Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet anoppini lausahduksesta?

Vierailija
10.11.2009 |

Kutsuimme hänet ja apen joulunviettoon aatoksi. Vastaus kuului: "Mietitään sitä." Mitä hän miettii? Sitäkö, että jos tulee parempi kutsu, hän hylkää meidän kutsun? Se todennäköisesti tarkoittaisi, että he viettäisivät joulun tyttärensä perheessä. Eikö teistäkin olisi törkeää ottaa vastaan kutsu tyttäreltä, jos toinen lapsi on esittänyt kutsun jo aiemmin?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hekin ovat tervetulleita, samoin kun meidän (mun ja mun siskon, mieheni ja siskon poikaystävän) perheissä!! Tietysti.

37

Vierailija
42/114 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mielessäni lähinnä aikaisempia tapahtumia ja historiaa. Tämä asiahan on vielä kesken. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he eivät halua viettää yhteistä joulua, niin sitten tehdään kompromisseja. Ei mekään koko aattoa ja joulupäivää yhdessä vietetä, vaan esim siskon poikaystävä lähtee pukkeilemaan iltapäivästä ja oma mieheni käy siskonsa luona, joka haluaa viettää joulua oman perheen kesken.

37

Vierailija
44/114 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieheni ja lasteni puolesta minä enemmän tietenkin

loukkaantuisin. Me nyt vain olemme niin läheisiä mieheni kanssa, että tunnemme samat ilot ja surut. -ap

Sinä ja Sinun perheesi.

Luulisi aikuisella ihmisellä soittavan kelloja, jos ylipäätään huomaa itsessään tuollaista käytöstä. MIKSI te olette mielestäsi niin paljon arvokkaampia, että anopin tulisi empimättä valita joulunvietto teidän kanssanne tyttärensä sijaan?

Etkö kykene ollenkaan asettumaan toisten asemaan? Anopilla on ilmeisesti muitakin rakkaita, kuin te (??), joten tottakai on hankalaa ja vaatii miettimistä päättää, kenet tällä kertaa valitsee.

Mun ANOPPI on usein tuollainen. Käyttäytyy kuin pikkulapsi. Ylitulkitsee sanoja, loukkaantuu ylihelposti, ja mikä pahinta olettaa, että maailma pyörii HÄNEN ympärillään. Ei siis kykene näkemään, että maailmassa on muitakin, kuin hän.

Tuollaista käytöstä kutsutaan myös narsistiseksi.

Vierailija
45/114 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun miehen sisko halusi järjestää omansa, me olimme ainoat, joita ei kutsuttu. Syytä en tiedä, sillä he tulevat edelleen meille esim. synttäreille. -ap

Vierailija
46/114 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin piirteen tunnistan. Jos jotain tapahtuu mikä ei mene mieleni mukaan niin olen heti kaivelemassa jotain esihistoriallisia ammoin unohtuneita tapahtumia ja mitähän se silläkin tarkoitti ja varmaan se jo sillä kun se silloin sanoi niin loukata minua ja kaikki mitä tapahtuu on merkkejä siitä että muut tykkää enemmän muista kuin minusta.

Ajattelin mielessäni lähinnä aikaisempia tapahtumia ja historiaa. Tämä asiahan on vielä kesken. -ap

Vierailija
47/114 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan äidistä, hänen lapsistaan ja lastenlapsistaan. -ap

Vierailija
48/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään velvollisuutta totella sinua, ap. He saavat miettiä kutsua, onhan heillä omakin elämä.

Onko sinulla jotain kränää kälysi kanssa, siitäkö tässä on kyse? Että et soisi vanhempaa polvea hänelle jouluksi?

Ehdotan että otat joulumielen sydämeesi!

Vierailija
49/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin mieluiten joulun viettoon vanhempieni luokse. Mieheni haluaa olla kotona ja sen hänelle suon. Lisäksi hän haluaa, että lapset saisivat olla isovanhempiensa kanssa (ja minä tietysti myös). Sekö tekee minusta narsistin? -ap

Vierailija
50/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies nyt sydänjuuriaan myöten loukkaantunut ja tilittää facebookissa kuinka väärin häntä on kohdeltu kun äiti haluaa miettiä missä on jouluna minäkin päivänä?

Vierailija
51/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko perustella, miksi anopin täytyisi valita juuri teidät joulunviettopaikakseen? Syyksi ei riitä, että teidän lapsenne haluavat. ymmärsin, että kuvioissa on toinenkin anopin lapsi perheineen, joten mikä tekee heistä vähäpätöisempiä jopa siinä määrin, että sinulla on otsaa loukkaantua?

Sen puoleen joulu se on joulu anopillekin, oma joulu, jolloin voi tehdä vaikka jonain vuonna jotain muutakin kuin tavata lapsenlapsia. Selvästi ajattelet, että anoppi on olemassa vain teidän perhettänne varten. Sääliksi käy anoppia!

Vierailija
52/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä sen hänelle suot ilman suurempaa dramatiikkaa niin mikä ettette voisi elää senkin tosiasian kanssa että anopilla ja appiukollakin on mahdollisesti teidän kannoistanne poikkeavia mielipiteitä joulunvietosta ilman että siitä on tehtävä elämää suurempaa draamaa kuinka väärin teitä on nyt kohdeltu.

Eihän he edes KIELTÄYTYNEET kutsusta vielä ja jouluun on puolitoista kuukautta aikaa.

Itse menisin mieluiten joulun viettoon vanhempieni luokse. Mieheni haluaa olla kotona ja sen hänelle suon. Lisäksi hän haluaa, että lapset saisivat olla isovanhempiensa kanssa (ja minä tietysti myös). Sekö tekee minusta narsistin? -ap

Vierailija
53/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Nyt olen jo narsisti.

Käytöksesi on narsistista, ei kukaan tuon perusteella voi sanoa, että sinulla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Tiedätkö mitä narsistinen käytös on? Itsekeskeistä, empatiakyvyttömyyttä osoittavaa.

Et taida edelleenkään ymmärtää, että anopillasi on ihmisoikeudet siinä missä teidän perheenjäsenilläkin. Hänellä todellakin ON oikeus harkita, mitä haluaa joulunaan tehdä. Eikä aina tarvitse miellyttää muita. Kuten sinua ja perhettäsi.

Vierailija
54/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mietti ääneen sitä, että käyköhän niin, että hän ja lapset eivät saa sitä jouluaattoakaan. Ei minustakaan ole oikein, että toinen lapsi perheineen saa isoäidin kokonaan, viikonloppuja, viikkoja, lomia, joulun, ja toinen ei juuri mitään. -ap

Vierailija
55/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette halua heitä arkeanne häiritsemään. Miksi haluaisitte heidät juhlapyhiänne häiritsemään?

Mieheni mietti ääneen sitä, että käyköhän niin, että hän ja lapset eivät saa sitä jouluaattoakaan. Ei minustakaan ole oikein, että toinen lapsi perheineen saa isoäidin kokonaan, viikonloppuja, viikkoja, lomia, joulun, ja toinen ei juuri mitään. -ap

Vierailija
56/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pyytäisitte mutta ette halua pyytää.

Vierailija
57/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tytär tekee, koska he ovat niin kiireisiä.

Ei tämä ole näin iso juttu. Hyvää yötä. -ap

Vierailija
58/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan emme kehtaa pyytää tekemään hommia meille,

kuten tytär tekee, koska he ovat niin kiireisiä.

Ette sitten muuten vaan pyytäisi kahville tms? Käsittääkseni sellainen on aika tavallista toimintaa isovanhempien kanssa!

Vierailija
59/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatvoa näitä asioita keskellä yötä?

Jouluun on yli kuukausi aikaa ja nyt alkaa jo vääntö. Ei helvetti!

T:MiestenMies

Vierailija
60/114 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että jaksat suhtautua asiallisesti - lapsia ajatellen ja miksei myös miestäsi kohtaan tuo on hieno asenne, vaikkei varmaankaan ole helppoa.

Voimia! Olet hyvä ihminen. Tuntuu, että on sanottava tuo, vaikken sinua tunnekaan.

Luulenpa, että me aiomme jatkossakin suhtautua appivanhempiin mahdollisimman korrektisti ja ystävällisesti. Ainahan sitä tapahtumista oppii, mutta eipä sitä ole varaa ihmisistä eroonkaan hankkiutua. Lapset ja heidän parhaansa tulee ennen muuta. Yritän itse olla viisaampi, vaikka olenkin herkkä pahoittamaan mieleni. -ap