Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein perheelle Knorr valmislasagnea eikä hävetä yhtään

Vierailija
05.01.2009 |

Mitä järkeä kiireisen pienen lapsen äidin on alkaa alusta asti väsäämään lasagnea juustokastikkeineen, yms kun siihenkin tuhrautuvan ajan voin leikkiä lapseni kanssa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka teette itse niin teettekö te tomaattikastikken itse tomaateista, juustokastikkeen alusta ja pastalevytkin taikinasta itse? Vai vaan sen juustokastikkeen valkokastikepohjaan ja purkista tomaattikastikesta ja valmiita pastalevyjä?

Entä mausteet? Tuoreita ruukkuyrteejä ainostaan vaan kuivattuja purkista? Mä vähän uskon että "itsetehdylläkin" on aikamoinen hajonta. vai ?

Pilkon sipulin ja valkosipulin, kuullotan oliiviöljyssä. Lisään jauhelihan, jonka kypsennän sipulien kanssa. Sitten kippaan sekaan useamman purkin tomaattimurskaa ja pyrettä, arviokaupalla suolaa ja mustapippuria. Keitän soosia kasaan, jona aikana teen valkokastikkeen voista, jauhosta ja maidosta sekä juustoraasteesta. Sitten tarkistan tomaattokastikkeen mausteet ja lisään kuivatun timjamin ja ehkä basilikaakin. Sitten ladon vuokaan kerroksittain lihaa, valmiita lasagnelevyjä, juustokastiketta ja lopuksi vielä päälle kerros juustoraastetta. Paistan. Syön.

Vierailija
22/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tomaateista vaan tomaattimurskasta, koska tulee paljon halvemmaksi kuin tuoreet tomaatit :-). Pastalevyt ostetaan ihan kuivatavarana, mutta mistään "valkokastikepohjasta" en ole koskaan kuullutkaan?! Eikös valkokastike nyt aina tehdä voista, jauhoista ja maidosta? Siihen sitten viel äsekaan mausteet ja juustoraaste niin tulee bechamel-kastike.

Tureyrteejä käytetään kesällä, kun ne saa omasta puutarhasta. Muulloin ihan kustannussyistä yleensä kuivattuja yrttejä.

te jotka teette itse niin teettekö te tomaattikastikken itse tomaateista, juustokastikkeen alusta ja pastalevytkin taikinasta itse? Vai vaan sen juustokastikkeen valkokastikepohjaan ja purkista tomaattikastikesta ja valmiita pastalevyjä?

Entä mausteet? Tuoreita ruukkuyrteejä ainostaan vaan kuivattuja purkista? Mä vähän uskon että "itsetehdylläkin" on aikamoinen hajonta. vai ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ainakin kaikki ovat aina tykänneet

Vierailija
24/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeminen on helppoa, maku on ongelma. Usein kokatessa maistelen ja on suolaa ja makua, mutta kun alkaa syömään, niin suola kadonnut ja eipä maistu hääville. Taitaapi olla muuten tuo lasange ainoita eineksiä, joka meidän perheelle edes maistuu. Valmislihapullia, kaupan pizzoja ja hampurilaisia ei ruokapöydässämme koskaan ole.

joiden lasagne on huonompaa kuin knorrin valmislasagne? Tai koette juustokastikkeen teon ylivoimaiseksi, sehän on vain valkokastike, johon tulee juustoraastetta?

Ei tajuu ei. Meillä tehdään ruoka itse jo ihan siksikin, ettei meistä kukaan minä eli kokki mukaanlukien voi syödä niin pahaa ja arominvahventeilla kyllästettyä ruokaa kuin useimmat einekset ovat.

Vierailija
25/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täytyy myöntää että enemmän me tykätään syödä, tän perheen isän alusta asti itse laittamaa lasagnea, se se vasta hyvää on.

Vierailija
26/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kastiketta + levyt ja ladotaan päällekäin :-D Ei oo vaikeeta tehdä itse!

Tässä helppoakin helpompi juustokastike:

1 l maitoa

1 dl jauhoja

100g valkosipulituorejuustoa

mausteita

Vispaa kattilassa jauhot kylmään maitoon ja anna kiehahtaa sakeaksi koko ajan sekoittaen. Sekoita joukkoon tuorejuusto ja mausteet.

Vierailija
27/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan pitkälle sitä voidaan saivarrella mikä on itsetehtyä ja mikä ei. Kukapas tekisi lasagnelevyt itse ja tomaattikastikkeen itse tuoreista tomaateista.

Knorrin lasagnesta tulee todella hyvää, kun lisää hiukkasen tai hieman enemmän valkosipulimurskaa. Ja senkin minä onneton lisään purkista!!

Vierailija
28/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse omatekosesta.. Kokeile rainbowia, se on tosiaan ihan yhtä hyvää. Paitsi Lasagnette, yöks..

fanny

Vierailija
29/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse tekeminen olisi vaikeeta.Tää on just tyypillistä av-mammoille.Mä teen valmisaineesta koska se on hyväksi havaittu.Saatan tehdä joku päivä itsekin:=)

Vierailija
30/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tehty täysjyvälasagnelevyistä ja juustokastikkeessa oli valkosipulituorejuustoa juustoraasteen tilalla. Oli siis keveyempi versio meidän normaalista lasagnesta. Hyvää oli!

En ole ikinä tehnyt lasagnea valmiista paketista.

Vierailija
31/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paksua sanoa, että einesmielessä on ihan sama asia laittaa knorrin lasagnea kuin käyttää tomaattokastikkeeseen purkkitomaattimurskaa. Taitaa omatunto vähän kolista kun noin epätoivoiseksi tarvitsee ruveta...

Tiedoksenne muuten, että suomessa myytävistä tomaateista ei saa lainkaan oikeanlaista tomaattikastiletta, mutta viljelmien vieressä sijaistevilla oikeasti kypsien tomaattien tölkittämöiden purkkimurskalla pääsee.

Ja se jonka lasagnesta tulee suolatonta, niin kandee maustaa suolalla kastikkeet yli, sillä lasagnelevyt imevät suolaa ruoasta itseensä.

Vierailija
32/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa omatunto vähän kolista kun noin epätoivoiseksi tarvitsee ruveta...

Jos sulle äitiys on jotain suorittamista niin olen todella pahoillani sun puolesta! Aika paksua tekstiä itselläsi. Hah hah. Mene nyt äkkiä takas sinne nyrkin ja hellan väliin ja anna omantuntosi kolista joka kerta kun avaat kaupan valmiin paketin (kyllä, tomaattipurkin, lasagnelevypaketin, jauhelihapaketin...)!

Vierailija
33/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tomaattimurskapurkin välillä. ongelma ei ole minun vaan sinun ja perheesi. Minä en suorita mitään, haluan vain syödä hyvin ja tietää mitä syön.

Vierailija
34/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenenkään ystäväni kuullut ikinä tehneen lasagnea kokonaan itse. Paketti knorria ja 400g naudan paistijauhelihaa. Johan sitä jos tuolle linjalle lähdettäisiin niin kaikkien pitäisi muuttaa maalle ja viljellä itse kaiken minkä syö

Vierailija
35/38 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lähinnä siitä valkokastikkeesta kiikastaa tuo voiko valmista käyttää vai ei niin voi voi ..... en minäkään tee pastakastiketta tomaattimurskasta vaan tomaateista, OK maksaa enemmin, mutta maistuuhan sentään joltain verrattuna tölkkitomaattimurskaan, joka on oikeesti ihan hanurista !!

niin ja lasagnea pääsääntöisesti knorrista tai rainbowsta mukaellen :-)

Vierailija
36/38 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono äiti kun syötät tuollaista roskaa lapsillesi. Toivottavasti kestät sen. Aika minkä säästit on korkeintaan 20 minuuttia.

Vierailija
37/38 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs sulla on sitten avuttomia kavereita ja taidat olla itse myös ...surullista .

Vierailija
38/38 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen valkokastikkeen olen tehnyt aina mikrossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi