Yhdessä danoniinossa RUOKALUSIKALLINEN sokeria.
Kuka antaa lapselleenensin purkillisen rahkaa ja sitten päälle ruokalusikallisen (n. 10 g) sokeria?
Hullun hommaa!
Kommentit (82)
itse tekemääni mansikkakiisseliä ja siinä oli varmaan KAUHALLINEN sokeria - apua apua apua! Soittakaa pelastuslaitokseen! Eikun lastensuojeluun :DDDDDDD
oli isänpäivänä itse tehty mansikkakermakakku!!! Ensi vuona teen sen pahvista, niin ei varmasti kukaan saa liikaa sokeria!
Yhdessä danoniinossa RUOKALUSIKALLINEN sokeria.
Sokerittomat täytekakut, karkkipäivän karkit, jugurtit, jäätelöt, keksit... Poistatteko jopa hedelmistä jollain konstilla sokerin?
lapsille terveellisiä ruokailutottumuksia, jos kotoa saadaan tuollaiset mallit :(
Tuntuu nyt aivan turhalta puhua sokerin haitoista, lisäaineista ja rasvasta, kun vanhemmat repostelevat vauvapalstalla nauraen, kuinka heidän lapset laittavat kauhallisen sokeria lettuun...ja he itse perässä seuraavat.
Jotenkin vanhemmat tuntuvat niin välinpitämättömiltä. Sokeri on nykylapsilla oikeasti ongelma. Sitä on jokapaikassa tarpeeksi muutenkin. Ei sitä tarvi enää lisätä ruokaan. Samoin kuin suolakin.
lapsille terveellisiä ruokailutottumuksia, jos kotoa saadaan tuollaiset mallit :(
Tuntuu nyt aivan turhalta puhua sokerin haitoista, lisäaineista ja rasvasta, kun vanhemmat repostelevat vauvapalstalla nauraen, kuinka heidän lapset laittavat kauhallisen sokeria lettuun...ja he itse perässä seuraavat.
Jotenkin vanhemmat tuntuvat niin välinpitämättömiltä. Sokeri on nykylapsilla oikeasti ongelma. Sitä on jokapaikassa tarpeeksi muutenkin. Ei sitä tarvi enää lisätä ruokaan. Samoin kuin suolakin.
on kieltää jokin kokonaan? Etkö todellakaan keksi mitään muuta tapaa, teilläkö on kaikenlaonen herkuttelu vaikka synttäreillä sitten kielletty? Miksi kaikki nähdään niin mustavalkoisena, miksei osata elää asioiden kanssa kultaista keskitietä?
Mutta normaaliruokailujen yhteydessä rajoitan sokerin määrää.
Se on nimittäin kokonaisuus joka ratkaisee, joten tuokin esimerkki noista sokerilla kuorrutetuista latuista ei kerro yhtään mitään.
että Danoninoja annetaan lapsille päivittäin, isäinpäiväkakkuja tuskin.Satunnaista herkuttelua kukaan ei kauhistelekaan vaan päivittäiseen ruokavalioon kuuluvia, TERVEELLISEKSI mainostettuja mössöjä. D-vitamiinia ja kalsiumia saa paremmin rasavattomasta maidosta.
Ainahan se on kyllä tiedetty että jogurtit ja murot on sokerimöykkyjä, itse en anna mitään noista päivittäisenä välipalana.
Ainakaan tässä ketjussa en ole huomannut yhtään sellaista viestä.
lapsille terveellisiä ruokailutottumuksia, jos kotoa saadaan tuollaiset mallit :( Tuntuu nyt aivan turhalta puhua sokerin haitoista, lisäaineista ja rasvasta, kun vanhemmat repostelevat vauvapalstalla nauraen, kuinka heidän lapset laittavat kauhallisen sokeria lettuun...ja he itse perässä seuraavat. Jotenkin vanhemmat tuntuvat niin välinpitämättömiltä. Sokeri on nykylapsilla oikeasti ongelma. Sitä on jokapaikassa tarpeeksi muutenkin. Ei sitä tarvi enää lisätä ruokaan. Samoin kuin suolakin.
on kieltää jokin kokonaan? Etkö todellakaan keksi mitään muuta tapaa, teilläkö on kaikenlaonen herkuttelu vaikka synttäreillä sitten kielletty? Miksi kaikki nähdään niin mustavalkoisena, miksei osata elää asioiden kanssa kultaista keskitietä?
Ainakaan tässä ketjussa en ole huomannut yhtään sellaista viestä.
lapsille terveellisiä ruokailutottumuksia, jos kotoa saadaan tuollaiset mallit :( Tuntuu nyt aivan turhalta puhua sokerin haitoista, lisäaineista ja rasvasta, kun vanhemmat repostelevat vauvapalstalla nauraen, kuinka heidän lapset laittavat kauhallisen sokeria lettuun...ja he itse perässä seuraavat. Jotenkin vanhemmat tuntuvat niin välinpitämättömiltä. Sokeri on nykylapsilla oikeasti ongelma. Sitä on jokapaikassa tarpeeksi muutenkin. Ei sitä tarvi enää lisätä ruokaan. Samoin kuin suolakin.
olvasta sokerista, eli onko muissa sapuskoissa oleva sokeri sitten ok, mutta Danoninossa oleva ei? Jos kerran aletaan hiuksia halkomaan..
Oon tyytyväinen, että edes danonino maistuu lapselle. Jos pitäisi syödä pelkkää maustamatonta jogurttia, meidän lapsi jättäisi syömättä. Ja olisi entistä laihempi. Nytkin painaa vain 20 kiloa ja on kuitenkin jo kouluikäinen...
http://www.danone.fi/tuotteet_danonino.html
Tuoteselostusten mukaan Danoninossa on n. 14g hiilihydraatteja/100g. Sokereiden määrää ei ole erikseen ilmoitettu, mutta hiilareihin sisältyy sokerit. Vrt. esim. Piltti, jossa saman verran hiilareita.
Esim. Danonino hedelmärahkat:
Ainekset
maitorahka, kerma, rypäleuute, mansikkasose / banaanisose / aprikoosisose 6%, muunnettu tärkkelys, happamuudensäätöaine (kalsiumsitraatti, sitruunahappo), punajuurimehutiiviste, aromit, sakeuttamisaine (guarkumi)
Ravintosisältö per 100g
Energiaa kJ 488
Energiaa kcal 116
Proteiinia g 6,5
Hiilihydraattia g 14,6
Rasvaa g 3,5
mutta oleellista kai on se, kuinka paljon/usein sitä esim lapselle syötetään. Kuvittelisin että isänpäiväkakkuja ei tosiaan ihan joka päivä tai edes joka viikko syödä kuten saatetaan syödä Danoniinoja.
Pointti oli varmaan että jugurtit yleensäottaen mielletään terveelliseksi mutta todellisuudessa niistä saa melkoisen kuorman sokeria jos ne kuuluvat vakituiseen normiruokavalioon.
<a href="http://www.danone.fi/tuotteet_danonino.html" alt="http://www.danone.fi/tuotteet_danonino.html">http://www.danone.fi/tuotteet_danonino.html</a> Tuoteselostusten mukaan Danoninossa on n. 14g hiilihydraatteja/100g. Sokereiden määrää ei ole erikseen ilmoitettu, mutta hiilareihin sisältyy sokerit. Vrt. esim. Piltti, jossa saman verran hiilareita. Esim. Danonino hedelmärahkat: Ainekset maitorahka, kerma, rypäleuute, mansikkasose / banaanisose / aprikoosisose 6%, muunnettu tärkkelys, happamuudensäätöaine (kalsiumsitraatti, sitruunahappo), punajuurimehutiiviste, aromit, sakeuttamisaine (guarkumi) Ravintosisältö per 100g Energiaa kJ 488 Energiaa kcal 116 Proteiinia g 6,5 Hiilihydraattia g 14,6 Rasvaa g 3,5
Ravintosisältö Per. 50g. GDA
(per. 50g.)* Per 100g
Energiaa kJ (kcal) 218 (52) 3 435 (103)
Proteiinia 3,3 7 6,6
Hiilihydraattia 6,4 3 12,7
josta sokereita 6,3 8 12,5
Rasvaa 1,5 2 2,9
josta tyydyttyneitä 0,9 5 1,9
Ravintokuitua
oli isänpäivänä itse tehty mansikkakermakakku!!! Ensi vuona teen sen pahvista, niin ei varmasti kukaan saa liikaa sokeria!
säilöntäaineita
väriaineita
lisättyjä aromeita
ostin itselleni just 8purkkia sitä mansikka-banaanirahkaa, se o niiiiiiiiiiin hyvää! :D
Kyllä mun tuleva vauva saa vahvat luut kun syötän sille nyt jo danoninoa ;)
Runsaasti sokeria ja tyydyttynyttä rasvaa sisältävien elintarvikkeiden kulutusta tulisi rajoittaa
Runsaasti sokeria, suolaa ja tyydyttynyttä rasvaa sisältävät elintarvikkeet ovat usein ruokavalioon sisältyviä napostelutuotteita, jotka koostuvat lähinnä puhdistetusta tärkkelyksestä ja rasvasta. Tällaiset tuotteet köyhdyttävät ruokavaliota. Energian ja tyydyttyneen rasvan saanti on alle kouluikäisillä lapsilla laskenut viimeisten vuosikymmenien aikana, mutta ruokavalio sisältää edelleen liikaa sokeria ja tyydyttynyttä rasvaa. Lapset saavat lisättyä sokeria eniten mehujuomista, jogurtista, suklaasta ja makeisista, maitojälkiruoista sekä makeista leivonnaisista. Ruoan runsas sokeripitoisuus huonontaa ruoan ravintoainetiheyttä. Tyydyttynyttä rasvaa lapset saavat eniten maitovalmisteista, liharuoista, viljavalmisteista sekä rasvalevitteistä. Aterioiden juomana tulisi tarjota rasvatonta maitoa ja janojuomana vettä runsasrasvaisten maitojen tai sokeripitoisten mehujen sijasta.
meillä on kyllä ostettu tuota ihan siinä missä välillä vanukkaitakin. Lapset saavat jompaa kumpaa kerran-pari viikossa.
Annetaan siis välillä herkkuna mutta ei varsinaisena osana normaalia ruokavaliota.
on lisäaineita. Minun lapseni syö 2 tavallista jugurttia päivässä ja on hoikka, -20 käyrällä. Ei juo maitoa joten hyvä vaan että saa kalsimia.