Koululaisten vanhemmat, tiedotetaanko teillä SI-tartunnan saaneista?
Miten tämä on muilla paikkakunnilla, jos jollain epäillään sikainfluenssaa niin kerrotaanko koulussa hänen nimensä? Muistelen, että täällä oli aiemmin ketju, jonka otsikko oli, ettei kerrottais. En jaksa lähteä sitä etsimään. Täällä ei vielä tuollon ollu yhtään SI-tapausta, nyt niitä on alkanu tulla ja täällä ainakin kerrotaan luokalle aina kenellä epäillään olevan sikainfluenssa.
Kommentit (12)
Sen sijaan koulu on velvollinen tiedottamaan, että koulussa on H1N1 tapauksia, jos luokasta on 30% oireilevia ja jollain on testatusti sikainfluenssa.
Meillä on kerrottu että muutama tapaus on, mutta ei vahvistettuja (koska eivät enää testaa) eli voi olla joko Si tai sitten flunssavirus, joka jyllää nyt samaan aikaan ja suht koht samoilla oireilla.
Mutta en odottanutkaan että kerrottaisiin, eikös tuo ole laitonta kertoa sairastuneiden nimiä?
Vanhemmilta olen kuullut, että useilla luokkakavereilla on ja nyt yhdellä opellakin. Onneksi kuulin heti, niin otin viikko sitten rokotetun astmalapseni pois koulusta odottamaan rokotussuojan kehittymistä.
Sittemmin ei ole tullut mitään tilannepäivitystä.
Näistä epäilyistä siis kerrotaan kyseisen oppilaan luokalle, ei koko koululle.
eikä meilläkään ole kerrottu. Meillä ei itse asiassa ole kerrottu edes sitä, että jollakulla ehkä mahdollisesti on sikis - ja mistäs sen useimmiten tietäisikään. Oman lapsen luokalta on muutama poissa. Luokan juorujen mukaan kaikki ovat sikainfluenssassa, vaikka oikeasti tiedän ainakin parin olleen vain hammaslääkärissä...
mutta sen haluaisin tietää jos si-tapauksia on ollut. Mutta mitään ei tiedoteta.
Kun yhtä koulumme opea näin kysyin mikä tilanne on. Hän sanoi että ei ole ollut normaalia enemmän poissaoloja eikä kukaan vanhempi ole ainakaan ilmoittanut että olisi oppilaalla si.
ei ole tullut yhtään mitään tietoa, vaikka tytön luokalta oli 15 pois viime viikolla. Tytön mukaan omalla luokkalaisilla oli ainakin 3:lla todistettu SI
Mutta lapset itse kertovat.
Ainakin tuon 13-vuotiaan raporttiin uskallan luottaa. 13-vuotiaan luokalla on todettu 3 tapausta. Enemmän on porukkaa ollut kipeänä, mutta niitä ei ole enää testattu.
Meidän perheestä minä ja kaksi pienempää lasta ovat sairastaneet jo SI:n.
että koulussa on todettu sikainfluenssaa. Se minusta riittääkin, ei kerrottu on oppilas, opettaja vai talonmies.
Yli puoletkin luokasta saattaa olla sairaana, mutta ei koulu syistä tiedota. Lasten vanhemmilta olen sitten kuullut, että sikainfluenssaa on.