eivät pyydä anteeksi vaikka olisi ollut ihan vahinkokin. Ja ärsyttävimmästä päästä on näiden äidit jotka yrittävät keksiä mitä kummallisimpia syitä siihen miksi heidän lapsensa löi toista leikkikalulla, sen sijaan että yrittäisivät kasvattaa lapsestaan suoraselkäistä ihmistä.

Vierailija
77/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka arvioivat ääneen toisten lasten kokoa, ulkonäköä tai taitoja. He kiusaavat viattomia lapsia - tosi ala-arvoista.

Vierailija
78/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin voisi asiaa ilmaista :) komppaan

Kaikki nuo ovat ominaisuuksia, joille lapsi ei itse voi mitään.

Minua taas ärsyttää aikuinen, joka on niin apinan tasolla, että antaa itsensä ärsyyntyä PIENTEN LASTEN ulkönäöstä! Todella surkeaa. Onneksi olet anonyyminä täällä, muuten saisit pataasi.

Vierailija
79/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla turhempaa ihmistä, kuin sellainen, joka ärsyyntyy toisen isoista luista!!!??? En oo vielä hullumpaa kuullu =)))

Lapsissa ärsyttää ainoastaan se, jos se kiusaa muita, tavalla millä tahansa. Mutta sekin on tavallaan vanhempien syytä heidän salliessaan sen...

Muuten hyväksyn kaikenlaiset äidit, nuoret, vanhat, rumat, kauniit, rikkaat ja köyhät, uskovaiset tai ateistit, ihan sama, erilaisuus on rikkautta.

Terv. monta ystävää omaava 40-vuotias 4 lapsen äiti, joka on varakas ja kaunis, mutta jalat tukevasti maan pinnalla...

Vierailija
80/105 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, en olekaan ikinä ajatellut olevani jonkun mielestä PINNALLINEN jos kauniin vaatteen huomatessani mainitsen asiasta! Voi tsiisus. Keskustelen kyllä muistakin asioista, kuin vaatteista...

Sellaiset, jotka esim tavatessaan toisia lapsia kehuvat heidän vaatteitaan tyyliin "onpas sulla ihanan värinen takki". Sanois vaikka mieluummin että "kiva nähdä pitkästä aikaa, mitä kuuluu?". Lapsille jo opetetaan että vaatteilla pitää koreilla ja pitää olla tiettyjä värejä, merkkejä jnejne... sitten ihmetellään kun meininki on niin pinnallista että!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi