Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUT tammikuu 2009

04.01.2009 |

Ajattelin uuden pinon laittaa kun vanha on hukkunut johonkin. Ovatkos kaikki vielä joulutohinoissa kun on niin hiljaista?

Nyt on täällä etelässäkin laskenut pakkasen puolelle ja pähkäilen miten paljon tuota vaavia uskaltaa viedä ulos? Päivät on niin pitkiä sisällä ton isomman kanssa ett ulos tekis mieli. Meillä kun on se BPD:kin, krooninen hengityselinsairaus, niin en tiedä miten sekin vaikuttaa. No onneks viikon päästä on kontrolli niin voi kaikkea kysellä. Eikös pakkasraja ole se 10 astetta? Esikonen kun oli kesävauva, se oli paljon helpompaa...

Pojasta on tullut oikein tissivauva, tuttiakaan ei enää oikein huolisi. Nukkuisi mieluiten sylissä tissi suussa. Oon vähän hemmotellut liikaa :) Iloinen hymypoika on ja juttua alkaa tulla. Lattialle kun laittaa niin jalat ja kädet alkaa heilua. Isosisko on tosi kiva ja sen touhuja tykkää katsella, Kantoliinaa kokeilin kun uneen rauhoittuminen oli vaikeaa ja sehän olikin hyvä, poitsu sammu ilman kitinöitä viidessä minuutissa.

Mites muiden kuulumiset?

murunmamma ja mussumuru 6viikkoa

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille löysi sitten rs-virus tiensä ja vietettiin yksi yö sairaalassakin poitsun kanssa. Onneksi on saanut vasta-aineet tuota virusta vastaan, eli melko vähällä päästiin. Hurja tauti nimittäin vauvalla. Ja vielä meidän keuhko-ongelmilla... huh huh.

Muuten menee hyvin, poitsu kasvaa hurjaa vauhtia pelkällä tissimaidolla, eli tällä nyt mennään ainakin toistaiseksi. 4kk neuvolassa paino oli 6990g ja pituus 63,5cm. Kierähtää masulleen ja masulta myös selälleen. Selällään liikkuu työntämällä itseään eteenpäin.Nyt on tosi kiinnostunut leluista ja jotain pitää olla koko ajan kädessä. Leluja sitten tutkii ja laittaa suuhun. Isosisko jos käy viemässä lelun tai se tippuu niin alkaa hirveä huuto. Muuten on kovin tyytyväinen poika, juttelee ja naureskelee. Rytmi meillä on aika samana pysynyt, nukkuu kahdet pidemmät unet ja ehkä yhden lyhyen pätkän johonkin väliin.

Kevättä odotellen

murunmamma kera mussukan 4kk 1 viikko ja murun kohta 3v

Vierailija
62/67 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella kasvaa niin vauhdilla että pienet (50-56cm) vaatteet ei enää mahdu. Ja tarkoitus on myydä/antaa pois vaatteet sitä mukaa kun ei enää mahdu. Tänään sitten kävin niitä läpi ja kyllä tuli surullinen olo. Jotkut noista vaatteista olen ostanut esikoiselle( 9v.) Tuntuu niin lopulliselta vaikka päätös on tehty ettei meille enää lapsia tule niin kuitenkin.....Tai siis minä olen päättänyt, mies olisi valmis vielä viidenteen.

Ella oli viime neuvolakäynnillä 6540g ja 62cm. Perunaa ja omena/aprikoosia maisteltiin viime viikolla. Porkkanat ja pataatit on edelleen soseuttamatta kun inspiraatiota vielä odottelen.

Lumet sulaa vauhdilla kun aurinko on paistanut muutamana päivänä ja lämpöä on ollu yli +5. Lapset ovat pyörillä alkaneet ajelemaan. Pitäis meidän 5v tytöltä ottaa apparit pois kun vaan sais aikaseks. Ja ikkunat pitäis pestä ja kukat jotka haluun rempan alta säilyttää pitäis pelastaa ruukkuihin tai mökille. Eli tuhat ja sata asiaa aina näin keväällä on työn alla. Mutta se inspiraatio kun puuttuu :(

Murunmamma: Onneks ei ton kauempaa tarvinnu sairaalassa olla.

Kevättä ja aurinkoa kaikille :)

Moschino ja Ella 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi että meidät tytt on allerginen maidolle, munalle ja kissalle. Tai niistä löytyi vasta-aineita verestä. Tiedättekö että mitä luvut tarkoittaa, tuloksena oli 3, 7 ja 13. miten pahasta allergioista ne tarkoittaa??

meikllä on vieläkin täysimetyksellä neiti ja niin jatketaankin. :)

Neiti heräs, pakko mennä...

Vierailija
64/67 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kasvaa kohisten ja 4kk neuvolassa pituutta mitattiin 72cm ja painoa 8,6kg. Rokotuksestakin selvittiin hienosti, itki pistettäessä ja iltapäivän oli hieman kärttyinen, mutta siinä kaikki.

Eilen oltiin pitkästä aikaa autolla liikkeellä ja tulossa "murhe". Joel mahtuu juuri ja juuri kaukaloon :-( ja säädöt on maksimissaan. Kivaa, kun kaikki tiedot ilmoitetaan aina painon tai kuukausien mukaan, ei meidän poika sovi noihin kategoriohin!

Masu ei ole rauhoittunut Almiron pepti kokeilun jälkeen, mutta onneksi kuitenkin suht'normaalia, joten viimein päästiin siirtymään sekakäyttäjinä kestovaippoihin.

Viikonloppuna kokeilin tomaattia ja ei tarvitse uudestaan kokeilla, nousi kovasti kutiavat näpyt pojalle niskaan. (Mutta kyllä maistui äidille, nam)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d49169f9-2357-11de-9723-…!

Vierailija
65/67 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se aika vaan menee ja meidänki vauvat on kasvaneet kovasti. Localoban vauveli on tosiaan hurjan hyvin kasvanut, meidän poitsu oli 4kk neuvolassa 64cm ja 7,2 kg. Mä toivon, että mahtuu kaukaloon vielä yli kesän, koska meillä on sellainen travel system, eli kaukalon saa kätevästi rattaisiin kii ja se jotenki helpottais elämää, jos mahtus kaukaloon vielä hetken.

Ikävää, että allergioita on teillä joillakin ja rs-viruskin päässyt jonkun pikkuista häiritsemään. Meillä on allergioilta vältytty, nyt on ollut sitkeää nuhaa yli viikon, mut eiköhän se siitä ala parantua, ellei sit iske korviin tulehdusta.

Meidän poitsu osaa kääntyä nippanappa selältä mahalleen, mutta ei juurikaan kääntyile. Mieluiten vaan makoilee selällään. On aika kankea ja jäykkä jäseniltään, toivottavasti siitä vetryy ajan myötä, onneks nyt ainaki osaa kääntyä, jos niikseen tulee. Kaipa se on viesti siitä, ettei tuo jäykkyys kumminkaan oo merkki mistään vaarallisemmasta.

Kiinteitä on maisteltu, maissivellillä aloitettiin, sitten perunaa, maissia, porkkanaa, luumua ja päärynää on jo kokeiltu. Ainoa mitä noista on tullut, on se, että kakkaa saapi ootella entistäki kauemmin. Imetysaikanakin kakkas vain joka toinen tai kolmas päivä, nyt väli on ollu 5-6 päivää. Ei silti tunnu kipuilevan masua. Jospa se siitä kun masu tottuu.

Vaippoja menee sekä paperi- että kangasversioina. Huonommin toimii kangasvaipat tällä kakkosella, kuin esikoisella. Pissamäärät on paljo isompia. Ja harvoin tulevat kakat järkyttävän suuria. Mutta en nyt ota tuosta vaippa-asiasta stressiä, kunhan nyt ainakin silloin tällöin kangasvaippaakin käyttää.

Yöt menevät yhä yhdellä tai kahdella syötöllä. Päiväunia nukkuu huonommin. aamupäivisi nnukkuu kahden tunnin unet. Loppupäivä on sit mitä on, välillä nukkuu toiset pitemmät unet, välillä vaan parit kolmet lyhyet. Melkoinen tissitakiainen on vielä, kun tuttikaan ei edelleenkään oikein maistu.

Mukavaa kevään jatkoa muille marrasmuruille ja äideille!

Koralli + Luukas4kk

Vierailija
66/67 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on taas aikaa kun on tännekki muistanu kirjotella. Tää pitäs ottaa ihan säännölliseks asiaks vaikka kerta viikkoon.

Tyttö on kasvanu kovasti. Keskiviikkona 5kk neuvolassa oli 66,5 cm ja 8,040kg. Saatiin piikki mutta sitä ei kauaa jaksanu itkeä. Meillä on myös kiinteitä maisteltu. Alotin porkkana ja peruna soseella, josta tykkäsi. Mummo erehtyi ostamaan peruna ja parsakaali mössöä, se kyllä söi sitä mutta hirveän mielellään. Sen verran kävi lapsukaista sääliks että lupasin että tuota en hänelle enää tarjoa =)

Sitten oon tarjonnut kasvis mössöä ja kasvis-kinkkuherkkua. Ihan ekaks irvisti mutta jo tokalla maistelukerralla uppos sekin. Päärynää oon maistattanut ja sekin pisti irvistää, sitä täytyy kokeilla vielä. Imetystä olen jatkanut siinä sivussa.

Koralli73, meillä on sama juttu tuon kakkaamisen kanssa. Välillä on ihan pieni papana pakaroiden välissä, mutta muuten saattaa mennä montakin päivää kakkaamisen välissä. Muutaman kerran on sitten alkanu ähräämään sitä siinä hoitopöydällä ja mä olen sen takia noita hoitoliinoja siinä pitänyt. Eilen laitoin sitten soseen joukkoon vähän luumua soseena, jos se sitte helpottais kakkaamista.

Onko teillä muita vinkkejä tuon kakkaamisen helpottamiseksi??

Mun täytyy lähteä syöttämään pienokaista kun huutelee.

Ai niin, meidän tyttö ei vielä käänny vattalleen, mutta on toosi lähellä.

crabu-87 ja Sara 5kk

Vierailija
67/67 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä' idea tuo että kerran viikossa kirjoittelisi, täytyy yrittää ottaa kanssa tavaksi.

Kiva kuulla miten ootte aloitellut kiinteitä. Meidän ei vielä tarvitsisi, painoa tulee tasaisesti, nyt 7600g ja 66cm, mutta pikkumiehellä on kova halu napata kaikki muiden ruuat suuhunsa eli eiköhän se ole jo aika. Ollaan maisteltu perunaa, omenaa ja kurkkua, eli todella vaan maisteltu. Oon ajatellut antaa "sormiruokaa", onko kellään kokemusta/ideoita miten edetä? Maissivelliä maisteltiin eilen ja pikkumies otti pullon omiin käsiinsä ja imi antaumuksella koko pullon:)

Koralli ja Crabu, meillä oli tuo kakka ongelma esikoisen kanssa, meni joskus yli viikkokin kakkaamatta ja oli jo tosi kiukkuinen... Luumu toimi ainakin meillä tosi hyvin. Vatsaa myös hieroin joskus että jos alkais suoli toimimaan.

Meillä on nyt mennyt illat riehumiseksi kun poitsu sängyssäkin kääntyilee ja ottaa pinnoista kiinni ja yrittää pystyyn. Joudun taas kapaloimaan ja unipussikin on käytössä. kova kiire on poitsulla liikkeelle, ryömiminen on jo hilkulla. Istumaan yrittää selin makuulta, kauhea ähinä koko ajan... mun vauva haluu isoks:( mut niin kai nää kakkoset, kolmoset jne. haluavat, isompien perään.

Meilläkin on nyt alettu kestoilla, kotona vasta, ja välillä on kertispäiviä kun en oo ehtinyt pestä, mut vakaa aikomus on :) varmaan toi pissamääräkin vähenee kun aletaan kiinteitä syödä.

murunmamma ja poitsu 4kk+3viikkoa+4pvä :)