Ärsytävimmät asiat toisissa äideissä/lapsissa?
Eli, mitkä asiat ärsytävät eniten toisissa äideissä? Entä heidän lapsissaan?
Kommentit (105)
Vaadi, että lapsi tottelee. Älä lipsu. Jos uhkaat jollain, toteuta myös uhkauksesi
tyttärestäsi,äläkä ainakaan välitä näitten palstojen kommentoijista!
äidissä tekopyhyys siitä että on muka lapsi kaikki kaikessa ja tärkeä silti vedetään raskausaikana röökiä.
lapsissa älytön narina. omat tietää et narinalla ei saavuteta mitään ni eipä sitä harjotakkaan..
on jos tuo kiitäminen ja tervehtiminen tulee lapselta luonnostaan,koska on oppinut sen vanhemmiltaan,lapsethan katsoo vanhempien esimerkkiä!Ei siis mitään sellasta että lapsen pitäis olla hyväkäytöksinen pienenä.
Vaadi, että lapsi tottelee. Älä lipsu. Jos uhkaat jollain, toteuta myös uhkauksesi
eli jos jollain uhattu, olen myös toteuttanut. Mutta ei aina auta. Ainoa konsti kohta on olla kotona neljän seinän sisällä ja käydä pihalla pimeän aikaan =(
Kaipaisinkin vinkkejä niistä uhkauksia jotka teillä on tehonnut. Mikä on hyvä rangaistus kulloiseenkin "rikkeeseen"?
hyvä näköjään jos lapsi hiljainen,voi hyvät hyssykät sentään!Niin se on että ei mikään kelpaa!Minkä sille voi jos on hiljainen,kyllähän puheliailla ja sosiaalisilla vanhemmillakin voi olla hijainen lapsi luonnostaan.
ärsyttää lällätys. Yksi lapsi rankuttaa jatkuvasti pienemmälle lapselleni; tyhmä, tyhmä, sä olet tyhmä.
Ja äidissä ärsyttää se, ettei se puutu siihen mitenkään. Lapset nyt vaan kuulemma tekee niin, ei voi estää. Omani ei tee.
törkeää.Äiti on kyllä sitten melko idiootti,itsellä palais tuossa vaihessa käämit ja sanoisin sille penskalle jotain!
Tuttavaperheen tyttö oli sellainen hevosenpuolikas, isotekoinen ja puettu jotenkin sellaisiin vaatteisiin ettei ne olleet "sopivia" sille - ei mihinkään makkarankuoriin tai napapaitoihin, mutta minusta ne oli jotenkin outoja vaatteita, en osaa selittää, eikä istuneet sille lapselle. En tykännyt siitä tytöstä kovinkaan paljon.
Hän oli kyllä iloinen ja herttainen mutta iso ja romuluinen ja ruma.
Tapasin hänet kesällä, monen vuoden jälkeen. Hänestä oli kasvanut nuori nainen, upea, kaunis, hoikka, pitkäsäärinen kaunotar. Tasapainoinen, fiksun oloinen nuori nainen.
Sellainen, millaista em. mielipiteen kirjoittajasta ei tullut. Eikä hänen lapsistaan.
Tämä iso ruma tyttö oli selkeästi saanut vanhemmiltaan rakkautta ja hyväksyntää.
Eli isokokoiset tytöt ärsyttää...ja huom. tarkoitan tällä sellaista romuluista "isoa" tyttöä...sehän on vaan hienoa, jos tyttö on PITKÄ (kunhan on hoikka)...mutta sellainen ISO tyttö ärsyttää. Samoin ärsyttää myös keskimääräistä/ikäistään lyhyemmät pojat. Ja lihavat pojat. Ja mitä pukeutumiseen tulee, likaisiin, epäsopiviin vaatteisiin pukeutuvat lapset ärsyttää. Niin ja goottiteinit...tai ne nyt lähinnä säälittää.
ei ärsyynny pienistä tytöistä, meillä 3 -vuotis neuvolassa tyttö jotain 93 cm.
Minun tyttöni oli 2 v neuvolassa melkein 94 cm pitkä.
Lihava hän ei ole. En ymmärrä miksi pullea ja pieni lapsi on hento ja siro, mutta pullea ja pitkä lapsi on iso ja läski?!
Lisäksi hänellä on kantava ääni, kuten minullakin. Etenkin suuttuessaan hän KIRKUUUUUUU. Hän on paitsi vahvatahtoinen ja temperamenttinen kuten minäkin.
Luultavasti perhekerhon äidit ovat ärsyynteyneitä minuun ja lapseeni.
Kun kahvihetkeä varten nostetaan pullat ja keksit valmiiksi pöydälle, on minun neitini "varastamassa" kulhosta jo ennen kahvittelun alkamista.
En tosin ymmärrä, miksi nostetaan herkut esille jo kahta tuntia etukäteen. Muut ovat ilmeisesti saaneet nämä alle 3 vuotiaasa oppimaan että pöydästä ei oteta ilman lupaa, mutta minä en sitä ole saanut tämän neidin päähän iskettyä.
Kotonakin hän hakee itse, raahaa tuolin ja kiipeää, jos ei muuten saa haluamaansa.
ja ruokittu on oikeallakin ruualla, ja kielletty on tekemästä ... mutta esim. perhekerhossa jos istun toisessa huoneessa juttelemassa ja lapsi lähtee toisee huoneeseen, ja kuvittelen hänen menneen leikkimään toiseen huoneeseen muiden lasten kanssa.. sitten hän istuukin pöydän ääressä syödä puputtamassa nyrkit täynnä keksejä tai pullaa, mitä ohjaaja on siihen pöydälle nostanut.
Miksi kukaan äiti ei kiellä tai tule sanomaan, että sinun hanipuppelisi on taas täällä rohmuamassa eikä meidän nicopetterit ja janicajessicat saa yhtään ..
Meidän neitejä ei pulleiksi voinut sanoa edes vauvoina,aina tuli narinaa neukkatätiltä että riittääkö maito ja pitäis siirtyä lisämaitoon,sitä virhettä en tehnyt,koska luotin äidinvaistooni ja siihen että niin kauan kuin lapsi tyytyväinen, ei hän ole nälkäinen eikä lisämaidolle tarvetta.Sama homma nyt kun tytöt isompia kovia syömään,joo varsinkin niitä herkkuja ja näin joulun alla kun tulee niitä ostettua ja muutenkin, mutta todella hoikkia siltikin.
ei ärsyynny pienistä tytöistä, meillä 3 -vuotis neuvolassa tyttö jotain 93 cm.
Minun tyttöni oli 2 v neuvolassa melkein 94 cm pitkä.
Lihava hän ei ole. En ymmärrä miksi pullea ja pieni lapsi on hento ja siro, mutta pullea ja pitkä lapsi on iso ja läski?!Lisäksi hänellä on kantava ääni, kuten minullakin. Etenkin suuttuessaan hän KIRKUUUUUUU. Hän on paitsi vahvatahtoinen ja temperamenttinen kuten minäkin.
Luultavasti perhekerhon äidit ovat ärsyynteyneitä minuun ja lapseeni.
Kun kahvihetkeä varten nostetaan pullat ja keksit valmiiksi pöydälle, on minun neitini "varastamassa" kulhosta jo ennen kahvittelun alkamista.
En tosin ymmärrä, miksi nostetaan herkut esille jo kahta tuntia etukäteen. Muut ovat ilmeisesti saaneet nämä alle 3 vuotiaasa oppimaan että pöydästä ei oteta ilman lupaa, mutta minä en sitä ole saanut tämän neidin päähän iskettyä.Kotonakin hän hakee itse, raahaa tuolin ja kiipeää, jos ei muuten saa haluamaansa.
ja ruokittu on oikeallakin ruualla, ja kielletty on tekemästä ... mutta esim. perhekerhossa jos istun toisessa huoneessa juttelemassa ja lapsi lähtee toisee huoneeseen, ja kuvittelen hänen menneen leikkimään toiseen huoneeseen muiden lasten kanssa.. sitten hän istuukin pöydän ääressä syödä puputtamassa nyrkit täynnä keksejä tai pullaa, mitä ohjaaja on siihen pöydälle nostanut.
Miksi kukaan äiti ei kiellä tai tule sanomaan, että sinun hanipuppelisi on taas täällä rohmuamassa eikä meidän nicopetterit ja janicajessicat saa yhtään ..
Hei, mä symppaan:)
Ihan lapsi sinulla - mulla kaks samanmoista. Ollaan onnellisia heistä.
eli jos jollain uhattu, olen myös toteuttanut. Mutta ei aina auta. Ainoa konsti kohta on olla kotona neljän seinän sisällä ja käydä pihalla pimeän aikaan =(
Kaipaisinkin vinkkejä niistä uhkauksia jotka teillä on tehonnut. Mikä on hyvä rangaistus kulloiseenkin "rikkeeseen"?
En osaa oikein mitään "hienoa"vinkkiä antaa kuin sen että aikuisen pitää uskoa itseensä ja omaan komenteluuunsa. mulla on melko hyväkäytöksiset lapset mutta kyllä niiden kanssa on saanut tehdä töitä. Toiset lapset ovat tietty luonnostaan hiljaisia ja kuuliaisia. Mutta jos lähtökohta on se että pitää osata käyttäytyä (en tarkoita lapsen alistamista,nöyryyttämistä tai mitään semmoista)niin kyllä se lapsi pikku hiljaa oppii.
Tänään eräässä harrastuksessa oli äiti katsomossa parin lapsensa kanssa ja hän napakasti komensi lapsiaan siksi etteivät nämä olisi häirinneet niitä varsinaisia harrastajia, niin se kuulosti kyllä oudolta ja hyvältä! Eli harva vanhempi nykyään edes rajoittaa lastensa käytöstä vaikka siitä olisi selkeää haittaa ja häiriötä muille.
Tuntuu tyhmältä valvoa oman 2-vuotiaan leikkejä ja opettaa hiekkalaatikkokäytöstapoja, kun viereinen mamma antaa oman lapsensa repiä lapiot meidän penskan käsistä.
ainakin mulla hävettäis jos vaan katsoisin vierestä kun ihanat hanipuppelini riehuisi valtoimenaan,suoranaista laiskuutta sanon minä!
äidit, naiset, jotka ovat toistensa kimpussa heti kun annetaan mahdollisuus sen sijaan että tukisivat toisiaan ja naisten yhteisöä tässä maassa. En tarkoita mitään Disney-lätinää, vaan oikeaa reilua yhteisöllisyyttä.
1. kun joku kutsuu lastaan "meidän neidiksi"
2. pikkutytöt ovat usein ärsyttäviä, en tahdo millään kestää sitä ihailun hakemista ja temppuja, yleensäkin pidän enemmän pikkupojista, ovat sympaattisempia ja jotenkin helpompia..8-10-vuotiaat pojat ovat aivan hurmaavia esiteineissään:)
3. PyhäÄiti-äidit. Kaikki varmaan tietävät mistä puhun.
4. ImetysPyhäÄiti-äidit. Kts. edellinen.
5. vanhemmat, joiden on hankala kommunikoida aikuisten kesken millään tavalla ilman että keskustelu koskee lapsia.
6.äitejä, jotka ovat lastensa syntymän jälkeen lakanneet katsomasta peiliin tai vaakaan.
7. marimekko-isit. Tossukka-isit.
jotka tulevat päiväkahveelle lastensa kanssa ja ovat meillä monta tuntia. Menee päivälliset ja muut ruokailut ihan plörinäks, pitäis aina olla niillekin varattuna ruokaa jos haluaa itse syödä asiallisiin aikoihin. Lisäksi annetaan sotkea lastenhuoneessa ja olkkarissa kaikki lelut ympäriinsä ja hypitään sohvilla. Lisäksi ollaan ilman vaippaa vaikka ei osata vielä mennä vessaan. Kuinka pesen nojatuolin johon on tullut vaipallinen pissaa... ?!?
Tiedän että oon nipo mutta en jaksa kovin usein tällaisia kyläilyjä.
Sellaiset, jotka esim tavatessaan toisia lapsia kehuvat heidän vaatteitaan tyyliin "onpas sulla ihanan värinen takki". Sanois vaikka mieluummin että "kiva nähdä pitkästä aikaa, mitä kuuluu?". Lapsille jo opetetaan että vaatteilla pitää koreilla ja pitää olla tiettyjä värejä, merkkejä jnejne... sitten ihmetellään kun meininki on niin pinnallista että!
Ehkä vähän ilmaisin asian huonosti..mutta ei tarvi pilkkua kummiskaan viilata tuo ärsyttää myös!Isoluinen tai toisinsanoen ruuminrakenne on erilainen, onko ehkä nyt tarpeeksi selkeaäti ARTIKULOITU!