Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen kieltäytyy pitämässä töissä henkilökuntakorttia kaulassa?

Vierailija
23.11.2009 |

On sanottu hyvällä, on sanottu tiukasti, mutta ei mene jakeluun. Meillä KAIKKI pitävät kuvallista henkilökorttia kaulassa - korkein johtokin. Vituttaa alkaa aikuisen miehen kanssa kurinpitotoimiin noin typerästä asiasta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaisiksi, jolloin niitä ei kukaan saa nimesi perusteella selville.

Vierailija
22/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu pitämään henkilökorttia, koska a) se ei sovi hänen asuunsa ja b) kuva siinä on niin huono, ettei sitä kehtaa esitellä julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan. Jos se ei ole sun asiasi pitääkö se sitä korttia kaulassaan tai ei, niin anna olla ja jos taas se on sun asiasi, niin hoida se.

Vierailija
24/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika tekee tota kanssa. Jos sanon, että laita haalari päälle ja kengät jalkaan, se laittaa ensin kengät, kun "et sä sanonut missä järjestyksessä ne pitää laittaa". Tai jos mä sanon, että laita lelut laatikkoon, se saattaa laittaa ne vaikka meidän huoneen laatikkoon, koska enhän mä sanonut, mihin laatikkoon. Se on eskarissa ja oppinut just sanomaan vastaan.

Sääntö on, että kaulassa oltava, muttei sanota miten päin.

Vierailija
25/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun duunipaikalla (iso firma) on ohjeistus, että pitäisi olla kaulassa. Ja ihan hyvät perustelutkin tälle on.

Omalla osastolla en todellakaan pidä kulkukorttia kaulassa, nytkin se lojuu tossa pöydällä. Muualla se on vähintään laukussa jo kulkemisenkin takia - avain on kortin yhteydessä. Toisissa toimitiloissa tai palavereissa/edustustehtävissä pidän ohjeistuksen mukaan kaulassa.

On sanottu hyvällä, on sanottu tiukasti, mutta ei mene jakeluun. Meillä KAIKKI pitävät kuvallista henkilökorttia kaulassa - korkein johtokin. Vituttaa alkaa aikuisen miehen kanssa kurinpitotoimiin noin typerästä asiasta.

Vierailija
26/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten auktoriteettivajeesta kärsivä esimies.

valivali

Minkälainen ihminen kitisee asiasta Vauva-lehden palstalla? Ihmettelen vaan. Jos se ei ole sun asiasi pitääkö se sitä korttia kaulassaan tai ei, niin anna olla ja jos taas se on sun asiasi, niin hoida se.

Vierailija
27/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten korttini katosi ja suunnilleen samoihin aikoihin vaihdoin toisiin hommiin eoli olisi pitänyt hankkia uusi kortti. Sairaalassa olen töissä. Meillä kortti pitää käydä hankkimassa turvapalvelusta, joka sijaitsee eri paikassa kuin työpaikka...

No ei tullut mieleen laittaa palautetta, että prosessi on liian vaikea? Ai niin, mutta sitten pitäisi kai miettiä, että kenelle se oli vaikea. Ovatko muutkin teillä neljättä vuotta ilman korttia vai ovatko voittaneet lotossa ja onnistuneet jotenkin kortin hakemaan?

Eka kerta: huonosti annetut/luetut ohjeet,

Toka kerta: infon puutetta/huonoa tuuria,

Kolmas kerta: huonosti annetut / luetut ohjeet,

--> ymmärrän harmisi, mutta sinun olisi syytä infota että ohjeet kirjattaisiin paremmin (tai itse lukea ne paremmin). Nyt tiedät miten pitäisi toimia, toimi niin. Harmi ei ole syy jättää korttia käyttämättä = jättää noudattamatta työnantajan ohjetta.

Vierailija
28/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseen kuvallisen henkilökortin ja kulkuluvan pitäisi hakea se kellarista käytävän varresta jonne ei pääse ilman kulkulupaa

olen toistaiseksi tullut toimeen ilmankin eikä kukaan ole valittanut

Vierailija
29/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole muuta reittiä eteenpäin kuin kurinpidolliset toimenpiteet. Jos sääntö on yksiselitteisesti olemassa että nimikyltin pitää olla näkyvillä ja se ei ole niin asia on selvä. Ilmeiseti alaisesi testaa sinua ja kanttiasi ja sinä voit hänelle sanoa että tämä juttu asetaa hänet naurettavaan valoon. Älä vaan siirrä asiaa ylemmälle portaalle ja hoida itse mutta hae kuitenkin päätöksellesi tuki pomoltasi koska sinnehän tämä pikkupoikauhmaaja menee seuraavaksi "itkemään".

t. henkilöstöpäällikkö

Itselläni oli vähän samanlainen tapaus, kortin sijaan kinattiin kuitenkin kengistä. Muutaman kerran pyysin kauniisti hakemaan työhön sopivat jalkineet, ei auttanut. Sitten vaan sanoin nätisti suunnilleen näillä sanoilla "Nuo jalkineet eivät ole tähän työhön sopivat, hae vaatevarastolta näissä tiloissa käytettävä malli. Olen huomisen koulutuksessa, jos sinulla maanantaina ei ole oikeanlaiset kengät jalassa saat varoituksen."

Kuulemani mukaan lähti saman tien kenkien hakuun. Varoitusta ei tarvittu ja välimme jopa paranivat tuosta episodista :). Alaiset pitävät jämäkästä esimiehestä!

Vierailija
30/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole muuta reittiä eteenpäin kuin kurinpidolliset toimenpiteet. Jos sääntö on yksiselitteisesti olemassa että nimikyltin pitää olla näkyvillä ja se ei ole niin asia on selvä. Ilmeiseti alaisesi testaa sinua ja kanttiasi ja sinä voit hänelle sanoa että tämä juttu asetaa hänet naurettavaan valoon. Älä vaan siirrä asiaa ylemmälle portaalle ja hoida itse mutta hae kuitenkin päätöksellesi tuki pomoltasi koska sinnehän tämä pikkupoikauhmaaja menee seuraavaksi "itkemään".

t. henkilöstöpäällikkö

Itselläni oli vähän samanlainen tapaus, kortin sijaan kinattiin kuitenkin kengistä. Muutaman kerran pyysin kauniisti hakemaan työhön sopivat jalkineet, ei auttanut. Sitten vaan sanoin nätisti suunnilleen näillä sanoilla "Nuo jalkineet eivät ole tähän työhön sopivat, hae vaatevarastolta näissä tiloissa käytettävä malli. Olen huomisen koulutuksessa, jos sinulla maanantaina ei ole oikeanlaiset kengät jalassa saat varoituksen."

Kuulemani mukaan lähti saman tien kenkien hakuun. Varoitusta ei tarvittu ja välimme jopa paranivat tuosta episodista :). Alaiset pitävät jämäkästä esimiehestä!

Alaiset pitävät yleensä esimiehistä, jotka keskittyvät asiaan ja työn tekoon. Turhasta niposttajista ja kyykyttäjistä ei välitetä paskan vertaa. Yleensä henkilökokrttiasiat on pelkkää kyykytystä ilman mitään järjellistä syytä.

Vierailija
31/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole kivaa olla esimerkiksi Nännimäinen ja kulkea koko päivä nimikortin kanssa ja kuunnella kymmenet naurunpurskahdukset päivän aikana.

Vierailija
32/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tässä mieleeni ko kaikki uramammat tääl on kertonu että ko on isossa firmassa töissä ja täytyy pitää seitä kylttiä kaulassa.

itse olen ollut sellaisessa kaupassa töissä missä meillä oli sellaset henkilökortit missä oli kuva ja nimi.että käytetään niitä muuallakin :) ja en tajua että miksi ihmiset ei tajua hankkia niitä klipsejä niin se kortti ei ole siellä kahvissa ja hernekeitossa,

ap jos sinä olet se joka ne kurinpito toimet joutuu toteuttamaan niin sano sille miehelle et säännöt on sääntöjä ja jos se sitä naamaansa kantaa muutenkin joka päivä matkassaan niin mitä väliä sillä sit enää on jos se kuva on siinä kortissa.sano et jää kotiin itkemään sit jos ei säännöt miellytä. miehethän nyt tunnetusti on aina niin helvetin vaikeita. :D

Vierailija
33/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen kitisee asiasta Vauva-lehden palstalla? Ihmettelen vaan. Jos se ei ole sun asiasi pitääkö se sitä korttia kaulassaan tai ei, niin anna olla ja jos taas se on sun asiasi, niin hoida se.

Sellainen, joka ymmärtää, että moinen käytös on ihan kun uhmaikäisen tms. kanssa joutuisi selviämään. Joten täältä voi saada hyviäkin vinkkejä. Tuo ämpyily kun on täysin naurettavaa aikuiselta ja syy on vain keksitty. Yhtään syytä en ole koskaan kuullut joka ei olisi ollut jotenkin ratkottavissa (jos sen haluaa ratkoa). Ratkaisu löytyy niin niihin käytännön pitämisongelmiin, turvallisuuteen, ulkonäköön kuin jopa uskontoonkin liittyviin).

Sitten asiaan. Meilläkin ahdisti joku tänään. Ensin sukassa oli reikä ja voitteko kuvitella: äiti oli mennyt valitsemaan väärän väriset housut!!! Ja hitsiläinen, että ne sitten kiristi ja oli hankalat ja vaikeat pitää. Ihan periaatteestakin piti sitten ainakin laittaa ne väärinpäin jalkaan ja änkätä että: mä en ainakaan ikinä pidä enää housuja kun ne on kauheeeeet ja niissä ei voi edes liikkua. Ne on ihan tyhmät ja turhat. Ainaski otan ne heti pois kun pääsen päiväkotiin. (ainakin minä löydän kummasti asiaan yhteistä viisveen käytöksen kanssa) ;-)

T: äiti ja hlöstöasioita työssään hoitava

Vierailija
34/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä asiakaspalveluhommia, harva ihminen pääsee meidän firmaan päivän aikana. Meitä on yli 300.

Vierailija
35/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeää kuvaa tai nimeään

Ei varmasti ole kivaa olla esimerkiksi Nännimäinen ja kulkea koko päivä nimikortin kanssa ja kuunnella kymmenet naurunpurskahdukset päivän aikana.

Sitten pitää joko

a) vaihtaa nimeään

b) hoitaa itsetunto-ongelmansa

c) vaihtaa alalle jossa ei korttia tarvita (ja jossa ei tarvitse koskaan kelleen asiakkaalle tai työkaverilleen nimeään kertoa).

Suosittelen kohtaa B.

P.S. jos kuva vastaa naamaa, sitä paremmalla syyllä kohtaa B. Mikäli kuvassa jotain vikaa, suosittelen varioituna kohtaa a), eli vaihtaa korttiinsa toisen kuvan.

Vierailija
36/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa kaikilla on kortit, mutta kukaan ei niitä pidä

Lähetä ihmeessä välittömästi viesti johdollenne. Otsikoksi: kustannussäästöehdotus.

Saanet vastauksena kiitokset kun olet esittänyt selvän säästökohteen kun kerta kortteja ei tarvita kuten kuvasit. 300 hlöä * korttien hinta * uusiminen * tarvittava laitteisto * tarvittavat prosessit... Jep, teet hyvän säästön talolle.

P.S. älä ihan kauheasti hämmästy mikäli vastaus ei olekaan kiitosta ylistävä, vaan teille kerrotaan miksi teidän tulisi niitä käyttää - jos syy olekaan vain se, että saatte niitä kotona ihailla tai pitää sinä harvana päivänä kun se yksi ihminen firmaanne pääsee...

Vierailija
37/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle esimiehellesi ja kysy häneltä mitä sanktioita firmassa on käytössä. Jos kerran on selvää, että on pidettävä korttia kaulassa niin alaisesi ei noudata työnantajan antamia ohjeistuksia.

Vierailija
38/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jossain on oikeasti joku turvallisuusongelma, niin niissä paikoissahan ei voida luottaa pelkkään henkilökorttiin. Ne on meinaan niin vaikea väärentää, että aina on kuitenkin kaivettava myös passi tai ajokortti esiin ja ajettava myös tietsikalta firman henkilöstörekisteri ja tsekattava, että kaikkien tiedot sopii yhteen.

Muuten asiakaspalvelussa ihmiset esittelevät itsensä ja pistävät nimensä tekemänsä päätöksen alle.

Niin että mihin ihmeeseen sitä henkilökorttia tarvitaan? Muuhun kuin siihen, että "meilläpitääollatämmöinenkivayhteinenmarkkikaulassa" ja henkilökunnan kurinpitoon?

Tästä oli yhdessä B Virtanen -albumissa aika hyvä sarja.

Vierailija
39/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sille kai loppupeleissä voi mitään. Ihan sama kun jossain paikassa on valokuvaaminen kielletty niin eikö siellä joku tomppeli ole puhelin tai kamera kädessä näpsimässä kuvia. Jotkut vaan kuvittelee että yhteiset säännöt ei koske heitä.

Jos teillä on intranet ja siellä on tietoa henkilökortin käytöstä niin pyydä vaikka intraa ylläpitävää henkilöä nostamaan uudestaan esille tiedot käytännöstä.

Vierailija
40/47 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten käsitä, että mihin helvettiin niin henkilökortteja tarvitaan

Tästä oli yhdessä B Virtanen -albumissa aika hyvä sarja.

Ota yhteyttä oman yrityksesi henkilöstöhoitajiin tai esim. tietohallintoon. Jostain syystä tuo päätös on tehty, miksi niitä halutaan käytettävän. Vastaus löytynee sieltä missä päätös on tehty. Mikäli sinulla on syihin vasta-argumentteja, esitä ne asiallisesti kysymyksen muodossa. Näin saanet joko perusteet tahi alkavat miettiä, että ovatko ne teillä turhia.

Joskus yritys itse ei suoraan voi päättää asiasta, vaan jokin asiakkuus tms. voi vaatia niiden pitämistä. Ja siihen on vaikeampi puuttua, on se sitten "tyhmää" tai ei.

Henkilökortti on tietynlainen turvallisuudenkin juttu vaikka se olisi miten yksinkertainen muoviläpyskä. Syitä on monia, mutta jos henkilö esim. väärentää kortin, niin voinet arvata sen seuraukset. Joillain työpaikoilla se kertoo jopa siitä, onko työsuhde voimassa...

Esittämäsi kommentti on sinänsä hyvä ja joskus päätöksiä pitääkin kyseenalaistaa jotta ei tehdä vain koska jossain muuallakin tehtiin näin. Mutta oman kokemukseni mukaan noihin kyllä yleensä ihan hyvät perusteet on.

Mutta; olisiko vinkata tarkemmin, että missä B.Virtasessa oli noista? Huumori auttaa usein asiaan kun sitä selittää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi