vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv( LOKAKUISET )vvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Pistetäämpä pino pystyyn, kun ei valmiina näkynyt
Täti tuli eilen ja toivottavasti nyt pääsis kunnolla yrittään. Kaks kiertoa ollut 40 päiväisiä 30 sijaan. Hcg on ollut koholla, syyks ei oo löytynyt kuin kysta. Ke meen polille.
La ois laskurin mukaan 11.10, jos nyt onnistais.
Onkos muita lokakuun vauvaa kuumeilevia?
nau kp2/30 tai 40
Kommentit (101)
en ole vielä lokakuisiin kirjoittanut, vaikka tänne kuulunkin. Nyt ajattelin kommentoida tuota kiertopäivien laskemista. Kärsin tiputteluvuodosta itse enemmän ja vähemmän. Välillä on ollut lisäksi välivuotoja kierron keskelläkin, mutta siis asiaan. Tuosta kiertopäivien laskemisesta on niin totaalisesti kaksi koulukuntaa kuin voi olla. Mulle on eri gynet sanoneet eri tavalla ja viimeksi terveydenhoitaja papa-kokeessa käydessä, että oikeastaan varmasti voi tietää oma tilanne vasta kun on varmistanut oviksen paikan, koska ovishan on noin 14 vuorókautta ennen kierron loppua. En ole itse viitsinyt vielä tutkia omaa tilannetta, kun testailla pitäisi ainakin pari kuukautta, mutta kohta se varmaan on edessä kun tärppiä ei kuulu.
walpu 20/26-36 ja yk 6
Eli juu, tänään täti tuli kyläilemään. Olin sitä jo kyllä odotellutkin, kun oli niin vahvat oireet pari päivää ennen. Eli toiselle yrityskierrolle mentiin niin että heilahti! Masentaa kyllä, mutta toisaalta saisi olla aika onnekas, jos heti ekasta kerrasta tärppäisi...
Toivottavasti täällä jollain tärppää, jotta voitte perustaa sen lokakuun pinon tuonne odottavien puolelle... Tsemppiä kaikille[
Kai siitä voi olla montaa mieltä lasketaanko kierto alkavaksi tiputtelusta vai kunnon vuodosta. Tiputtelua vuodon lopussakaan ei lasketa kuukautisten pituuteen, joten miksi alussakaan? Itsellä ainakin tiputtelu alussa on hyvin niukkaa. Ja ero vuodon alkuun on hyvin selkeä. Jollain voi tietysti olla, että raja on epäselvä. Ehkä silloin on järkevintä alkaa laskea tiputtelun alusta.
ON: oviskivut vasemalla vaihtuneet yleisiksi menkkamaisiksi kivuiksi ja tärinäkipu helpottanut.
Moona yk6, kp16/25-27, 5.dpo
Kylläpäs Moona sulla oli pitkä sairauksien lista, mutta koska olen ehdottomasti sitä mieltä ettei harmia ja vastoinkäymisiä voi ikuisesti kellekkään riittää, niin josko sun ei sitten mitään muita harmeja enää tarttis vastaanottaa ja jos se plussakin sieltä kohta paukahtaisi!
Ninni: mä olen kanssa kuullut että punaviinillä olisi positiivinen vaikutus raskautumiseen, en vaan yhtään muista pitikö sitä naukkailla juuri ovulaation alla vai milloin, mutta ei kai lasillista enempää kuitenkaan...
Pahoittelut deelille tädistä :(
Täällä on menossa kp 14 muistaakseni, jotenkin ei ole mitään odotuksia tältä kierrolta jo jotenkin pelottaa taas koko ajatus raskautumisesta, keskenmeno mielessä....mutta ainakin kiukuttelun määrästä päätellen, voisi ovulaatio olla näkösällä..joka toinen päivä-taktiikalla tässä suunnilleen edetään...
Jokos on testailijoita?Plussiaplussia?
Manteli
Kirjoitin ensin väärään pinoon, ja lähdin kiireen vilkkaa pois.. kun niin toivon, että tää jännittäminen päättyy ja säilyn lokakuisissa myös tuolla ++ puolella :D
Ei tunnu siis tosiaan mitään suuntaan eikä toiseen.. En ole nyt sitten tosiaan huolinu mitään mahdolliselle "oire" listalle.. mutta eipä nyt ole sen kummempia tuntemuksia ollutkaan jostain syystä, että olis saanu edes hieman miettiä, että oliskohan tuo sitä..
maha on kyllä sekasin, mutta se johtuu varmasti saamastani antibiootti kuurista, ja siitä varoitettiinkin etukäteen, että näin voi käydä.. ja kaikki mitä juilaisua, "pyöräytystä" tms. mahassa tuntuu menee kyllä ton antibiootin piikkiin..
Odotellaan, odotellaan.. yk 6. kp 30/ ?(oviksen mukaa jotai, 33, mut ootellaa nyt rauhassa varulta tammikuu loppuu...) --->sormet ja jalat ristissä tädin ehkäisemiseksi!!
...kuinka kauan oviksen jälkeen täti tulee kylään? Onko jollain säännöllisesti 14.dpo vai vaihteleeko?
Itselläni nimittäin vaihtelee jonkin verran, välillä 12-16. Ja lasken sen siis siten, että ovis plussan jälkeen seuraavana päivänä vasta on ovulaatio (tunnen sen kyllä), sitä ei lasketa mukaan (siis ovisplussan jälkeen toinen päivä on vasta 1.dpo). ...mahdollisimman hankala ilmaista tätäkin. Samoin kuukautisten alkupäivää en laske tuohon väliin mukaan. niin kai se kuuluu laskea??
Moona yk6, kp18/25-27, 7.dpo
Moona: mulla tulee täti aika säännöllisesti 12dpo ja joo, kuukautisten alkupäivää ei munkaan mielestä lasketa.
suhmura: ihailtavaa rauhallisuutta, tsemppiä "risteilyyn" ;)
Deelille harmittelut tädin kyläilystä, pettymyksen tunne tulee aina vaikka kuinka yrittäisi järkeillä hommaa ja yrittää olla odottamatta mitään. Tsemppiä uudelle kierrokselle vaan!
( . ) Täällä on saatu ovikset nyt virallisesti tikuteltua, tuli kp18 niin kuin olin arvellutkin. Nyt on parhaamme tehty asian hyväksi, valitettavasti miehen sairastelut jättivät homman vähän viime tippaan, mutta toivotaan parasta. Mammaksin liuskat eivät tosiaan antaneet vahvaa viivaa missään vaiheessa (siis yhtä vahvaa kuin kontrolli), mutta vahvin tuli tuolloin kp18. Että sillä tiedolla mennään. Greippimehua ja foolihappoa on naukkailtu ja lähipiirin vauvatapahtumista olen koittanut imeä vauvahormooneja oman kropan herättämiseksi :)
Jennuli yk5 kp 20/30
Täällä myös tuntuu olevan aika säännöllisesti 13 dpo. Ehkä se sitten pitää paikkansa, että oviksesta tädin tuloon on melkoisen säännöllinen väli.
Täällä ollaan nyt lähinnä jännityksessä teidän kaikkien puolesta. Tädin tulo oli pettymys, mutta olinpa osannut jo varautua. Ei muuta kuin pää pystyyn ja uuteen yritykseen. Tilauksessa on sellainen armeija ovistestejä, että ette uskoisi. On tulossa hedelmällisyystestiä ja ovistestiä, ja on liuskaa, puikkoa ja digitaalista, ei pitäisi ainakaan loppua kesken =) Aikomuksena tehdä pieni vertailu, että mikä niistä nyt sitten oikein toimii kunnolla ja mikä ei. Palataan asiaan parin viikon päästä...
Jään odottamaan piinaviikon uutisia teiltä. Jennuli, hienoa että olitte ahkeria, peukut pystyyn!
Ninni yk6 kp4/33
Vielä täällä mukana ollaan, vaikka olenkin pitänyt hiljaiseloa. Meinasin jo menettää kaiken toivon tämän kierros suhteen, kun tuntui että ovista ei löydy millään. Mutta lienenkö itse jännäämisellä aiheuttanut, että tuli vielä normaalia myöhempään, jos nyt oikein muistan kp:t taisi olla eilen 21. Tosiaan sain todella vahvan ovisplussan ihan halpaan liuskatestiin lauantaina ja eilen sitten tuntui kipujakin eli oikeassa oli! Digitesti meni taas ihan hukkaan, kun olin jo käyttänyt (taas) etuajassa. Tästä lähtien taidan luottaakin noihin liuskatesteihin. Minulla siis ollut käytössä kotitestin liuskoja ja ihan hyväksi havaittuja:) No tietysti toivon että ei tarvi enää käyttääkään!
Pahoittelut tädin kohdanneille! Olisi jo aika saada plussauutisia, kukahan ehtii ensin! Itsellä alkaa pitkät kaksi viikkoa...
Onnea Ninnille sitten oviksen etsintään, välineitä ainakin riittää;)
Ja paljon plussaonnea kaikille:)
T: eepu kp 22/?
No nyt se ne sit alko... :( Tänä aamuna lämmöt oli tippunu 36.4:stä 36.2:teen. Ja enpä muuta kerenny ku vessaan mennä, niin menkat alko.. Harmittaapa taas..
Ajattelin jo, että pitäis tässä pari kuukautta taukoa, ettei pikkuinen olisi aivan loppuvuoden lapsi (jos sattuisi tärppäämään) mutta mies sanoi, että jatketaan vaan, että eihän sillä nyt ole väliä. Jotenkin ite ajatteli, että lapsi joutuu sitten koulussa koville, kun joutuu menee niin "pienenä" kouluun (vähän edellä asioissa vissiin). Mut kai sitä jatketaan kuitenkin.. Ja voihan tässä puuhassa mennä vielä vaikka kuinka kauan, mistä sen tietää...
No eipä muuta kun uutta yritystä..
Yk 7 ja kp1/ 30+
Olen ollut monta päivää niin kiireinen, etten ole täällä kerennyt edes käymään.
Paljon on täti ennättänyt näemmä kyläilemään. Pahoittelut kurjan vierailijan kohdanneille! Ovista on moni myös metsästänyt, toivotaan monta onnistunutta tärppiä.
Tädin vierailun oviksen jälkeen pitäsi tosiaan olla vakio 12-16 päivää. Luulisin, että 1 dpo päivä on oviksesta seuraava päivä ja 1. täti päivää ei sit enää lasketa. Itselläni täti on aika vakiosti tullut 14 dpo päivänä.
Lämmöistä on myös ollut puhetta. Ajattelin itse kokeilla tuota peruslämmön mittausta, että toimiiko... Aloitin vähän myöhään, ovis oli jo ollut ja lämpö on pysynyt 36.6:ssa. Te jotka olette lämpöjä mitannut, miten olette lämmön havainneet oviksen jälkeen nousevan ja ennen tätiä tippuvan?
ON: piinaviikon alkupäivät menossa. 14 dpo osuu la-su tienoille, joten sinne asti on vielä jänskättävä. Raskautumiseen viittaavia tuntemuksia ei ole MITÄÄN...ei MITÄÄN ja surullisena jo valmistaudun seuraavaan yritykseen :(. Jos raskautumisen mahdollisuus on 20 % joka kierrossa niin tämän kierron jälkeen olen jo 80 prosenttia saanut negaa joten jäljellä olisi sitten se viimeinen 20 % jonka sitten pitäisi jo olla plussaa. Hahhaa naisen logiikkaa...
tsemppiä ja jaksamista kanssasisarille,
wilukisu yk4 kp21/24-26
Menkat alkoivat tänään. Eli poistun lokakuisista, ja jään muutenkin tauolle tästä yrityksestä. 1 ja ½ vuotta yritystä ja nyt riittää vähäksi aikaa. Ja kun tuo keltarauhaskysta myös vaivaa, niin hoitelenpa noita menkkakipuja jonkin aikaa.
Mutta tsemppiä kaikille! :)
Kp 1/28-30
Pahoittelut tädeistä, eikö joku nyt vois jo plussata X-( !
Ovistesti vertailuun en osaa ottaa kantaa, mammaksin testit itsellä ollut nyt käytössä eikä tämän aamuista haamuviivaa lukuunottamatta ole testiviivaa näkyviin tullut. Jos ei sitä ovisviivaa ala kohta näkyä, menee hermot! Olen vissiin sekoamassa päästäni kun eilenkin testasin kolme kertaa, ja tänään olen testannu jo kahdesti. Paniikki päällä kun ukkokulta on kipeänä eikä peitonheiluttelut ole ekana sillä mielessä joten ois kiva edes sitten sekin vähä mitä jaksaa peittoa heilutella, ajoittaa edes oikein. Pupuiltu on kp11 viimeksi niin ajattelin tänään(kp13) tai huomenna kiusata miestä varmuuden vuoksi jos vaikka laskennallinen ovisaika olis liuskatestiä luotettavampi.
Kärsivällisyyttä jännäyspäiväilijöille, sisua tädin yllättämille ja tsemppiä ihan kaikille muutenkin! Toivottelee tiisus kp13/28?
Täällä vielä yksi joka haaveilee kolmannesta lapsukaisesta. Mulla on pojat 7v ja 4v Jotenka tytteli ois kiva mutta ei sitä poikaakaan pois annettaisi.
Mulla vaan on tänään kp30, mutta viime perjantaina mua rupesi erilaiset hajut oksettamaan ja rinnat kipeni, jotenka minä "fiksuna" tyttönä kipaisin lauantaina apteekkiin ja ostin testin ja tein sen, tuloksena oli heikosti punertava plussa-viiva. No ajattelin, että jospas se tästä kun menee päiviä eteenpäin... No tänään en jaksanut enää oottaa joten eikun uuden testin ostoon ja tekoon. Tulos oli samalla tavalla heikosti positiivinen.... Mitä tää oikein on?? Tietääkö kukaan syytä? Vai pitäskö suunnata lääkäriin ja ottaa selville ihan juurta jaksain missä mennään??? Help pliis!
et testannut aamupissasta, niin saattoi sen takia näyttää vaan haaleaa, kun raskaus on kuitenkin noin alussa. Kokeileppa aamupissatestailua vaikka ylihuomenna ja jos sitten ei näytä vahvempaa, niin sitten on kumma.
Suuret pahoittelut kaikille tippuneille!
Meillä vasta kp 17, joten otolliset hetket ihan käsillä. ja piina edessä, vaikka jotenkin musta tuntuu että olen ihan luovuttanut tässä asiassa. uusi km pelottaa kovasti ja pelkään että niitä tulee, sillä olen vakuuttunut että toi oikutteleva kilpirauhanen pilaa kaiken, noh, toivotaan parasta kuitenkin. niinkuin minä ajattelen: kun pelkää aina pahinta, ei voi kun positiivisesti yllättyä!
Minimeloni: raskaus on vasta tosi alussa, joten kyllä se sieltä vahvistuu! Jee, eka plussa! Jos ei viikossa-parissa yhtään vahvistu niin sitten kannattaa pyytää labralähete testiin, vastaako hormoonin määrä viikkoja...Ja tosiaan testaile aamupissasta ja ainakin aina samaan aikaan, nii on vertailukelpoisepi, tummuuko.
Ja onnea minimeloni!! Kyllä se plussa sieltä vahvistuu!!=)
Ja pahoittelut tippuneille, turhan monta taas!!!
Gynellä olin tänään. Vasemmassa munatorvessa kysta (3cm) ja oikea näyttää paksuuntuneen...=( Ja vaikka kp on 18, niin mitään ovulaatioon viittaavaa ei ollut...=( Että tuskin ovuloin tässä kierrossa, että harakoille menee...=(( Tikuttamista aattelin kyllä vielä jatkaa muutaman päivän, että jos sittekin... Mutta masentaa!!
Jatkotutkimuksiin pääsin, niihin pitää odotella pari kolme kuukautta, sitte on jo tuo maaginen vuoden yrityskin täynnä!! Miehelle gyne kirjoitti lähetteen siittiötutkimuksiin, että kysympä tästäkin pinosta, että tietääkö kukaan, mitä ne about maksaa?!?!?
Sofi kp18 yk9
No niin, taitaa meikäläiseltä jäädä tikutukset nyt kokonaan. Liuskatkin loppu. Eilen kaikki 3 tekemääni testiä näytti haamuviivaa ja tänä aamuna tuli heti testiviiva näkyviin mutta jäi huomattavasti vaaleammaksi kuin kontrolliviiva. Ajattelin että jee, nyt ovis tulossa ja just aamuyöllä simpat laitettu muhimaan. Mutta piti sitten tehdä vielä "varmistus" testi johon sitten ei tullutkaan kun haamu vaan! En aio ostaa lisää testejä kun menen niistä näköjään aivan sekaisin. Ovis ei siis ilmeisesti ele vieläkään tulossa, vaikkakin jomotusta vasemmalla puolella ollut jo pari päivää ja laskennallisesti aika olis huomenna. Tai sitten en ovuloi ollenkaan. Plääh..ärsyttää!
tiisus
Hyvin vähän näyttää kellään olevan mitään positiivisa uutisia. Negatiivisia senkin edestä. Onpa kurjaa. :(
Ovistesteistä pitäisi kyllä yksi päivässä riittää merkistä riippumatta.
Itselle ei mitään uutta kuulu. Piinaviikkoa mennään kun tädin pitäisi tulla ensi viikon alussa. Eikä oireita suuntaan eikä toiseen, ei edes tiputteluvuotoa vielä.
Moona yk6, kp21/25-27, 10.dpo
Ovistesteistä kyseltiin. Olen käyttänyt mammaksin liuska-ovistestejä. Hinta n.1e/kpl. Eroja voi olla, mutta itse saan tulokseksi päivä ennen LH-piikkiä juuri erottuvan viivan, LH-piikissä puolet haaleamman kuin kontrolliviiva ja päivän päästä taas hyvin hyvin himmeän viivan. Muina päivinä ei muuta kuin kontrolliviiva. Eli tulkinta on helppoa, vaikkakaan ohjeen mukaan ovulaatiota ei tapahtuisi kuin vähintään yhtä tummalla viivalla kuin kontrolli. Kerran olen testannut Clear Bluen digillä (n.35e/7testiä) mammaksin testin varmistamiseksi. Näytti ovisplussaa samasta pissasta kuin mammaksin liuska tummimmillaan.
ON: Eipä tässä auta muu kuin olla positiivinen, muuten sitä olisi listassa vielä masennusta ja muita nuppisairauksia. :D Nuo kyllä riittää jo, en kaipaa enempää. :) Olen kerran ollut sairaslomalla reilut 2kk putkeen crohnin taudin diagnoosivaiheessa ja osaan arvostaa hyviä päiviä, terveyttä ja ennen kaikkea sitä, että SAAN olla työelämässä. Se on tärkeämpi asia kuin moni ymmärtääkään. Ja muutenkin sanotaan, että niitä asioita ihminen osaa eniten arvostaa jotka on (jossain vaiheessa) menettänyt, eli tässä tapauksessa terveyttä ja työkykyä.
Kiertopäivien laskeminen pitää aloittaa siitä päivästä jolloin kunnon vuoto alkaa. Tiputteluja ennen sitä ei lasketa! Luin siitä joskus tältä palstalta jostain tai vauva.infosta ja varmistin vielä gyneltä jolla kävin. En nyt halua pelotella, mutta (itsellä myös tiputtelua ennen menkkoja 2-6pv) tuo tiputtelu ennen menkkoja on oire endometrioosista tai liian vähäisestä keltarauhashormonituotannosta. Jos lasta ei ala kuulua, niin kannattaa selvittää asiaa.
Moona yk6, kp 15/25-27, 4.dpo