Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv( LOKAKUISET )vvvvvvvvvvvvvvvvvvv

05.01.2009 |

Pistetäämpä pino pystyyn, kun ei valmiina näkynyt

Täti tuli eilen ja toivottavasti nyt pääsis kunnolla yrittään. Kaks kiertoa ollut 40 päiväisiä 30 sijaan. Hcg on ollut koholla, syyks ei oo löytynyt kuin kysta. Ke meen polille.

La ois laskurin mukaan 11.10, jos nyt onnistais.

Onkos muita lokakuun vauvaa kuumeilevia?

nau kp2/30 tai 40

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! elikkäs noista gynejutuista kiinnostuneena nyt sitten aloin miettimään että pitäiskö munkin käydä..

pillereiden lopetuksen jälkeen en ole käyny ja mietin, että ootteko te ihmiset käyneet gynellä jollain perustarkastuksella kun ootte yrityksen aloittaneet? mulla siis ois pitäny käydä tässä kuussa ja samalla uusia resepti vaan kun en nyt nitä pilsuja tarviikkaan niin en sitten mennyt koko tarkastukseen..taidan kuitenkin varata sen ajan varmuuden vuoksi, koska mulla oli kerran papa näytteessä jotain pientä häikkää joka hoidettiin antibiootilla..mutta suositeltiin seuraamaan asiaa. tästä on kyllä jo vuosia aikaa eikä sen jälkeen ole mitään ollut testeissä... kerran vuoteen oon käyny tutkitutettavana.(olipa vaikee sana..menikö ees oikein)..paitsi nyt..

Vierailija
42/101 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän alkaa monilla olla tärppipäivät käsillä, itselläkin kp 10/28. Kiva kun on sitten piinaviikolla seuraa :)

Tosin mulla on jostain syystä hormonit jotenkin sekaisin kun tissit ollu kipeet koko kierron ja kp8 tuli jotain tiputteluvuotoa. Miks just nyt pitää elimistön ruveta temppuilemaan! Olen kyllä ollut flunssan ja kuumeen kourissa viikon verran. Taidan sittenkin tilata ovistestit.

Tärppionnea kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kaikilla muilla tässä ketjussa taitaa olla ovikset käsillä, joten en tiedä olenko väärässä ketjussa kun mulla on jo piinaviikko tässä meneillään. Kp on siis jo 26/27-33, ja dpo 5 tai 6. Mutta ei kai se mitään, samassa veneessähän tässä ollaan loppuen lopuksi kaikki!

Mun piinaviikko tulee kyllä venymään kahdesta syystä: ovis tuli melko myöhään joten epäilen, että kierrostakin tulee melko pitkä JA jos menee yli 33 päivän niin en uskalla kyllä silti testata ihan heti, edellisistä pettymyksistä on kyllä oppinut sen että liian aikasin on aivan turha testata.

En ole voinut estää itseäni vähän lueskelemasta raskauden tyypillisiä alkuoireita. Yllättäen niitä on ollut kyllä jos jonkinlaisia, tässä lyhyt lista niistä mitä olen löytänyt: päänsärky, alavatsaviillot, alaselkäkipu, lämpö, yökötys, finnit, metallin maku suussa, rintojen aristus, vessahätä, väsymys, limaneritys, mielialan vaihtelut, palelu JNE JNE...

Kenellä ei olisi noista oireista vähintään 3-4 aina ennen tädin kylään tuloa? Kysyn vaan. Mulla on ollut nyt kaksi päivää kovat alaselkäkivut ja viiltelyitä silloin tällöin mahassa, mutta ne voi olla ihan mitä vaan kyllä (ja voin kuvitellakin noi viiltelyt tietysti). Rinnat taas ei ole yhtään arat, eikä ole yhtään paha olo. Ja tuntuu, että monella noi rintojen kivut on ollut just ensimmäisiä oireita.. No ei pidä ajatella, ettei toiveet nouse.

Kaikille kovasti onnea tärppipäiviin, muistakaa olla ahkeria! Tavarat sisään ja sitten vähän aikaa lantio ylhäällä :) - luin jostain, että nopeinkin siittiö saavuttaa munasolun vasta 45 minuutin päästä - ja viimeiset vasta 12 tunnin päästä!! On ne aika uimareita, niin muistakaa helpottaa niiden matkaa vähän... :))

Vierailija
44/101 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on mennyt ihan eri pään limojen tarkkailussa kuin olin suunnitellut... Ihana nuha! No, onneksi ovis on vasta tulossa, toivotaan että olokin paranee sitä ennen. Toivottavasti sullakin tiisus kroppa kuntoutuu coitos-päiviin mennessä ;)

En olekaan ennen saanut ovista kiinni, kun en ole jaksanut niin säännöllisesti metsästää, enemmänkin oon luottanut omiin tuntemuksiin asiassa. Mutta nyt ajattelin olla tarkkana ja katsoa että ovis varmasti tulee, kiertojakin kun on takana jo joitakin. Osaan sitten kertoa jutut oikein gynelle, jonne moni olikin matkalla/käynyt jo.

Rosmariini: mulla sama tilanne, olen käynyt tähän asti vuositsekissä pillereiden uusinnan yhteydessä, joka on yleensä ollut joulukuussa. Nyt ajattelin kattoa tän kierron ja tikuttaa oviksen ja varata aikaa sitten. Kai sellaista "alkukatsastustakin" suositellaan, näin muistan lukeneeni paristakin paikasta.

2poj@näiti: vai että vika yrityskiekka ennen taukoa, pidetään nyt sitten varpaatkin pystyssä ja ristissä että tärppäisi"

Moonalle ja Sofille onnittelut sukulaisvierailun päättymisestä, ne tuntuvat aina yhtä pitkiltä ;)

Wilukissa: sä olet saanut ihailtavasti mehua uppoamaan, mulla ton Valion greipin kanssa lieviä alasmeno-vaikeuksia, kun en muutenkaan niin kirpeästä mausta pidä.

Ninni77: Joo, on aika huvittavaa tää oman kropan tulkinta ennen menkkoja kun tunnustelee mahd. raskausoireita, mä olen jopa saanut kasvatettua ruokahalua ;) (mä on siis aina nälkäinen menkkojen aikaan, varsinkin aamuisin, mutta jotenkin olin sen "unohtanut") Yritetään olla tosi ahkeria, meillä kun yleensä tuo petivaatteiden pehmitys tehdään iltasella ennen nukkumaanmenoa, niin en ole nyt enää noussut puuhailuken jälkeen pystyyn ollenkaan, vaan makoillut ja yrittänyt vielä supistella lantionpohjalihaksia, että saisin uimarit imaistua oikein villiin virtaan sisään päin! Mentaalia, tiedetään.

Nytpä ei muuta kuin flunssadouppaukset naamariin ja unta palloon, pakko mennä huomennakin töihin kun siellä on niin sanotusti tilanne päällä eikä nuppi anna silloin jäädä kotiin huilimaan vaikka varmaan pitäisi... Huomenna onneksi lyhyempi päivä, sillä tiedolla elän :)

Jennuli-81 yk5 kp9/30

Vierailija
45/101 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennuli - ei sitten yhtään mentaalia, samaa on tehty täälläkin, lähes joka yrityksellä. Mutta ei ole vielä auttanut kyllä sekään :(

Kun nyt olette muut ovis vaiheessa, niin täytyy vielä sanoa, että älkää te muut nyt tehkö samaa virhettä kun me: elikkä pupuiltiin monta päivää putkeen ahkerasti, mutta tietysti kävi sitten niin, että ovis tuli tuossa ihan loppuvaiheessa vasta ja sitten oli jo jaksamiset heikolla tolalla. Se oli vähän siinä ja siinä että ehtikö ovikseen. Sitten ei vain enää pystynyt, ei tässä nyt sentään mitään koneita olla... :) Aloitettiin siis liian aikaisin ja aivan liian innokkaasti. Ei tämä ollut varmaankaan kovin viisas "strategia": kai se miehen tuotosten laatuunkin ja määrään vaikuttaa.

Pitää varmaan siis ensi kerralla muistaa, että määrä ei korvaa laatua...

Ovistuulia teille!

Ninni yk5

Vierailija
46/101 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä sanon, että mies toi Rybb&Deckersia, ja se on ihan hyvää. Kokeilkaa sitä ensi kerralla jos valioon menee maku...

Vierailija
47/101 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hormonit on nyt kyllä tosiaan sekasin, kp10 vaihtu kp1! Tai siis eilen taas tiputteli ja yön aikana alko ihan kunnon vuoto. Samalla loppu rintojen aristus ja muutkin tätiä edeltävät oireet. Eli oletetaan nyt sitten että kierto oikeesti alko alusta, mutta lokakuisissa pysyn.. jotenkin on fiilis että tulen roikkumaan tällä haaveilupalstalla pitkään...

Minä siis tulen täältä perästä ja jännään teidän lähestyviä piinapäiviä..Ja hommaan ne himputin ovistestit..

Noista raskauden oireista.. mulla oli sillon esikoista odottaessa just semmonen olo kun aina menkkoja odotellessa, mutta lisäksi mittasin lämmöt ja vaikken ollut kipeä, lämpö pysyi 37 asteessa monta viikkoa, siis jo pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa.

tiisus yk1/2 kp1

Vierailija
48/101 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitti myös RB-vinkistä, jos vaikka putois vähän helpommin... Te olette selvästi olleet ylikunnossa kisojen aikaan, mutta toivotaan että hyvä pohjatyö hyödytti jotenkin. Jos ei, niin ens kaudelle sitten viisaampana :)

tiisus: ehkä sun täti-hormoonit luulee että sä matkustit kaamoksen karkotukseen Australiaan ja toimii nyt päinvastoin? Näytät niille nyt kartasta missä olette ja käsket skarpata vähän! Sukulaiset on joskus ärsyttäviä...

( . ) Ei flunssa hellitä, päinvastoin. Huominen sairista, ainakin saan levätä. Tää ja viime viikko oli kyllä töissä sellaista bakteeri-kylpyä että ihme olis jos oisin terveenä päässyt ens viikkoon. Ainakaan en voi teitä tartuttaa...

Niisk!

Jennuli-81 yk5 kp 10/30

Vierailija
49/101 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin tuolta syyskuisista minäkin vihdoin, menkat oli 5-6 päivää myöhässä ja ehdin siinä tehdä elämäni ekan raskaustestinkin, negan tietysti. Ensimmäistä siis yrityksessä. Nyt edessä tyyyylsät 2-3 viikkoa koska ovis ainakin viimeksi oli vasta kp 19 - ja sen testaan Clear Bluen digitestillä jonka nimeen vannon.

Monilla näyttääkin jo tärppipäivät lähestyvän, voimia niihin!

yk 6 kp 1/30-36?

Vierailija
50/101 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin siihen tulokseen että piinaviikko on maailman ihhottavin viikko. Töissäkin on vaikea keskittyä muuhun kuin piinaamiseen. Toivoisi melkein jo, että se täti sieltä kurvaisi sillä ferrarillaan, jotta pääsisi tästä piinasta.

Tiisus: sullapa jäi kierto oudon lyhyeksi, oletko juuri lopettanut pillerit? Pidetään peukkuja, että tällä uudella kierrolla on sitten jo vähän enemmän pituutta, että voi tärpätä!

Tervehdys Mamakolle, myöhässä tuleva täti on kyllä pirullinen - kun se kerran on niin ei-toivottu vieras, niin voisi edes olla kohtelias ja saapua ajoissa! Mutta ehkä tämä lokakuisten pino on nyt sitten se pino, missä niitä plussia kohta jaellaan! Muta hyvä, että vannot ClearBluen nimeen, koska sitä käytän kyllä ensi kierrossa myös minä (siis jos ei nyt tärppää). Miten oot sitä käyttänyt, ootko ensin "esitestannut" jollain mulla ja sitten varmistanut ClearBluella?

Omassa navassa ei muutoksia. Lämpötila 36,4, joka voi olla kaiketi ihan normaali lämpö ovulaation jälkeen loppukierron. Edelleen samat "oireet", eli alaselkäkipu ja vatsan pienet viiltelyt. Voi olla ihan normaaleja tätiä edeltäviä oireita, tosin pidän outona kun koskaan aiemmin ei mulla ole menkkakipuja ollut päiviä ennen... Kivut ovat aina alkaneet mulla noin 2-3 tuntia ennen tädin tuloa. Mutta eipä tässä ole vielä kovin kauaa oltu poissa pillereistä, että nykytila voi olla siis eri. Edelleen mulla on nimittäin jostain syystä sellainen tunne että ei ole pikkupullaauunissa. :(

Se omasta navasta. Jennuli, koska sulla on tärppipäivät odotettavissa? Testaa tosiaan RD:n G-mehu ja muista myös foolihappo :)

Ninni piinan kourissa kp 27/27-33, dpo 6 tai 7

Ja vielä yksi kysymys: tuosta lämpötilan mittaamisesta, onko kenelläkään tietoa, että mistä se pitäisi mitata (älkääkä vain herran nimessä sanoko mitään peräpäätä...) ja mihin vuorokauden aikaan?

Vierailija
51/101 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(hauska nimimerkki muuten!) lokakuisiin, kurjaa että täti tuolla tavalla temppuili ja antoi toiveiden nousta. Piinaviikot ovat nimensä veroisia, totisesti!

Samaa mieltä on varmaan myös Ninni, onnea ja tsempit, mielenrauhaa on turha toivotella tässä vaiheessa... Mulla on se käsitys että lämmöt pitäisi mitata aamuisin, aika lailla samoihin aikoihin ja samasta paikasta, että ovat vertailukelpoisia. Perärööri ei siis pakollinen : _ D *nauraa vedet silmissä* vaikka mitäpä sitä ei olisi valmis tekemään :)

Sen verran vielä Ninni sun kipu-pohdinnoista että mulla on tullut kierto kierrolta menkat kauheammiksi sitten pillereiden lopettamisen, vähän oikeasti pelottaa mitä tässä on vielä tiedossa. Eli voi olla että sullakin vaan oireet lisääntyy, mutta toivotaan tietysti että näin ei olisi ja että ne liittyy siihen toiseen vaihtoehtoon!

Omat piinailut vasta eessä päin, luulisin että oili tulee siinä kp18 nurkilla eli viikon päästä, mutta kuten sanottu, tämä on mutu-tietoa. Ylihuomenna aloitan liuskatesteillä pelaamisen niin sittenpä nähdään.

nuhanenä Jennuli yk5 kp11/30

Vierailija
52/101 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni: minä ainakin ihan kainalosta mittailin lämpöjä sillon aikanaan. Pari-kolme päivää ennen tädin oletettua vierailua alko lämpö kainalosta mitattuna olla noin 37,1 ja pysy sillä tasolla vielä pari viikkoa plussauksen jälkeen. Aion viihdyttää itseäni piinaviikolla taas lämpöjen mittailulla.

ON pillerit jätin pois jo loppuvuodesta ja ihan jämptisti tuli luomumenkat kp28, mutta taisin nuolaista ennen kuin tipahti ja kierto vielä sekaisin. Nyt kuvittelen tuntemuksista että oikea täti on kylässä. Järeät aseet otettu käyttöön: beroccaa juon päivittäin foolihapon ja tietty muidenkin vitamiinien vuoksi ja greippimehua on myös litkitty jo valetädin vierailusta alkaen. Ja ovitikut käyn ostamassa tänään, ajattelin alkaa tikuttamaan kp10.

tiisus kp2/28

Vierailija
53/101 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän asti pysytellyt poissa lokakuun pinosta, vaikka yleensä olen kyllä kuukausipinoihin kirjoitellut. Otti putoaminen syyskuisista melkoisen koville... Yk 6 on meneillään ja toista lasta kuumeillaan.

OVISaika on käsillä ja liuskatesteillä olen yrittänyt ovista metsästää. Tiistaina sain tasavahvat viivat, keskiviikkona testiviiva oli selvästi kontrolliviivaa heikompi, mutta eilen torstaina sitten taas testiviiva oli hyvin vahva (selkeä ovisplussa). Ota tästä nyt sitten selvää... Taidan ihan mielenkiinnosta testata vielä tänään. Tämä kierto on vasta toinen, jossa meillä on ovistestit käytössä, mutta alan jo olla valmis heittämään testeillä vesilintua - jotenkin tuntuu, että testailusta ja tulkintayrityksistä tulee vain ylimääräistä stressiä. Taitaa joka toinen päivä pupuilua -metodi sopia meille paremmin. Tai sitten hankin sen paljon kehuja keränneen digitaalisen testin.

Yksityiselle GYNELLE ajattelin hakeutua, jos tämä kierto ei tuota tulosta. Mulla on vähän ollut huolena menkkojen niukkuus ja lyhyt kesto (3-4 päivää, joista 1-2 päivää vuotoa, muuten vain tuhrua) hormonikierukan poiston jälkeen, joten mietityttää, jääkö kohdun limakalvo jotenkin epänormaalin ohueksi. Ehkä gyne voisi ultralla vähän tarkistaa tilannetta. Osaisiko joku sanoa, missä vaiheessa kiertoa gynellä kannattaisi käydä? Myös gynesuosituksia otetaan vastaa: onko hyviä kokemuksia helsinkiläisistä gyneistä (mielellään keskustan alueelta tai metroradan varrelta)?

Hyvää viikonloppua!

valpuri 16/28-35

Vierailija
54/101 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tänne jo pari kertaa yrittänyt kirjoitella, mutta mulla jotenkin nää sivut tökkii ja kirjoitukset ovat hävinneet tuhkana tuuleen :(

Ninni tais kysellä noista lämpöjen mittauksesta, aamuisinhan niitä tulis mittailla, ennen ylösnousua ja jos mahdollista niin noin samoihin aikoihin päivittäin, siis kierron jokaisena päivänä. Mittauspaikat suu tai emätin ;) ja sitten mun omaan mittaustekniikkaan..aloitan mittaamisen vasta muutama päivä ennen ovista, hieman ennen ovistestailun aloittamista ja mittailen kyllä ihan kainalosta, enkä tunnilleen samoihin aikoihin, vaan silloin kun satun heräilee..ja oon siis mittaillut pitkään ja tulokset on ihan vertailukelpoisia ollut keskenään. Että näin..

Valpuri, gynelle kannattaa mennä n. kp 10-12, jos pitkät kierrot niin kp 13-14:kin käy. Mulla clomit apuna raskautumiseen, kierrot niiden kanssa olleet noin 30 ja follikkeliultrat on ollu n. kp 12, jos siellä on ollut folli näkyvissä ja kunnolla kasvanut niin gyne on pystynyt määrittelemään oviksen aika tarkkaan, samalla mittaillut kohdun limakalvon paksuuden, joka mulla usein ohuenlainen, siksi varmaan tää raskautuminen näin takkuilee...

Mulla alkaa ensi viikolla todellinen piinaviikko, varmaan aloitan testailun jo keskiviikko-torstaina, jolloin dpo 11. Lämmöt on korkeella ja kaiken maailman oireitakin on, mutta todennäköisesti itsekuviteltuja ja mielikuvituksen temppuja kaikki ;)

Kaikille ++++puhuri ja piinailijoille rauhaa ;)

Teddymama kp 20/30

Vierailija
55/101 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti vaan kirjoittelen.

Koko viikon ollut ylävatsa kipeänä ja selvisihän se syykin tänään: vatsa aivan sekaisin! Eli vatsatautia ilmeisesti. käytiin eilen pojan kanssa tutustumassa päiväkotiin ja keskiviikkona myös, niin sieltäkö sitten tuli.. ? Nyt en kyllä usko, että tärppi olisi tapahtunut. Vaikka eihän sitä vielä voi tietää.

Ja koko viikon on ollut selkä tosi kipeä ja eilen oli pakko ottaa siihen burana, joten plussahaaveet lienee vaan haavetta. :/

Anteeksi omanapaisuus, mutta on pakko mennä vaakatasoon.

Tsemppiä kaikille! =)

Kp 18/28-30, yk 18

Vierailija
56/101 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clearbluen ovistestillä testailin tänään. Sen mukaan liuskatestien ovishaamu olisi oikeasti ovulaatio, jee! Eli voinen luottaa siihen, että lh-piikki on tarpeeksi suuri ovulaatioon, vaikka liuskatestillä tulos onkin hyvin hailakka. Ei muuta kuin pupuilemaan siis. ;)

Onko muuten muilla ovullatio säännöllisesti vuorotellen eri kierroissa eri munasarjoissa... itsellä nimittäin oviksen aikoihin vataskipua 12h-2päivää (kerran 8pv..) on vuorotellen ollut oikealla ja vasemmalla. Luulisi, että ei se niin säännöölisesti menisi, että joka toinen kerta munasolu irtoaa oikealta ja joka toinen kerta vasemmalta. Ja toinen hassu asia on, että edelleen kierrot on olleet vuorotellen 27 ja 25pv... nyt siis pitäisi olla 25pv kierto. Ja oviksen ajankohdalla ei ole sen suhteen näköjään säännöllisyyttä. Ovis on omassa rytmissään kp10-12. Kylläpä sitä tulee laskettua ja tuijotettua omaa napaansa. :D

Moona yk6, kp10/25-27

Vierailija
57/101 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautia ja flunssia, ikävää, parannelkaa itseänne te kekä olette kipeinä, toivottavasti menee nopeasti ohi eikä osu parhaille yrityspäiville!

Joku (sori, unohdin jo kuka) kirjoitti, että niukat menkat ohentais limakalvoja, mikä vaikeuttais raskautumista. Uutta tietoa mulle, pitäiskö sellasessa tilanteessa huolestua? Onko muilla kokemuksia tästä?

Ninni kyselit, testaanko Clear bluen lisäksi muilla testeillä. No testi ylipäätään oli ekaa kertaa käytössä viime kierrossa, ja tässäkin kierrossa aion käyttää vaan sitä. Niin helppoa ja vaivatonta. Jos alkaa näyttää että ovis on eri kierroissa ihan eri aikaan ja testejä tuhlaantuu hirveä määrä per kuukausi, pitää varmaan ottaa jatkossa joku edullisempi systeemi käyttöön. Jotenkin vaan en haluis siihen viivojen vertailuun lähteä, se mielikuvitus tuppaa laukkaamaan aika vauhdilla kun toiveet on kovat...

Koska itelläni ei lähiaikoina tapahdu yritysasiassa vielä mitään, niin ajatus lähti laukkaamaan vauvanteon biologiasta sivuun. Kiinnostaisi tietää, että ketkä kaikki tietävät, että yritätte vauvaa? Oletteko kertoneet jollekulle? Etenkin ekaa vauvaa yrittävät, tietääkö perhe- tai ystäväpiiri asiasta?

Mamako yk 6 kp 3/30-36?

Vierailija
58/101 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valpuri: kiva kun liityit, vaikka tietysti olisi toivonut että olisi jo tärpännyt. Toi tippuminen on aina raskasta, varsinkin kun pitää sitten taas odotella monta

viikkoa. Mutta täällä ainakin riittää näitä kohtalotovereita... Luin kirjoitustasi siitä, että limakalvo voi jäädä liian ohueksi - ja tietysti, tulin heti siihen johtopäätökseen, että mulla on varmasti juuri tuo ongelma. Menkat ovat nimittäin aika lyhyet täälläkin, mutta en mä edes tajunnut, että siitäkin vielä voisi muodostua ongelma! Tuntuu, että koko luontoäiti on tätä hommaa vastaan *huokaa syvään ja raskaasti*... Että samoin kuin sinulla niin alkaa kyllä tässä tuntua, että kai se on paras aika pian gynelle mennä. Itsekin kaipailisin gyne-suosituksia Helsingistä. Niin ja Valpuri, jaan ärsytyksesi noita viivatutkintoja vastaan - luottakaamme siis joukolla ensi kerralla digitesteihin :)

Tiisus: jos lopetit vasta loppuvuodesta menkat, niin sun lyhyt kierto voi hyvin olla vielä sitä perua. Elimistö voi olla sekaisin kyllä vähän aikaan. Toivotaan että alkaa nyt tasaantua.

Teddymama: lämpöjen osalta olen tehnyt juuri samoin, eli mittailut lämpöä aamuisin kainalosta noin muutamaa päivää ennen ovista alkaen. Mutta en ole pystynyt myöskään vielä säännöllisyyteen, vaan lähinnä se menee sen mukaan milloin sattuu heräämään. Joten mitään kovin hyvää selkeää kaavaa en ole vielä saanut aikaan näistä lämmöistä. Sulla onkin hyvä apuväline, jos olet saanut lämmöistä tuollaisen kivan tärppäämisen avustajan...

Jennuli: voit olla hyvin oikeassa, että nämä voivat olla menkkakipuja olleet. Täti on kyllä tullut pillereiden jälkeen mullakin aina vaan ilkeämpänä ja ilkeämpänä, mutta tähän mennessä sentään kipujen kesto oli vielä sama (alku noin 2-3 h ennen ja kipuja ensimmäinen ja max. toinen vuotopäivä) vaikka kipujen laatu olikin pahentunut. Mä haluan irtisanoa tän sukulaissuhteen, suku on pahin!

Omassa navassa muutoksia sikäli, että nyt ei ole tänään mitään tuntemuksia. Neljä päivää mahan vihlontaa ja selkäkipuja - ja nyt - ei mitään, nothing, nada. Niin hermoja raastavaa!! Jos siellä jotain oli, niin voi olla että se sitten meni :( Tätiä odottelen tässä siis alkavaksi keskiviikkoon mennessä. Nyyh.

Tervehtymisiä ja ovis-onnea!

Ninni yk 5 kp 29/27-33, dpo 8 tai 9

Vierailija
59/101 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona, sulle piti vielä mainita, että kyllä mulla on ainakin ollut samoja tuntemuksia, että ovis tulisi vuorotellen. Eikö se olisi ihan luonnollistakin, että niin olisi? Nyt ainakin tiedät, että molemmissa on tehokasta toimintaa :)

Mamako: Kyselin myös juuri tästä lyhyiden menkkojen ongelmasta, koska mullekin oli aivan uutta tietoa eikä ollut tullut edes pieneen mieleeni. Ehkä joku viisaampi osaa opastaa että onko näin ja jos on, niin kuinka lyhyillä menkoilla tämä olisi merkittävä ongelma?

Ja Mamako, kiva kun aloittelit keskustelua ihan uudelta aiheeltakin. Meillä siis ensimmäinen yrityksessä, eikä asiasta tiedä muut kuin minä ja mies. Voi tietysti olla, että moni aavistelee kun ei tässä mitään nuoria neitoja enää olla. Vaikka tärppäisikin, niin en aio kertoa kuin pakkotilanteessa kenellekään aivan heti. Ehkä parhaalle ystävälleni kertoisin melko pian.

Tiedän nimittäin yhden parin, joka 2 kk raskauden jälkeen kertoi asiaa luonnollisesti innoissaan, ja sitten kävikin niin, että lapsella ei ollutkaan kohdussa kaikki hyvin ja mitään lasta ei sitten tullutkaan. Jos jotain tulisi alkuvaiheessa, en haluaisi että kaikki tietäisivät asiasta.

Mutta koska kukaan ei tästä yrityksestä tiedä, niin helpottaa puhua näistä asioista kanssanne täällä :) Mies ei ole ollut kovin kiinnostunut, mutta alkaa hänkin selvästi kyllä enemmän kiinnostumaan mitä enemmän näitä yrityskertoja tulee. Ehkä hän miesmäisen yksinkertaisesti luuli, että heti tärppäisi? :)

Vierailija
60/101 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni olet ihan oikeassa ketjussa. Joskus kun meitä kuumeilijoita on oikein paljon, laitamme kuumeilijoitten pinon erikseen pystyyn, mut kirjoitellaan kyllä la kuukauden mukaisissa pinoissakin. Mielenkiintoista tuo simppojen uintivauhti :) Minä puolestani luin, että on tutkittu et miesten jotka harrastivat seksiä joka päivä siittiöiden geneettiset viat vähenivät verrattuna miehiin, jotka pidättäytyivät ennen "raskautumis yritystä" eli tasainen poisto pitää simpat terveinä...mut miten ne ukkokullat jaksaa se on sitten TOINEN JUTTU ;)

Voi valpuri harmi ettei teillä ole tärpännyt. Ei ole täälläkään. Kohdun limakalvon paksuutta minäkin olen miettinyt, kun on menkat paljon niukemmat (n. 2-3 pv), kun joskus ennenvanhaan (5pv). Onko sulla ollut Teddymamma kuin pitkä tuo tädin vierailu? Onkohan limakalvoille mitään tehtävissä???

Moona mulla tuntuu oikea munasarja olevan aktiivisempi...vasen harvemmin taitaa tuottaa....hmmm EHKÄ, tai sitten mun vasen ei kipuile niin paljon, joten jää ikäänkuin helpommin "huomaamatta"...tätihän tulee käymään 12-16 pv oviksesta eli sulla ilmeisesti kun ovis on kp10 niin täti tulee kp25 ja kun ovis kp12 niin ovis tulee kp27...eli sulla täti vierailisi keskimäärin 15. dpo. Voisko olla näin?

Me ollaan kerrottu yrityksestä vain mun veljelle, hän vaimoineen, kun hoksasi kysyä, et tarvitaanko jotain heidän vauva kamoistaan, kun ovat niitä pois laittamassa. Meillä yrityksessä jo 3.muksu, mutta edellisestä on aikaa, joten jotain tavaraa on heitetty pois...Muuten ei oo kerrottu kellekkään ja tarve tästä yrityksestä on puhua, joten nää sivut onsiihen kyllä oiva apu.

ON: peitonheilutteluviikko alkaa täällä olla lopuillaan. Ukkoressulle kävi tälläkertaa meilläkin aika raskaaksi tämä jokatoinen ja oviksen seutuun jokapv tehtailu. Ovis sattu eiliselle ja 14 dpo on sitten täti odoteltavissa, mikäli ei tärpännyt. Mun mielestä valion gmehu ihan hyvää, mut pitää kokeilla R&D mehuakin, jos kerta on niin hyvää.

wilukisu yk4 kp12/24-26