Mihin jätteeseen vanha teflonpaistinpannu muovikahvalla kuuluu?
Kiitos jos tiedätte. Metallikeräys olisi sopiva muuten, mutta kun on muovia varsiosa.
Kommentit (21)
Metalliin vaan. Ei tarvi insinööriks lukea jotta osaa lajitella.
Vierailija kirjoitti:
Metalliin vaan. Ei tarvi insinööriks lukea jotta osaa lajitella.
Ei, mutta lukea pitää osata.
Muovikahva on ruuveilla kiinni, sen voi kyllä irrottaa ruuvimeisselillä. Näin olen myös tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Muovikahva on ruuveilla kiinni, sen voi kyllä irrottaa ruuvimeisselillä. Näin olen myös tehnyt.
Näin on mutta poltettavaan jätteeseen kuuluu kahva.
Ei laiteta muovikeräykseen.
Paistinpannut on nimenomaan lueteltu metallinkeräysten listoissa. Metallinkeräykseen sopivissa asioissa pitää olla yli puolet metallia (vain!), eli muovinen kahva tai varsi ei haittaa. Jos haluat hifistellä, osassa tuotteita kahvat on kiinni ruuvilla, jonka saa itse irti.
Kiitos vastauksista, laitan siis metalliroskikseen.
Osta seuraavaksi valurautapannu, ja jos on mahdollista käyttää kaasua, osta kuparipannu. Ne ovat ammattilaisen työkaluja, kestävät, kestävät, kestävät...Ainakin, jos et niitä osaamattomuuttasi pilaa. Paistotulos on juuri sellainen kuin sen pitää olla!
Valurautapannutkin kestävät ainakin lapsenlapsenlapselle.
Ihan normiroskikseen oon laittanu.
Ei mahdu metallinkeräykseen, koska säiliössä on vain pieni pyöreä aukko. Pakko heittää sekajätteeseen.
Metallijäte on oikea paikka. On yli 50% metallia.
Kokeile saako pannun taitettua voimalla kasaan, että mahtuu reiästä. Pajavasara tai vasara on hyvä apuväline, vaikka kiveä vasten.
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu metallinkeräykseen, koska säiliössä on vain pieni pyöreä aukko. Pakko heittää sekajätteeseen.
Meillä päin siinä on niin iso hole, että mahtuisi parikin pannua yhdellä kertaa.
Mä olen innokas kierrättäjä, eläkeläisen yksi harrastus👍
Ne on hyvä kierrättää päiväkotien ulkoleikkivälineiksi. Kuuluu upea mojahdus, kun lapsukainen kupauttaa sillä toista lasta. Ovat hyvin haluttuja tarvikkeita päiväkoteihin.
Vierailija kirjoitti:
V i t tu mikä s aa ta nan ä äliö olet ap!
Vierailija kirjoitti:
Meiän talossa on onneksi kannellinen roskis, niin mahtuu.
Onpä hölmöä jos joku pieni aukko vaan pöntössä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Metallijäte on oikea paikka. On yli 50% metallia.
Kokeile saako pannun taitettua voimalla kasaan, että mahtuu reiästä. Pajavasara tai vasara on hyvä apuväline, vaikka kiveä vasten.
Eipä taida noita työkaluja taloudesta löytyä...olisiko voimiakaan😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V i t tu mikä s aa ta nan ä äliö olet ap!
Älähän nyt! Tollo olisi ollut, jos ei kysellyt ja heittänyt sekajätteeseen.
Niinkuin eräs tuolla kommentoija teki.
Vinkkinä että näihin löytyy vastaukset jäteyhtiösi kotisivuilta, tarkistan aina sieltä lajittelusanastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiän talossa on onneksi kannellinen roskis, niin mahtuu.
Onpä hölmöä jos joku pieni aukko vaan pöntössä.Ap
Asun omakotitalossa ja täällä on siis vain yksi jäteastia. Loput yritän viedä kierrätyspisteeseen, mutta sen säiliöissä on tosiaan vain pienet aukot, metalli- ja muovikeräyksellä pyöreä, paperille ja pahville onneksi sentään vähän suurempi suorakaiteen muotoinen.
Sekajätteen mukana meillä paistinpannut menee ja itseasiassa kaikki muutkin jätteet mitä taloudesta tulee!
Metallijäte, kyllä muovit sulaa tuhannessa asteessa