En löydä vauvlle nimeä!?
Auttakaa nyt minua.Tyttö on nimeä vailla,kalenteri on selattu tuntuu että mikään ei ole hyvä nimi,liian kranttuko? Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa,täytyykö sieltä kalenterista sitten vain napata joku nimi!Entäpä mitkä muut nimet ois sellaisia suht normaaleja vaikka ei löytyiskään kalenterista,kertokaa jos tiedätte ja sopisivat tavallisen -la-päätteisen sukunimen kans.
Kommentit (91)
Jostain syystä olen alkanut pitämään iiris nimestä vaikka ennen en pitänyt,se on kyllä myös nätti nimi!Cira on kyllä mulle uus tuttavuus en oikein pidä kirjoitusasustakaan,Lila kaunis väri,nimenä en osaa sitä ajatella,Siiri on söötti ja Pihla kaunis myös mutta ei meidän tyyliä.
Tuo Kiira Katariina!Tosin epäilen että mies ei hyväksy Kiira nimeä, mutta laitetaan ylös vaan!
Ovat nyt "harvinaisia", tulevat varmaan 20 vuoden päästä taas muotiin (tosin esim. Anni ja Inka ovat jo muodissa). Nämä nimet erottuvat kivasti nyt suosituista "mummo/pappanimistä". Meillä molemmilla lapsilla tuon aikakauden nimet ja monet ovat ihastelleet niitä.
Esim.
Katri
Maria
Hanna
Jenni
Sanna
Elina
Anna
Minna
koulussa samaan aikaan, joten kyllä ne jollain tavalla 70-80 luvun nimiä on. Eivät nyt ihan tyypillisimpiä kuten joku Sari tai Johanna.
t. vm 77
No mikä jottei sieltä aikakaudelta voisi nimiä poimia jos kauniin löytää,suoraan sanottuna ärsyttää kun kaikki laittaa näitä tän hetken muotinimiä,toki jos niin paljon siitä "nykyajan" nimestä pitää se täytyy laittaa,mutta toisaalta tuntuu että ei uskalletakaan laittaa erilaista nimeä.
Maria on kaunis nimi, minusta enemmänkin klassikko nimi kuin vain tuon 80 luvun nimi.
Minna on mun parhaan kaverin nimi,ei sopisi laittaa,Katri taasen aivan liian lähellä omaa nimeäni.En nyt muista mitä nimiä siinä listassa oli, kivoja kumminkin kaikki!
tullut vastaan YHTÄKÄÄN. Etunimenä se on tällä hetkellä kaikessa tavallisuudessaan harvinainen.
Ihana Elina!vähän kuin ihana Elisa,siitä tv-sarjasta.
eikä myöskään ole tullut 2000-luvun lapsissa vastaan! Toisin kun Siiri, Sofia, Helmi, Olivia yms. on ainakin meidän päiväkodissa yliedustettuina.
No niin tuossahan se tuliki se Olivia,sitä ei varmaankaan kannata laittaa etunimeksi,kun just sitä pelkäänkin,että joka toinen tyttö sitten sen niminen,vaikka aika harvoin oon etunimenä noissa kasteilmoituksissakaan sitä bongannut.Hanna kiva ja kansainvälinen nimi myös!
En usko että mies hirveästi innostuisi Nadia ja Natalia tytön nimistä,itsekään en kyllä pidä,tiedätte varmaan mitä noista tulee ekana mieleen.
Mutta ei silloinkaan kovin yleisiä; minusta todella kauniita nimiä:
Johanna
Soile
Laura
Petra
Johanna nätti,löytyy vain lähisuvusta.Petra ja Laura kivoja myös!Soile oli mun opettaja alakoulussa,kiva sellainen.
Olen -90 syntynyt, ja yläasteella meidän luokalla oli kolme Lauraa. Rinnakkaisluokiltakin löytyi jokaisesta ihan varmasti kyseinen nimi.
Yhden Lauran toinen nimi oli Johanna, ja Johanna on kutsumanimenäkin kolmella tuttavallani.
Petroja tunnen viisi, kaksi heistä taaperoikäisiä.
Mutta ehkä nämä nimet nyt vain sattuivat olemaan minun korvissani yleisiä, tiedä sitten... :)
Marleenaa,
koska pidit Magdaleenasta ja Matleenasta (mistä miehesi ei pitänyt) ja muutenkin pidemmistä nimistä. Sitä olikin joku jo ehtinyt ehdottaa. Hyvä nimi mielestäni, sillä olisi persoonallinen valinta, mutta ei kuitenkaan mikään outo tai keksimällä keksitty - eikä muotinimi.
Joo tosiaan tuo Laura nimikin varmaan klassikko eli sitä ollaan annettu aina,minunkin mielestä se on näitä pinnalla olevia nimiä,tosin ei varmaan top10,mutta kuitenkin.Petra nimeä en taas ole itsekään monella pikkutytöllä kuullut.
Juulia/Julia
Helinä
Henriikka
Annastiina
Stiina
Josefiina
Maaria
Annukka
Tirlittan onko se nimikin,jos on niin aika vänkä olisi.Susanna nimi ei ole hyvä..ehkä toisena nimenä menisi.Katriina olisi myös kaunis,mulla tää nimimaku vaihtelee näköjään uuden ja klassisen välillä, tai no mikä se lasketaan vanhaksi,onhan vaikka Aadakin vanha nimi ja suosittu sellainen.