G. Asiat, joita usein pidetään hankalina, joita taas itse et pidä hankalina.
Aloitan:
Piparkakkutaikinan teko. Lähipiirissäni sitä pidetään suunnilleen talvisodassa taistelemiseen verrattavana urotekona, kaikki ostaa pakastealtaasta valmista. Mun mielestä huomattavasti simppelimpää kuin esim. pullataikinan teko.
Ikkunoiden peseminen. Aika nopeastihan se käy, ei tarvitse usein tehdä, ja jäljen näkee saman tien.
Kommentit (96)
eivät ole työläät kun on niihin tottunut.
miehelleni tämä tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa
Mä en kyllä löytänyt tästä ketjusta juuri yhtään asiaa, joita "usein" pidettäiisiin hankalina. Leipominen? Autolla ajaminen? Julkisilla liikkuminen? Vauvan kanssa liikkuminen? Huoh. Eikö kellään ole jakaa osaamistaan jossain "aidosti" hankalassa asiassa?
Pitävät leipomista hankalana asian ja varsinkin näitä jotka ei osaa liikkua vauvan kanssa, kun on ne rutiinit ja niistähän ei poiketa.
-Lapsiperheen kodin pitäminen järjestyksessä ja siistinä (myös kaapit, laatikot ja vaatehuoneet)
-Valkoisen sohvan pitäminen siistinä
-Yksin oleminen (siis ilman miestä parisuhteettomana eläminen sekä ilman miestä oleminen parisuhteessa, jos mies on vaikka matkoilla)
-Mieheen luottaminen parisuhteessa ja muutenkin
loistava, hyvinvoiva parisuhde lapsiperheessä vuodesta toiseen
-Yleinen onnelisuus arjessa ja tyytyväisyys ihan tavalliseen arkeen (ei tarvitse valittaa arkeaan jatkuvasti ja aina odottaa jotain spesiaalia, kuten matkaa tai vähintään joulua ollakseen onnellinen.
Aivan mahdoton asia nykymutseille
- Hyvältä, huolitellulta ja seksikkäältä näyttäminen ihan arkenakin
- Korkokenkien käyttäminen päivittäin
- Uran ja perheen yhdistäminen
Se nyt on maailman helpoin taikina valmistaa. Mausteet, rasva ja siirappi kattilaan. Kun kiehuu, jäähtymään. Kun jäähtynyt muna, jauhot ja sooda sekaan ja sitten vaan jääkaappiin odottamaan käyttöä.
Pakastetaikina ei maistu lähellekään niin hyvältä kuin itsetehty ja itsetehdystä tulee ihana jouluntuoksu asuntoon.
Helppoa on myös budjetin teko excelillä.
lasten kanssa matkustaminen
kotityöt ja lastenhoito yhdistettynä
sulakkeen ja lamppujen vaihto
kattolampun asennus
Minä taas teen usein sitä, jos vieraita tulossa esim. tunnin varoajalla.
Lasagnen tekeminen alusta loppuun itseMoni tuntuu pitävän sitä hirveän isotöisenä ruokana.
ja ladot lasagnevuoan uunikuntoon. Paistamiseenhan menee kolme varttia.
Minä taas teen usein sitä, jos vieraita tulossa esim. tunnin varoajalla.
Lasagnen tekeminen alusta loppuun itseMoni tuntuu pitävän sitä hirveän isotöisenä ruokana.
-prosenttilaskujen laskeminen ja matikan soveltaminen arkielämään noin muutenkin
- nukkuminen autossa/julkisissa kulkuneuvoissa ilman niskatyynyä tms. Osaan myös herätä juuri vähän ennen oikeaa pysäkkiä.
- omalla äidinkielelläni kirjoittaminen kielioppisääntöjen mukaisesti
- keskittyminen ansiotyöhöni liittyviin tehtäviin/löhöilyyn/lasten kanssa oleiluun, vaikka kotityöt painavat päälle
Auton polttimoiden ja renkaiden vaihto,
piparkakkutalon tekeminen ja
matematiikka.
se oli ihan helppoa. Avautumisvaiheessa katselin esikoisen kohdalla telkkaria kotona ja kuopuksen kohdalla nukuin. Sitten ponnistin ja kas -vauva oli ulkona. Sitten kuulun "plop" ja jouduin kysymään kätilöltä, mikä se oli. Ai, istukkako sieltä tuli ulos?
Kalan käsittely ja filerointi. Liha-, kana ja kalalienten teko itse. Ompelen vaatteita, se ihmetyttää. Aution renkaiden vaihto ja kodin pienten korjausten teko. Polkupyörän huolto ja korjaus.
Taikatemput:-)
matkustaminen on kyllä noista ylivoimaista.
Minä en sinne nuorison ja ostoskasseja penkillään pitävien ämmien sekaan alennu menemään.
Säästäminen ja sijoittaminen
Asunnon myyminen ilman välittäjää
Äitiyden ja työelämän yhdistäminen
- Perheenä voitaisiin (3 lasta) mennä vaikka maailman ympäri mutta olen matkustellut paljon ilman perheen isääkin ulkomailla.
- Suuressa kaupungissa autoa ajaminen
- Laihduttaminen ja laihana pysyminen
- liikkuminen
- golfin peluu -- hyvän svingi
Näitä en osaa:
- pullan leipominen
- hermojen pitäminen lasten kiukutellessa
Mä en kyllä löytänyt tästä ketjusta juuri yhtään asiaa, joita "usein" pidettäiisiin hankalina. Leipominen? Autolla ajaminen? Julkisilla liikkuminen? Vauvan kanssa liikkuminen?
Huoh. Eikö kellään ole jakaa osaamistaan jossain "aidosti" hankalassa asiassa?