Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Asiat, joita usein pidetään hankalina, joita taas itse et pidä hankalina.

Vierailija
25.11.2009 |

Aloitan:

Piparkakkutaikinan teko. Lähipiirissäni sitä pidetään suunnilleen talvisodassa taistelemiseen verrattavana urotekona, kaikki ostaa pakastealtaasta valmista. Mun mielestä huomattavasti simppelimpää kuin esim. pullataikinan teko.

Ikkunoiden peseminen. Aika nopeastihan se käy, ei tarvitse usein tehdä, ja jäljen näkee saman tien.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien saaminen

Vierailija
2/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole läheskään mikään täydellinen kroppa, mutta en joka kevät saa jotain kauheaa itsetuntoslaagia kun menen ostamaan uikkareita. Eikä sopivan löytäminenkään ole mitenkään vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallokoordinaatistossa. Se sujuu mutta yhteen- ja kertolaskut ei sitte millään:)

Vierailija
4/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottori- tai kehätielle liittyminen. Tankkaaminen.

Vierailija
5/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kai vaan keskimääräistä tylsempää vauva-aikana joten väsäsin joka päivä itse soseen vauvalle :D

Vierailija
6/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kanssa liikkuminen päivittäin

julki-imettäminen

villasukan kantapään neulominen

umpisolmujen avaaminen

uuden kielen oppiminen

ajoissa paikalla oleminen

Vierailija
7/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu pitävän sitä hirveän isotöisenä ruokana.

Vierailija
8/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautin siitä!

Vierailija
9/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo piparitaikina on kans yksi.

Juhlien järjestäminen, moni tarvitsee kauhean klaanin sakkia laittamaan juhlia. Kummasti sitä on yksinään suoriutunut, vaikka käy töissä ja lapsiakin on.

Autolla ajaminen. Sitä mä en tajua, miten (naiset!!) ei uskalla tai halua ajaa autolla. Mä rrrakastan, enkä mielelläni istu takapenkillä lainkaan.

Mulle hankalia asioita taas on yleisen järjestyksen pitäminen, siivoaminen ylipäätään mukaanluettuna tuo ikkunoiden pesu (joka on, kun ryhtyy tekemään, hyvin iisiä).. vai pitäisköhän kiteyttää: Aloittaminen on hankalaa! =0)

Vierailija
10/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lasten kanssa matkustaminen

-vauvojen soseiden teko itse (tätä monet on ihmetelly) kuten myös

-leipominen (just taikinoiden teot eikä valmiiden osto)

-kaikki lapset mun ja vauvan kanssa kotona (sen sijaan että ois pysyny hoidossa)

-juhlien järjestäminen

Vierailija
11/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen ja kyläily vauvan tai pienen lapsen kanssa.

Soseiden tekeminen itse

Taskuparkkeeraus, auton korjaaminen.

Vierailija
12/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä elämä on ihan leppoisaa, vaikka päivät käy töissä.

Noh... myönnän, että siivooja helpottaa sekä se, että minulla on mahdollisuus etätyöhön.

Vierailija
13/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kaikkeen saa vastatuksi lukion laajan fysiikan tiedoilla.

Nimim. minunko lapseni luonnontieteistä kiinnostunut

Vierailija
14/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee että se on aikaa vievää puuhaa. Mutta kun on vuosien kokemus niin se kyllä hoituu nopeaan. 5-10 minuuttia menee arkimeikkiin.

Vierailija
15/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden syömisten miettiminen ja valmistaminen

Rintaliivien hakasten kiinnittäminen selän takana

Vierailija
16/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkuminen (pääkaupunkiseudulla), kännääminen saamatta krapulaa.

Vierailija
17/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siman teko

Imetys

Kestovaippojen pesu

Vierailija
18/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin omasta suustani!

Vierailija
19/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uran ja kotiäitiyden yhdistäminen.

Meillä ovat lapset kotihoidossa pitkään, koska tiedän sen olevan parasta heille, ja ensimmäiset todella palkitsevat kiitokset olen saanut nyt jo esikoiskaksosten aloitettua koulunsa. Kaikki valinnat töihin ja asumiseen liittyen on tehty tämä silmälläpitäen. Ja mieskään ei ole rikas tai hyväpalkkainen, mutta sensijaan 100 % sitoutunut perheeseen.

Kotihoidettuja lapsia on yhteensä viisi, ja silti kehitän koko ajan myös ammattitaitoani, teen freelance-työtä yksityisyrittäjänä ja olen edennyt hienosti myös kotiäitivuosieni aikana. Puhumattakaan siitä, että ymmärrykseni riittää siihen, että tulevaisuudessa lasten kasvaessa minulla on vielä vuosikymmeniä aikaa olla työelämässä myös kokopäiväisesti, joten nyt nautin todella tästä ainutlaatuisesta ajasta lasten ollessa pieniä.

Vierailija
20/96 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jätteiden lajittelu. Siis oikeasti, miten se on monista ihmisistä NIIN vaikeaa, meillä lapsi osas sen jo alle 3-vuotiaana!

-Hyvän ja terveellisen ruuan tekeminen NOPEASTI ja helposti arkena. Ratkaisu: välimeren keittiö ja wokit.

-Eläminen ilman autoa.

-Pysyminen samoissa mitoissa kuin parikymppisenä ilman raivopäistä treenausta ja diettiä. Ratkaisu: annoskoot, kasvispainotteinen ruokavalio ja minulle myös ateriointi vain 3-4 kertaa päivässä. Kaikki ruuat sallittuja, mutta kohtuudella.

-Kirjoittaminen

-Itsen ja lapsen sievästi ja silti käytännöllisesti ja mukavasti pukeminen, ja kauniiden, erikoisten vaatteiden ja asusteiden löytäminen. Olen laiska ja mukavuudenhaluinen esteetikko, joten muuta ratkaisua ei ole ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän