Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 1-vuotiasta imettäneet pinoon!

Vierailija
18.11.2009 |

Mitäs me taaperoimettäjät! :D Kauheita haukkuja tuossa toisessa ketjussa, vaikka kysessä TÄYSIN luonnollinen asia.

Mä imetin 1 v 9 kk. En ollut mitenkään suunnitellut etukäteen pitkää imetystä. Ihan vaiston varassa toimin lastani ja itseäni kuulostellen. Vieroitus kävi helposti, taisi olla juuri meille oikea hetki lopettaa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä 1v1kk ja toista 2v2kk. Jos joskus vielä kolmas tulee, niin häntä sitten varmaan 3v3kk... ;D

Vierailija
42/61 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin lähes 5-vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vasta lopetin kun näin ettei lapsi enää nauttinut siitä, vaan kiukutteli ja vääntelehti tissillä kun ei vissiin tullut enää tarpeeksi maitoa. Lopettaminen kävi todella helposti, nyt saa tuttipullossa maitoa nukkumaan käydessään.

Pian syntyvää kuopusta tuskin voin noin pitkään imettää kun pystyn olemaan kotona vain siihen asti kun hän on n.10kk.

Vierailija
44/61 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-esikoista imetin 1v10kk ikään asti ja lopetin vatsataudin yhteydessä (kävi sujuvasti) ollessani 5kk raskaana.

-kuopusta imetän edelleen, tällä ikää 1v8kk.

Ja ihan "julkisesti" imetän jos tilanne sitä vaatii, välittämättä muiden ihmettelyistä.

Vierailija
45/61 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen imettänyt kaikkia lapsiamme yli 1-vuotiaaksi.

Esikoinen 1 v 11 kk (loppui uuden raskaude puolivälissä)

Keskimmäinen 1 v 4 kk (loppui uuden raskauden puolivälissä)

Kuopus 2 v 4 kk

Vierailija
46/61 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa imetin 1v4kk ja toinen on 1v ja imetys tulee vielä jatkumaan, lopusta ei edes ajatusta

Vierailija
47/61 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista 1v10kk ja kuopusta 1v9kk.

Kumpakin lapsi olisi jatkanut pidempään, mutta vieroitin heidät kertarysäyksellä molemmat em. ikäisinä. Osittain ulkopuolisten paineiden takia :(

Maitoa minulta tuli molempien lasten kohdalla tosi reilusti, eli kyllä saivat ihan nestettä ja ravintoa rinnoistani loppuun asti.

Vierailija
48/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin kolmatta 2v3kk.

Nyt yritän imettää neljättä, keskosena syntynyttä. Eipä taida onnistua... €=O( Mutta voin aina iloita tuon kolmosen imetyksen pituutta, enkä todellakaan häpeä sitä, päinvastoin!

Vierailija
49/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa 1v1kk

Tokaa 1v6kk

Kolmatta 2v

Neljättä 2v5kk

Ja sain kyllä kauhisteluja osakseni, mutta minähän en niistä piitannut. Näin on hyvä meillä!

Vierailija
50/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen imettänyt melkein kaksivuotiaiksi. Sopi meille.

Vierailija
51/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa 1 viikko

tokaa 1v 3kk

kolmatta 10kk

Vierailija
52/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta halustaan ja olivat 14kk! Hassua toi sama aika!!!

Ekaa kyllä yritin vierottaa 8kk ja 1v, mutta poika oli sitkeämpi ja mä luovutin. Nyt ajatellen ihan turhaa se yritys...ei mitään syytä! Yleinen "painostus", äänetön sellainen....

Nyt kakkosen kohdalla en edes ajatellut moista! Kysyttäessä sanoin antavani lapsen imeä niin kauan kuin tarpeen.

Vierailija
53/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen imettämisen lopetin, kun odotin kakkosta rv 20. Raskauspahoinvointi ei meinannut mennä millään ohi, joten ihan omaa mukavuudenhaluani lopetin imettämisen. Lapsi hyväksyi mukinoitta, viikon jälkeen ei enää pyytänytkään rinnalle.

Kuopusta sitten 1 v 4 kk, hän lopetti itse tuolloin. Palasin töihin kuopuksen ollessa 1 v, siitä eteenpäin imetin vain aamuisin ja iltaisin, sekä päiväunille mennessä viikonloppuisin. Päiväkodissa imetystä vähän kummasteltiin, lähinnä siksi, että miettivät osaako lapsi rauhoittua päiväunille. Harjoittelujakson ja pk:n aloituksen välissä lapsi jättikin sitten itse tissin pois (isä hoiti lapsia kotona tuon 4 kk).

Eli töihin paluun ei välttämättä tarvitse merkitä imetyksen lopettamista! Tuossa vaiheessa maito ei enää samalla tavalla pakkaudu, joten työpäivän kestää ihan hyvin imettämättäkin.

Vierailija
54/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta imetin toisen lapsen syntymään asti eli 1,5 vuotta, toista lasta kolmannen syntymään asti eli 2v ja kolmatta olen imettänyt 2,5v. Kaikkia olen täysimettänyt 6 kk ikään asti. Muut saavat imettää tai olla imettämättä, en arvostele toisten äitien ratkaisuja ko asiassa. Toivon että kaikki saisivat tehdä ratkaisuja oman elämäntilanteensa mukaan.

Vierailija
55/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa tasan 2 vuotta (lopetti itse toisen raskauden puolessa välissä), toista 2 vuotta 10 kuukautta (lopetti itse). Ihan ollaan lapsen tahdissa tehty näitä juttuja, niinkuin muitakin.

Vierailija
56/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pahasti masentunut. Mutta kakkosta imettelen ihä, eikä loppua näy, 1v 1kk

Vierailija
57/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista ja kakkosta imetin 12 kk kumpaakin, kolmosta 13 kk ja nelosta 1 v 11 kk. =)

Vierailija
58/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäinen 3v (viimeiset 1,5v vain ennen unia, hänelle tosi tärkeää ja selitin hänelle reilusti etukäteen, että 3v on niin iso ettei tarvitse äidinmaitoa enää ja synttäripäivään loppu ilman vaikeuksia!)ja kuopus 1v9kk jatkaa edelleen, hänelle ei lehmänmaito sovikkaan eikä riisimaito uppoa kovin hyvin (pian rajoitettava=siirrettävä omaan sänkyyn, sillä yöuneni kaipaavat parannusta=).

Vierailija
59/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen 1v (omasta tahdostaan)

keskimmäinen 1v6kk (vieroitettiin)

kuopus on nyt 1v2kk ja imetys jatkuu.

Kesään mennessä varmaan lopetellaan.

Vierailija
60/61 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai äidinmaitoa 1 v 4 kk saakka, vieroitus hiljalleen ja hyvin onnistui.

Kuopuksella 4 viikkoa takana, erityisiä tavoitteita ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi