Ärsytävimmät asiat toisissa äideissä/lapsissa?
Eli, mitkä asiat ärsytävät eniten toisissa äideissä? Entä heidän lapsissaan?
Kommentit (105)
en kyllä irl tunne ketään sellaista äitiä mutta av:lla niitä on paljon - lienevät provoja aika moni. Itsensä ylentäminen ja muiden haukkuminen on aika alhaista.
Tällä hetkellä ärsyttää vanhemmat, jotka eivät pidä kuria lapsilleen. JOkainen varmaan tietää sen ihmistyypin jonka perse ei kertakaikkiaan irtoa tuolista esim juhlista kun oma lapsi juoksee ja huutaa ja hajottaa kaiken minkä käsiin saa ja toiset yrittää vähän hillitä menoa, eikä lapsi tottele yhtään. (tulin juuri juhlista....)
Eli isokokoiset tytöt ärsyttää...ja huom. tarkoitan tällä sellaista romuluista "isoa" tyttöä...sehän on vaan hienoa, jos tyttö on PITKÄ (kunhan on hoikka)...mutta sellainen ISO tyttö ärsyttää.
Samoin ärsyttää myös keskimääräistä/ikäistään lyhyemmät pojat.
Ja lihavat pojat.
Ja mitä pukeutumiseen tulee, likaisiin, epäsopiviin vaatteisiin pukeutuvat lapset ärsyttää.
Niin ja goottiteinit...tai ne nyt lähinnä säälittää.
Esimerkki: kävelen yksin kaupassa (koska olen saanut ihanan mahdollisuuden mennä ihan yksin kauppaan ja tehdä ostokset puhumatta kellekään, vastaamatta mihinkään, ajattelematta mitään ylimääräistä isän leikkiessä lasten kanssa kotona)
Kaupassa on lapsi äidin tai isän kanssa. Lapsi kulkee ympäri kauppaa ja puhuu KAIKILLE ventovieraille eikä kuuntele vaikka hänen vanhempansa sata kertaa sanoisivat "tule nyt hanipuppeli, mennään ....mennään jo hanipuppeli" Tämä lapsi tarttuu joulukoristeisiin ja tunkee niitä vieraiden ihmisten kärryyn/koriin-osta tämä pallo, se kimaltaa niin kauniisti....äiti tämä pallo on kaunis (äiti ei kuule kun on kaupan toisessa päässä odottamassa hanipuppeliaan) Koska äiti ei vastaa, lapsi takertuu kehen tahansa lähellä olevaan (minuun) Katso kuinka kiiltävä tämä on!?
Minä itse monen lapsen äitinä, en kehtaa töykeästi käskeä häntä kipittämään äitinsä luo, koitin vain neutraalisti huomauttaa että ethän ota niitä palloja ilman lupaa etteivät mene rikki, äitisi taitaa sinua tuolla odottaa...
Samat lapset hyppivät ja pomppivat pitkin ravintolaa, norkoilevat vieraiden ihmisten pöydissä, mitä lautasella on ja pahinta on että joku kysyy "VOIKO MAISTAA" Sentään kysyi :D eikä vain tunkenut sormiaan lautaselle! (ja en tosiaan siinä ollut vain aikuisten kesken syömässä vaan lapset olivat mukana ja istuivat fiksusti pöydässä-kyseinen lapsi kiersi ihan kaikki pöydät myös heidän jotka kenties istuivat viettämässä kahdenkesken laatuaikaa)
Nämä on jotenkin sellaisia etten osaa suhtautua, kun itselleni ei ole juolahtanut edes lapsena tehdä niin. En voi käsittää etteivät vanhemmat opeta sivistyneitä tapoja lapsilleen.
Ymmärrän että kyseinen vanhempi itsekin ehkä väsynyt mutta se ei ole muiden ihmisten tehtävä vahtia toisen lasta pyytämättä.
Enkä ole mikään tuppisuu suomalainen. Tervehdin ihmisiä ystävällisesti ja puhuttelen kohteliaasti.
Nimenomaan semmoinen liiallinen tunkeilevuus on epäkohteliasta.
Siis mitä sä horiset? Että joku lapsi laittaa sun kärryihin tavaraa kaupassa ja tulee syömään sun lautaselta ravintolassa?
BUAHHHH, keksi parempia juttuja - tollasta ei todellakaan tapahdu KOSKAAN. Vittu mikä ÄÄLIÖ!!!
jotka eivät opeta lapsilleen tapoja, ja vain naureskelevat lastensa huonoille tavoille. Vanhemmat jotka antavat tai peräti opettavat lasta kiusaamaan.
Tässäkin pihapiirissä on yksi lapsi (sattumaa tai ei, vanhemman pariskunnan ainoa lapsi), joka "ryöstää" leikkikavereita itselleen ( Maija ja Liisa leikkivät pihalla, ja Kyllikki saapuu: -mä en leiki Liisa sun kaa, vaan Maijan kanssa), ei anna muiden katsoa omia lelujaan, mutta sujuvasti leikkii muiden leluilla, on itsekäs ikään kuulumattomalla tavalla... jne. Törkeintä on, että kaikki lapset pihapiirissä sen ikäisiä, että ulkoilevat vain vanhempiensa kanssa.
Eli isokokoiset tytöt ärsyttää...ja huom. tarkoitan tällä sellaista romuluista "isoa" tyttöä...sehän on vaan hienoa, jos tyttö on PITKÄ (kunhan on hoikka)...mutta sellainen ISO tyttö ärsyttää.Samoin ärsyttää myös keskimääräistä/ikäistään lyhyemmät pojat.
Ja lihavat pojat.Kertaan vielä, sua ärsyttää:
- Romuluiset tyttölapset, pidät siroista ja hoikista
- Pienikasvuiset pojat
- Lihavat pojatKaikki nuo ovat ominaisuuksia, joille lapsi ei itse voi mitään.
Minua taas ärsyttää aikuinen, joka on niin apinan tasolla, että antaa itsensä ärsyyntyä PIENTEN LASTEN ulkönäöstä! Todella surkeaa. Onneksi olet anonyyminä täällä, muuten saisit pataasi.
alkuisen sanan eikä nyt muuta enää osaakaan?
Siis mitä sä horiset? Että joku lapsi laittaa sun kärryihin tavaraa kaupassa ja tulee syömään sun lautaselta ravintolassa?
BUAHHHH, keksi parempia juttuja - tollasta ei todellakaan tapahdu KOSKAAN. Vittu mikä ÄÄLIÖ!!!
[/quote]
Kyseinen kauppareissu oli tällä menneellä viikolla.
Lapsi ei laittanut MINUN kärryyni tavaraa, mutta yritettyään ensin laittaa joulupalloja ventovieraan vanhemman rouvan kärryyn (sen äidin huudellessa siellä kauempana "hanipuppeliaan" ja viisveisatessaan lapsestaan)
Lapsi koitti tarjota niitä palloja minulle myöskin ventovieraalle.
Ravintolatapaus sattui useampi vuosi sitten.
Silloinen lapsi ei syönyt minun lautaseltani, kun minä sen kielsin. Vanhempansa eivät asialle korvaansa lotkauttaneet vaikka lapsi kiersi tosiaan ympäri ravintolaa ja roikkui ihmisten pöydissä.
Totisesti en itsekään uskoisi jos en olisi omin silmin nähnyt. En osannut kuvitella sellaista olevan oikeassa elämässä.
Lisäksi ärsyttää ylipäätään ihmisissä se että koko ajan pitää kiroilla.
Jos jokapäiväinen minuuttiaikataulu syystä tai toisesta heittää muutaman minuutin, esim. lapsen lounasaika tai päiväunet tai iltaunille meno - niin helvetti pääsee irti ja äidistä tulee neuroottinen.
Elämää tärkeämpi asia on ylläpitää sitä älytöntä "rytmiä".
Toinen asia mikä ärsyttää on se, että joillakin äideillä on ajatuksena se, että vain ja ainoastaan se heidän tapansa toimia tai kasvattaa lasta on se ainoa oikea. Ja he eivät voi olla väärässä tai ajatuksissaan liian mustavalkoisia.
hyi mitä äitejä ne, jotka arvostelevat muita ja ihmisten ulkonäköä... jotka arvostavat toisia tai vastaavasti vihaavat jos ulkonäkö miellyttää tai ei. varsinkin ne jotka sanovat vihaavansa esim. poikia tai romuluisia tyttöjä jne.voi herranjestas, en ymmärrä.
myös muita halveksivat ihmiset ja yksinkertaiset tyypit, jotka ei osaa käyttäytyä (tervehdi tai kiitä) ovat vastenmielisiä. lapsia en "inhoa", koska on vanhempiensa vika, kun eivät ole tapoja opettaneet.
ruma ulkonäkö ja iso koko, varsinkin tytöillä. Kova korvia riipova ääni ja kimittävä tai vinkuva puhe.
- Pienikasvuiset pojat
toivottavasti se ärsyttää tuota ärsyyntyjää ihan sairaasti, niin että ihan pitää täristä ja ottaa vähän nappia.
romuluinen tyttö tarkoittaa siis isoluinen/mieskroppainen, joka ei ole lihava on ihmisen ominaisuuus ,jolle ei mahda mitään!Ei laihdutus ym siihen auttaiskaan,hyvät ihmiset miten pinnallisia te ootte!Itse en kuulu tuohon kategoriaan eikä lapsenikaan hyvin hoikkia ovat,MUTTA ei minulla ole tarvetta inhota ihmistä joka on erilainen!Minkä ikäisiä te oikein olette?
ei ärsyynny pienistä tytöistä, meillä 3 -vuotis neuvolassa tyttö jotain 93 cm.
jotka olettaa, että ihan pienen lapsen kuuluu olla hyvä käytöksinen ja hiljanen!
Tekeekö tämä minusta äidin joka ei opeta lapsiaan tavoille? Ei.
Toiset nyt vaatii lapsiltaan "käytöstä", niinkun pieni lapsi ei saisi edes ääneen nauraa -koska joku ärsyyntyy kova äänisestä lapsesta..
Sitten nämä vanhemmat yleensä tuppaa ottamaan lapsen kaiken tekemisen omana kasvatustuloksenaan!!
Jos lapsi laittaa vastaan niin johan on vanhemmat epäonnistuneet kasvatuksessa. ;)
Ei saakeli!
Kyllä meillä kaikilla on saman kokoset luut!!! :D
Ei me olla eri rotua, niinkun jokkut alkuihmisiä taisi olla LUUSTOLTAAN kaksi eri näköstä.
Läski on läski. Genetiikkalihavuus loppuu kyllä keskitysleirillä TAI sairaalassa tiukassa valvonnassa.
On outoa inhota lasta ulkonäön perusteella. Olisi kiva tietää miltä kirjoittaja itse tai hänen lapsensa näyttävät. Minulla on iso tyttö. Kasvukäyrien mukaan pidempi ja painavampi kuin ikäisensä mutta pituus ja paino suhteessa toisiinsa normaalit, eli lihava ei ole koska on myös pidempi ja suhde ok. Minkäs minä sille voin? Itse olen pieni ja siro mutta mieheni suvussa naiset isoja ja urheilullisia harteikkaita ja pitkiä. Ei kai kukaan geeneilleen mitään voi. itse olen tyytyväinen,että tytöstä kasvaa pitkä nainen.
suunnattomasti äidit, jotka työntää 4-5v lapsiaan rattaissa!!!!!!!! Siis eihän siinä ole MITÄÄN järkeä!
Ja samat jutut ärsyttää myös, kuin 21!
Esimerkki: kävelen yksin kaupassa (koska olen saanut ihanan mahdollisuuden mennä ihan yksin kauppaan ja tehdä ostokset puhumatta kellekään, vastaamatta mihinkään, ajattelematta mitään ylimääräistä isän leikkiessä lasten kanssa kotona) Kaupassa on lapsi äidin tai isän kanssa. Lapsi kulkee ympäri kauppaa ja puhuu KAIKILLE ventovieraille eikä kuuntele vaikka hänen vanhempansa sata kertaa sanoisivat "tule nyt hanipuppeli, mennään ....mennään jo hanipuppeli" Tämä lapsi tarttuu joulukoristeisiin ja tunkee niitä vieraiden ihmisten kärryyn/koriin-osta tämä pallo, se kimaltaa niin kauniisti....äiti tämä pallo on kaunis (äiti ei kuule kun on kaupan toisessa päässä odottamassa hanipuppeliaan) Koska äiti ei vastaa, lapsi takertuu kehen tahansa lähellä olevaan (minuun) Katso kuinka kiiltävä tämä on!? Minä itse monen lapsen äitinä, en kehtaa töykeästi käskeä häntä kipittämään äitinsä luo, koitin vain neutraalisti huomauttaa että ethän ota niitä palloja ilman lupaa etteivät mene rikki, äitisi taitaa sinua tuolla odottaa... Samat lapset hyppivät ja pomppivat pitkin ravintolaa, norkoilevat vieraiden ihmisten pöydissä, mitä lautasella on ja pahinta on että joku kysyy "VOIKO MAISTAA" Sentään kysyi :D eikä vain tunkenut sormiaan lautaselle! (ja en tosiaan siinä ollut vain aikuisten kesken syömässä vaan lapset olivat mukana ja istuivat fiksusti pöydässä-kyseinen lapsi kiersi ihan kaikki pöydät myös heidän jotka kenties istuivat viettämässä kahdenkesken laatuaikaa) Nämä on jotenkin sellaisia etten osaa suhtautua, kun itselleni ei ole juolahtanut edes lapsena tehdä niin. En voi käsittää etteivät vanhemmat opeta sivistyneitä tapoja lapsilleen. Ymmärrän että kyseinen vanhempi itsekin ehkä väsynyt mutta se ei ole muiden ihmisten tehtävä vahtia toisen lasta pyytämättä. Enkä ole mikään tuppisuu suomalainen. Tervehdin ihmisiä ystävällisesti ja puhuttelen kohteliaasti. Nimenomaan semmoinen liiallinen tunkeilevuus on epäkohteliasta.
Ihan oikeesti vinkkiä kaipaisin, miten hieman (melko) vilkkaan lapsen saisi opetettua käyttäytymään ihmisten ilmoilla? Valmiinahan se oppi ei siinä lapsessa ole vaan jollain lailla se täytyy hänelle opettaa. Siis mitkä ovat ne keinot jolla lapsen saa olemaan rauhassa esim. ravintolassa ruokailun ajan? Eihän sitä voi olettaa, että tietyn ikäsenä simsalabim lapsi osaa käyttäytyä. Välillä menee itselläkin hermot kun missään ei kehtaa käydä kun lapsi ei osaa olla rauhassa.
Ja toivottavasti saan ihan asiallisia ja toimivia vinkkejä, itsellä alkaa keinot olla lopussa...
Sun kanssa joka sanoi ettei äidit kiitä ,tervehdi ym..Itse olen just sellainen että kiitän ja sanon kyllä hei ja tosiaan voihan olla, että mua sitten pidetään teennäisenä ym..mä vaan olen sen luontoinen, en teennäinen.Vanhin lapsenikin 3,5 v kiittää ja tervehtii,jos ei sitten liikaa ujostele ettei saa sanaa suustaan.