Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Asiat, joita usein pidetään hankalina, joita taas itse et pidä hankalina.

Vierailija
25.11.2009 |

Aloitan:

Piparkakkutaikinan teko. Lähipiirissäni sitä pidetään suunnilleen talvisodassa taistelemiseen verrattavana urotekona, kaikki ostaa pakastealtaasta valmista. Mun mielestä huomattavasti simppelimpää kuin esim. pullataikinan teko.

Ikkunoiden peseminen. Aika nopeastihan se käy, ei tarvitse usein tehdä, ja jäljen näkee saman tien.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä nämä kaksi siis liity mitenkään toisiinsa :D

Vierailija
62/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*useammaan vaippaikäisen hoitaminen yhtä aikaa,

*kaupungilla, kylässä & julkisissa liikkuminen kahden alle kaksivuotiaan kanssa.

*ajoissa saapuminen tapaamisiin lasten kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu pitävän sitä hirveän isotöisenä ruokana.

Mullakin on sellainen mielikuva, että Lasagneen menee ikuisuus ja 10 kattilaa...

T: Ap.

Vierailija
64/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

biksut päälle ja menoks, saa kivat rusketukset =)

Lasten kanssa mökkeily on vaikeaa esim.siskolleni.. Perhana antaa juosta vaan pitkin pihaa (aidattu) ja asiat menee omalla painollaan, musta siellä on paljon vapaampaa kun kotona

Emmei muuta keksi tähän hätään =)

Vierailija
65/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

intistä keskusteleminen

Vierailija
66/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien lasten hoito vauvan ohella

Aivan mahdoton asia nykymutseille

Vierailija
67/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minultakin. Lisäksi tanssiminen (perinteiset lavatanssi), ei ongelmia.

Vierailija
68/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG, pitäisikö nyt pedofiilitkin hyväksyä kun homotkin?!!11 Voe tsiisus. Mikä siinä on niin vaikeaaaaa....

Vierailija
69/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*julkisilla liikkuminen lasten kanssa

*matkustaminen (autolla saati lentäen) lasten kanssa

*julkisella paikalla imettäminen

*lasten saamista pienellä ikäerolla

Vierailija
70/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1½v imettäminen (x2lasta), kestovaipat, koti-ruoka, kasvimaan viljely, luomuringin pyörittäminen, sienestys, kalan perkaaminen, neulominen, yksin vauvan ja pienen lapsen kanssa julkisilla liikkuminen ja kokopäivä retket (korkeasaari),fleecevaatteiden&hattujen&kaulureiden teko ompelukoneella itse, omakotitalon ja ison tontin hoito, marjamehujen& hillojen keitto, punajuurien säilöntä, joululaatikoiden teko, lastenvaatteiden kierrätys vähempiosaisille, ruohonleikkurin korjaaminen, moottorisahan käyttö, huopakaton naulaus, rakennusten ulko ja sisämaalaus, biokompostorin käyttö, fillarin kumin paikkaus ja ketjujen paikoilleen laitto ja toki häärätessä painokin pysyy samalla täsmälleen samassa lukemassa kuin 20v sitten - ei kiloakaan tullut lisää.

ja kaikki tämä alle tunnin matkan päässä isosta kaupungista, arkiduunin, 2 pienen lapsen, kissan ja koiran lisäksi. Hyvin ehtii ja omaakin aikaa jää! sohvalla en makaa kun vasta lasten nukkuessa.

Vierailija
71/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman perustaminen ja pyörittäminen hämmästytti helppoudellaan.

Vierailija
72/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoisena pysyminen lastensaannista huolimatta.

Vierailija
73/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tässä on kyse vain ns laiskuudesta tai viitseliäisyydestä. Ei siitä että se ois kamalan vaikeeta. Varmaan vaan moni ajattelee et mitä tekemään itse kun sen saa nii kätevästi mukaa kaupasta. Ja toisekseen sen taikinan tekoon menee ehkä 15minsaa, sen ajan istuu sit vaikka mielummin täällä av:llä.:D

Se nyt on maailman helpoin taikina valmistaa. Mausteet, rasva ja siirappi kattilaan. Kun kiehuu, jäähtymään. Kun jäähtynyt muna, jauhot ja sooda sekaan ja sitten vaan jääkaappiin odottamaan käyttöä. Pakastetaikina ei maistu lähellekään niin hyvältä kuin itsetehty ja itsetehdystä tulee ihana jouluntuoksu asuntoon. Helppoa on myös budjetin teko excelillä.

viitseliäisyydestä kiinni, tuli vaan taas mieleen, kun leivottiin muksujen kanssa, ja vein niitä pipareita töihinkin, ja sain suunnilleen mitalin siitä hyvästä, että oli taikinakin itse tehtyä... ja kun siihen tosiaan menee se max 15 min. Moni muu arkiaskare on paljon työläämpää, ja pipareissakin se itse leipominen ja paistaminen...

T: ap.

Vierailija
74/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat on ihan hukassa, kun eivät osaa käsiään pestä vedellä ja kuivata pyyhkeeseen... tai pyyhkiä rätillä pöytää...

Vierailija
75/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän säännöllisesti yksin pienten lasten kanssa Suomeen. Eihän se KIVAA ole, mutta onnistuu ihan hyvin.

Imetys on aina myös sujunut täysin ongelmitta.

Kahviloissa ja ravintoloissa käynti kolmen pienen kanssa sujuu myös.

Vierailija
76/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketä tarkoitat?

Vierailija
77/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pyörii jaloissa kun suunnittelen ja toteutan erilaisia juhlia, saan kodin siistiksi ennen ja jälkeen, enkä stressaannu. Mielummi mies ja anoppi pihalle kun tulisivat muka "auttamaan".

Mutta olen toki tehnyt tätä myös työkseni joten siksi ei paljoo hetkauta.

Samoin suoriudun remonttihommista, seinien levyttäminen, kittaaminen, hiominen ja tapetoiniti sujuu. Kunnostan vanhoja ja valmistan uusia huonekaluja.

Mutta mies meillä ompelee ja korjaa lasten vaatteita, minä en siihen pysty :)

Vierailija
78/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin monet ystävät päivittelevät kokonaan itsetehtyä kakkua.

Vierailija
79/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräkärryn kanssa peruuttaminen (sen sijaan taskuperuutus on itselleni iso kysymysmerkki).

nämä mulla.

Vierailija
80/96 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1½v imettäminen (x2lasta), kestovaipat, koti-ruoka, kasvimaan viljely, luomuringin pyörittäminen, sienestys, kalan perkaaminen, neulominen, yksin vauvan ja pienen lapsen kanssa julkisilla liikkuminen ja kokopäivä retket (korkeasaari),fleecevaatteiden&hattujen&kaulureiden teko ompelukoneella itse, omakotitalon ja ison tontin hoito, marjamehujen& hillojen keitto, punajuurien säilöntä, joululaatikoiden teko, lastenvaatteiden kierrätys vähempiosaisille, ruohonleikkurin korjaaminen, moottorisahan käyttö, huopakaton naulaus, rakennusten ulko ja sisämaalaus, biokompostorin käyttö, fillarin kumin paikkaus ja ketjujen paikoilleen laitto ja toki häärätessä painokin pysyy samalla täsmälleen samassa lukemassa kuin 20v sitten - ei kiloakaan tullut lisää......" jne.

Se, joka tätä kehui ilmiömäiseksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme