Murekeperjantai
Tein lihamurekkeen. Tuli hyvää. Aineina mulla oli mitä jää/kuivakaapista löyty
400g Possunjauhista 12%
400g nautajauhista 17%
tomaatti salsaa 1prk
Halloumia raastettuna noin 0,5dl
Mozzarella raastetta pussista noin 0,5dl
Jämä Oltermannikänttyä raastettuna 0,5dl
Suolakeksi ja parit nachot jauhettuna korppujauhoksi
1 x Kananmuna.
Paprikajauhetta
Sinappia pari rkl
Suolaa 2tl?
Mustapippuria rouhittuna
Loput oltermannista pötkön päälle uraan raastettuna ja pari rkl salsaa joukkoon.
Uuniin keskitasoon 200astetta ja noin 45min. Tuli hyvää
Lisukkeena spagettia ja tomaattikastiketta.
Spagetista jäi suola. Harmittaa maistuu vähän pliisulta.
Mites teidän murekeperjantaihin kuuluu?
Kommentit (23)
Muotoilin jauhelihasta naisen. Kohta rakastellaan ja illemmalla saunotaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Muotoilin jauhelihasta naisen. Kohta rakastellaan ja illemmalla saunotaan yhdessä.
Muista katsoa että pörssisähkö ei ole korkealla ennen tota.
Ja paista se jauhisnainen niin ei tuu pöpöjä kun kännipäissäs syöt sen illalla
Ne pikanuudeleiden maustepussit muuten toimii hyvin jauhelihapullien/murekkeiden/pihvien yms maistoon. Vissiin myrkyistä seuraavia, mutta tulee aromeita.
Persepanoperjantai! Murekepötköö suoleen.
Tää on vissiin ainoita paikkoja maailmassa, missä lihamurekkeesta tulee rivoa?
mmmmhh...
Varmaan kiva pallomaha. 200g tuota sisältää heittämällä yli 1000kcal.
Vierailija kirjoitti:
Ne pikanuudeleiden maustepussit muuten toimii hyvin jauhelihapullien/murekkeiden/pihvien yms maistoon. Vissiin myrkyistä seuraavia, mutta tulee aromeita.
Millä ne nuudelit sit maustetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim chilikastikkeella tms. Ei ne tarvii niitä kaikkia pusseja. Tulee ihan hiton suolasia. Jos keitän nuudeleita 2ps, niin laitan vaan toisen niistä suolapusseista sinne soppaan. Muut mausteet kaikki
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kiva pallomaha. 200g tuota sisältää heittämällä yli 1000kcal.
Nyt on laskukonees jumissa. Laskeppa uuelleen. Hyvä jos puoleen tuosta pääsee...
Ja sitäpaitsi tossa riittää jo 100-150g biitti pitkälle. On ruokasaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim chilikastikkeella tms. Ei ne tarvii niitä kaikkia pusseja. Tulee ihan hiton suolasia. Jos keitän nuudeleita 2ps, niin laitan vaan toisen niistä suolapusseista sinne soppaan. Muut mausteet kaikki
Enpä ole koskaan valmistanut kahta nuudelipussia kerralla, eipä niihin kahta pussia silloin tarvitse tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan valmistanut kahta nuudelipussia kerralla, eipä niihin kahta pussia silloin tarvitse tosiaan.
Joskus oon laittanut vaan puolet siitä suolapussista. Loput pussinsulkijan kanssa kaappiin ja kipannu ne sitten jonkun muun safkan joukkoon lisämyrkyksi.
Summa: noin 2122 kcal
Tämä on koko annoksen arvio. Jos jaat sen esimerkiksi neljään annokseen, saat noin 530 kcal per annos.
Vierailija kirjoitti:
Summa: noin 2122 kcal
Tämä on koko annoksen arvio. Jos jaat sen esimerkiksi neljään annokseen, saat noin 530 kcal per annos.
Tämäpä. Ei tarvetta laskea kaloreita, mutta jotain tällaista oisin lonkalta heittänyt. Ja tossa on käytännössä enemmän kuin 4 annosta valmista kamaa. Jos ei ny sikana vedä. Sekin kyllä tarvittaessa onnistuu
Syöty. Jep. Ei olutta tällä kertaa mutta ehtiihän sitä vielä..-...
Kuulostaa hyvältä, en ole aikoihin tehnyt lihamureketta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, en ole aikoihin tehnyt lihamureketta
Oli hyvää. Suosittelen. Helppo arkieväs. Jota voi twistata millä nyt mieleen juolahtaa
Lihamureke on hyvää, mutta teen harvoin ruokia, joissa on maitoa ja lihaa samassa. Mulla on tosi huono ferritiini, joten kaikki rauta on yritettävä käyttää hyödyksi.
Jos mä tekisin tuollaisen satsin ruokaa, niin kyllä mä söisin tuosta varmaan kuusi kertaa. Ja mä olen sentään ylipainoinen. Ruoalla on tarjolla muutakin kuin mureke kuten perunat ja kasvikset.
Vähän olutta tekis mieli myös. Ehkä illemmalla yksi. Tai en mä jaksa kun pitäisi hakea kaupasta. Vai jaksasko?