En löydä vauvlle nimeä!?
Auttakaa nyt minua.Tyttö on nimeä vailla,kalenteri on selattu tuntuu että mikään ei ole hyvä nimi,liian kranttuko? Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa,täytyykö sieltä kalenterista sitten vain napata joku nimi!Entäpä mitkä muut nimet ois sellaisia suht normaaleja vaikka ei löytyiskään kalenterista,kertokaa jos tiedätte ja sopisivat tavallisen -la-päätteisen sukunimen kans.
Kommentit (91)
täällä tosiaan kaiken kritiikin ja suoranaisen solvaamisen keskellä saattaa joskus joku saada lapselleen nimenkin :)
Itse ehdotan:
Inka
Laura
Venla
Olivia
Sofia
Lyydia
Aamu
Emilia
Ringa
Kirsikka
Aava
Kiitos teille taas!Ihania nimiehdotuksia teiltä tullut,pitää kirjoittaa ylös kun ei voi muistaa millään kaikkia.Tuo viimeisin viesti,joss ehdotettiin Melinaa ,sekin oikein kiva nimi,eikö nimi Melena tarkoita veriripulia vai olenko väärässä?
emmistä tai iidasta tai aino ja ehkä olivia.
Iisa
Miisa
Silja
Mandi
Verna
Nelma
Minttu
Elise
Selina
Emmiina
Melissa
Neelia
Selena
Joanna
Juliaana
Minea
Viola
Heh..kiva tuo nimi Ringa ,ringa ropo.Menni ja Minja ei oikein taas meidän tyylisiä.Olivia nimeäkin on harkittu, sekin niin suosittu että pistää miettimään,mutta niin kait se on että jos kauniin nimen meinaa saada ja kalenterista niin se "muotinimi" on sitten toisarvoinen asia.Iidakin ihan kiva,mutta tunnen sen nimisen henkilön.Miltä kuulostais vaikka Olivia Mikaela,sopiiko tuo toinen nimi ollenkaan Olivialle.
Kyllä saa joukossa olla niitä hiukan kovempiakin nimiä,kelpaa laidasta laitaan,olkoot r- kirjain tai ei.Tykkään myös sellaisista jämäköistä mutta ei liian kovista nimistä esim Reetta se on liian kova nimi minun makuun.
Kiva jos tuo Olivia Mikaela kuulostaa hyvältä,itse on jo niin sekaisin, että ei tiedä mikä nimi on hyvä ja kuulostaa hyvältä.Tätä se äitiys teettää!
Lilli, Lilja, Senni, Senja, Milla,Jenny, Pilvi, Ella, Enni, Riia, Kiia, Sara, Netta, Nelli, Miisa, Inkeri, Amanda, Loviisa, Talvikki, Helmiina, Emmiina, Ilona...
Kiva tuo Mineakin varmasti tulee olemaan monella pikkutytöllä ja sitten taas mies ei pidä nimestä.Lilja on kaunis eikä liian yleinen,Jenny kiva ja tuo Amanda,kunpa mies lämpeäis tuolle Amanda nimellekin!Onkohan tuo nimi vielä kuinka suosittu?
On ihan kiva, kun nimellä on vähän "perinnettäkin".
Meilläkin oli aivan kauhean vaikea löytää nimeä,pojalle kylläkin. Aloimme sitten tutkia sukujuuriamme ja sieltä löysimme kummankin suvusta oikein kauniita nimiä 1800-luvun lopulta ja 1900-luvun alusta. Keskimmäinen nimi on sama kuin isänsäkin keskimmäinen nimi ;).
En tiedä jaksanko alkaa etsimään suvun nimiä,miehen puolelta olisi nimi Lyydia..joo ei kiitos ainakaan etunimeksi.Meidän puolelta on Saima ja Valpuri ei oikein iske,eikä mieskään innostuisi noista nimistä.Toisaalta olen sitä mieltä että just nuo erikoisetkin nimet on siitä kivoja, että sitten se uus sukupolvi laittaa niitä omille lapsilleen,oishan se huono asia sekin jos kaikki kaivais vaan niitä isomummojen ja pappojen nimiä.En tarkoita että suvusta nimien ottaminen olisi huono asia,varsinkin jos löytyy jokin tosi kaunis nimi.Eerika nimi löytyy tosiaan suvusta,muodossa Erika mutta mies ei pidä siitä ja meidän sukunimen kanssa se on vähän töks.Mutta kaikki laitetaan kyllä lapulle ylös!
nimi on kalenterissa ja meitä on 162 saanut tän nimen. eipä kyllä ole kaikille mieluinen ja epäselväkin mies?nainen?
=) mut ite tykkään. 15.7
Nella en tykkää,Venlasta mulla tulee mieleen se venla-gaala ja se ruma patsas.Yhden keski-ikäisen Senjan tunnenkin,kiva nimi sekin, käy lapselle kuin aikuisellekin.Siiri on söötti nimi,sopii niin mummolle kuin pikkutytölle myös.Katariina kiva myös ja Marleena,vanha nimi sekin.Tulee mieleen se laulu,"lautalla pienoinen kahvila Sanni ja Marleena"..heh..tai jotain sinnepäin.
Sinna
Minda
Tirlittan
Unna
Ilona
Aurora
Ava
Janni
Helmiina
Tinja
Rianna
Mianna