Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskituloiset/rikkaat: lasten joululahjoista?

Vierailija
14.11.2009 |

Lueskelin tuota pienituloisten joululahjajorinaa... Oikeesti 2 lahjaa per mukula? Eikös tuo ole vähän ankeata?

Siis ymmärrän että jos on oikeasti köyhä eikä voi ostaa ...mutta että kasvatusmielessä annetaan pari hikistä pakettia. "Meidän lapset ei kadehdi eikä vertaile. Meillä opetetaan että kaikkea ei voi saada..."

Halloota. Pitääkö joulukin olla joku hemmetin kasvatusrojekti?

Me ollaan kait ihan keskiluokkaa. Joululahjoja ostan kasapäin - silti vielä varmaan paljon vähemmän kuin moni muu. Kyllä lapset varmaan saa yli kymmenen pakettia molemmat: legoja, lakanat, karkkia, palapelit, lautapelejä, vaatteita, autoja, prinsessasälää, hello kitty -juttu, koru...

Kommentteja muilta jouluhörhöiltä?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se että vedotaan "yhdessäoloon" jouluna. Ilmeisesti ette sitten harrasta yhdessäoloa muutenkin, kun se on jotain extraa VAIN jouluna. Muuten lapset yksiskeen kun äiti ja isä ei ehdi muulloin olla lapsensa kanssa. Ja ilmeisesti sitten muina aikoina paikataan huonoa omaatuntoa ostamalla tavaraa..... jouluna sit ollaan niiiiin kirkasotsaisia j aollaan vain yhdessä

kamalia vanhempia

Vierailija
62/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja touhutaan lapsen kanssa kyllä todella paljon ihan joka päivä. Ei ole huono omatunto mistään. Ehkä siksi lapselle riittääkin vähempi määrä leluja.

Minusta tavaroita voi ostaa iloksi, mutta olen huomannut, että eniten iloa tuottaa se että saa jotain mitä on eniten toivonut. Minusta lapselle ja aikuiselle on tärkeä osata laittaa asioita tärkeysjärjestykseen - mitä on se mitä eniten haluaa ja tarvitsee. Sillä tapaa oppii itsetuntemusta ja samalla saaduista tavaroista tulee tärkeitä ja merkityksellisiä. Kun on odottanut jotain oikein kovasti pitkän aikaa ja sitten sen saa omaksi.

Monethan haluaa vaikka mitä kun eivät tiedä, mitä oikeasti haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamme itse lapsille jouluna todennäköisesti tuon kaksi lahjaa/lapsi. Emmekä osta mitään kalliita erikoisia tietokonepelejä tms. Meillä on kaksi lasta.

Vierailija
64/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin niin säälittää pihien äitien kommentit ja se että vedotaan "yhdessäoloon" jouluna. Ilmeisesti ette sitten harrasta yhdessäoloa muutenkin, kun se on jotain extraa VAIN jouluna.

meille yhdessäolo jouluna on extraa ja varmaan aika monella muullakin jotka eivät asu samassa kaupungissa/kylässä sukulaistensa kanssa. Tosin mä en itse ole vedonnut mihinkään yhdessäoloon, tämä vaan tuli mieleen kun yhdessäolo näyttää olevan jonkinlainen kirosana :p

Vierailija
65/65 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yhdessäoloa" voi ihan koko ajan harrastaa. Isot sukujoulut ovat ihania, sellaisia vietettiin jo omassa lapsuudessani :)

Kyllä joulun pääasia kuitenkin ainakin meillä on vähän joku muu kuin lahjaröykkiöt, niin kivoja kuin lahjat ovatkin. Itse ostamme omille lapsille kummallekin ehkä n. kolme lahjaa (kalliitakin), ja sukulaisilta niitä tulee lisäksi paljon kun on iso suku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan