G: Suomen kamalimmat kaupungit?
Kommentit (103)
Ihme, että tätä ei ole vielä kukaan maininnut. Aivan kamala paikka, harmaa, ankea ja vailla mitään persoonallisuutta. Siellä käydessä tuntuu aina, että oltaisiin palattu ajassa taaksepäin 70- luvulle. Missään en ole kohdannut niin jämähtänyttä kalseutta, töykeitä ja elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä. Kertakaikkiaan ahdistava paikka, kun sen kaupungin alueelta pääsee pois niin taas on helpompi hengittää.
Sen sijaan en ymmärrä Hyvinkään ja Keravan saamia ääniä. Kaksi pientä ja nättiä kaupunkia.
kaupunkeja, kaupunki on jotain ihan muuta kuin maalaistaajama...
Ensinnäkin se on liian kaukana, täältä hgistä katsoen ihan Lapissa.
Toisekseen kaupunki näytti rumalta. En nähnyt mitään kaunista, ja luontokin näytti todella kitukasvuiselta.
Kolmanneksi siellä sai pelätä, kun joku saatananpalvojannäköinen tyyppi mustassa nahkatakissa alkoi seuraamaan kun erehdyin liian kauaksi keskustasta (lue noin 30 metriä rotuaarista). Ajattelin silloin että jos tästä selviän niin en enää koskaan tule takaisin.
Siitä syystä että kukaan ei ole vielä maininnut Raahea. Itselläni ei sinänsä ole mitään Raahea vastaan mutta siellä käyneet usein haukkuvat kaupunkia.
Kesällä saattaa menetellä jos mökki meren rannalla, muuten ei.
Yhtä betonihelvettiä, jotka täynnä sosiaalitapauksia.
arkkitehtuurin ihme :D Keravan "finlandia-talo".
Kun kyse on vanhasta karmeasta kumitehtaasta radan varressa.
Ja nähtävyytenä Klondykessa oli ainakin ennen Peijaksen sairaalan nuorten psykiatrian osasto. Eli masentuneita nuoria lukkojen takana,iloinen nähtävyys iloisessa kaupungissa.
Asunut täällä jo teinistä asti, kohta 15v. Enkä kotiudu ikinä. Kaupungista puuttuu kunnollinen keskusta, romaneita ja alkoholisteja on senkin edestä. Kaikki yläasteet on täynnä levotonta jälkikasvua ja me lähdetään ennen kuin lapset on siinä iässä...
Ruma ja mitäänsanomaton. Ihmiset epäystävällisiä ja hankalia.
Kauhea amispitäjä, jonka ylioppilaistakin suurin osa menee vain amk:iin. Ja mistäkö tiedän? Koska olen sieltä itse. Häpeän.
Talvisin mielettömän hiljaista (paitsi sesonkiaikaan) ja ihmisiin on vaikea tutustua.
Helsinki. En vain tunne oloani kotoisaksi siellä, ei voi mitään.
T. Oululainen =)
Ruma, ankea, sisäänpäinkääntynyt, erilainen ei saa olla. Joenranta on kaunis kesällä.
Ruma ja mitäänsanomaton. Ihmiset epäystävällisiä ja hankalia.
Kauhea amispitäjä, jonka ylioppilaistakin suurin osa menee vain amk:iin. Ja mistäkö tiedän? Koska olen sieltä itse. Häpeän.
että sieltä kaupungista EI VAAN VOI lähteä MIHINKÄÄN MUUALLA tekemään yhtään mitään, esim. töihin, opiskelemaan. Hyvinkääläisille ainoat koulutusvaihtoehdot toisen asteen jälkeen ovat TRADENOMI ja SAIRAANHOITAJA/TERVEYDENHOITAJA Hyvinkään Laurea amk:ssa. Ihan kuin siellä kouluissa opetettaisiin, että nämä kaksi ovat AINOAT jatko-opintomahdollisuudet hyvinkääläisille.
Ihmiset on selkäänpuukottavia idiootteja, asunnoista saa maksaa ihan järkyttävää vuokraa kun ottaa huomioon että ko kaupunki on vielä suhteellisen pieni, asuntojen myyjät rahastaa "saimaa näkymällä" ja se helvetin lampi näkyy oikeasti kaikkialla mihin tuolla katsoo, eikä siinä ole oikeasti mitään ihmeellistä. Muutaman firman v-mäinen tapa pelata suhteilla työpaikoissa, jos ei tunne ketään firmasta, ei varmana saa työpaikkaa.
Työkkärin kirjoille meneminen on varmin tapa pysyä työttömänä. (tämä kyllä kuulemani mukaan kaikissa kaupungeissa)
Se ruma p*sereikä siinä liikenneympyrässä.
Lisäksi iiiiiiso miinus juvalaisista.
Jopa Kuopio on mukavampi paikka kuin Mikkeli.
Terveisin paljasjalkainen mikkeliläinen.
Suomen heikkomielisin ja kateellisin väestö
Ei tarvitse varmaan perusteluja. Kommunismin romahdettua Kemistä hävisi se vähäkin kiva neukkunostalgia. Tosin onhan se kiva matkailupysäkki kun itäblokin voi kokea kotimaassa.
Olen yllättynyt...Siitä syystä että kukaan ei ole vielä maininnut Raahea. Itselläni ei sinänsä ole mitään Raahea vastaan mutta siellä käyneet usein haukkuvat kaupunkia.
Ovta just samanlaisia.. Vanhoja tehdaskaupunkeja, joissa nykyään on suuret työttömyyslukemat, alkoholinkulutus on hirveää ja kaupungit korviaan myöten veloissa..:/
Olen syntyperäinen Mänttäläinen (luojan kiitos jo pois muuttanut) ja ne on oikeesti hulluja siellä. Ensin ne erotti kaupunginjohtajan, sitten sairaalan johtajan kun ne ei ollut paikkakuntalaisia. Siis ruvetaan vaan parjaamaan yms ja kerätään listoja ja addresseja että saadaan erotettua. Pelkästä kateelllisuudesta. Itse voisin erottaa sosiaalijohtajan, jouduin kerran odottaan PUOLI VUOTTA puhelua asiasta, johon luvattiin palata PIAN. Kuka hullu haluaa pilata elämänsä asumalla tuollaisessa paikassa....
Junteista juntein urpola.
Loistava kommentti :D Itse asustelen nykyään Kouvolassa mutta olen asunut lähes koko ikäni Kotkassa. Siellä en kyllä ole huomannut tuota "turisteille turpaan" -asennetta josta joku Kotkan kohdalla mainitsi.
Kyllähän täällä kouvolassakin asuu, mutta Kotkasta tykkään enemmän. Kamalinta kaupunkia en osaa nimetä, mutta Helsingissä (tai pääkaupunkiseudulla) en asuisi hintojen vuoksi. Sillä hinnalla millä Helsingistä saa kerrostaloyksiön, täältä päin saa jo tosi ison omakotitalon. Enkä kyllä oikein muutenkaan Helsingissä viihdy. Kyllähän siellä voi käydä esim. kerran vuodessa, mutta se riittää.
tyypillistä harrastaa myös "kylällä käyntiä". Eli laitetaan verkkarit jalkaan (valitaan mahdollisimman rumat) ja hypätään pyörän selkään, ja ajetaan keskustaan. Sitten jäädään nojaileen pyörää vasten, ja kattellaan ihmisiä. Siis seurataan, kuka tulee ja kuka menee, ja kuka käy missäkin kaupassa. Mitä ostetaan, ollaanko iloisen, surullisen vai minkä näköisiä. Parin tunnin päivystyksen jälkeen mennään kotiin ja juorutaan (sama jatkuu seuraavana päivän työpaikalla) kuka teki ja mitä teki. Keksitään tarina siihen ympräille jokaisen ihmisen liikkeistä. Ja kesällä ollaan niin olevinaan sitten niiden ihme ituhippi-taide- ja musiikkijuhlien kanssa. Voi jestas sentään... Ja kyllä, olen suurimman osan elämästäni vasten tahtoani asunut Mäntässä, että tiedän mistä puhun.
Komppaan! Asuin salossa pari vuotta sitten pitemmän aikaa. vannoin etten enää palaa.
Mutta minut huijattiin tänne taas AAAAAAARGGGHHH....!
Minäpä mainitsen! On kyllä kaunis paikka, mutta esim. noita harrastuspaikkoja en kyllä ole sieltä löytänyt! No toki varmaan jotain liikuntajuttuja, mutta mitään muuta...?
Missä lapsiystävällisyyttä hä? Minä en nähnyt. Paljon mummoja ja uskovaisia jotka katselivat nenänvarttaan pitkin.
Nojaa. Kokemukset riippuvat paljolti myös iästä, asuinpaikasta kyseisessä kaupungissa, ystäväpiiristä/piirittömyydestä sekä parisuhde/lapsi ym tilanteesta.
Eiköhän tässäkin ketjussa tule kaikki kaupungit ennenpitkää mainittua... :,D
Hyvää kaupunkia ei Suomesta löydykään.