G: Suomen kamalimmat kaupungit?
Kommentit (103)
Mukavia ihmisiä, kauniita maisemia, kulttuuria, Tuusulan järvi jne.
Järviä on muuallakin ja meri on ihanampi. Ihmiset ei oo sen mukavampia kuin muuallakaan.
T: Tuusulalainen
Järviä on muuallakin ja meri on ihanampi. Ihmiset ei oo sen mukavampia kuin muuallakaan. T: Tuusulalainen
Vaan ihan kunta. Mutta allekirjoitan kyllä sen, että ei se kovinkaan viehättävä paikka ole.
Vierailija - 24.11.2009 15:59 (# 19)
Miten tässä ketjussa määritellään kaupungit?
siis lasketaanko kaikki kaupungeiksi jotka ovat sellaisen oikeuden saaneet? Nykyäänhän on sellaisiakin kaupunkeja joissa on niin pieni asukasmäärä että monissa lähiöissä on enemmän asukkaita...
joiden asukkaat kuvittelevat olevansa "melkein hesalaisia" ja halveksivat kauempana asuvia siksi.
Lohja, Nurmijärvi, riksu, kerava jne,,,
Ikäänkuin stadilaiset olisivat parempaa porukkaa kuin esim oululaiset, ja he itse samassa nosteessa.
t. helsinkiläinen
Järviä on muuallakin ja meri on ihanampi. Ihmiset ei oo sen mukavampia kuin muuallakaan. T: Tuusulalainen
Vaan ihan kunta. Mutta allekirjoitan kyllä sen, että ei se kovinkaan viehättävä paikka ole.
Olis pitänyt selventää että "kamalin paikkakunta".
Vierailija - 25.11.2009 10:14 (# 41)
Espoo
Sehän on vain rykelmä lähiöitä,ei mitään oikeaa kaupunkikeskustaa
Vaasahan on hieno kaupunki, komeat esplanadit, KUNNON tori, riittävästi ja sopivasti asukkaita (yli 50 000), MERI lähellä... Myös suht vanha ja paljon historiaa. Vaasan palvelut ovat parantuneet tosi paljon viimeisen 5-10 vuoden sisällä.
Seinäjoki taasen on joku ruma risteys myöskin. Litteääkin litteämpi, ei mitään vanhoja taloja eikä kunnon "katuruudukkoa", jotain teitä vain sinne tänne.
Ei ole kovin iloinen paikka. Aika tylsä eikä liioin ystävällinen kunta. Ihmiset melko sisäänpäinkääntyneitä. Joten en viihtynyt. Itse ole kovin puhelias ja avoin. Paikka tuntui tosi tympeältä vaikka siellä useamman vuoden vietimmekin.
Ihastuin Keravaan vaikka aiemmin pidin sitä ö-luokan kaupunkina enkä tod. suostunut edes käymään siellä kaupassa vaikka sinne olisi ollut lyhempi matka ku jumboon. Pakosta muutimme sinne väliaikaisesti ja huomasin että se on todellakin kiva kaupunki. Aivan ihana suorastaan. Palvelut toimivat, harrastuksia riittää taiteesta urheiluun ja terveyspalvelut ovat hyvät. Junallakin pääsee stadiin jos haluaa. Asuminen ei ole niin kallista kuin lähikunnassa Tuusulassa. Itse jouduin kyllä perumaan sanani Keravasta. Haukuin sen aiemmin täysin lyttyyn ilman mitään järkevää perustetta.
Itsemurhien luku on järisyttävä. Mulle tuo entinen kotikaupunki edustaa kuolemaa...
Ja se erilaisuus...siellä sitä ei saa olla. Kaikkien on mahduttava samaan muottiin...erilaisuus on pahasta ja muutokset myös.
On siellä hyvääkin. Tornionjoki on kauneinta mitä tiedän.
Perustelut: kaikissa on ihan hirveän ahdistava ilmapiiri kun siellä on käynyt.
ja rikkaimmat. Keskusta on joo aika kamala, mut
meri ja kalliit merenrantatontit vetävät hyväosaisia.
Kaarina - pelkkä ikävä Turun nukkumalähiö. Kaupungin keskusta karsea ja tylsä betonila. Ei ansaitse kaupungin nimeä. Raisio - ankea, ruma risteyspaikka, kuten joku jo sanoikin.
Tosin se ei taida olla kaupunki. On kuitenkin aivan kauhistuttavan ruma paikka, sodan jälkeen halvalla rakennettu slummi.
Raahea ei oo kukaan maininnut, koska Raahe on hyvä paikka.Kaunis vanha Raahe, hyvät palvelut ja paljon harrastuspaikkoja. Erittäin lapsiystävällinen kaupunki.
Vaikka täällä itse asun on todettava että Tuusula on kamalin kaupunki. Oon asunut täällä jo 4 vuotta enkä ole kotiutunut kauheen hyvin. Täällä ei oo kuin huonekalukauppoja ja autokauppoja, näin kärjistetysti sanottuna. Hyrylän koulukeskus on huono koulu, oma lapsi käy sitä. Vanhempien ja koulun yhteistyö ei kauheen hyvin pelaa, ei ainakaan koulun puolelta. Siellä koulussa on muutenkin ongelmia. Pyörät rikotaan jne. Ja sitten keskuta, aivan saatanan ruma ja pieni. Hyvää täällä on vaan se että täältä pääsee nopsaan autolla Helsinkiin, sivistykseen ja ihmistenilmoille.
Tuusula on kunta...ei kaupunki =)
Sita ei ole ainakaan kukaan viela ehtinyt mainita.
Minusta kauhein on myoskin Pieksamaki. Jotenkin vain ahdistava paikka.
Vaikka täällä itse asun on todettava että Tuusula on kamalin kaupunki. Oon asunut täällä jo 4 vuotta enkä ole kotiutunut kauheen hyvin. Täällä ei oo kuin huonekalukauppoja ja autokauppoja, näin kärjistetysti sanottuna. Hyrylän koulukeskus on huono koulu, oma lapsi käy sitä. Vanhempien ja koulun yhteistyö ei kauheen hyvin pelaa, ei ainakaan koulun puolelta. Siellä koulussa on muutenkin ongelmia. Pyörät rikotaan jne. Ja sitten keskuta, aivan saatanan ruma ja pieni. Hyvää täällä on vaan se että täältä pääsee nopsaan autolla Helsinkiin, sivistykseen ja ihmistenilmoille.
Tuusula on kunta...ei kaupunki =)
Ja mä sanoinkin että olis pitänyt selventää sen verran että, ei kaupunkin vaan paikkakunta!! No, karsee paikka tää on anyway!
karseen ruma keskusta
ihmiset olevinaan jotain hienoakin porukkaa
ei mitään tekemistä
ankeaa ja tylsää
surkea kauppavalikoima
Asuin siellä reilun vuoden ja onneksi tajusin muuttaa pois.
Jos itse joutuisin joskus Etelä-Suomeen muuttamaan, niin muuttaisin Keravalle. Minusta se on hyvin viehättävä pikkukaupunki, jossa on kaikki palvelut, mitä tarvii, ja pääkaupunki lyhyen matkan päässä.
Siinäpä kaupunki jossa ei todellakaan ole yhtään mitään!
Vaasa oli kaunis kaupunki ainakin lomalaisen näkökulmasta!