Lapsille raitis joulu!
Kommentit (62)
Ei olla vuosiin juotu muuta, kuin yksi olut muutaman kerran vuodessa, ja vinkkupullo puoliksi muutaman kerran vuodessa.
Jouluna ei takuulla juoda sitäkään.
ruoan kanssa, muuten alkoholi ei kuulu jouluun.
on joka vuosi kannettu kotiin vain "vanhan ajan limuja" lapsille, aikuisille ja lapsille tulee colat ja spraitit...
kyllä meillä joulunakin viinia kuluu. Mutta ei se mitään känniörvellystä ole. Ihmettelen kyllä kaikenlaisten absolutistien kiihkoilua, kuinka ihmiset eivät saa nauttia elämästä heidän oman rajoittuneisuuden takia. Pieni siemailu ei ole kenellekkään pahasta, rentouttaa vain tunnelmaa. En puhu tosiaan ryyppäämisestä. Ehkä viinipullo per aikuinen eli 7-8 annosta. Ei se nyt hirveästi ole.
että "två julöl" aiheuttaa lapsille "obehag"? Tietty jos mamma on tillintallin yhdestä glögistä asia on eri...
Kyllä mun lapset ja tuttavapiirinkin lapset ymmärtää et on "aikuisten juomia". Toisaalta meidän porukoissa ei olekaan tapana RYYPÄTÄ vaan juoda just esim lasi-kaksi viiniä ruoan kanssa tai saunaolut tai -siideri.
Huoh. Miksei KUKAAN tunnu ymmärtävän ongelmakäytön ja ns. "normaali"käytön eroa???
lapsi ja muistan kuinka pelkäsin kun isäni joi juhlapyhinä aika reippaasti. Väkivaltainen hän ei ollut. Käytös kuitenkin muuttui kun viinaa otti ja se tuntui pikkutytöstä todella pelottavalta.
En varsinkaan jouluna. Meillä kyllä otetaan, esim. jouluaterialla aikuiset punaviiniä, lapset punaista marjamehua.
Illalla lasten nukkuessa saatamme vielä miehen kanssa ottaa kossuglögiä.
Emme sylje lasiin, mutta meillä ei koskaan örvelletä kännissä. Mielestäni lapset saavat mallin kohtuukäyttöön kotoa.
herkuista, erilaisten juustojen kanssa nautittuna. En usko sen meidän lasten joulua pilaavan. Kännejä ei ole tapana vetää muutenkaan.
itse olen joutunut katsomaan lapsesta lähtien tappelua ja kännissäoloa jouluna, joten pidän huolen että lapseni eivät joudu sitä näkemään..
En varsinkaan jouluna. Meillä kyllä otetaan, esim. jouluaterialla aikuiset punaviiniä, lapset punaista marjamehua. Illalla lasten nukkuessa saatamme vielä miehen kanssa ottaa kossuglögiä. Emme sylje lasiin, mutta meillä ei koskaan örvelletä kännissä. Mielestäni lapset saavat mallin kohtuukäyttöön kotoa.
kyllä meillä joulunakin viinia kuluu. Mutta ei se mitään känniörvellystä ole. Ihmettelen kyllä kaikenlaisten absolutistien kiihkoilua, kuinka ihmiset eivät saa nauttia elämästä heidän oman rajoittuneisuuden takia. Pieni siemailu ei ole kenellekkään pahasta, rentouttaa vain tunnelmaa. En puhu tosiaan ryyppäämisestä. Ehkä viinipullo per aikuinen eli 7-8 annosta. Ei se nyt hirveästi ole.
Minusta 7-8 annosta per aikuinen on aika paljon, jos ne juodaan yhden jouluaattoillan aikana. Eri asia, jos tissuttele kaikki joulun pyhät sitä samaa pulloa.
Mikähän on sun mielestä ryyppäämistä :-O? On kyllä sulla tosiaan mopo karannut käsistä.
kuka juo. Jos tälläinen 95kg köriläs kiskaisee vinkkupullon tunnissa niin ei se paljoa tunnu, mutta tietysti 50kg kukkakeppi sen juo niin päissäänhän se on. Se harmittaakin, kun on 95kg massaa, että kännit tulevat kalliimmiksi kuin luurangoilla. Pitäisi varmaan laihduttaa, kun alkoon menee n. 300e/kk, että saa edes päivittäiset peruskännit eli viinipullo tms.
Minusta 7-8 annosta per aikuinen on aika paljon, jos ne juodaan yhden jouluaattoillan aikana. Eri asia, jos tissuttele kaikki joulun pyhät sitä samaa pulloa.
kuka juo. Jos tälläinen 95kg köriläs kiskaisee vinkkupullon tunnissa niin ei se paljoa tunnu, mutta tietysti 50kg kukkakeppi sen juo niin päissäänhän se on. Se harmittaakin, kun on 95kg massaa, että kännit tulevat kalliimmiksi kuin luurangoilla. Pitäisi varmaan laihduttaa, kun alkoon menee n. 300e/kk, että saa edes päivittäiset peruskännit eli viinipullo tms.
vähempikin määrä ja rahaa säästyy...
Ollaan joulu isovanhemmilla, ja perinteiden mukaan ensin juodaan glögit siinä kahden-kolmen aikoihin, neljältä siirrytään ruokapöytään pariksi tunniksi ja minä, mies ja isäni juomme pullot jouluolutta ja äitini lasin viiniä.
kumma miten Suomessa on joko/tai ilmiö, eli joko hirmukännit tai sit ei ollenkaan. Itsellä ei tulis mielenkään vetää kännejä jouluna, mut viinit ruoalle ja glögiä iltapalaks kyllä, mut ei känni töttöilyä. Tänä vuonna on ekaa kertaa vauva joulussa mukana, ja samat säännöt pätee tällöinkin.
mutta tuskinpa sitä juurikaan menee. Väkeviä emme juo, siis kotona.
Ja jostain kumman syystä lapsuuden jouluista on vaan onnellisia muistoja.
Kaipa mäkin olen sitten niin pilalla jo ja ilmeisesti alkoholisti itsekin, kun on tapana juhla-aterioilla avata se viinipullo. Enkä vaan itse tajua miten mun lapset kärsii siitä.
Ja voihan se tietty olla että mä en vaan muista niitä poliisien ja ensihoitajien käyntejä näiden juhlapäivällisten jälkeen. Ei tosin kukaan muukaan meidän vieraista niitä muista. Mut tietty jos koko sakki tultiin siitä yhdestä viinipullollisesta niin sekaisin...
Täytyy varmaan alkaa niitä terapiarahoja säästää viimeistään nyt, kun lisäksi olen tehnyt senkin synnin että olen joskus antanut mummon hoitaa niitä. Huokaus. Kuinkahan kalliiksi tämä vielä tulee.
kukaa ei puolustele omaa juomista ja sitä miksi voi juoda lasten läsnä ollessa!!