Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taaperoimetys niin harvinaista, että täällä saa hirveät haukut?

Vierailija
17.11.2009 |

Kommentoin juuri ketjua, jossa puhuttiin imetyksen lopettamisesta ja siihen liittyvästä pahasta olosta. Itse kerroin toisinaan imettäväni 2-vuotiastani, enkä näe siinä mitään epänormaalia. Luonnonkansoilla luonnollinen imetysaika on ollut n. 4vuotta, suvussani pitkä imetys on ollut perinne aina. Terveitä, onnellisia ja allergiattomia ihmisiä olemme. Imetys on aikoinaan, ravinnon ollessa kehnoa, toiminut myös ehkäisykeinona. Lasten luontaisesti sopiva ikäerokin on n. 4 vuotta - tuolloin elimistö toipuu ja lapsi oppii juuri sen verran elämisen taitoja että uusi vauva saa äidin molemman kantavat kädet.

Mikä on? Maailman terveyssäätiön virallinen imetyssuositus on 2-vuotta - oletteko niin luonnosta vieraantuneita että tutti käy kyllä vielä kolmivuotiaalekin? Pahoitin mieleni todella, mutta yritän olla ajattelematta asiaa.

Kommentit (278)

Vierailija
141/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperoimetys on ällöttävää, ei voi mitään. Allergioita ei ole minullakaan, vaikka minua ei ole imetetty päivääkään. Omilla lapsillani ei myöskään ole allergioita, vaikka ovat vain lyhyen aikaa ja silloinkin osittain imetettyjä.

Ja miten se tutti-juttu liittyy tähän? Ei musta ole ok syödä tuttiakaan kovin pitkään. Omillani oli vain unikäytössä, mutta otettiin pois alta kahden vuoden.

Vierailija
142/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperoa imettäisikään. Tapansa ja tyylinsä kullakin, mitäpä haittaakaan siitä on, eikä siitäkään, että joku ei tissiä näe kolmen kuukauden jälkeen, noin niinkuin ravinnon saannin merkeissä. Mutta eiköhän se ole niin, että tuo suositus, kaksi vuotta, on tarkoitettu erityisesti kehitysmaille. Siis mikään ei estä eri maita ottamasta omiksi suosituksikseen WHO:n suosituksia, mutta eiköhän tämä ollut tosiaan suunnattu toisaalle. Perusteina yleinen ravitsemuksen taso ja toisaalta ehkäisevä vaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman luonnollisin juttu minusta, kuten myös lapsen nukuttaminen vieressä, ja on aivan yhdentekevää minulle mitä muut ihmiset asiasta ajattelevat tai ovat ajattelematta. :)

Vierailija
144/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin vieroittamaan poikaa pikkuhiljaa joskus 1,5 vuoden jälkeen. Eli imetin poikaa vielä satunnaisesti 2,5 vuoden ikään saakka. Olikohan viimeisenä poistossa aamuimetykset. Poika oli tosi vaikea vieroitettava eikä mikään yhtääkkinen vieroitus kyllä olisi onnistunut. radikaali täysvieroitus olisi minusta ollut traumaattista pojalle. Eikä meidän systeemissä ollut minusta mitään epänormaalia mutta kyllä sitä ihmeteltiin. Miksi kaikki pitäisi tehdä niin kuin muutkin jos se ei vaan sovi.Ja maailman terveyssäätiön suositus on tosiaan 2 vuotta ja normaalia joissakin muissa maissa.

Vierailija
145/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista yököttelijöistä kannata välittää, vika on vain ja ainoastaan heidän omassa päässään. Ilmeisesti he ovat kokeneet imetyksen jotenkin seksuaalisena eivätkä voi käsittää ettei se valtaosalle ole sama asia.

Vierailija
146/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa, miksi koet maailman luonnollisimman lapsen ravitsemistavan vastenmieliseksi? Oletko sattumalta se, joka haukkui pedofiiliksi? Sellainen täyttäisi jo herjauksen tunnusmerkit. Oma lapseni ei ole syönyt tuttia koskaan, enkä ole aikaisemmin tuntenut halua arvostella toisten imetystottumuksia.

Onko sinusta luonnollisempaa kantaa korviketta kaupasta ja antaa lapselle kouraan muovinen tuttipullo? Siis siinä tapauksessa, että imetys muutoin olisi mahdollista? Vuosituhansia on rinta ollut ravinnon ja turvan lähde lapselle, ja nyt vaistojaan seuraavaa äitiä poljetaan.

Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin, toivon että olet tasapainoinen ihminen - ja lapsesikin.

taaperoimetys on ällöttävää, ei voi mitään. Allergioita ei ole minullakaan, vaikka minua ei ole imetetty päivääkään. Omilla lapsillani ei myöskään ole allergioita, vaikka ovat vain lyhyen aikaa ja silloinkin osittain imetettyjä.

Ja miten se tutti-juttu liittyy tähän? Ei musta ole ok syödä tuttiakaan kovin pitkään. Omillani oli vain unikäytössä, mutta otettiin pois alta kahden vuoden.

Vierailija
147/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten pidä paikkaansa, suositus koskee sivistysmaita, kehitysmaissa suositus on peräti 4v.

Mutta eiköhän se ole niin, että tuo suositus, kaksi vuotta, on tarkoitettu erityisesti kehitysmaille.

Vierailija
148/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetetaan elää ihmisiksi, eikö vaan? Maailmassa on suurempiakin huolenaiheita. Ja ilonaiheita myös!

t. AP

noista yököttelijöistä kannata välittää, vika on vain ja ainoastaan heidän omassa päässään. Ilmeisesti he ovat kokeneet imetyksen jotenkin seksuaalisena eivätkä voi käsittää ettei se valtaosalle ole sama asia.

Vierailija
149/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se taaperon imettäminen jossain vaiheessa minustakin muuttuu ällöttäväksi.

Minä ainakin halusin rintani mukaan seksiin.

Vierailija
150/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen käynyt pitkiä keskusteluja tästä toddler-ikäisten lasten imettämisestä nimekkäitten psykologien ja psykiatrien kanssa ja kanta oli yksimielinen - aikuisen ja lapsen suhde on vinoutunut jos aikuinen laittaa toddler-ikäisen lapsen imemään rintojaan. On surullista, että vanhempi ei osaa päästää irti ja antaa lapsen itsenäistymisprosessin alkaa.

Vierailija
151/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entä kun se "toddler" haluaa itse edelleen käydä rinnalla?

että olen käynyt pitkiä keskusteluja tästä toddler-ikäisten lasten imettämisestä nimekkäitten psykologien ja psykiatrien kanssa ja kanta oli yksimielinen - aikuisen ja lapsen suhde on vinoutunut jos aikuinen laittaa toddler-ikäisen lapsen imemään rintojaan. On surullista, että vanhempi ei osaa päästää irti ja antaa lapsen itsenäistymisprosessin alkaa.

Vierailija
152/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävelee, on sen imettäminen todellakin vähintäänkin kyseenalaista.

Vierailija
153/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin halusin rintani mukaan seksiin.

Vierailija
154/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
155/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
156/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällöttävää myös. Sitten nämä riippuvaiset äidit yrittävät epätoivoisesti selittää kuinka se taapero itse haluaa sitä tissiä imeä. Huh huh. Onhan se nyt vinoutunutta jos lapsi juoksee tissille huutaen 'tissiä tissiä!!', kuten kerran jouduin valitettavasti todistamaan. Samainen 2-vuotias myös näki oopperalaulajan telkkarissa avokaulaisessa mekossa ja juoksi ruutua halaamaan kiljuen sitä samaa tissiä. Sanokaa mitä sanotte, mutta musta toi on epänormaalia.

Vierailija
157/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puhuvaa ja kävelevää lasta. Kaksivuotias syö jo samaa ruokaa muun perheen kanssa, vauva ei sitä voi tehdä.

Vierailija
158/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten pidä paikkaansa, suositus koskee sivistysmaita, kehitysmaissa suositus on peräti 4v.

Mutta eiköhän se ole niin, että tuo suositus, kaksi vuotta, on tarkoitettu erityisesti kehitysmaille.

muun ravinnon ohella imetystä vuoden ikään asti. Koskee Suomea ja löytyy WHO:n sivuilta. Mikään ei estä imettämästä pidempään.

Vierailija
159/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetän edelleen, tosin korkeintaan kerran päivässä, yli 2-vuotiasta. Olen kaikkia lapsiamme imettänyt 1-2-vuotiaaksi. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Yleensä lapsi haluaa maitoa aikaisin aamulla ja kun imetän, nukahtaa yleensä vielä yli tunniksi.

Jos joku jotain perverssiä tuossa näkee, se on kyllä ihan hänen korviensa välissä. Meillä on lasten kanssa muutenkin läheinen ja hyvä suhde. 2-vuotias nukkuu vielä pinnasängyssä vieressäni ja laita on irroitettu, joten siitä on hyvä nostaa imetettäväksi ja takaisin jatkamaan unia.

Omaa isoäitiäni imetettiin Karjalassa siihen asti kunnes hän itse sanoi: "Ei enää tittiä!" Lapset nukkuivat äitinsä vieressä vauvoina ja isompina siirrettiin siskonpetiin muiden sisarusten viereen. Oli varmaan ihanaa nukkua noin. Ainakin heistä kaikista kasvoi oikein poikkeuksellisen hyväsydämisiä ihmisiä.

Vierailija
160/278 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitas nyt päättää haluaako se lapsi sitä tissiä vai pakottaako se äiti sen lapsen imemään! Ja siis kenelle se on vinoutunutta? Sille äidille vai lapselle? Sun juttusi on aika sekava. Ehkä et ole saanut tarpeeksi rintaa lapsena.

ällöttävää myös. Sitten nämä riippuvaiset äidit yrittävät epätoivoisesti selittää kuinka se taapero itse haluaa sitä tissiä imeä. Huh huh. Onhan se nyt vinoutunutta jos lapsi juoksee tissille huutaen 'tissiä tissiä!!', kuten kerran jouduin valitettavasti todistamaan. Samainen 2-vuotias myös näki oopperalaulajan telkkarissa avokaulaisessa mekossa ja juoksi ruutua halaamaan kiljuen sitä samaa tissiä. Sanokaa mitä sanotte, mutta musta toi on epänormaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän