Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Suomen kamalimmat kaupungit?

Vierailija
24.11.2009 |

Ja perustelut mukaan!

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne huutelee Keravaa, jotka ei ole koskaan siellä käyneetkään.

Itse en osaa pitää mitään kaupunkia "kamalana". Ihmiset tekevät kaupungin ja hyvää porukkaa löytyy kaikkialta. Joku Vantaa on sellainen, johon en ehkä itse muuttaisi, mutta paljon sielläkin porukkaa viihtyy. En vain ole itse käydessäni ihastunut.

Vierailija
42/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestä se on kamala paikka. En vaan osaa kotiutua sinne. Johtunee kyllä varmasti enemmän ihmisistä, on niin vaikea päästä sisään piireihin ja tutustua kehenkään.

Harrastusmahdollisuudet on kyllä hyvät, sitä ei voi kieltää. Ja kirjasto on hieno, mutta julkisessa terveydenhuollossa olisi ehkä hiukka parannettavaa. Ja mua ärsyttää myös se, että nyt säästetään ekaks lapsista. Lopetetaan leikkikouluja ja puistotätejä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on turisteille turpaa-meininki.

Vierailija
44/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haukkui Ilomantsia? Mun mielestä Ilomantsi on sellainen paikka, missä jokaisen suomalaisen tulisi käydä. Eihän se keskusta ole tietystikään kummoinen, mutta kauempana keskustasta on paljon kulttuurihistoriallisesti arvokasta näkemistä!Suomen itäisin kunta. En ole asunut siellä, mutta käynyt kesäisin. Asun itse etelässä.

Jos rakastaa suomalaista perinnekulttuuria ja luontoa, kannattaa käydä Ilomantsissa. Petkeljärven kansallispuistossa on upeat maisemat, Parppeinvaaralla voi tutustua runonlaulantaan (Mateli Kuivalatar), Viinitornista on upeat näkymät yli Pogostan, Taistelijan talolla on sotahistoriaa... Möhkön ruukkikylä ja Manta-laiva kannattaa myös katsastaa. Myös kirkot ovat upeita.

Vierailija
45/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden kestävän kesän perusteella ei mistään paikkakunnasta kannata tehdä vielä sen suurempia päätelmiä. Suomen kesä on ihana ja kaunis, mutta valitettavasti lyhyt. Kesällä moni paikkakunta herää eloon ja on vaikka mitä tapahtumaa. Toista on sitten syksyllä ja talvella. esim. Mäntyharju on aivan ihana kunta kesällä, jossa viihdyn todella hyvin, mutta talvella aivan kuollut ja ankea. En voisi asua siellä ympäri vuoden, vaikka Mäntyharjua kesäisin rakastankin.

Vierailija
46/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläminen kallista,Jyväskylä

mutta helsinki vie voiton elämiskustannuksissa.

Vertaus; Siinä missä maksoin n.65 neliön vuokraa 500€ mainitsemassasi kaupungissa - asui veljeni puolta pienemmässä kämpässä Hesassa ja maksoi samaa vuokraa.

Ja vielä Jyväskylä kallis?

Olen asunut Jyväskylässä 5,5 vuotta. Näiden vuosien aikana kustannukset ovat nousseet kaikessa. Bussilla en ole kulkenut muutamaan vuoteen, mutta viimeksi hinta oli 2,70e. Liekö noussut vielä siitäkin? Ja vaunujen kanssa et todellakaan pääse ilmaiseksi niin kuin Helsingissä.

Terveyskeskusmaksut ovat nousseet, samoin kun hammaslääkärimaksut. Rahat käytetään turhuuksiin samaan aikaan kun kouluissa ja päiväkodeissa on homeongelmia.

Ja tuosta vuokrasta vielä.. Vasta oli juttua jossain, että Jyväskylää kalliimmat vuokrat ovat vain pääkaupunkiseudulla. Viimeksi kun asuin vuokralla (vuosi sitten) niin vuokra oli 512e/kk/54neliötä.

Vierailija
47/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia on vasemmistolainen kaupunki.

Heinola on täysin sisäänpäin kääntynyt kaupunki. Olen todella onnellinen, kun pääsin sieltä aikoinani pois!

Vierailija
48/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilsiä, Kuhmo, Kauhava, Kauhajoki ym. vastaavat n. 10 000 asukkaan kaupungit joilla ei ole mitään kaupunkimaista historiaa ja jotka eivät aikanaan ole edes olleet kauppaloita.

Raisio on myös erittäin epäkaupunki, ainut risteys suomessa jolla on kaupunkioikeudet.

Vierailija
49/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni viehättävä kirkonkylä, tuottaa eniten maitoa Suomessa, maitopitäjä siis, muutama tuhat asukasta,iskelmätapahtuman nimikin on vihreät niityt mutta on KAUPUNKI, miksi ihmeessä?

Vierailija
50/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma ja mitäänsanomaton. Ihmiset epäystävällisiä ja hankalia.

Vierailija
51/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma ja luontaantyötävä.

Lieksa on toinen, ei todellakaan ole kaupunki vaan kylä.

Vierailija
52/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkila - Pieni sisäänpäin kääntynyt kaupunki jossa tulee turpaan jos olet ulkopaikkakuntalainen.

Heinola - Sama kuin Karkkilalla

Forssa - Sama kuin Heinolalla + mannet

Vierailija
53/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa, jolla on kaupunkioikeudet -jutulle. :D

Minusta taas surkeimmat kaupungit ovat Espoo ja Vantaa, vaikka en niitä tunnekaan. Perusteena se, ettei niillä mitään omaa persoonallisuutta olekaan. Ne ovat lähinnä Helsingin lähiöitä.

Vierailija
54/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna- pienet piirit, vaikea tutustua ihmisiin

Helsinki- liian iso, ruma kaupunki

Turku- Suomen perseenreikä

Vierailija
55/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Vilppula liitetty Mänttään ja kehitelty vielä naseva nimikin; Mänttä-Vilppula...

Vilppulalaiset on juntteja ja mänttäläiset muuten vaan ääliöitä, että silleen vaan sopivat hyvin yhteen. Paperitehdas ja sahakin samassa kaupungissa sitten.

Nimim. ei enää koskaan sinne takaisin

Vierailija
56/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma, tylsä

Vierailija
57/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan törkeän pieni pääkaupungiksi!! Silti ihana, monipuolinen ja palveluja täynnä oleva kaupunki!

Lahti on sisäänpäinkääntyneiden, kierojen ihmisten kaupunki.

Vierailija
58/103 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on vain laajalle levähtänyt lähiöiden matto

Vierailija
59/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan törkeän pieni pääkaupungiksi!! Silti ihana, monipuolinen ja palveluja täynnä oleva kaupunki! Lahti on sisäänpäinkääntyneiden, kierojen ihmisten kaupunki.

sisäänpäinkääntyneiden eikä kierojen kaupunki.

lahtelainen

Vierailija
60/103 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvällä katsota, jos olet muualta tullut, tyly paikka ja palvelut päin P., ei edes uimahallia löydy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi