Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Asiat, joita usein pidetään hankalina, joita taas itse et pidä hankalina.

Vierailija
25.11.2009 |

Aloitan:

Piparkakkutaikinan teko. Lähipiirissäni sitä pidetään suunnilleen talvisodassa taistelemiseen verrattavana urotekona, kaikki ostaa pakastealtaasta valmista. Mun mielestä huomattavasti simppelimpää kuin esim. pullataikinan teko.

Ikkunoiden peseminen. Aika nopeastihan se käy, ei tarvitse usein tehdä, ja jäljen näkee saman tien.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opin isän kanssa soutamaan ja nostamaan verkkoja, äiti opetti kotityöt ja loput olen vaan oppinut kun ajattelin että "miksen minä muka osaisi korjata ruohonleikkuria siksi että olen nainen?" ja aloin tutkia. =o) siitä se ajatus sitten lähti...

Vierailija
82/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumaan pienessä, yksinkertaisesti sisutetussa kodissa, elämään ilman moccamasteria, ajamaan kesät talvet ilmastoimattomalla autolla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valmiit pohjat maistuvat hirveiltä.

ainakin monet ystävät päivittelevät kokonaan itsetehtyä kakkua.

Vierailija
84/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kattila (maito+juustokastikkeelle) sekä paistinpannu jauhelihakastikkeelle. Ja se vuoka tietty. Kastikkeet valmistuu limittäin, joten aikaa tuohon menee sellanen 20-25 minuuttia ja sitten uuniin noin 45-50 minuuttia.

Meillä tehdään aika usein lasagnea.

Moni tuntuu pitävän sitä hirveän isotöisenä ruokana.

Mullakin on sellainen mielikuva, että Lasagneen menee ikuisuus ja 10 kattilaa...

T: Ap.

Vierailija
85/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen loistava taskuparkkeeraaja. Sain kerran isolta porukalta aplodit heidän nähtyään taskuparkkitaitoni.

Myyntityö on minulle helppoa ja mukavaa. Se nähdään usein työläänä ja on aliarvostettua. Siitä maksetaankin kivasti.

Osaan neuloa sukat. Ikäiseni 30-v. naiset ei kovinkaan usein osaa.

Yksin ja lasten kanssa matkustaminen sujuu minultakin, en laskisi sitä erikoistaidoksi.

Voin pitää ex tempore -esityksen salilliselle ihmisiä hermostumatta tilanteesta.

Osaan kouluttaa koiralle minkä tahansa tempun, jos vaan on aikaa ja lihapullia. :)

Vierailija
86/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kattila (maito+juustokastikkeelle) sekä paistinpannu jauhelihakastikkeelle. Ja se vuoka tietty. Kastikkeet valmistuu limittäin, joten aikaa tuohon menee sellanen 20-25 minuuttia ja sitten uuniin noin 45-50 minuuttia.

Kun sanoit että ALUSTA ASTI niin kaikki tietysti luuli että oikeesti alusta asti, mutta siis teeet vaan kastikkeet etkä pastalevyjä?

Eihän se siloin ole alusta asti!!!????

Kyllä mä meillä tuorepastaa teen useinkin, joskus yös lasseen levyjä, mutta en jaksa usein kun se sotku ja tiski on niin kaamee aina :(

Mullakin on sellainen mielikuva, että Lasagneen menee ikuisuus ja 10 kattilaa...

Vierailija
87/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. leipominen isojen ja pienten kanssa, marjastus, mehustus, ruuanlaitto, siivous, kaikki käy.

Perheen, työn, harrastusten, muiden menojen ja ystävien yhdistäminen sujuu.

Organisointikyky kasvaa perheen myötä, nyt kahdeksanhenkinen perhe meillä.

Vierailija
88/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanoit että ALUSTA ASTI niin kaikki tietysti luuli että oikeesti alusta asti, mutta siis teeet vaan kastikkeet etkä pastalevyjä?

Kyllä mä meillä tuorepastaa teen useinkin, joskus yös lasseen levyjä, mutta en jaksa usein kun se sotku ja tiski on niin kaamee aina :(

Vierailija
89/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anteeksi, luin tuon tekstin liian harppomalla, enkä hoksannut sitä että joku oikeesti tekee ne levyt itse. En kyllä viitsisi, ne levyt kun eivät kaupasta ostettunakaan sisällä säilöntäaineita.

Voi hyvänen aika!

Vierailija
90/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekemisissäni on ihmetelty mm. kuinka osaan tehdä hyvänmakuista ruokaa ilman puolivalmisteiden käyttöä. Juttu lienee maustamisessa.

Neulomistaito on hävinnyt lähestulkoon, sitä ihmettelee moni.

Pullan tai kuivakakun leipominen; miten jaksan ja saan siitä vielä hyvää.

Autolla ajaminen on joillekin oikeasti vaikeaa. Myös renkaiden vaihtaminen/pienet korjaukset.

Vierailija
91/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskollisuus, joka on nykyään täysin hukassa, mutta itselleni ihan päivänselvä asia..

Vierailija
92/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi käsittää, mitä ihmettä tekee kotiäidit joilla on miehelle joku fifty-fifty siivouslista odottamassa kun tämä tulee töistä.

Vierailija
93/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osakesijoittaminen

Vierailija
94/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navigaattorit tyhmistävät, itse osaan ja tykkään lukea karttoja.

Ymmärrän myös suuntien päälle: sisätiloissa osaan heilauttaa kättä oikeaan suuntaan kun puhun vaikka naapuritalosta, useimmat muut tuntuvat huitovan vain jonnekin.

Ja tottakai tavalliset kotityö-jutut ja synnytykset sujuvat, en ikinä ostaisi valmislasgnea enkä käyttäisi kipulääkitystä synnytyksessä.

Vierailija
95/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kierrätys

- kestovaippojen käyttö

- useamman lapsen hoitaminen (ts. isompia sisaruksia ei viedä päivähoitoon vauvan syntyessä)

Vierailija
96/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppoa ku mikä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi