uusi onni ei meinaa jaksaa lapsiperheen elämää :(
Löysin elämääni 1,5v sitten uskomattoman ihanan miehen, ja tuntui että kaikki sujuu. Täysi vastakohtani joka rauhoittaa minun levotonta sieluani, ja minä potkin hänen joskus saamattomaan elämäänsä vauhtia.
Näemme kuitenkin vaan 2-3 krt vkossa + minun lapsettomat ajat (joka 2. vkonloppu)
Ollaan sivuttu yhteenmuuttoa, ja puhuin että pitäisi tässä vaiheessa nähdä jo useammin, että mies tulisi suoraan töistä tänne, eikä tulisi iltaisin vasta kun lapset ovat menossa nukkumaan. Ja ylipäätään osallistuisi enemmän meidän perheen arkeen enemmän, olisi läsnä lastenkin elämässä. En minä uutta isää niille ole etsimässä, vaan kumppania itselleni, joka olisi osa meidän perhettä. AIkuista, joka ottaisi omalla tavallaan vastuun myös lapsistani arjessa.
Mies tunnusti että hän ei meinaa jaksaa kiukuttelevan koululaiseni ja minun kinastelua, eikä taaperon huutoa ja itkua. Että tuommoinen on liikaa. Miten muka voisimme nähdä enemmän, kun pari iltaa viikossakin on hänelle liikaa lapsiperheen arkea? Miten voisimme muuttaa yhteen?
Mies sanoo pitävänsä lapsistani, mutta silti normaali lapsiperheen arki on liikaa?
EN minä elämääni halua ihmistä, joka haluaa olla kanssani-mutta ilman lapsia.
Onko kenelläkänän ollut vastaavaa? Auttaako aika? Kuinka tästä muka eteenpäin?
LApset ovat luonnillisesti elämässäni ykkösvaihtoehto, ja en minä halua elämääni ihmistä joka ei heitä elämäänsä halua.
Ei kai tässä taida olla muuta vaihtoehtoa kun erota?
Kommentit (78)
silloin kun se on mahdollista kahden aikuisen kesken tai sitten todeta, että elätte aivan erilaista maailmaa. Sinulla on lapset ja hän nyt ei halua vaivoikseen toisten lapsia (täysin ymmärrettävää).
Aika ei muuta mitään muuta kuin sen, että sinä vanhenet ja vanhenevat lapsesi ovat elävä muistutus siitä. Tuon miehen silmissä et todellakaan muutu haluttavammaksi, tasan päinvastoin.
MUTTA HEI OLISKOHAN AP PAIKALLA KERTOMASSA KUINKA ELÄMÄ MENNYT ;D
Tällaista se on nykyaikana kun erotaan ja otetaan uus ja taas erotaan. Sairasta! Miksi vieraan miehen pitäisi heittäytyä leikkimään kotia vieraiden lasten kanssa?
Miksei ap pysynyt sen ensimmäisen miehen kanssa, kun kerran sen kanssa pari mukulaakin väsäsi???
Outoa porukkaa, outoa elämää... Ja muksut sitten kärsii näistä äiti/isäpuolista, jotka vaihtuvat vakituisin väliajoin. Hohhoijjaa.
MUTTA HEI OLISKOHAN AP PAIKALLA KERTOMASSA KUINKA ELÄMÄ MENNYT ;D
No kuule, tätä tavanomaista tarinaa on Suomi täynnä tälläkin hetkellä, ei nää ihmiset ainakaan viisastuneita ole, vaan miestä ja naista vaihdetaan edelleenkin kuin paitaa.
on saanut kummallisia vastauksia.
Hän siis haluaa, että voisi muodostaa uuden avioliiton kaltaisen tilan uuden kumppaninsa kanssa loppuelämäkseen. Ongelmana on, että uusi ei jaksa olla lapsiperheessä. Ap ei halua mitään viikonloppusuhdetta, vaan normaalin jokapäiväisen liiton.
Uusi mies on otettava kokeeksi kokoaikaiseksi ja jos ei jaksa, niin sitten ulos vaan. Lapset ovat tärkeintä ja on hankala olla isäpuolen kanssa, joka ei heitä siedä.
Tähän ketjuun on vastannut vain katkeria äitipuolia.
ap haluaa normaalin avo/aviomiehen.
Tällaista se on nykyaikana kun erotaan ja otetaan uus ja taas erotaan. Sairasta! Miksi vieraan miehen pitäisi heittäytyä leikkimään kotia vieraiden lasten kanssa?
ei vaikuta hyvältä.
luulen ettei hänestä ole uusperheen jäseneksi. voit tietenkin pitää hänen kanssaan hauskaa aina kun voit ja toivoa että joskus osaisi tulla osaksi perhettä. ehkä pitää kuitenkin silmät auki jos sellainen henkilö astuisi elämäänne.
Niitäkin miehiä on jotka sen jaksaa.
alussa hoidin 2 lastani aika paljon itse,ja pikku hiljaa mies alkoi ottaa enenmän osaa.Nyt 5-vuyoden jälkeen meistä kumpikin hoitaa lapsia yhtä paljon,2 virallisesti yhteistäkin on jo tullut=)Voin aivan hyvillä mielin jättää lapset miehellä,pärjää aivan täysin heidän kanssaan.
ap haluaa normaalin avo/aviomiehen.
Tai ihan vaan normaalin, kahden aikuisen välisen parisuhteen arki mukaan luettuna.
Jollekin voi sopia suhde, jossa nähdään muutaman kerran viikossa. Tapaillaan ilman sitoumuksia ja ollaan omillaan mahdollisimman paljon ilman yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia.
Toinen haluaa parisuhteelleen päämäärän, joka mahdollisesti olisi yhteiden tulevaisuus hautaan asti. Sen päämäärän pohjalta tällainen ihminen lähtee rakentamaan suhdettaan yrittäen luoda sille mahdollisimman hyvän pohjan jatkossakin. Tällainen henkilö arvostaa ehkä suhteen sitä puolta, missä toinen osapuoli on arjessakin tavoitettavissa. Hellyyden osoituksia ei tarvitse jakaa kellon aikojen mukaan vaan toinen lähellä ja läsnä yhteisessä kodissa.
Toinen haluaa parisuhteelleen päämäärän, joka mahdollisesti olisi yhteiden tulevaisuus hautaan asti.
tai kunnes on taas aika vaihtaa uuteen.
kuin ihan vakavissaan ja pitkällä tähtäimellä. Johan sen nyt järkikin sanoo, että jos osapuolilla on erilaiset näkemykset ja odotukset suhteesta, niin se kariutuu aikansa kituutettuaan.
74
siinä se. Mies tarvitsee lapsettoman sinkun jonka kanssa voi ehkä tulevaisuudessa ryhryä elämään perhe-elämää. Sinä taas ehkä jonkun jolla on jo lapsia tai joka muuten on valmis perheellisyyteen. Sinä ja lapset olette paketti, kyllä. Mies ei vaan halua tuollaista pakettia vaikka varmaan sinusta tykkääkin. ja hänellä on siihen oikeus.
Et varmaan ole kuvitellut väärin. Saat toki pitää toiveesi ja ne voivat toteutua.
Mutta eivät tämän miehen kanssa.
Pitäisi päättää kumman haluaa, aikuisen suhteen näillä olemassa olevissa puitteissa tai sitten etsit uutta onnea toisaalta. Ei ketään voi pakottaa minkään asteiseen perhe-elämään jos toinen ei sitä tahdo. Peesaan edellisiä siinä, että mies sinänsä tekee hyvin kun ei väkisin yritä ja kertoi rehellisesti. En ole kyllä sen puolella siinä baariin pakenemisessa. Ei ehkä ole ylipäätään niin kypsä kuin mitä toivoisit ja tarvitsisit.
tässä on kahdella ihmisellä erilaiset ajatukset sekä nykyisyydestä että tulevaisuudesta. Jos ne näin poikkeaa toistaan niin ehkä eritiet on paremmat tiet
Kolme kertaa viikossa ja joka toinen viikonloppu on paljon.
Miksei voi seurustella aikuisesti ja sivistyneesti, rupeamatta leikkimään perhe-elämää?
Ottaa asian vastuuntuntoisesti ja tunnistaa omat rajoituksensa. Ajattele niin, että mies muuttaisi teille, rakkauden huumassa tekisitte lapsen ja sitten teillä olisikin ilkeä isäpuoli taloudessa, joka sietää vaan omaa lastaan. Reilua on miettiä jo asia etukäteen ja sanoa ääneen, jos ei usko kestävänsä elämää "vieraiden" lasten kanssa. Ehkä ap sun täytyisi vaan yrittää miettiä asiaa siltä kannalta, että teidän suhde ei ehkä vie mihinkään. Tai sitten annat ajan kulua ja katsot, miten tilanne kehittyy.
On paljon miehiä, jotka ei halua vieraita lapsia elämäänsä. Parempihan se on, että sanoo sen suoraan. Jos sä haluat miehen, joka on siinä arjessa mukana, niin sitten pitää etsiä joku toinen. Sitä tuo mies taitaa sulle viestittää.
Mä en muuten usko, että tuollainen asia muuttuu eli ei se tuosta kehity parempaan.
"Haluat aikuisen, joka jakaa puolet lapsiperheen asioista. Niin tuolla lukee. Sellaista ihmistä nimitetään isäksi.
Sinä olet lapsesi tehnyt jo yhden miehen kanssa. Ei se ole uuden vika, että se liitto meni mönkään. Nyt sinun tehtäväsi on huolehtia noista lapsista sen heidän isänsä kanssa. Sitten tulevat sinun tarpeesi ja toiveesi. Ei sen uuden tarvitse alistua kynnysmatoksesi." Toisaalta, ei kenenkään tarvitse ottaa miestä joka ei käyttäydy kuten itse toivoisi. Huvittavaa ajatella että jos on lapsia niin pitäisi suunnilleen olla helpottunut että joku on hitusen kiinnostunut. Luojan kiitos, pidin riman hieman korkeammalla. Sain kahdelle lapselleni isäpuolen joka vie harrastuksiin (itse toimii myös vetäjänä), nukuttaa, hoitaa vapaapäivinään, ostaa vaatteita/tarvikkeita kuten omalleen jne. On ihana mies minulle, mutta ennenkaikkea, ihana aikuinen miehen malli lapsille.
Mieti mitä tahdot ja pidä siitä kiinni, vain niin voi tulla onnelliseksi.
Kun on hankittu lapsia ja erottu, on aivan turha haikalla enää "normaalia" perhettä. Sitä ei enää ole eikä tule. Ap:lle: Ei ole tulevaisuutta yhteenmuuton muodossa. Mies on onneksi tajunnut sen noin aikaisin, säästytte hankalalta ja kalliilta edestakaisin muuttamiselta.