Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv( LOKAKUISET )vvvvvvvvvvvvvvvvvvv

05.01.2009 |

Pistetäämpä pino pystyyn, kun ei valmiina näkynyt

Täti tuli eilen ja toivottavasti nyt pääsis kunnolla yrittään. Kaks kiertoa ollut 40 päiväisiä 30 sijaan. Hcg on ollut koholla, syyks ei oo löytynyt kuin kysta. Ke meen polille.

La ois laskurin mukaan 11.10, jos nyt onnistais.

Onkos muita lokakuun vauvaa kuumeilevia?

nau kp2/30 tai 40

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa puhuin lääkäriin menosta. Hän oli miettinyt samoin, että mennään vaan lääkäriin asioita selvittämään. Jos ei mitään vikaa löydy, niin sitten hyvillä mielin jatketaan yritystä. Mutta kun ensimmäisestä kyse ja kierrot on olleet vähän omituisia (kipuja välillä koko kierron ympäri, tiputteluvuotoa, epävarmuus ovuloinnista ym.), niin ei sitä jaksa oikein olla vaan ja yrittää.

Nyt kun menkat alkoi jälleen, oli ensimmäisen päivän niin kamala päänsärky, että sellaista ei ole koskaan ennen ollut. Aina mulla on toispuoleista päänsärkyä ekoina päivinä, mutta nyt ei auttanut särkylääkkeet... edes 4g panadolia, mikä on vuorokauden maksimiannos. Ja muuta särkylääkettä en saa käyttää perussairauteni takia.

Tulen kyllä sitten kertoilemaan mitä lääkärissä. Kunahn ensin saamme päätettyä minne mennä: yksityiselle lääkäriasemalle, AVA-klinikalle tai väestöliittoon (turku). Kellään kokemuksia? Ja parempi on varmaan mennä loppukierrosta niin voi samalla testata hormoonit ja ultrassa näkyy limakalvot ym. paremmin. Joten ei nyt ihan heti mennä vielä. Parin viikon päästä sitten.

Tuosta ovisongelmasta vielä... Olen testaillut mammaksin liuskatesteillä, joilla tosiaan joka kierrossa ovis-haamu yhtenä päivänä ja muuten ei mitään. Tuo haamu on ollut aina kp10-12. Ajattelin tilata tähän kiertoon digi-testin. Onko joku kokeillut sitä niin, että testaisi ensin liuskoilla ja sitten "varmistaisi" tuloksen digillä?? Siten tulisi halvemmaksi. Vaikka eipä tuossa muutenkaan kuluisi kuin 1-3 testiä/ kierto. Olisi kuitenkin ennen lääkäriin menoa hyvä tietää, että ovuloinko vai en. Vaikka selviää se sielläkin sitten.

Meillä myös vuorotyöni vielä vähän haittaa tätä yritystä. Tosin öitä on aika vähän, 2 per 3viikkoa. Mutta jos valvominen osuu ovulaatioon, niin sitä ei välttämättä tapahdu.

Moona yk6 kp3/25-27

Vierailija
22/101 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

wilukissa: Kysta huomattiin, kun kävin yksityisellä ultrassa. Mulla on ollut pitkään hcg vähän koholla ja hitaasti noussut ja sain ultra ajan polilta vasta nyt tammikuuksi. Ennen joulua mulla oli toispuoleista kipua ja pelotti että on kohdunulkoinen. Niinpä menin yksityiselle, kun olin joulun vietossa toisella paikkakunnalla.

Nyt ultrassa kystaa ei enää näkynytkään ja kaikki oli ok. Hcg ei vieläkään ollut nollilla, joten joudun vielä 21.1 käymään verikokeessa.

Saa nähdä uskaltaisko sitä jo yrittää taas, vaikka lääkäri suositteli ootteleen yhden kierron. Mut kun ultrassa näkyi munis kehittymässä ja kaikki ok. Eipä kai se uus mahdollinen raskaus näkyis vielä kokeessa, kun silloin on vasta kp18. Yleensä on ovis ollut kp16 paikkeilla. Nyt en oo aatellut tikutella, mut ei tuo ehkäisynkään käyttö huvita, kun vauvan kaipuu on niin kova.

nau kp7/30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ovistesteistä edelleen....toi onkin varmaan ihan hyvä idea testailla ensin halvemmilla liuskoilla ja sit tarkistaa digitestillä, en oo aiemmin edes tullut tota ajatelleeksi. 2+:n sivuilla oli muuten kans keskustelua testeistä, sielläkin tuuletettiin clearblueta parhaaksi.

Omassa navassa on nyt sitten ovisviikonloppu meneillään, kerrankin tuurilla sattui viikonlopuksi, toi työ usein pikkasen häiritsee tätä hommaa, itse hoitoalalla vuorotyössä ja lasten takia ei nyt ihan milloin vaan voi hommailla, niin joskus ovis on jäänyt hyödyntämättä kokonaan. Vaikka kävinkin torstaina ultrassa ja sain oviksen ajankohdan tietooni, niin silti testasin eilen digitestillä, etenkin kun illalla alkoi aika mielettömät nippailut ja siksi että haluan varmuuden siitä että lh-huippu tulee, siihenhän clomit eivät käsittääkseni auta, vain "kypsytykseen".

Eilen aamulla klo 6.30 tulos oli negaa, mutta iltayöllä 22.30 plussaa samoin kuin vielä aamulla 8.30, joten uskon nyt minäkin ettei se LH-huippu ihan muutamassa tunnissa katoa, eli se 1x pvässä testaus riittää, siis clearbluella. Ja nyt ei sitten muuta kuin ukkokultaa "kiusaamaan"..ei vaan, meitä ei voi ainakaan koko tänä aikana (pieni ikuisuus) ainakaan laiskoiksi syyttää kun yrittämisestä puhutaan ;o)

Naulle vielä, että jotkut eivät ole noudattaneet tuota kielto tauosta ja jopa raskautuneet heti, tuli vastaan tarinoita aika paljonkin silloin kun viimeisen km:n jälkeen sivustoja kahlailin. Ja eiks ovistikut reagoi hcg:hen ja näytä ovisplussaa, joten on varmaan hyödyttömiä jos päätätte tällä kierrolla jatkaa. Onnea matkaan =)

Mutta, nyt pitänee taas poistua, mukavaa päivänjatkoa ja tärppionnea vaan kaikille =))

teddymama kp 14/30-32

Vierailija
24/101 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yrityskerta lähtee käyntiin. Laskettu aika olisi 16.10 eli samoihin aikoihin kuin esikoisella viime vuonna :)

Ei tässä ihan tosissaa yritetä, lähinnä mun toiveajattelua. Miehen mielestä meidän pitäisi odottaa vielä pari VUOTTA. En ole samaa mieltä, niih..

Painoa pitäisi pudottaa aika reilusti. On nuo 20 raskauskiloa tulleet näköjään jäädäkseen :( Liityin jo keventäjiinki, mutta ei oikein aika riitä kirjoittelemaan sinne kaikkea mitä syö. Tietysti, jos söisin vähemmän, niin ei tarvitsisi kirjoittaa niin paljon :)

Vauva kasvaa ja oppii joka päivä jotain uutta. Ei ollut minulla aiemmin mitään kokemusta lapsista.. Pelkäsin, että onko minusta äidiksi ollenkaan. Mutta mitä vielä! Tämä pari kuukautta on ollut parasta aikaa elämässäni. Väsynyt olen ollut (koliikkia) ja parisuhdekin sen takia vähän rakoilee, mutta silti välillä tulee sellaisia käsittämättömiä onnellisuuden tunteita. Sellaisia, että nyt mulla on kaikki mitä haluan (paitsi toinen vauva :D heh) Samalla vähän pelottaa, että menetän jotain.. että lapselle sattuu jotain tai jollekin muulle läheiselle.

fanny yk1 kp3

(lasketaanko kiertopäivät ensimmäisestä kuukautispäivästä? Siis onko se kp1, kun täti tupsahtaa kylään?)

Vierailija
25/101 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun se toinen viiva on yhtä vahva kuin testiviiva, niin onko silloin otollinen aika hommailuun vai onko jo liian myöhäistä? Ja kuinka kauan sen vahvan viivan jälkeen? Mulla on päässyt unohtumaan jo nämä asiat :)

Ajattelin ottaa ovistestit käyttöön, vaikka ensimmäistä vauvaa yrittäessä en koskaan saanut kuin haamuviivoja! Testasin melkein pari viikkoa ja tärppipäivinä 2xpvässä.. ja ihan ohjeitten mukaan (ei ollut laimeaa pissaa :)) Mutta kuitenkin haluan testailla..

Muovimuki ja testit on jo allaskaapissa täälläkin :)

Vierailija
26/101 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vuorokausi sen jälkeen kun viiva on testissä ilmennyt. Vähän on testeistä epämääräistä kokemusta ainakin minulla, välillä pelkkää haamuviivaa ja välillä selkeästi testiviiva tummempi kuin kontrolliviiva. Kyllä se vähän sellaista arpomista on.

Onnea yritykseen!

Vierailija
27/101 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä Ninnin kanssa olen; eli kyllä kaksi viivaa ovistestissä tarkoittaa että on otollinen aika meneillään;)

Ja tosiaan on niiden testien kanssa ollut mullakin arpomista. Kokemusta niistä on jo esikoista yrittäessä. Silloin mulla oli ihan Prismasta ostettuja Fertest-testejä ja niihin olin kyllä tyytyväinen. Mulla on yleensä aina myös selkeät kivut oviksen aikoihin, mutta varmistaa olen kuitenkin halunnut testeillä. Nyt olen käyttänyt noita netistä tilattuja halpoja liuskatestejä ja kerran myös satsasin siihen Clearbluen digitestiin. Silloin kyllä kävi nolosti; se kallis testi meni hukkaan, kun aloitin testaamisen liian aikaisin ja sitten oviksen löysinkin liuskatestillä! Nyt on kyllä tässä kierrossa taas digitesti hommattu ja aion tehdä samoin kuin jo ollut täällä puhetta; ensin liuskatestillä ja sitten varmistus digitestillä. Voi tätä puuhaa...

Testaamista saan vielä kyllä odotella tovin, kun mulla ovulaatio on aika myöhään, vasta n. kp 18 paikkeilla...

Palaillaan taas ja onnea matkaan kaikille:)

T: eepu kp 8/28

Vierailija
28/101 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa täti olla selätetty. Olikin melkoinen sotatanner pöksyissä tällä kierroksella...

Kanssaväijyjien pohdintoihin oviksesta: siitä kun saat yhtä vahvan testiviivan kuin kontrolli on, niin menee 24-48h optimaalisimpaan hedelmöityshetkeen. Mutta kuten Ninnikin sanoi, haamujakin tulee joskus aina vaan, ja oonpa lukenut tuolta odottajien puolelta yhdestä plussanneesta jolla ei näyttänyt testit ovista koko kierrolla...

( . ) Sittenpä ei muuta kuin ovista väijymään mukien ja liuskojen kanssa, olenpa tuon greippimehunkin ottanut kaappiin. Itse aion ottaa varman päälle tällä kierrolla ja vokotella miestä joka toinen päivä melkein heti kun tädistä ei näy enää merkkiäkään ja jatkaa tonne jonnekin kp 25 asti ( ja sen jälkeen fiiliksen mukaan ;).

Kuulin just miehen serkusta ja sen uudesta tyttöystävästä, oottavat juhannusvauvaa, kiva heille %/ Katsokaa wikipediasta joko mun pärstä koristaa kohtaa "kateellinen"...

Oon täällä suunnitellut miten järkkään makkarin sit jos ja kun meille vauva joskus tulee. Kaupassa vauvanvaatteiden kohdalla pitää kiihdyttää ja olla vilkuilematta, muuten jään hipelöimään niitä varmaan sulkemisaikaan asti...

Voi mä niin odotan että meillä on lapsia ja mä saan leipoa niille pullaa ja lukea satuja ja muuta mukavaa!

Onneks on pienehköjä kummilapsia joita voi tässä odotellessa hemmotella :)

Jaahas, jos tässä vaikka lähtis pyykinpesuun ja muihin tylsiin kotihommiin, keittiön oon saanut jo kiiltämään ja alkuviikon ruoat tehtyä. :)

Jennukka-81 yk5 kp6/30

Vierailija
29/101 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mun on kyllä pakko kysyä tuosta greippimehusta :) kun siitä kaikki puhuu! Mitä sen oletettavasti pitäisi tehdä? Auttaa ovulointia, kiinnittymista vai mitä? Eli koska sitä pitäisi juoda...

Nimimerkillä otettava kyllä kaikki keinot käytöön,

Ninni yk5 kp23

Vierailija
30/101 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä olen minäkin oppini saanut ja siirrän tietojani nyt eteenpäin. Aiheena tänään siis tuo ihmeitä tekevä greippimehu. Tuota jumalten nektaria kannattaa latkia ainakin menkoista ovikseen asti, sillä se tekee hyvää limakalvoille ja (näin uskotaan) auttaa kiinnittymisvaiheessa. Toki jos mausta pitää, voipi sitä nauttia muulloinkin, mutta ainainen happamien nesteiden lipitys on toisaalta hallaa hampaille. On myös omenaviinietikan-koulukunta, joiden mukaan heidän troppinsa ajaa saman asian, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että miksi juoda etikkaa jos voi juoda mehua :D

Oppitunti päättyi, kauppaan siitä!

Jennuli-81

Vierailija
31/101 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotiin jo eilen tänne, mutta sitten sivut jumittuivat.

Eli putosin jo 2 viikkoa sitten syyskuisita, mutta en jaksanut ilmoittautua heti kun yritystä on nyt takana 1 ½ vuotta ja otti hieman pattiin. Mutta nyt taas yritetään.

Eli kolmatta yritetään. saas nähdä onnistuuko. Meillä on lapset 07/05 ja 09/06. Aika nopeastihan tämä tulisi noiden kahden pojan jälkeen, mutta kun ikää on jo 34v., niin ei ole kovin paljon enää aikaa, luulisin. Ja tulisi sitten vähän yli 3 vuotta ikäeroa nuorimmaisen ja vauvan välillä.

ON ).(: Tänää tuli juuri vahva ovisplussa, joten eikun puuhailemaan sitten illalla. Ja huomenna minulla on gyne, kun on epäilty endoa ja menkkaivut on muuttuneet nyt kahden kierron aikana niin koviksi, että menen varmuuden vuoksi käymään (kivut alkaa jo viikkoa ennen menkkojen alkua).

Hyvää viikon alkua ja plussaonnea! =)

Kp 14/28-30, yk 18

Vierailija
32/101 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki!

Olen tänne sivustoille muihin pinoihin aika paljonkin kirjoitellut, mutta nyt siirryin sitten tänne, kun jätimme ehkäisyn pois jo nyt, aiemmasta suunnitelmasta poiketen.

Eli meillä vasta yk1 menossa, ja esikoista toivotaan. Tuntuu oikeastaan pelottavalta lukea kaikista ovistesteistä ja muista. Tulee väkisikin sellainen olo, että olenkohan missannut jotain: minä kun luulin, että vauvan tekemiseen tarvitaan vain mies, eikä mitään tikkuja... Ei vaan, tiedän kyllä, ettei raskautuminen ole niin helppoa kuin koulun terveystiedon tunneilla annetaan ymmärtää.

Jätimme ehkäisyn jo nyt pois (olen kai jotenkin taikauskoinen, kun en halua sanoa, että "aloitimme yrityksen" vaan "jätimme ehkäisyn pois") juuri sen takia, että olen ihan varma, ettei ekasta kierrosta vielä tärppää. Yhtenä monista syistä erittäin epäsäännölliset kuukautiset... Kuitenkin huomaan laskevani päiviä ja ajattelevani jatkuvasti vauvaa.

Odottelen tässä samalla juuri kuulevani vauvauutisia Lapista: serkkuni pitäisi syntyä hetkellä millä hyvänsä, ellei sitten ole jo syntynyt.

Mutta eipä tässä muuta kuin kovasti plussatuulia kaikille!

deeli yk1, kp 14/24-37

Vierailija
33/101 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin loppukuulle la menis jos olis mennäkseen...

Täti vielä kylässä, joten menee vielä pitkä oviksen odotteluun ja piinailuun, tässä vaiheessa ei vielä jaksa kirjoitella...

Mutta hengessä mukana!=)

Sofi yk9 alkanut

Vierailija
34/101 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrimmin kiittää Jennuli! Pistin juuri äsken miehen asialle kauppaan, ei kai siitä mitään haittakaan ole vaikka litkisi jo vaikka ovis jo menikin. Ja jos mä hoidan nämä tuskalliset kuumeilut (tuntuu, että tuota miestä ei juuri kuumeilut häiritse, hän vai toteaa, että tulee kun on tullakseen), niin mies saa kyllä toimittaa kaikki taikayrtit pöytään... :)

Tervetuloa deeli: et ole missannut mitään, yritä rauhassa vaan, mieshän se periaatteessa ihan vain riittääkin! :) Älä heti laita rahojasi testeihin turhaan. Biologisestihan raskautuminen taitanee olla mitä monimutkaisin prosessi kaikkine kiinnittymisineen yms yms - mutta kummasti se vaan tuntuu silti suurimalla osalla onnistuvan. Eli kai se on niin, ettei pitäisi ottaa turhia paineita. Mutta sanoisin, jos ei ala 3-6 kk kuluessa tärppäämään, niin kyllä ovis-testit on ihan hyvä apu siinä, että tietää ainakin yrittäneensä suurinpiirtein oikeaan aikaan. Varsinkin jos on epäsäännölliset kuukautiset (niinkuin myös allekirjoittaneella...)

Tervetuloa 2poj: täytyy kyllä sanoa, että en usko, että sulla on mitään hätää. Kaksi lasta kertoo, että kaikki varmasti toimii ihan kunnolla. Eikä 34-vuotias ole mielestäni näinä päivinä ollenkaan vanha kolmannen lapsen yrittäjä! Päin vastoin - olet suhteellisen nuori kolmannen lapsen yrittäjä! Ajoituksestahan se on kaikki kiinni, nyt vain rentoudut ja suhtaudut sillä miesten tyylillä, että tulee kun on tullakseen :) Koitan tässä itsekkin omaksua tätä leppoisaa tyyliä...

Nyt odottamaan miestä kaupasta ja sitten töllön ääreen katsomaan Helppoa Elämää. Plussatuulia ja sinnikästä yritysonnea kaikille!

Ps. omasta navasta sen verran, että osaako kukaan sanoa, että JOS olisi raskautunut, niin mitkä "pitäisi" olla ensimmäisen raskausviikon oireet? Millaisia nämä kiinnityskivut ovat joista ihmiset puhuvat? Tässä on sellaista pientä jomotusta, mutta ei mitään sellaista mikä nyt ei voisi olla ihan mitä tahansa. Tuskallista odottamista, vaikka jotenkin mulla on tunne, että ei tärpännyt tällä(kään) kertaa :(

Vierailija
35/101 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin aika hiljaista ollut tähän asti. Ehkä tämä puolesta kuusta alkaa taas vilkastua piinaviikkojen myötä... Toivotaan että mahdollisimman monen piinailut päättyisivät ilonkiljahduksiin ja odotus-puolelle siirtymiseen.

Itse huvittelin lukemalla synnytysasiaa-osastolta miesten älynväläyksistä h-hetkellä ja nauroin kolme päivää (tai paremminkin yötä) kippurassa niille jutuille, suosittelen synkkien hetkien piristykseksi. Otin ja copy-pastetin parhaista jutuista parikymmentä sivua wordiin, katsotaan miten ja missä niitä pääsen vielä hyödyntämään. Ainakin voin pitää miehelle omaa synnytysvalmennusta jos tässä joskus vielä niin pitkälle päästään... Voisin kuvitella hänen juuri lohkaisevan jotain kuolematonta, tyyliin ".Purrrrista perrrseellä, Silakka!" (Kummelista) ja minun pätkivän tästä hyvästä kuonoon tai mihin ikinä ehtisin osua...

No joo, siihen mennessä pitäis enää hoitaa itsensä raskaaksi ja pitää beibi sisällä tarpeeks monta viikkoa. Asia kerrallaan :)

Jennukka-81 yk5 kp7/30

Vierailija
36/101 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heij :)

jaiiiikkksss.....nyt ne kauan odotetut tärppipäivät lähestyy..tai siis ainakin pitäis ?:| simpat laitetiin 10pvä jo matkalle ja pelottaa että uutta satsia ei ehitä ennenku ku oili saapuu...nyt nimittäin työvuorot ei mene yhtään yksiin :( surkea...vihdoinki se eka "yritys"kausi ja sit ei olla kotona oviksen aikoihin... no toivoa vielä on..ehkä jos avokki ehtis töiltään keskiviikkona niin vois sattua hyvään saumaan ja jos ei oili silloinkaan vielä ole tullu niin sitte kyllä menee toivo tältä kuukaudelta :( surkia kun ei voi kauheesti patistella avokkia kun ollaan vaan: Tulee jos on tullakseen-linjalla B-)

hmm...tuossa kalenteria just tutkin ja ilokseni huomasin että mullahan on lauantaina aamu vuoro...eli illalla vois vielä olla mahdollisuuksia myös viikonloppuna :x

no nyt loppuu tää omaan napaan tuijottelu ;) mites teillä muilla tietoa tärppipäivistä?...onko ketään jolla myös tällä viikolla? eli sitten yhtä aikaa jännäilemässä... pitääpäs munkin heti mennä piristämään itseäni noilla jennukan jutuilla..kuulostaa kivalta :D

ainiin ja yritän myös parhaani mukaan koko ajan hokea itselle että ensimmäinen yritys...ei varmasti tärppää heti...älä elä pilvilinnoissa!!!!! :D

ja kun tuo oletus miehillä on ilmeisesti melko kova omista simpoistaan ja lisääntymis nopeudesta...niin taitaapa tulla herra meillä sitten melko rytinällä alas...ja ehkäpä tämä tjottailu muuttuu sitten senkin mielestä ihan yritykseksi muutaman kuukauden päästä ;) tai mistäpä sitä tietää..jos se vaikka oliski oikeessa :D

rosmariini yk1kp11/22-?

Vierailija
37/101 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla täti selätetty. Loppuviikosta tai ensiviikon alussa onkin sitten jo tärppipäivät tiedossa. Varasin aikaa lapsettomuusklinikalle.. menee vaan seuraavan kierron puolelle sitten jo, koska piti saada vapaapäivä itselle ja miehelle. Joten ei kannata odottaa kuulumisia sieltä vähään aikaan.

Tilasin clearbluen digitaalisen ovulaatiotestin, että pääsee tässä kierrossa testaamaan ovuloinko vai en.. eli varmistus siitä mikä se joka kierron ovishaamu kp10-12 paikkeilla on.

Moona yk6, kp5/25-27

Vierailija
38/101 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aamulla tilasin sitte gynen itselle, että pääsee katsastamaan onko kaikki ok tuolla alempana...=) Tilasin sitte yksityiselle, kun en tk:hon halua ja meidän kaupungissa ei oo omaa gyneä, voitteko kuvitella...=/ Asukkaita kuitenkin 15tuhatta, että luulis ny että asiakkaita olis...

No kuiteski, sain ajan kuun lopulle, menee vielä tämän kierron sisään. Gyneä odottaen siis...=)

Täti muuten tajus häipyä ajoissa tässä kierrossa, ees jotain hyvää...=)

Sofi kp4/28-37 yk9

Vierailija
39/101 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä aamuna gynellä menkkakipujen takia ja että epäiltiin endoa. Loppujen lopuksi gyne ei löytänyt myomia tms. (katsoi ultralla ja teki sisätutkimuksen). Oli "kiva" mennä tutkimukseen kun jomotti alavatsaa ihan älyttömästi. Ja selkäkin oli kipeä. Ultrassa näkyi puhejnnut keltarauhanen, eli ovis oli jo ohi. Eli eilen sain vahvemmat viiva ovistestiin ja illalla puuhailtiin, mutta silti epäilen, että puuhailut jäi liian myöhäisen ajankohtaan. Tänän aamuna särki tosi paljon alavatsaa (ja selkää), joten keltarauhanenko siellä puhkesi..? Ehdotti menkkakipuihin minipillereitä tai kierukkaa, mutta eihän se nyt tule kysymykseenkään! Ja ehdotti myös taukoa tähän yrittämiseen, jonka kannalla itsekin olen ollut. Eli yritetään vielä tämä kierto ja sitten jään tauolle. Ja gyne ei vielä kirjoittanut lähetettä tarkempiin endotutkimuksiin vaikka sanoi, että VOI olla endoa joka ei vielä näy. Mutta näin.

Sofi121: Minäkin kävin yksityisellä. Senkin takia että saa ajan nopeammin. Mutta maksoi aika paljon.. Yhteensä 133e!! Mutta kaipa siitä tutkimuksesta jotain hyötyäkin oli.

Kp 15/28-30, yk 18

Vierailija
40/101 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deeli meillä ekaa tehdessa samoja mietteitä..."järkytys" oli sitten kova, kun ekakerralla napsahtikin. Toinenkin tuli alkurask.km jälkeen heti tokalla yrittämällä. Silloin ekalla ja tokalla jotenkin toivo, et ois mennytkin pitempään niin oilisi kerinnyt ajatukseen sopeutua, mutta ei kun heti vaan napsahti...nyt kolmatta kuumeillessa ei enää tämä odottelu olisi niin välistä, mutta tietenkin murphyn (miten lie tavataan) lailla nyt sit varmaan saa tosissaan kiertokierrolta vaan YRITTÄÄÄÄÄÄÄ ja ODOTTAAAAA!!!

Jennuli täällä kans on tarkotus pupuilla jokatoinen päivä ja oviksen seutuun parikin päivää peräkkäin...Ei sitten ainakaan simppojen puutteesta ole tässä kierrossa homma kiinni!

ON. Ovista odotellessa siis pupuilu aloitettu. Kp:t nyt 8 ja ovis oletetusti 10-12 päivä tienoilla. Greippimehuu litkitty, 3. litra menossa. Nyt sitten pitäisi osata rentoutuu...Stressin tai esim. sairauden takiahan elimistö voi jättää oviksen myöhemmäksi tai jopa väliin, joten pitäisi nyt osata rentoutua ja helliä, lelliä itseään ja (kuitenkin) nauttia tästä odottamisen odottamisesta. Joskus tuolla aikaisemmin menin sanomaan, että nautitaan nyt viimeistä kertaa, kun on viimeinen kerta ja luontoäiti päättikin sit varmaan antaa oikein koko rahan edestä :).

t. wilukisu yk 4 kp8/24-26