Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joidenkin asianajajien logiikka on kyllä erittäin kummallinen

Vierailija
16.11.2024 |

Jotkut myöntävät ihan suoraan, etteivät edes ymmärrä mitä mahdollinen toimeksianto koskee 🙄 ja suhtautuminen on sellaista että no jos nyt oikeasti haluat, niin ryhdytään hommiin vaan. 

juu no ei, en tosiaan halua, jos ammattilaisen suhtautuminen on jo heti alkuun sellainen, että ei tästä mitään tule, mutta kyllähän minulle raha kelpaa, jos välttämättä haluat tyhjästä maksaa.

Jotkut yrittävät laskuttaa ennakkoon ja kuvittelevat ihan oikeasti, että ryhdyn sellaiseen. No ei, kyllä sinä ensin katsot asian läpi ja vastaat, että ymmärrätkö mistä on ylipäätään kyse ja mitä mieltä olet asiasta.

Mitä vanhemmaksi tulee (en ole vanha), huomaa ettei yksi ainutkaan ammattiryhmä ole oikeasti sellainen Ammattimainen. Sellainen kuin joskus kuvittelin. Asianajajatkin tekevät ihan amatöörivirheitä (kuten em. esimerkeissä.) Velvollisuus on kertoa kuluista ja riskeistä, mutta ei sitä tarvitse tehdä niin että no jos nyt välttämättä haluat...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on lakimiehen tehtävä, löytää lain porsaanreiät jotta toimeksiantaja pääsee tavoitteeseensa ja kuka sen ennalta tietää paljonko niitä tunteja menee?

Vierailija
2/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on enää varaa palkata juristia kun niiden palkkiot on ihan järkyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla, koska lopulta vastapuoli maksaa koko lystin, kun on minut siihen pakottanut. Viranomainen.

Vierailija
4/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on lakimiehen tehtävä, löytää lain porsaanreiät jotta toimeksiantaja pääsee tavoitteeseensa ja kuka sen ennalta tietää paljonko niitä tunteja menee?

Hienosti meni koko aloitus ohi. Sitä paitsi juristi ja asianajaja ovat kaksi eri asiaa. Ap

Vierailija
5/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ajamasi asian suhteen väärässä, juristi vastaa juuri noin. Jos taas olet oikeassa,  juristi hoitaa asian mielellään.

Ei kukaan lähde asianajajaksi keissiin, joka 100% varmuudella hävitään. Juristi Ei kuitenkaan voi muuttaa lakia haluamallasi tavalla.

Vierailija
6/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ajamasi asian suhteen väärässä, juristi vastaa juuri noin. Jos taas olet oikeassa,  juristi hoitaa asian mielellään.

Ei kukaan lähde asianajajaksi keissiin, joka 100% varmuudella hävitään. Juristi Ei kuitenkaan voi muuttaa lakia haluamallasi tavalla.

Öö, not. Tämä yksikin myönsi ettei edes ymmärrä asiaa, mutta on silti valmis ottamaan asian hoitaakseen, jos välttämättä haluan (no en hänen kanssaan halua)

Vierailija
7/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, koska lopulta vastapuoli maksaa koko lystin, kun on minut siihen pakottanut. Viranomainen.

Jos sinulla oikeasti olisi niin vahva keissi kuin kuvittelet, niin sinulla ei olisi mitään vaikeuksia löytää innokasta asianajajaa.

Vierailija
8/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse juristi, ja ajattelen, että on asianajajan velvollisuus kertoa, että suunnittelemassasi prosessissa on kuluriski. Ja tietenkin hön haluaa osaltaan varmistaa, että hän ei ole se, joka sen kuluriskin kantaa.

Hän toimii aivan oikein. On ihmisiä (sinä) jotka haluavat käydä oikeustaistoon faktoista piittaamatta. Tietenkin asianajaja auttaa, mutta tiedät etukäteen, että miten luultavasti käy. Asianajajilla on oma eettinen koodisto, jonka mukaan on toimittava.

Vierailija
9/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti meni koko aloitus ohi. Sitä paitsi juristi ja asianajaja ovat kaksi eri asiaa. Ap

Aloitus olikin aika pitkä ja sekava.

Vierailija
10/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet väärässä. Juristin vastaus viittaa juuri siihen, että tulet häviämään, eikä ole mitään argumenttia, mihin voisit vahvasti vedota.

Vierailija
11/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse juristi, ja ajattelen, että on asianajajan velvollisuus kertoa, että suunnittelemassasi prosessissa on kuluriski. Ja tietenkin hön haluaa osaltaan varmistaa, että hän ei ole se, joka sen kuluriskin kantaa.

Hän toimii aivan oikein. On ihmisiä (sinä) jotka haluavat käydä oikeustaistoon faktoista piittaamatta. Tietenkin asianajaja auttaa, mutta tiedät etukäteen, että miten luultavasti käy. Asianajajilla on oma eettinen koodisto, jonka mukaan on toimittava.

No ihanko tosi? Voisit lukea aloituksen 🙄

Vierailija
12/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asianajajat ovat juristeja. 

Vierailija
13/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla oikeasti olisi niin vahva keissi kuin kuvittelet, niin sinulla ei olisi mitään vaikeuksia löytää innokasta asianajajaa.

Asia on MONIMUTKAINEN EIKÄ MONI EDES YMMÄRRÄ MISTÄ ON KYSE. Siksi suhtautuminen on mitä on. 

Vierailija
14/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain otettu lääke auttaa, ap. 

Vierailija
15/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, not. Tämä yksikin myönsi ettei edes ymmärrä asiaa, mutta on silti valmis ottamaan asian hoitaakseen, jos välttämättä haluan (no en hänen kanssaan halua)

Ööööö. Älykkö sinussa heräsi. Öööö. Ehkä teet omia tulkintojasi. Ehkä et itse ymmärrä asiaa. Hän on valmis varmasti perehtymään, kunhan saa kuluennakon.

Vierailija
16/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asianajajat ovat juristeja. 

Ei voi olla totta🙄 ovat silti kaksi eri asiaa. Juristi ei ole automaattisesti asianajaja.

Vierailija
17/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole mikään mielipideasia, vaan asianajajan on kerrottava kuluriskistä. En ikinä antaisi asiaani asianajajalle, joka sanoo että minä ajattelen, että asianajajalla on velvollisuus... 

et sinä ajattele, vaan tiedät (jos tiedät.) Toistan: tämä asia on monimutkainen. Monet a-ajajat eivät edes tajua mistä on kyse. Jotkut sanovat suoraan ja toiset paljastavat sen alkamalla selittämään aiheen vierestä jotain. Siksi suhtautuminen on mitä on.

Vierailija
18/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ole mikään mielipideasia, vaan asianajajan on kerrottava kuluriskistä. En ikinä antaisi asiaani asianajajalle, joka sanoo että minä ajattelen, että asianajajalla on velvollisuus... 

et sinä ajattele, vaan tiedät (jos tiedät.) Toistan: tämä asia on monimutkainen. Monet a-ajajat eivät edes tajua mistä on kyse. Jotkut sanovat suoraan ja toiset paljastavat sen alkamalla selittämään aiheen vierestä jotain. Siksi suhtautuminen on mitä on.

Ei tässä ole muuta monimutkaista kuin idiotismisi tahot. 

Vierailija
19/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap haluaa käydä oikeustoimiin asiassa, jossa todennäköisesti ei voi voittaa ja haluaa juristin selvittävän asian niin, että voittaisi. Kun juristi kertoo faktat niin ap kokee että juristi Ei ole pätevä.

Juristi Ei voi muuttaa sitä, että olet väärässä. Anna olla, muuten kulut tulee sinun maksettavaksi.

Vierailija
20/23 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikeudessa riita-asiassa. Tiesin lain ja ennakkotapaukset paremmin kuin asianajajani. Laskut kyllä tulivat, nekin nihkeästi. Joku viikon perehdytyskoulutus olisi ammattiin sopiva. Palkasta 70% pois. En ymmärrä 5v yliopistokoulutusta. Hyvä säästökohde.