Yli 1-vuotiasta imettäneet pinoon!
Mitäs me taaperoimettäjät! :D Kauheita haukkuja tuossa toisessa ketjussa, vaikka kysessä TÄYSIN luonnollinen asia.
Mä imetin 1 v 9 kk. En ollut mitenkään suunnitellut etukäteen pitkää imetystä. Ihan vaiston varassa toimin lastani ja itseäni kuulostellen. Vieroitus kävi helposti, taisi olla juuri meille oikea hetki lopettaa.
Kommentit (61)
Nyt on 6-vuotias ja normaalilta vaikuttaa;)
Ekaa imetin 8 kk, toista 2,5 vuotta ja parhaillaan reilu 1-vuotiasta. Saa nähdä miten pitkään nyt: sillä periaatteella mennään, että lapsi saa päättää milloin lopettelee :-)
Poika huomenna 1 v ja tissiä menee normiruokailun lisäksi vielä 4x päivällä ja ainakin 1 kerran yöllä..
Mutta aika säälittävää on, jos esim 1 v 3 kk imetystä ihmetellään. Kyllä on kummalliseksi mennyt! Ihan kuin pitäisi lopettaa kertaheitolla sinä päivänä, kun lapsi täyttää vuoden.
tyttö 1,5 v sitten lähti tissi ja tutti
taapero sitten päätti että tämä oli tässä, mutta hieno fiilis kun ei tarvinnut tosiaan vierottaa:).
Kolmas on vielä vauva mutta saa tämäkin jatkua pitkään jos se sujuu ihan helposti jatkossakin.
Ekaa imetin 1v 2kk asti, nyt sama ikä toisella ja vielä jatkuu... Kokeilin jo koemielessä lopetella, mutta ei oo vielä halukas luopumaan joten odottelen vielä..
ovat pullolapsia, joten kun imetys vihdoinkin sujui täysin ongelmitta, ajattelin että imetän niin kauan kun lapsi itse haluaa.
Laitoin hanat kerrasta poikki, eli rintoihin laastarit ja selitin että rikki on, ei tule maitoa enää.
Lapsi oli tuolloin jo sen verran iso, että jotenkin alkoi tuntua ällöltä ja lisäksi lapsi vaati rintaa enemmän, mikä rajoitti iltaelämää kotona. Olisi ollut ihan koko illan kiinni rinnoissa ja raskaan työpäivän jälkeen en enää jaksanut sitä.
ja molemmat imetin 1v3kk, minusta oli juuri sopiva aika:)
Yhtä 3kk ja kahta lasta en yhtään.
Esikoista 1v 11kk ikään ja kuopusta 2v ikään. Ja oli lopulta ihan pakko vieroittaa kun laihduin jo itse niin paljon (tenavat olisi kumpikin jatkaneet varmaan loputtomiin).
ekaa 1 v 3 kk
tokaa 1 v 11 kk
kolmatta tähän mennessä 2 v 3 kk ja imetys jatkuu edelleen
3-vuotiaaksi imetin, viimeiset 2-vuotta tosin vain vähän iltaisin.
Oli surullista luopua imetyksestä. Se oli lapselle tärkeä asia.
helposti kävi vierotukset, esikoisen kohdalla syy oli uusi, toivottu, raskaus
Molemmat lopetti itse, ei tarvinneet vieroitusta.
Olen aloittanut puolisen vuotta sitten keveän vieroittamisen, nyt enää yleensä iltamaitoa, ja joskus aamun varhaisina tunteina. Tuon ikäinen lapsi ymmärtää jo hyvin, kun sanoo että "maito on nyt loppu", jos liian usein alkaa pyytämään lisää.
Olen "sen" ketjun ap ... Kiitos tästäkin aloituksesta ;)