Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri oli ihmeissään kun kuuli etten pahemmin katsele mitä ruoka maksaa.

Vierailija
09.12.2009 |

Mä en oikeesti tiedä mitä esim. maito tai sinappi mitä me käytetään maksaa. En katso leivän hintaa enkä katso pullapussin hintaa jne. En edes tiedä mitä maksaa muovi- tai paperikassi.

Mä en ymmärrä edes että miksi niitä hintoja pitää katsoa ja miksi ne pitäsi tietää jos kuitenkin aikoo sen tuotteen ostaa? Onko se nyt kauhean tärkeää tietää sen tuotteen hinta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä tosiaan mitä eri maitolajikkeet maksaa ta margariinit..

Vierailija
2/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ovat niin tiukoilla, että tarkaan katson hinnat nykyään, ja ostan ruuat tarjousten perusteella. Aina näin ei ole ollut, parempiakin aikoja on nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi tulla toisiin ajatuksiin jos huomaisi tikkarin maksavan 10€ => vaikkei olisi rahasta puute onko ostos oikeasti järkevä.. kärjistettynä esimerkkinä.

rahoistaan tarkan tai huonosti/keskinkertaisesti toimeentulevan on vaan pakko katsoa hintalappua. Hienoa jos sinun ei tarvitse.

Vierailija
4/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän säästyneet rahat esimerkiksi matkusteluun, leffoihin jne. kivaan

Vierailija
5/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostaa aina samoja juttuja.

Menehän kassan kautta niin että olet ottanut kärryihin ihan joitain muita tuotteita kun normaalisti ostat. Voi kauppalasku yllättää kun olet laittanut esim. 20 € juuston mukaan... ;)

Vierailija
6/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäistavaratuotteiden hintoja enää nykyään.

Silloin kyllä tiesin kun olin opiskelija ja rahat aina vähissä. Silloin oli pakko tietää hinnat ja yleensäkin eri kauppojen hintatasot.

Ap on pikkuisen hölmö tai sitten tämä on huono provo.

Vierailija
7/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vertaan kilohintoja ja ostan alennustuotteita; vaikka ei olisi edes tarvis. Miksi maksaa enemmän jos halvemmallakin pääsee?

Vierailija
8/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tulis viisaampi sitten jos tiedän mitä paahtoleipä-paketti maksaa? Mähän joka tapauksessa ostan sen ja syön pois.

ap

Vierailija
9/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tulis viisaampi sitten jos tiedän mitä paahtoleipä-paketti maksaa? Mähän joka tapauksessa ostan sen ja syön pois. ap

Hintoja on vähän niin kuin pakko muistaa jos kaupassa käy vähänkin useammin.

Vierailija
10/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tulis viisaampi sitten jos tiedän mitä paahtoleipä-paketti maksaa? Mähän joka tapauksessa ostan sen ja syön pois. ap

Eikö se riitä että muistaa mitä sieltä kaupasta pitää ostaa? Sitten ois ongelmia muistin kanssa jos tulis tyhjän kauppakassin kanssa kotiin.

Vierailija
11/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin tiettyyn. Eli ostaessa makaronia katson halvimman pussin, mutta en kyllä muista enää hetken päästä, mitä maksoi. Samoin jauhelihaa valitessa katson niistä paistijauhelihoista halvimman kilohinnan, mutten osaa arvioida silti tarkkaan, oliko se yleisesti kaikkiin kauppoihin verrattuna halpa. Maito taas... niin, en muista litrahintaa.

Meillä menee ruokaan silti tuhottomasti rahaa. Varmaan lähemmäs tonni kuussa ja kaksi aikuista + yksi eskari.

Vierailija
12/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin tiettyyn. Eli ostaessa makaronia katson halvimman pussin, mutta en kyllä muista enää hetken päästä, mitä maksoi. Samoin jauhelihaa valitessa katson niistä paistijauhelihoista halvimman kilohinnan, mutten osaa arvioida silti tarkkaan, oliko se yleisesti kaikkiin kauppoihin verrattuna halpa. Maito taas... niin, en muista litrahintaa.

Meillä menee ruokaan silti tuhottomasti rahaa. Varmaan lähemmäs tonni kuussa ja kaksi aikuista + yksi eskari.

800€/kk ja syödään sisäfilettä ym aika usein.

Vierailija
13/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson hintaa vain, jos alan ostamaan mielijohteesta erikoisempia juustoja, jotain kalliimpia valmisruokia, tai lihan kanssa olen tarkempi, eikä meillä täten syödä joka päivä naudan sisäfilettä tai hanhenmaksaa, kaviaaria.

Joskus olen myös köyhempänä tottunut katsomaan halvimman tuotteen, joten sinne ostoskärryyn nyt muutenkin tipahtaa hintaa katsomatta se Xtra, tai Rainbow, Pirkka, jotka on halvempia yleensä ottaen vaikka en hintoja katsokaan enää, paitsi mm. ketsupissa ja sinapissa en tingi...

Vierailija
14/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekään pahemmin katsele hintoja ja joskus mieheni käy kauppareissulla vaihtamassa joitain tuotteita vastaavaan halvempaan (muistaa hinnat ulkoa kun on niitten kanssa työkseen tekemisissä). Mutta tietysti jos ostan jotain ihan tavallisuudesta poikkeavaa, niin silloin katson hintaa (esim. jos vertailen vastaavia ja mietin minkä niistä kaikista ostaisin) mutta en varmaan kaupasta poistuessani enää muista paljonko se hinta oli...

Jos rahasta olisi tiukkaa, olisi tilanne varmasti eri. Mutta ei meillä kuitenkaan mitenkään ruokaan törsätä, ihan peruselintarvikkeita ostetaan sen kummemmin hintaa tuijottamatta.

Vierailija
15/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riitä että muistaa mitä sieltä kaupasta pitää ostaa? Sitten ois ongelmia muistin kanssa jos tulis tyhjän kauppakassin kanssa kotiin.

Vierailija
16/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vieläkään tiedä mitä maksaa maitolitra vaikka sitä melkein päivittäin ostan. Toki jos ostaisin päivittäin pelkän maidon, niin muistaisin, mutta kun sen maidon lisäksi tulee aina ostettua kaikkea muuta myös. Että ei ne hinnat välttämättä päähän jää.

Vierailija
17/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta voi ostaa jotain halpaa lihaa.... jaiks. Siis se rahallinen säästöhän toki tulee noista kalliimmista jutuista, mutta kun niissä se just tuntuu. mä en tosiaan pidä mitään väliä mikä sinappi on pöydässä, yhdentekevää, mutta esim jauhelihaa en pysty syömään, jos on jotain halvinta sikanautaa :-( pannullekin jo häviää puolet ja loput on sellaista sitkeää ratisevaa. jaiks ....

Vierailija
18/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta voi ostaa jotain halpaa lihaa.... jaiks. Siis se rahallinen säästöhän toki tulee noista kalliimmista jutuista, mutta kun niissä se just tuntuu. mä en tosiaan pidä mitään väliä mikä sinappi on pöydässä, yhdentekevää, mutta esim jauhelihaa en pysty syömään, jos on jotain halvinta sikanautaa :-( pannullekin jo häviää puolet ja loput on sellaista sitkeää ratisevaa. jaiks ....

Sen pitää ehdottomasti olla kotisinappia, en tiedä onko kallista vai halpaa mutta kotisinappia sen olla pitää.

Vierailija
19/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintoja vaikka 4 hengen perheelle ostan ruokaa...

Aika isolla saa olla kyltti tarjouksesta tms että huomaan hintaa katsoa. Suunnilleen yli 10 e maksavasta tavarasta katson sitten hinnan. Esim. iso satsi lihaa tms. Mutta en tosiaan jaksa vertailla ja juosta eri kaupoissa ostoksilla hinnan perässä.

Enkä tosiaan tiedä mitä maito maksaa vaikka joka kauppareissulla ostan. Jos en katso hyllyn reunaa niin mistä sen tietäisin?? Jos ja kun usein ostan viikon ruoat kerralla niin en todella lue sitä pitkää kassakuittia jälkikäteen.

ja hoitovapaalla olen ja varmaan säästäisin pitkästi jos jaksaisin tarkkailla hintoja. Mutta en jaksa. Säästetään sitten jossain muussa esim. vaatteet ostetaan tarjouksesta, meillä ei tupakoida tai käydä ravintolassa jne.

Opiskelijana olin kaupassa töissä ja pienet tulot yhdistettynä siihen -olin hintatietoinen :) Vaan en enää jaksa pienten lasten kanssa. Niin paljon on muutakin miettimistä.

Vierailija
20/23 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joisi vähempää maitoa, vaikka se olisi kalliimpaa tai en joisi enemmän maitoa, jos se olisi halvempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä