BB-Esa on terapian tarpeessa.
Hänellä on kova kontrolli päällä koko ajan. Puhuu kirjakieltä ja kun välillä vähän vapautuu niin silloin saattaa sanoa "sä ja mä". Mutta yleensä on erillään porukasta, aina totinen ja arvostelee toissaan toisia.
Isui naama väärinpäin jossain nurkassa kun muut bilettivät. Ihme ettei romahtanut henkisesti.
Isä alkoholisti ja varmasti siksi niin traumatisoitunut eikä koske alkoholiin.
Kommentit (51)
joku ei vedä lärvejä ja örmyä? Eikö silloin ole pikemminkin kyse siitä, että tietää itse toimivansa hölmösti ja on siitä kiusaantunut?
Mutta Esa ajattelee että ilman viinaa ei sovi tanssia taikka iloita.. joten hän mököttää nurkassa. Se on omituista se! hänellä on selvästi aivan väärä käsitys ilonpidosta. Samoin kuin aika monella muullakin suomalaisella näköjään.
mutta vain jos muutkin ovat selvinpäin. En näe mitään hauskaa "juhlimisessa" kännikalojen kanssa, jotka eivät ole täydessä ymmärryksessä. Ehkä Esa A ajattelee samalla tavalla.
kun muut ei ole vielä kännissä. Mulla pari tuttavaa jotka on absolutisteja, kyllä ne silti meidän mukana välillä pyörii juhlimassa. KUn meno yltyy turhan villiksi, ne yleensä lähtee paikalta, minkä ymmärrän ihan hyvin. Mutta sellanen että kun taloon tulee bileet ja Esa sitten samantien rupee mököttämään, niin se on sitä ilonpilaamista.
Ollut joka kerran mukana sanoissa ja paljuissa, eilenkin oli muiden mukana loppuun asti!
joku ei vedä lärvejä ja örmyä? Eikö silloin ole pikemminkin kyse siitä, että tietää itse toimivansa hölmösti ja on siitä kiusaantunut?
Mutta Esa ajattelee että ilman viinaa ei sovi tanssia taikka iloita.. joten hän mököttää nurkassa. Se on omituista se! hänellä on selvästi aivan väärä käsitys ilonpidosta. Samoin kuin aika monella muullakin suomalaisella näköjään.
mutta vain jos muutkin ovat selvinpäin. En näe mitään hauskaa "juhlimisessa" kännikalojen kanssa, jotka eivät ole täydessä ymmärryksessä. Ehkä Esa A ajattelee samalla tavalla.
kun muut ei ole vielä kännissä. Mulla pari tuttavaa jotka on absolutisteja, kyllä ne silti meidän mukana välillä pyörii juhlimassa. KUn meno yltyy turhan villiksi, ne yleensä lähtee paikalta, minkä ymmärrän ihan hyvin. Mutta sellanen että kun taloon tulee bileet ja Esa sitten samantien rupee mököttämään, niin se on sitä ilonpilaamista.
kun ei kykene pitämään hauskaa muiden mukana.
koomikko/näyttelijä Kathy Griffiniin, jos ei ymmärrä miten absolutisti voisi pitää hauskaa. Harmi, että tuollainen tylsimys on nyt edustamassa koko ryhmää, tai EsaA:n käytös tulkitaan sen kautta, ettei hän juo. No ei juo moni HAUSKA ihminenkään.
Esa ei ole tanssijatyyppiä. Minun mieheni juo kyllä silloin tällöin humalaankin asti alkoholia, mutta ei tanssi edes humalassa.
Ehkä Esan tavat juhlia ovat erilaiset, joten ei tuolla voi juhlia ja pitää hauskaa. Kenties tykkäisi enemmän vaikka lautapeli-illasta tai muusta vastaavasta, mutta eihän tuolla talossa muiden mielestä ole hauskaa mikään muu kuin kännääminen ja örveltäminen
enkä todellakaan istu yksin missään nurkassa!
Eikö muka tanssiakkaan voi selvinpäin?
Minä olen ollut juhlissa misssä kaikki ovat selvinpäin ja tanssivat,juttelevat ja hulluttelevat.
Esalla on joku trauma, ei siitä pääse mihinkään.
Ollut joka kerran mukana sanoissa ja paljuissa, eilenkin oli muiden mukana loppuun asti!
kun talo on tyhjentynyt paljon. On ihan eri Esa kuin alussa ja keskivaihella. Varsinkin Samin lähdön jälkeen muuttui paljon. Mun mielestä siitä on tullut ilkeä. "Sivistyneesti vittuilee" ja Esan fanit ei vaan huomaa sitä tai myönnä. Kätlinin se on ottanut hampaihiinsa ihan kunnolla.
Esa ei ole tanssijatyyppiä. Minun mieheni juo kyllä silloin tällöin humalaankin asti alkoholia, mutta ei tanssi edes humalassa. Ehkä Esan tavat juhlia ovat erilaiset, joten ei tuolla voi juhlia ja pitää hauskaa. Kenties tykkäisi enemmän vaikka lautapeli-illasta tai muusta vastaavasta, mutta eihän tuolla talossa muiden mielestä ole hauskaa mikään muu kuin kännääminen ja örveltäminen
enkä todellakaan istu yksin missään nurkassa! Eikö muka tanssiakkaan voi selvinpäin? Minä olen ollut juhlissa misssä kaikki ovat selvinpäin ja tanssivat,juttelevat ja hulluttelevat. Esalla on joku trauma, ei siitä pääse mihinkään.
kun tietää että siellä juodaan????
tuntuu että täällä olisi pari palstailijaa ap:n lisäksi terapian tarpeessa....
Ja naurattaa se niiden alkoholin määrä, yleensä se on muutama siideri per nuppi. Miten ne tuleekin niin vähästä määrästä niin humalaan?
ja ihailevta juntteja. Esa on juntti siitä ei mihinkään pääse... sellainen moderni versio Jukolan Jussista.
Mistä sen tietää, vaikka talo otettaiskin täyteen mormoneita tai raittiita ihmisiä?
Miksi ihmeessä on mennyt taloon kun tietää että siellä juodaan????
Mistä sen tietää, vaikka talo otettaiskin täyteen mormoneita tai raittiita ihmisiä?
Miksi ihmeessä on mennyt taloon kun tietää että siellä juodaan????
se ei ole BB:n idea ja jokainen tietää minkalaisia sinne hakee ja sinne otetaan.. nuoria, rohkeita, persoonallisia jotka eivät kuppiin sylje. Olihan Terttukin raitis ja bailasi muiden mukana.
Formatista sanotaan näin:
Big Brother is a reality television show in which a group of people live together in a large house, isolated from the outside world but continuously watched by television cameras.
From a sociological and demographic perspective, this format allows the opportunity for analysis of how people react when forced into close confinement with people who lie outside their comfort zone, since they may hold different opinions or ideals from other contestants, or simply belong to a different group of people than a contestant normally interacts with.
Eli erityyppisiä ihmisiä sinne pitäisi nimen omaan laittaa eikä homogeenista pissisjengiä.
että taloon halutaan erilaisia persoonia, mutta otanta pitää olla tarpeeksi iso että oikean tyyppiset ihmiset sinne löytää.
Jos siis kaksi mormoonia hakee taloon ei heitä sinne välttämttä oteta, jos esim. heillä on vaikka perhevelvoitteita, vakavia sairauksia ym.
jos joku romahtaa, niin se ei ole ainakaan Esa.
Esa on psyykkisesti eritääin vahva ja se ainut puoli jota hänessä ihailen.
Niin että sun hermoromahdus epäilysi on aika kaukainen ajatus.
ei ymmärretä muutamia seikkoja:
* Normaali ihminen osaa juhlia ja viettää aikaa ihmisten kanssa, eikä murjota yksin jossain nurkassa. Suurin osa ihmisistä juo sivistyneesti (=eli ei Dana tyyliin) ja säilyttää konrollin. Hyvä esimerkki on Kätlin; on kyllä alkoholia nauttinut, mutta ei ole mokaillut mitään --> koko ajan on ns. järki säilynyt päässä.
Miksi Esa ei voi juoda TAI irrotella selvinpäin muiden kanssa?
Koska hän pelkää kontrollin menettämistä ---> ei luota itseensä ja pelkää että "mokaa" jotain. Jos olisi itsetietoisempi ja omaisi enemmän itseluottamusta, hän uskaltaisi heittäytyä, koska ei pelkäisi "apua mitä tapahtuu jos mä vähän irrottelen?!" (HUOM: en tarkoita alkoholin juomista vaan yleensä!)
* Kukaan talossa ei pidä eikä ole pitänyt erityisemmin Rsasta. Tämä johtuu siitä, että hän on itse ylentänyt itsensä muiden yläpuolelle. Älyä hänellä ehkä on, mutta ei _viisautta_, nuo kun ovat kaksi eri asiaa.
Viisas osaa samaistua muihin ja käyttäytyä sen mukaan. (Matemaattisesti)älykäs taas omaa hyvät taidot kapea alaisesti, eli on fiksu (jopa nero) jossakin tietyssä asiassa, mutta vajavainen tai jopa täysin onneton muilla tasoilla. Viisas taas hallitsee monia eri tasoja (tunneälyä ym. joka ei ole niin selkeästi määriteltävää kun "Mensa-älykkyys" --> mikä luku/kuvio seuraavaksi tulee jne.)
Jos Esa oli viisas, hän olisi enemmän osallistunut talon tapahtumiin (HUOM: ei vaan bileissä vaan muutenkin!) ja olisi olisi puhunut arkipäivisemmistä asioista ilman sivistyssanoje ---> "tyhmemmätkin" asukkaat olisivat voineet osalistua keskusteluun.
Esa tyyli on ollut väheksyvä, ensin puhutaan sivistyssanoin =ei ole oikeaa keskustelua koska toinen osapuoli ei ymmärrä. Ja kun joku joku koittaa keskustella Esan kanssa, niin "ei kommentoi" juuri mitään.
Jokainen viisas ihminen tajuaa, että esim. oman alan tutkijoille voi puhua ammattikielellä jne. mutta jos vaikka omalle 90-vuotiaalle mummolleen kertoo mitä tekee työssään, niin ei siinä ammattisanastoa viljellä vaan puhutaan niin että mummokin ymmärtää. Esa voisi jos HALUAISI puhua ilman vivistyssanoja jne. kun tietää että muilla on vaikeuksia ymmärtää mitä hän puhuu. Mutta ei, puhuu muka kirjakieltään ja käyttää sivistyssanoja --> ei omaa tippakaan sosiaalista älyä.
*Esan puhuma suomi ei ole sujuvaa vaan teennäistä. Hän ei osaa puhua hyvää kirjakieltä, vaikka kovasti yrittää, ja se on häiritsevän kuuloista. Huomaa ettei kyseinen puhetyyli ole hänelle luonnollinen, ja saattaa osaltaan selittää miksi Esa puhuu niin hitaasti. Hän joutuu miettimään joka lauseen etukäteen miten se sanotaan, eli puhe ei voi vain virrata vaan se on etukäteen mietittyä.
Näyttää olevan esa-dissareilla hätäpaskat pöksyssä kun pitää räksyttää ties mitä hatusta vedettyä puuta heinää...
enkä todellakaan istu yksin missään nurkassa!
Eikö muka tanssiakkaan voi selvinpäin?
Minä olen ollut juhlissa misssä kaikki ovat selvinpäin ja tanssivat,juttelevat ja hulluttelevat.
Esalla on joku trauma, ei siitä pääse mihinkään.